القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية طفلة الأسد الفصل الأول 1 بقلم حنين أحمد

 رواية طفلة الأسد الفصل الأول 1 بقلم حنين أحمد

رواية طفلة الأسد الفصل الأول 1 بقلم حنين أحمد

رواية طفلة الأسد الفصل الأول 1 بقلم حنين أحمد

-اسد:انا اسد المنشاوي اتجوز طفله مجابتش نص عمري
-الجد سليمان بغضب:دي وصيه ابوك ي اسد اي ي ولد هتخالف وصيه ابوك وبعدين البت بنت صاحب ابوك 
-اسد بغضب:انت مش واخد بالك انهااا صغيرة دي عيله 17 او 18 سنه 
-سليمان بغضب:اسد انا قولت كلمه هتتجوزهاا يعني هتتجوزهااا دي وصيه ابوك اتجوزهاا كام شهر بس عشان نعرف ناخد الفلوس لان ابوك موصي ان كل الفلوس منستلمش منهاا حاجه غير لماا تتجوز البنت دي 6 شهور اي مش هتنفذ وصيه ابوك مش كفايه الي امك عملته فيه
-اسد بغضب شديد:انت شايف كده
-سليمان:اه وحضر نفسك هنروح نطلب اديهاااا بس يارب توافق مهي اكيد بتشوف صورك الي في المجلات كل يوم مع واحدة شكل
-اسد بغضب:والله مش عاجبهااا متقبلش وبعدين روح انت وقولهم اني مشغول انماا انا مبرحش لحد.....وخرج بكل هيبهه فهو اسد المنشاوي اكبر رجل اعمال في البلد كلهااا تجري وراة الفتيات معروف بانهه زير نساء 
-السواق:اتفضل ي باشااا تحب تروح فين
-اسد بغضب:علي البار (ملهي ليلي)
-السواق:حاضر حاضر....وبدا يسوق 
"في الملهي اليلي" وصل اسد المنشاوي بكل هيبه تنحني له كل الرووس حوليه جيش من البودي جارد ( الي هما رقبتهم قد عمود النور دول)😹
-الجارسون:اهلا اهلا اسد باشاا اتفضل ترابيظت حضرتك جاهزة 
-اسد بجمود:طيب....وقعد 
-البت بمرقعه:وحشتني ي اسد كده انبارح متجيش بردو....وكملت بسفاله اي موحشتكش
-اسد بجمود:يارا ابعدي عني دلوقتي
-يارا وهي بتقرب اكتر:اي ي اسودي بقااا دة انا حتي وصتهم يحضرولناا الجناح الي فوق
-اسد بغضب:يارا مش انهارده انا تعبان ودماغي مصدعهه ومش فايقلك
-يارا بمحن ووقاحه:تعبان اي بس ي اسودي 
-اسد بغضب:قومي من هناا احسلك
-يارا بخوف وسفاله:ماشي يروحي اما تعوزنيي انا موجودة ها....ومشيت
-اسد لنفسه:واحدة رخيصهه....
-حسام:اي ابو الصحاب مضايق لي
-اسد:اهلا ي حسام انت هناا وانا اقول انت اتاخرت علي الشركه انهارده لي يعني بتيجي تسهر هنااا والصبح تقولي امي كانت تعبانه ي اسد وانت اساسا امك شكلهاا ميته من زمان يكلب😹
حسام:احم احم عيب عليك....المهم قولي مالك انهاردة مضايق لي
-اسد بغضب:جدي عايزني اتجوز
-حسام بفرحه:طيب دي حاجه تزعل دي حاجه حلوة هو اه نص بنات البلد هتنتحر بس ماشي
-اسد:انت مجنون دي عيله عندهاا 17 او 18 سنهه دي المفروض تقولي عمو انت بتتكلم ازاي
-حسام:ومالو يعم اهي هدلعك وشويه وطلقهااا
-اسد بغضب:حسام اتلم.... وبعدين هماا 6 شهور بس وهسيبهااا
-حسام:ماشي يصحبي انا همشي بقاا بدل ما مديري الشرير الي اسمه اسد يرفدني وانا امي تعبانه😹
-اسد:غور يحسام
-حسام بخوف:ماشي يعم.....وخرج
-اسد لنفسه:بقاا في الاخر اسد المنشاوي يتجوز حتت عيله 
(في مكان تانيــــــــــــــــــــــ عند بطالتنااا تحديداا)
-مامت ملك:ملوكه حبيبتي 
-ملك بهدوء:نعم يماما 
-مامت ملك:انهاردة كلمني سليمان باشاا المنشاوي طالب ايدك لحفيدة
-ملك بسخريه:حفيدة!....حفيدة الي كل يوم ينزل صورة شكل مع واحده
-مامت ملك:احناا مش قدهم ي ملك وبعدين هو قال الجواز 6 شهور بس انتي عارفه انه افضاله علينا كتير 
-ملك بدموع:حاضر يماما عن اذنك.....ودخلت الاوضه
-مامت ملك ببكاء:والله يبنتي بعمل كل دة عشانكك
"في اوضه ملك"
-ملك لنفسهاا:بقاا كدهه اخرتهاا اتجوز زير النساء دة
-تن تن تن
-ملك ببكاء:الو
-دنيا:مالك يحبيبتي 
-ملك ببكاء:ماما ي دنياا قالتلي ان اسد المنشاوي طلب ايدي وانتي عارفه ان صورة نغرقه المجلات كل يوم مع واحدة شكل.....بس مقدرتش ارفض انتي عارفه ان ماما عندهاا كانسر
-دنيااا:اهدي بس يحبيبتي انتي عارفه ان مامتك مينفعش تزعل وبعدين سبيه يتجوزك وطلعي عينه
-ملك بفرحه:قسماا بالله لهوريه النجوم في عز الظهر مش هو عاملي فيهااا الواد الي مفيش منهه اتنين انا هوريه 😹🔪
-دنياا بضحك:ههههههه جدعه يزميكس هقفل انا بقااا😹
-ملك:ماشي يروحيي باي.....وقفلت
-ملك لنفسها:ومالو مش عيب متعرفش وقعت مع مين ان موريتك مبقاش انا ملك خد بوسهه بقاا😹
"استوووب نتعرف علي الشخصيات"
(اسد المنشاوي صاحب اكبر شركات في البلد يتميز بالهيبه صارم جداا ولكن تعشقه كل النساء ويلقب بزير النساء بشرته بيضهه عيونه عسلي شعرة بالون الاسود القاتم مما يجعله اكتر وسامهه ويمتلك غمازات تذوب فيهاا كل النساء عندماا يبتسم يتميز بدقن جذابهه (مز المزاميز من الاخر يجدعان) 31سنهه اعزب لسبب وهنعرفه بعدين يملك اكتر من قصر يعيش مع جدة واخته وليس لديه اعز من اختهه او احناا الي هنظن كدهه)
(ملك المنياوي بنوتهه قمورة اوووي بشرتهااااا بيضه زي التلج عيونهااا زرقاء زي لون البحر الهادي خدودهاا ورديه شفايفهااا نفس اللون الوردي الجذاب شعرهااا بالون البني الرائع يصل لركبتيهااا يتميز بالتمويج البسيط رغم صغر سنهااا ال انهاا فاتنه الجمال يعشقهاا كل الرجال (مزة بردو يجدعان)18سنهه في تانيه ثانوي وحيدة والدهاا متوفي عايشه مع مامتهاا)
(الجد سليمان راجل يبلغ من العمر 60 عام لكنهه صارم جداا او هذا ما نتوقعه😹😛)
(مامت ملك فريال سيدة جميله تشبه ملك كتير مريضه كانسر طيبه جدااا)
(حسام صاحب اسد من كتير اووي جميل جداا بردو في نفس عمر اسد او اصغر بسنتين بيشتغل مع اسد في شركاته وامه تعبانه بقالهاا سنين كتيرة اووي😹)
(دنياا بنوته قمر اووي جميل اووي بردو في نفس عمر ملك صاحبتهاا من الطفوله)
استووب نرجع لقصتناا والباقي نعرفهم بعدين....
في مكان تاني......
-هو:الو
-الحارس:ايوة ي امجد باشااا الاستاذ اسد هيتجوز
-امجد بخبث:بقااا اخيرا زير النساء هيتجوز ههههههه دي تلاقيهااا بطل عايزك تعرفلي مين دي
-الحارس بطمع:طيب فين الحلاوة بقاا
-امجد:عدي عليا في المكتب هسبلك فلوس هناك
-الحارس:منتحرمش منكك يباشا...وقفل
-امجد:ههههههه بيقولي اسد باشاا هيتجوز اخيراا 
-يارا بخبث:وانا الي قولت بعد كل المحن دة هيتجوزني انا(ايوة يجماعه هي البنت الي في الملهي)
-امجد بضحك:انتي مجنونه يبت يتجوز مين يتجوز واحدة شغاله في ملهي ليلي
-يارا بعصبيه:يعني انت مش هتتجوزني
-امجد بخبث:لا يحبيبتي طبعاا هتجوزك....بس اما نخلص من اسد المنشاوي
-يارا بوقاحه:ماشي يحبيبي........ وطبعت قبله خفيفه علي خدة
-امجد لنفسه:واحدة و....
"في قصر اسد"
-سليمان:اسد كتب كتابك علي ملك يوم الخميس
-اسد قلبه دق مع سماع اسمهاا:طيب بس انا مش هروح 
-سليمان:تمام....طب مش عايز تشوفهاا الاول
-اسد:ميهمنيش تلاقيهاا زيها زي غيرهاا
-سلمي اخت اسد:حبيبي عامل اي
-اسد ببتسامه بينت غمازته:حبيبتي الحمدلله تعالي كلي يلا
سلمي:لا يروحي اتعشيت برة....عامل اي يجدو
-سليمان:الحمدلله يحبيبت جدو
-اسد:ماشي يحبيبتي اطلعي ارتاحي
-سلمي:اوكي....وطلعت
(في غرفه سلمي)
-سلمي:الو يحبيبي
-المتصل:حبيبتي وحشتيني والله
-سلمي:وانت كمان ي امجد والله
-امجد بخبث:حبيبتي اكلتي اصلي قلقان ال تكوني مكلتيش
-سلمي:لا يحبيبي اكلت الحمدلله 
-امجد بخبث:بالف هناا عقبال ما ااكلك انا بايدي
-سلمي:يروحي يارب
-امجد بخبث:بس ممكن اسد يرفضني
-سلمي:لا يحبيبي اطمن 
-امجد بخبث:ماشي يروح قلب حبيبك هقفل انا بقاا عشان مشغول
-سلمي:ماشي يروحي....باي وقفلت
-امجد لنفسه:بكرة رجلك تيجي يبت المنشاوي
"يوم كتب الكتاب".......
يتبع..
لقراءة الفصل الثاني : اضغط هنا
لقراءة جميع فصول الرواية : اضغط هنا
reaction:

تعليقات