القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية طفلتي الخائفة 2 الفصل السادس عشر 16 بقلم شهد عبدالسلام

 رواية طفلتي الخائفة 2 الفصل السادس عشر 16 بقلم شهد عبدالسلام

رواية طفلتي الخائفة 2 الجزء السادس عشر 16 بقلم شهد عبدالسلام

رواية طفلتي الخائفة 2 الحلقة السادسة عشر 16 بقلم شهد عبدالسلام

رواية طفلتي الخائفة 2 الفصل السادس عشر 16 بقلم شهد عبدالسلام

رواية طفلتي الخائفة 2 الجزء السادس عشر 16 بقلم شهد عبدالسلام

وفجاه بيدخل 
مالك بعصبيه: انتو بتعملو ايه 
لؤلؤ بخوف بتبعد عن تميم وبتمسح دموعها:بابا 
تميم:ثانيه يا عمي انت فاهم غلط صدقني 
مالك بعصبيه: انت بتعمل ايه مع البت ياض 
وهوووبا تميم بياخد بوكس من مالك 
تميم بوجع:اهه 
مالك:ليلتك معايه سوده بس بعد الفرح 
وبيطل ويسيب لؤلؤ في صدمتها وتميم واقف مش عارف يعمل ايه 
ولؤلؤ بتبكئ بشده 
تميم وبيقرب عليها:اهدي معلش
وهيمسك ايديها 
لؤلؤ بعياط:ابعد عني يا تميم 
وبتبعد
تميم:وربنا هتجوزكك 
لؤلؤ :وانا مش موافقه علي واحد ذيك 
وطلعت وسبيته وبططلع علي غرفتها 
وبتدخل وراها تاليا 
تاليا بخوف من شكل لؤلؤ:مالك يا حبيبتي 
لؤلؤ وبتمسح دموعها:مافيش يا ماما 
تاليا وبتقرب منها: ايه اللي حصل 
لؤلؤ:بعدين يا ماما هقولك 
تاليا: طب تعالي يلا انزلي اقفي جنب ليله 
لؤلؤ:حاضر يا ماما 
وبتنزل هي وتاليا 
والمزيكا ماليه المكان 
والعائله كلها متجمعه جنب ليله و اهل يامن و يامن وليله خايفه متوتر جدا 
وبيطلع يامن من جيبه علبه حمرا وبيفتحها قدام ليله وبيبص في عيونها 
ولسه بيمسك ايد ليله 
دخل سليم 
سليم: طب مش تستنو بابا العروسه 
العائله كلهاا اتفاجئة من دخول
مالك بهمس جنب اسد:ابنك ناوي يولعها 
وبيدخل اياد 
اياد ل اسد ومالك:لازم الموضوع ده يتلغي 
اسد ومالك فهم ان ده ملعوب من سليم 
يامن:هو في ايه 
اياد وبيمسك الفون:ثانيه وكلو هيفهم 
وكل الانظار علي اياد اللي ماسك الفون 
وفجاه سليم وبيشيل ليله علي ضهره وبيطلع بيها قدام الكل ليله بتصوت 
سليم طلع بيها بسرعه 
وعائلة حاولت ططلع وراه ب العربيات بس سليم كان مواقف عربيه قدام بابا الڤيلا 
بعد كلام الكل 
اسد بعصبيه:اطلع حرك ام العربيه دي 
عمر:عمي كده كده مش هنعرف نجيبه 
تميم و عمر كاتمين ضحكتهم بالعافيه بسبب جنان سليم 
اسد بعصبيه وبيتكلم في الفون:عايز مكان سليم في اقرب وقتتت 
كل ده ويامن واقف مش عارف يعمل ايه 
مالك بإحراج:اسفين جدا يا دكتور يامن علي اللي حصل 
يامن بعصبيه:لو هي مش موافق كانت تقول 
عمر بزعيق:ما بنقولك اسفين نعمل ايه تاني 
اسد:عمر اسكت خالص معلش يا ابني احنا منعرفش في ايه 
يامن خرج من الڤيلا من دون اي كلام 
تميم:هنعمل ايه دلوقتي 
مالك: علي المكتب كده نتكلم بهدوء 
في المكتب اسد ومالك و تميم وعمر 
اسد:دلوقتي ابن المجانين ده خد البت وبيكمل بنبره ترعب والبت لما جرالها حاجه هموتكم انتو التلاته (تميم و عمر وسليم)
تميم بخوف: واحنا مالنا يا بابا 
اسد:مالك في البنك يا اخويا مش اخوك اللي خطفهاا 
تميم:اه تموتني انا ليه بقي 
عمر:طب انت واخوك انا مالي يا عمي اموت ليه 
مالك:مش وقت هزاركم 
اسد:تقلبو الدنيا اياد يبقي عندي 
عمر:اشمعنا اياد 
اسد:عشان هو اللي ساعد سليم 
مالك:يعني احنا خدنا كل الاحتياط من ابنك في كل حته و هو يجي يخطف البت 
تميم :الصراحه سليم جامد نايمكم في العسل وخطفهاا يوم الفرح 
اسد:تصدق ان انت تربيه ن**صه 
عمر:معلش يا عمي افهم بس احنا هنعمل ايه 
اسد: انا خايف علي البنت الصراحه اووي 
عمر:عمي ده بيحبها مش هيعملها حاجه وحشه 
اسد:لا ممكن يعمل ويرجع يندم 
مالك: كلام اسد صح 
تميم:يا جدعان اخويا ده رجوله وخطف البت و خلص 
عمر ضحك :عندك حق 
اسد بعصبيه: كلمه زياده وهتتعلق انت وهو 
مالك :لامؤاخده يا اسد 
وبيمسك تميم يضرب في 
تميم بوجع:اه يا عمي وربنا هتجوزهاا هتجوزها بحبها وربنا
مالك: انا ساكت بالعافيه 
في اللحظه دي اسد ضحك :اما انت بتحبها بتخبي ليه 
تميم ومالك ماسكه من قفاه:وربنا لسه عارف ان بحبها وربنا يا مالك  مالك بيسيبو وبيرجع يقعد مكانه 
تميم: ايدك غبيه يا عم 
عمر ل تميم:وقسما بالله هتشوف ايام سوده معايه 
اسد:يلا بقي انت وهو غوره في داهيه وترجعه ب اياد 
عمر:مش عايز سليم 
اسد:الرجاله هتقوم بالواجب 
تميم: انا هروح انام هو انا قادر وبيتكلم وبيبص ل مالك وبيكمل ربنا علي المفتري 
اسد: امشي يلا 
عند البنات 
لوليا:هل يا تراا ابيه بيعمل في ليله ايه 
لؤلؤ:اكيد بيب*سها
تاليا :بتت انتي بتقولي ايه 
حور بتعب:يا حبيبتي ده خطيفها هيب*سها وهي مخطوفه
تاليا: عادي علي فكره 
لوليا ولؤلؤ:وانتي عرفتي منين 
حور ضحكة غصب عنها:اتصرفي انتي بقي 
تاليا بزعيق:بس يا قليلة الادب منك ليها 
ونروح للاخت المخطوفه😹
ليله وبتبدا تفوق بسبب المخدر 
ليله وماسكه راسها:اهه
يتبع..
لقراءة الفصل السابع عشر : اضغط هنا
لقراءة جميع فصول الرواية : اضغط هنا
reaction:

تعليقات