القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية طفلتي الخائفة 2 الفصل الخامس والعشرون 25 بقلم شهد عبدالسلام

 رواية طفلتي الخائفة 2 الفصل الخامس والعشرون 25 بقلم شهد عبدالسلام

رواية طفلتي الخائفة 2 الجزء الخامس والعشرون 25 بقلم شهد عبدالسلام

رواية طفلتي الخائفة 2 الحلقة الخامسة والعشرون 25 بقلم شهد عبدالسلام

رواية طفلتي الخائفة 2 الفصل الخامس والعشرون 25 بقلم شهد عبدالسلام

رواية طفلتي الخائفة 2 الجزء الخامس والعشرون 25 بقلم شهد عبدالسلام

تميم:عقبالي انا وانت يا قمر 
لؤلؤ بحب:شكرا 
تميم بستغراب:نعم بتقولي ايه ايه شكرااا دي 
لوليا ل سليم: ادخل بقي عشان هي متوتره 
عمر بحب بيحضن لوليا:عقبالي انا وانتي 
لوليا:بس يا عمر بابا 
عمر:بحبك 
لوليا:بكسوف:وانا اكتر 
انس ل غرام:علي فكره قمر اووي 
غرام بمشاكسه: عيب بقي خلاص كلها اسبوع وهبقي في بيتك وهتزهق مني 
انس بحب: في حد يزهق من القمر ده 
بيسان ل اسد ابن مها:يعني ليله متوتره اووي
اسد ضحك:فاكره انتي كنتي هتموتي من التوتر 
بيسان ضحكة:اه كنت زيها كده بس ده كان احلا يوم في حياتي
اسد قبلها من جبينها:ربنا يخليكي ليا واخلي كل ايامك احلا من بعض 
بتخرج حور و تاليا ومها 
حور بحب:ادخل يا حبيبي لمراتك 
وبيدخل سليم 
سليم في سره وشاف بس ضهر ليله:بسم الله مشاء الله ودي بقي هخرج بيها ازاي قدام الناس
وبيلف وشو ناحية الباب 
سليم: عمر مشيي المعازيم عايز الفرح فاضي 
كلهم ضحكه 
وبيقفل الباب و بدا يقرب عليها وليله مكسوفه و متوتره جدا 
سليم و مبيقرب عليها بيحضنها من ضهرها و انفاسه الساخنه في عنقها و محاوطها من وسطهااا 
سليم بحب :اخيراا هتبقي معايه يا حته من قلبي 
ليله بتوتر:س...سليم 
سليم بتوهان :يا قلب سليم 
ليله بتلف و عيونها في عيون سليم 
سليم بيحضنها جامد اوووي 
سليم وليله بين احضانه:بحبك مش مصدق انك خلاص هتبقي مراتي 
وماسكها من وسطها بايد واحده والايد التانيه ماسك ايديها و مع كل كلمه بي*وسها من ايديها
سليم بحب وتوهان وفرحه:طول عمرك وانتي محبوبتي وبنتي وحبيبتي وخلاص بقيتي مراتي وهتبقي ام عيال 
ليله بدموع:انا بحبك اوووي 
سليم بخوف عليها وبيمسحلها دموعها:هشش ايه ده 
وبيكمل وعيونه في عيونها 
سليم :دموع لا من دلوقتي مش هسمح ان اشوف دموعك حتي لو دموع فرحتك فاهمه 
ليله بحب:بابا 
وراسها علي كتف سليم 
سليم بفرحه:انتي قلب بابا 
قدام الجناح 
مالك:ابنك بيعمل ايه كل ده جواااا 
اسد بقلق:مش عارف 
عمر بابتسامه:يا جدعان سيبو الواد يعيش اللحظه 
اياد:طول عمركم بتفصلو الواحد 
اسد ومالك بصو ل اياد 
اياد مسك ايد شهد:يلا نلحق نمشي 
في الجناح 
سليم وعيونه في عيونها:عاشقك ومن زمان اووي وبيكمل بحيره ومش عارف ارووح بيكي فين وانتي حلوه اوووي كده 
ليله ضحكة 
سليم: اضحكي يا اختي 
ليله بابتسامه:في ايه يا سليم 
سليم بتوهان:انتي خلتي فيها سليم 
سليم: بصي 
ليله بحب وابتسامه علي غيرته:ايه 
سليم: اول حاجه مش عايز اشوف سنانك 
ليله :يعني 
سليم: يعني مافيش ضحك ولا رقص ولا هتسلمي علي حد تمام سلامك من بعيد ل بعيد 
ليله:لا كده كتير اووي ده فرحي ايه رايك نلغي خالص 
سليم: ياريت وربنا هبقي مبسوط وبيكمل بصوت هادي علي الاقل ماحدش هيشوفك 
ليله :علي فكره سمعتك بتقول ايه 
سليم: ماتسمعي 
ليله وبتمثل الزعل عشان تعرف تتجاوز الموقف:في ايه يا سليم ده يوم في العمر ليه عايزني ازعل 
وبتكمل وراسها في الارض 
ليله:وكل شويه تتخانق معايه حتي يوم الفرح عايز تلغي الفرح انا عارفه انت مابتحبنيش 
سليم خد نفس عميق وبيرفع راسها:اول حاجه راسك تبقي دايما مرفوع وتاني حاجه لا يا روحي عايزك تفرحي وهننزل وبيكمل بجديه و تالت حاجه عقابك في البيت علي كلمة انت مبتحبنيش دي 
ليله وبردو بتمثل الزعل و حاولت تمثل ان هي خايفه عشان سليم يبقي هادي خالص معاها:بص بردو بتزعق فيا ازاي 
(بت خبيثه😂)
سليم بحنيه:يا قلبي انا مبحبكيش بعد ده كلو ده انا بموت فيكي و بعدين بزعق عشان كلامك غلط 
وبيبوس ايديها 
ليله:وانا 
سليم ضحك:طب يلا نطلع 
ليله :يلا 
وسليم بيمسك ايدها واول خطوه 
ليله بتوتر:لا انا خايفه 
سليم: خايفه من يا حبيبت قلبي يلا 
ليله وبتقف وبتسيب ايد سليم
ليله:طب شكلي حلو 
وبتقف قدام مرايه 
سليم بتوهان:احلا من القمر 
وبيطلع بيها 
والكل بينزل 
و اول مابيدخل 
الكل بينبهر بيها والصحافه بتصور 
كانت شبه حوريات البحر مع سليم 
وسليم اول ما دخل :عاجبك كده كلو بيبصلك 
ليله وبتضحك:عشان انا العروسه يا حبيبي 
وشويه وكان كتب الكتاب 
وكان الواصي علي ليله مالك 
بعد شويه 
الماذون:بارك الله لكم وبارك عليكما وجمع بينكما في خير 
سليم ساب ايد مالك ووقف و وحضنهاا
سليم وحضنها :اقدر اقول دلوقتي انك ملكي وبتاعتي انااا وانا اناني في كل حاجه تخصني 
واشتغلت اغنيه كتبه كتابك 
والعائله كلها اتجمعت وبترقص 
وبتجي حته في الاغنيه بتقول 
عملت اللي مايتعمل عشانهاا 
عمر بصوت عالي:لا ده عمل بلاوي عشانها 
وطول الفرح سليم كل شويه يحضنها كانه مش مصدق ان فعلا بيتجوزها 
في الفرح 
وليله و سليم قاعدين 
سليم بحب:مش يلا بقي 
ليله:يلا فين
سليم: علي بيتنا 
ليله بتوتر:لا انا همشي مع مالك واسد 
سليم: يخربيت دماغك تمشي مع  مين يما 
ليله:انت مش سهل علي فكره 
سليم ضحك:انا مش سهل 
ليله:طب احلف ان لو روحت بيتك في هتعمل فيا حاجه 
( عشان قالها هعاقبك في بيتي)
سليم بغيظ:اعمل فيكي ايه يعني هاكلك 
ليله بتفكير:ممكن تزعقلي مثلا تتعصب علياا و بتبصلو بشر (لا بصتها اللي ب شر طفوليه )
تضربي 
سليم ضحك بخباثه:انا انا يا ليلو اضربك تعرفي عني كده 
ليله:لا 
سليم: يبقي يلا بقي 
ليله:طب احلف انك مش هتعاقبي 
سليم :استغفر الله العظيم يارب 
ليله:بص هتكدب من اولها 
سليم :انا خايف اتكلم تقوليلي طلقني 
ليله:عايز ططلقني كمان 
سليم في سره:يارب يعدي الكام سنه دول علي خير و بيكمل بصوت مسموع:ايه رايك نروح نتفق في بيتنا ايه رايك وبعدين لو لو عملتلك اي حاجه قولي ل اسد ومالك تمام 
ليله:مع ان مش مرتحالك بعد اللي قالتو بيسان بس ماشي تمام 
سليم قرب منها وقبلها من جبينها:ربنا يخليكي ليا وبيكمل بصوت هادي و تعقلي 
وشويه وبيبقي الفرح خلص 
وكل واحد علي بيته 
في جناح سليم الخاص في الڤيلا بتاعته 
سليم بحب :اخيراا يا ليلوو 
وبيشدها عليه و هو ماسكها من وسطها 
ليله بتوتر:اخيرا ايه 
سليم: اخير بقيتي مراتي يعني 
ليله بفرحه :وانا بردو فرحانه اوييي 
سليم بحب:ايه رايك يا ليلو نصلي سوا 
ليله بحب وطفوله:موافق يلا 
سليم: طب ينفع اقولك حاجه
ليله:ينفع 
سليم بيمسك ايدهاا 
ووبيقعدها علي اقرب كرسي وهو بيقعد جنبها 
سليم بحب:عايزك تفهمي انك دلوقتي بقيتي مراتي يعني ايه بقي 
ليله وبتفرك في صوابعها:يعني بتاعتك 
سليم: شطوره ينفع ترفي وشك 
ليله وبترفع وشها :نعم 
سليم: انا عارف ان الاول كنت قاسي عليكي اوي وربيتك علي قسوتي بس دلوقتي لا مافيش قسوه تاني انتي عارفه طبعي كويس  ولا ايه يا لولو 
ليله:اه 
سليم: مش عايزك تخافي من حد خالص طول ما انا جنبك حتي لو بعيد متخافيش تمام 
ليله :تمام 
سليم: ومش عايز اي حاجه منك غير انك تبقي واثقه فيا واثقه ان بحبك و لا تخافي مني تمام ولو ده لو زعلتك يوم غصب عني هصالحك و تبقي صريحه انا عارف انك صريحه معايه مع دلوقتي انا مش ابيه بتاع زمان انا دلوقتي جوزك وانتي مراتي
ليله :طب عشان ابقي صريحه ينفع اقول حاجه 
سليم: ياريت تقولي 
ليله بطفوله:انا بقلق اوي وانت بتتكلم بهدوء 
سليم انفجر من الضحك:طب اعمل انا بتكلم بهدوء عشانك 
ليله بتوتر:اصل انت زمان لما بتبقي هادي معايه بعدها علي طول بتتعصب وتزعقلي 
سليم: ينفع تهدي خالص 
وبيحضنها 
سليم: زمان مش دلوقتي تمام 
ليله:تمام 
سليم وبيمسك ايدها:تعالي اساعدك تغيري هدومك 
ليله: بلاش قلة ادب لو سمحت
سليم ضحك:اهدي بس هفكلك الحاجات دي
(علي الطرحه و شعرها)
ليله:حاضر 
وبيدخل بيها وبيفكلها الطرحه و شعرها 
سليم: خلاص كده فاضل الفستان 
ليله:اطلع برا 
سليم: ليه يا روحي 
ليله:اطلع بقي 
وبيطلع 
وليله بتغير هدومها 
وشويه وبيصلو 
ليله بفرحه:مبسوطه اوي ان انت بتصلي بيااا 
سليم: ياريت تتعودي ان هصلي بيكي دايما 
ليله بجد:هتشجعني اوي ان اصلي 
سليم :نعم هو انت...
ليله بمقاطعه:لا لا يا سليم بصلي كل يوم
سليم وبيقرب منها:شطوره يا حبيبت قلبي
ليله بتوتر:هو ف......
وبيقاطعها قبل***ة سليم 
سليم بهلوسه وتوهان:بحبك 
وسكتت شهر ذات عن الكلام 
تاني يوم الصبح 
سليم بيبقي صاحي وليله لسه نايمه
سليم نايم وليله في حضنه 
ونايمه 
وهو مركز فيها وبيلاحظ ان هي بدات تفوق بس الضوء 
ليله بنوم:عايزه انام 
وبتدفن وشها في  حضن سليم بسبب الضوء 
سليم بلطف و وبيحرك ايدو علي شعرهاا :نامي يا حبيبتي 
وكاني الصوت ده هو اللي خلاها  تفوق 
ليله بتبعد عنو وعيونها لسه مغمضه و مش عايزه تفتحها 
سليم ضحك:ممكن تفتحي عادي مافيش عوو ولا حاجه يا طفله 
ليله ومغمضه:انا مش طفله علي فكره 
سليم برومانسيه وخباثه:انا عارف انك مش طفله يا حبيبت قلبي انتي مدام سليم اسد 
ليله بتوتر ومغمضه وايديها علي عيونها:ينفع تبعد 
سليم بمشاكسه:تؤتؤ 
وبيقرب منها اكتر 
ليله وبدات تحس ب انفاس سليم :كده عيب اووي ابعد لو سمحت 
سليم بهدوء:تؤتؤ وايه لو سمحت دي ا يا ليلو 
ليله بتوتر: سليم 
سليم ضحك علي برائتها:يا قلب سليم 
ليله وعارف ان هي اول ما تقول الكلمه دي هيبعد 
ليله:انا خايفه وعايزه افتح عشان خاطري 
سليم وبيبعد وبيشدها في حضنه 
وليله بتدفن وشها في حضنه سليم 
ليله بتوتر:انا عايزه اقوم من جنبك
سليم: يا بنتي هو في ايه هو انا عملتلك حاجه 
ليله:يا قليل الادب 
سليم: بت 
ليله:بص بص بص بردو بتزعق 
سليم: انا انا زعقت يا مجنونه فتحي عيونك يا حبيبتي 
ليله:حاضر 
ليله بتفتح 
سليم :في ايه بقي ما انتي ذي القمر اهو مغمضه ليه
ليله:علي فكره.....
ولسه هتكمل
بيسمعه صوت العيله 
ليله بفرحه وهتقوم 
ولسه هتنزل 
سليم: ليله 
وليله بمجرد ما سمعت اسمها وقفت 
ليله:ايه عايزه انزل 
سليم ببرود:هتنزلي كده
ليله:اسفه هغير وهنزل 
سليم بيقوم وبيقرب منها 
ليله بتوتر وخلاص سليم ثبتها 
سليم جنب ودنها:ميكاب Noo 
ليله بتوتر:حاضر روچ بس 
سليم :طيب حطي عشان اوريكي هعمل ايه 
وبتدق ريماس الباب 
سليم: ايه 
ريماس:اسد بيه ومالك بيه وبقيت العيله تحت يا سليم بيه 
سليم: تمام نازل 
ليله بتكون دخلة تاخد شاور 
وسليم 
بينزل 
عمر :ايه يا عريس 
سليم: ايه يا لطيف مالكو بتبصو كده ليه 
اسد:فين ليله وعامله ايه
سليم:كويسه و بتاخد شاور ونازله
بعد شوية كلام 
سليم: هطلع اشوفها 
وبيطلع 
سليم: كل ده يا لولي 
ليله:انا خلصت يلا 
سليم :وبياخدها 
وبينزل 
بعد وقت العيله بتمشي 
في الجناح 
سليم: مالك يا حبيبت قلبي 
ليله :انت عارف ان مش بحب البنت دي سليم وقولتلك تمشيها 
سليم: ينفع تهدي في ايه يا حبيبت قلبي مينفعش اقطع عيشها 
ليله بزعل:بس عادي تكسفني صح 
سليم :يا حبيبتي هكسفك ايه وكلام فارغ ايه يا روحي انا بحبك بس حرام نقطع عيشها 
بلاش زعل وبيحضنها 
وبيفوت اسبوع ليله وسليم طول الاسبوع في الجناح والباقي كل واحد بيخلص تجهيزات الفرح و وكلهم عايشين اجمل ايام حياتهم 
ويوم فرح
لؤلؤ وتميم 
لوليا وعمر 
غرام وانس 
في الشركه وكان اول يوم ل سليم 
سليم في الفون 
سليم: تمام عايز كل حاجه مظبوطه وجاهزه تمام 
المواظف:تمام يا سليم بيه 
سليم: هقعد شهر 
المواظف:تمام يا باشا 
وبيقفل سليم 
في الاوتيل 
بتتجمع البنات العرايس وبيعملو الميكاب 
غرام:هتعملي ميكاب
ليله:لا سليم مش موافق 
وسليم بيتصل عليها في نفس اللحظه 
وبتدخل اوضه لوحدها 
سليم: ايه يا حبيبتي عامله ايه دلوقتي وحشتني اووي 
ليله بحب:وانت 
سليم: طب انا هرجع كمان شويه الڤيلا هجيب  حاجه ايه رايك تجي وهترجعي معايه 
ليله:عيب يا سليم اسيبهم ولوحدهم 
سليم: انتي بارده
ليله :شكراا 
سليم: لا يا روحي بلاش زعل زعلتي من بارده يا ست انا اللي بارد 
ليله:بابا ينفع طلب 
سليم: عيون بابا يا حبيبتي اؤمري 
ليله:هعمل ميكاب صدقني هيبقي بسيط خالص خالص خالص 
سليم: قولتلك لا 
ليله بزعل:عشان خاطري 
سليم بغيظ:اعمل فيكي ايه اعملي بس اي حاجه مش هتعجبني هتزعلي 
ليله:تمام و صح عايزه اقولك حاجه
سليم: قولي 
ليله:عايزه شوكلت و كتير اووي اوي 
سليم: ايه حكاية الشوكلت معاكي كل يوم نفس الطلب 
ليله:زهقت مني صح 
سليم:انتي تطلبي عيوني اجبهالك يا حبيبتي 
ليله:بحبك وباي بقي 
وبتقفل 
بعد ساعات 
عمر بيقرب منها وبيحضنها :بحبك
لوليا:وانا 
عمر:اخير قولتيهااا 
وبيبوسها من ايديها 
في الغرفه التانيه 
انس بحب:مش مصدق انك رجعتي ليا عشان اصدق انك خلاص هتبقي بتاعتي 
غرام بابتسامه:لا صدق يا اخويااا 
انس:نعم يا روح امك اخوكي منين 
وبيحضنها 
في الغرفه التانيه 
تميم:لؤلؤة قلبي عليا النعمه قمر
لؤلؤ بكسوف:شكرا يا اخ
تميم ضحك:اخ اي حاجه منك مقبوله
وبيقرب منها بيقبلها من جبينها 
في غرفة التانيه مع اتنين مجانين شويه 
سليم بعصبيه بعض الشئ:بت قولتي ميكاب خفيفه 
ليله بزعيق :واطي صوتك 
وبتقرب عليه وصوابعها في وش سليم 
سليم بهدوء:بجد 
ليله بتفوق وبتنزل صوابعهاا و بتبعد شويه 
سليم وبيقرب عليها :بتبعدي ليه بقي مش كنتي سبع رجاله في بعض دلوقتي 
ليله بتوتر وهو مثبتها:ها انا انا انا انا بحبك وربنا 
سليم ضحك:ايه كل ده بس مش هعملك حاجه بس يلا امسحي الميكاب 
ليله:انت مفتري 
سليم :سمعت علي فكره انا مفتري وبعدين قولتي ميكاب خفيف خالص حاطه روچ احمر وتقوليلي خفيف امال لو سبتك تعملي ميكاب تقيل كنتي عملتي ايه 
ليله:انا قولت بس....
سليم :بعد كده بلاش تقولي يا روحي تمام 
ليله:حاضر يا حبيبي فين بقي الشوكلت 
سليم ضحك
وبيديها الشوكلت
ليله:هما دول دول خمسه بس 
سليم: الباقي في البيت 
بعد شويه الكل بينزل والمعازيم فرحانه ومبهوره بشكلهم 
وبعد شويه 
الماذون:بارك الله لكم وجميعا بينكما في خير 
وكل واحد كتب كتابه علي حبيبته 
سليم: ينفع تقعدي هنا ومش عايزك تقومي تمام 
ليله:ليه بقي كده كتير اووي 
سليم: سمعتي 
ليله في سرها بتقعد:لا 
وسليم بيخرج وهي بترقص معاهم 
بعد شويه الفرح بيخلص وكل واحده بيروح حته شكل عشان شهر العسل 
وطبعا سليم وليله معاهم وكانت مفجاه ل ليله 
ليله:سليم ده مش طريق البيت 
سليم: انا عارف 
ليله:طب هنروح فين 
سليم: هنروح نقضي شهر العسل ايه رايك 
ليله بفرحه:بجدد يا سليم 
سليم :بجد يا قلب سليم 
ليله:طب هنروح فين 
سليم: باريس ايه رايك 
ليله:طبعا موافق يا حبيبي 
سليم: يا قلب حبيبك 
ليله:طب فين الشوكلت 
سليم: يخربيت الشوكلت وسننهاا وراكي  
ليله جبتها:شكرا 
ليله:هعمل ايه يعني مش عارف كل شويه اكل شوكلت و انا اصلا خايفه 
سليم: خايفه من ايه 
ليله خايفه اتخن 
سليم: ضحك حتي لو تخنتي هتفضلي قمر في عيني 
بعد الفرح مها و عمر واسد وبيسان وليلي رجعو علي لندن 
تاني يوم الصبح
في الڤيلا عند مالك واسد 
في جناح اسد
اسد بحزن:البيت فاضي اووي 
حور بحزن:اوي يا بابا حاسه ان لوحدي و مش متعوده افضل في البيت هادي كده و مافيش صوت خناق ولا دوشه 
اسد:هي دي الحياه هنعمل ايه 
حور بعياط :انا عايزه ولادي يا اسد عشان خاطري قولهم ويفضلو هنا جنبي عشان خاطري يرجعو ويفضلو هنا
اسد بيحضنها:اهدي يا حبيبتي هنعمل ايه لازم كل واحد يبقي في حياته 
حور بعياط في حضن اسد:مش هدخل بينهم وربنا يا بابا بس يرجعه هنا معايه ليله ولوليا ولؤلؤ و كلهم يرجعه
اسد بحزن:عشان خاطري اهدي بس ويلا ننزل عشان نفطر 
في جناح مالك 
مالك:شايفه بعد الدوشه بقي البيت هادي انا نايم امبارح وحاسس ان تميم هيجي يرخم عليا ذي كل يوم او عمر يجي عشان يناكش فيا 
تاليا بترجي: انا عايزه اشوفهم عشان خاطري يا مالك 
مالك:اهدي ويلا ننزل 
وبيحضنها 
وبينزلو 
وبيتجمع اسد ومالك وحور وتاليا علي السفر من غير كلام 
تاليا للخدامه:نادي عليهم 
وبتفتكر ان كل واحد في حياته
مالك ل اسد وبحزن:اظن دلوقتي مالناش لازمه 
مالك:انا هفضل معاك في بيت واحد وانت طول عمرك اكتر من اخويا 
وبيحضن اسد 
( زمان قرر مالك واسد ان هما هيفضلو عايشين سوا في نفس البيت لحد ما ليله تتجوز و كل واحد يستقر بعدها لوحدو)
اسد وهو بيحضن مالك:وانا عمري ماسيبك يا مالك 
حور:ينفع اتصل بيهم يا اسد عشان خاطر 
اسد:لا يا حور بلاش عشان هيبقو مشغولين او ممكن يلاحظو ان احنا زعلانين بلاش نزعلهم 
مالك:كنت علطول اقول امته يتجوزه ونرتاح طلع هنتعب وانا مش واخد بالي 
تاليا بزعل:بصو السفره فاضيه ازاي 
اسد بحزن:خلاص بقي لازم نتعود ان احنا هنرجع ذي الاول بس مش ذي الاول اوي بردو هما هيرجعه هنتجمع 
بعد مرور اربع سنين 
ليله:يلا يا حبيبت قلبي عشان نروح لجدو اسد و جدو مالك 
لينا:بجد يا ليله هنروح عند حور وتاليا و اسد ومالك وعمر وكلهم 
ليله بفرحه:اه يا حبيبت قلبي هتشوفيهم كلهم 
وبيدخل فهد ابن ليله و سليم الكبير  ثلاث سنوات و لينا الصغير سنتين 
فهد:ليله 
ليله: عايز ايه 
لينا بتطلع من الغرفه
فهد:فين سليم 
ليله :عيب كده اسمو بابا و انا ماما 
فهد:ده انتي طفله 
ليله :انا انا طفله 
وبتدخل لينا و هي بتاكل
 الشوكلاته
ليله بزعيق:انتي يا بت بتاكلي الشوكلت بتاعتي يا سليم يا سليم 
سليم بيطلع :في ايه 
ليله:بتاكل الشوكلت بتاعتي انت جايبها عشاني 
لينا بطلع ل ليله لسانها و بتغيظها 
ليله بزعل:شايف اولادك واحده بطلعلي لسانها وتاني بيقول عليا طفله 
سليم بيقرب منها ويحضنها:بس يا حبيبي 
وبيكلم الولاد 
سليم: لينا فهد كده عيب دي ماما 
فهد :ياعم دي بتعيط علي شوكلاته و بعدين اسمها شوكلاته مش شوكلت 
ليله :بص كمان بيتريق عليا ازاي 
سليم كاتم ضحكته بالعافيه:فهد اعتذر ل ماما حالا 
فهد:انا اسف يا ليله 
سليم :اسمهاا ماما مش ليله 
فهد:اسف يا ماما 
سليم: وانتي يا لينا 
لينا :انا افسه(اسفه) يا ماما 
ليله ل سليم: انا عايزه الشوكلاته بتاعتي 
سليم :هجبلك غيرها 
سليم: يلا عشان نروح عند جدو 
فهد:هو اياد هيروح 
سليم: اه يلا علي تحت 
ونزلو 
ليله بزعل:ينفع كده هزقوني اووي 
سليم ضحك:تستاهلي 
ليله: انت بتضحك 
سليم: اه وبعدين براحه فيها ايه ياعني لينا تاكل الشوكلاته و عادي لما فهد يقولك يا طفله دي الحقيقه 
ليله:يا بارد 
سليم: هعاقبك 
ليله:لا لا خلاص 
سليم ضحك وقرب منها قبلها :بسرعه مستني تحت 
في بيت عمر ولوليا 
لوليا:ينفع تسمع الكلام 
اسر:لا مش هسمع الكلام يا لوليا 
لوليا:انت ولد قليل الادب ذي ابوك
اسر:وربنا هقول ل عمر يا بابا يا عمر 
عمر:في ايه 
اسر:بابا ماما بتقولي انت قليل الادب ذي ابوك 
عمر بخباثه:ماما قالت كده يا ليان 
ليان الصغيره:اه يا بابا قالت كده  وبتقول كمان ان انت وحش و بتقول ان هي مش بتحبك 
لوليا:انا يا كدابه يا غيوره 
ليان:اه انتي 
عمر:طب علي تحت بقي عشان نمشي 
عمر بخباثه: بتقولي عليا قليل الادب 
لوليا بتوتر:انا انا بقول كده يا عمر لا اوعا تصدق 
عمر: حسابك بعدين و يلا عشان مالك وبيتصل 
في بيت تميم و لؤلؤ 
ميرا:لولي مامتي 
لؤلؤ:ايه يا حبيبت مامي 
ميرا:تيمو تحت
تميم من وراها:اه يا ام نص لسان انتي 
ميرا:انا يا بابي 
تميم:كنت تيمو من شويه 
وبيشالها 
لؤلؤ ل ميرا:لو سمحتي اوعي تدلعي  جوزي تاني 
ميرا وبطلع لسانها ل لؤلؤ:ده بابي انا مش انتي و بتحضن تميم 
لؤلؤ بزعل:يا تميم 
تميم:بسس عيب يا ميرا بردو انا بحب مامي وبيحضن لؤلؤ 
ميرا :لا انت تحبني انا بس اوعي 
و بتشد لؤلؤ من شعرهاا عشان تبعد 
لؤلؤ :يابارده
تميم: ميراااا كده عيب 
ميرا:اسفه يا مامتي 
لؤلؤ بزعل:بتحبي بابي وانا لا 
ميرا: لا يا مامي بحبك بردو اوي 
تميم:بسرعه يا لؤلؤ 
لؤلؤ:ماشي انا جاهزه هجيب بس  سفيان ونازل 
سفيان بيبي صغنتوتي 
في بيت اياد وشهد 
شهد واياد بيحضنها :بحبك 
عشق بغيره علي بابها:كده عيب يا بابي احضني انا بس 
اياد بحب :من عيني يا قلب بابي وبيشالها 
شهد ل عشق:طب ينفع احضن بابي 
عشق:لا ده بابي انا بس 
اياد:دي مامي بردو يا عشق 
عشق:خلاث ماسي 
اياد:يلا بلاش نتاخر علي اسد ومالك وبينزل 
عند انس و غرام 
انس:يلا يا حبيبت قلبي 
غرام:ثانيه واحده بيغير هدوم مليكه 
انس:طب بسرعه يا حبيبتي 
بعد شويه بيبقي الكل في بيت مالك واسد وكلهم مبسوطين وفرحانين 
في الجاردن
فهد:عشق 
عشق:نعم 
فهد:متلعبيش مع الواد ده(علي اسر )
اسر :عايز ايه يا رخم 
وبيتخانقه 
والعيله بتطلع 
فهد:عشق هتبقي مراتي 
اسر:انا مالي بيك انا مراتي لينا 
فهد:لا لو جيت جنب اختي هضربك علي فكره 
سليم: بس يلا بس يا فهد 
اياد:وانا مش هجوزك بنتي يا حبيبي 
فهد:انا مالي بيك يا عم انت انا مش هتجوزك انت 
واليوم بيخلص بسرعه بكل فرحه 
وكل واحد بيرجع بيته وحياته 
لوليا بفرحه :بس يوم جميل اوووي يا عمر 
عمر:اوي بيفكرني ب ايام زمان 
وبيحضنها 
عمر:بعشقك يا اغلا ماليا 
في بيت لؤلؤ وتميم 
تميم: واحشتني يا لؤلؤ 
لؤلؤ :وانت 
وبتحضنو 
عند بيت سليم و ليله 
ليله:كنت مبسوطه اووي النهارده يا بابا كان يوم تحفه 
سليم: والنبي ما في تحفه ذيك و بيحضنها ويقبلها 
سليم بتوهان:بعشقك يا طفلتي 
في الڤيلا عند اسد ومالك 
في جناح مالك
مالك:كنا كلنا فرحانين النهارده 
تاليا:اوييي يا مالك كان يوم قمر ياريت يجو كل يوم 
مالك: نحمد ربنا ان هما بيجو كل اسبوع 
تاليا: الحمد لله 
مالك بحب:بعشقك يا تيتي العمر بيفوت وناس كتير بتتغير الزمن بيمر بينا في ثانيه وانا لسه بحبك وبتحبيني و لسه فاكر اول مره شوفتك فيها 
تاليا:انا بموت فيك انت كل حاجه ليا في الدنيا 
في جناح  اسد وحور 
اسد:تعالي يا حبيبت قلبي 
حور  بتنام بين احضان اسد 
اسد بفرحه:انبسطي النهارده ب الولاد 
حور: اوووي يا بابا انا كل شويه ابص عليهم مش مصدقه ان فعلا العمر بيجري بينا كده وعيالنا كبرو وكل واحد بقي مسؤال عن بيت واولاد مش مصدقه فاكره اول مقابله ليا معاك كانه امبارح يا اسد معقول كبرنا اوووي كده 
اسد:يمكن كبرنا في السنين بس قلوبنا لسه شباب لسه عاشقك وانتي لسه بتحبني و دي الحياه  وانا طول ما انا جنبك تبقي هي دي حياتي يا حوري مهها العمر يمر انتي لسه ذي ما انتي في  عيني بنت ال19 سنه 
 حور :انا بحبك اوووي يا سندي يا ضهري يا عوضي من ربنا 
دايما الحياه بتفوت بينا يا نستغلها يا منستغلهاش الحب الصح دائما بيبقي ضهر و سند للتاني الحب الحقيقه ان مهما يفوت سنين كتير اوي مالهاش عددد بيبقي موجود ومستمر  في قلوبنا عشان احنا بنكبر اه لكن قلوبنا الحب بيخليها شباب ذي ما هيا الحب بيغير حياتنا لو مع الانسان الصح بتبقي للاحسن لو مع الغلط يبقي بلاش حب 
الحب الصح بينور قلوبنا وبينور كل حاجه فينا كل حاجه فينااا بتعيش للحب او مابنتولد اول حاجه بنحس بيها هي الحب حب ل اي حد مش شرط خطبيك او خطيبتك حبيبك ولا حبيبتك 
بس اهم حاجه في كل ده هو اختيارك للحب لشريك باقي معاك طول المشوار انتي او انت بنحب عشان عايزين حد معانه في الرحله نشاركه فرحنا و قد ايه احنا زعلانين و قد ايه وجود الشخص ده فعلا بيفرق مع كل قلب 
متتسرعوش تؤتؤ 
يمكن الحب بذات بيمشي من غير ترتيب مافيش عقل بيقرر ان هيحب ده في قلب بينبض باسم ده باسم حبيبو باسم ربنا خالقك وهو الاسم ده مكتوب علي قلبك و مكتوب علي دنيتك وحياتك كلها 
مش معني كده ان كل حد فينا مر بتجربه وحشه يبقي هو فاشل الفشال ده احنا اللي بنزرعه جوا قولبنا 
ويابخت اي حد لسه قلبو نضيف 
هسبكم في امان الله 
واهم حاجه القلب  النضيف والحب *الطاهررر* 
ربنا يوعد كل قلب بقلب يشبه قلبو وبحب يحافظ علي كل حاجه فيك/ي حلوه
تمت....

لقراءة جميع فصول الرواية : اضغط هنا
reaction:

تعليقات