رواية عشق الفارس الفصل التاسع عشر 19 بقلم أحلام تامر

 رواية عشق الفارس الفصل التاسع عشر 19 بقلم أحلام تامر

رواية عشق الفارس الفصل التاسع عشر 19 بقلم أحلام تامر

رواية عشق الفارس الفصل التاسع عشر 19 بقلم أحلام تامر

ريماس كانت مرميه علي الارض وتنزف بكثره جودي جريت عليها وفضلت تعيط وبصويت:ريماس فوقي فوقي والنبي ريماس جودي مش عارفه تتصرف فضلت تصوت ان حد ييجي يساعدها بس مفيش حد ف الشارع نهائي.. جودي فضلت جمب ريماس تعيط..
فارس كان ماشي باقصي سرعه للعربيه ونظرا لان الشركه قريبه من الفيلا فوصلو بسرعه
فارس شاف ريماس مرميه علي الارض وفيه دم وجودي بتعيط داس فرامل جامد ونرل جري من العربيه
فارس بغضب لجودي انتي قاعده كده ليه قومي.. وشال ريماس وجرى بيها وحطها ف عربيته وحطها ورا واتجه للمستشفى
اما اياد فجري علي جودي اللي كانت لسه علي الارض بتبكي
جودي قومي يا حبيبتي يلا نروحلهم
جودي بعياط مش مش قادره اقف
اياد بحزن علي حال حبيبته طب نا هشيلك اوديكي الفيلا ترتاحي
جودي لا.. لا نا عايزه اطمن علي ريماس
اياد مش هينفع تيج..
قولت لا وديني لها. اياد شالها ودخلها عربيته ورن على فارس
فارس مردش اول مره بس لما اياد رن تاني رد
اياد انت رايح انهي مستشفي
فارس ***
اياد هيه عامله اي دلوقتي
فارس بانكسار زي ما هيه مبتتحركش.. سلام دلوقتي..
وبعد شويه وصل فارس المستشفى وكان شايل ريماس
دكتور جه بسرعه ونادي جهزو العمليات فورا
دخل الدكتور العمليات وريماس...
وصل اياد وجودي
اياد فيه جديد
فارس ف العمليات
جودي قعدت تعيط واياد قعد جمبها يطمنها ان جودي هتبقي كويسه
جودي بعياط شفتو وهو بيخبطها.. مقدرتش اساعدها.. كان بيخبطها ع عن قصد يا اياد
ايادشششش اهدي انتي بس وهيه باذن الله هقوم بالسلامة
رن تليفون فارس وكان ناصر
فارس بتعب الو ي عمي
ناصراذيك يبني عامل اي
فارس بصوت حاول اخراجه طبيعي تمام
ناصر نا برن علي ريماس مبتردش ليه.. اول يوم مترنش عليا انهارده.. وكمل بقلق هو فيه حاجه
فارس مكانش عارف يقول اي بس مش هينفع يخبي عليه وقرر يعرفه
عمي نا هقولك بس متقلقش هتبقي بخير
ناصر بقلق فيه اي يا فارس
فارس ريماس عملت حادثه واحنا دلوقتي ف المستشفى
ناصر ايييه.. مستشفى اي
فارس****
ناصر قفل السكه ف وش فارس وقام جري متجها الي المستشفى..
********
عند فوزيه
صلاح.. البت اتفرمت زمانها الوقتي عند رب كريم
فوزيه متاكد انها ماتت اصل دي بسبع ارواح
صلاح بقولك اتفرمت مبتفهميش.. يلا قومي جهزي شنطتك عشان تروحي تواسي جوزك
فوزيه بفرح هقوم هقوم.. شاطر يواد ي صلاح ايوا كده حسسني اني عندي اخ سندي ليا
صلاح قصدك ف مخطتاتك الوسخه
فوزيه بس دي كانت فكرتك
ما علينا هاتي الهيروين
فوزيه قامت جابته وادتهوله وفضلو قاعدين مستنين خبر وفاه ريماس..
******
ف المستشفى الكل عرف وجه وناصر كان ف حاله تصعب علي العدو فهي ابنته التي رأها لاول مره بعد سنين ولان تذهب من بين يديه.. كان يبكي لاول مره يخاف علي فقدان ابنته وخالد قاعد جمبه بيحاول يطمنه..
اياد قاعد جمب جودي وجودي نايمه علي كتفه بتعب..قام اياد يروح يجيب عصير للكل.. 
فارس كان قاعد علي الارض وحاطط راسه بين ايديه حط الزنب عليه هو اللي خلاها تخرج من الشركه معيطه.. نا السبب.. نا السبب وفضل يكررها بصوت منخفض
بعد كام ساعه خرج الدكتور عايزين نقل دم فورا احنا عطيناها دم من بنك الدم اللي عندنا بس للاسف خلص وهيه فقدت دم كتير
فارس فصيله دمها اي
الدكتور O سلبي ودي للاسف متاخدش الا من O سلبي لكن تدي كل انواع الفصائل 
ناصر نا ابوها واكيد هيه زيي
الدكتور روح مع الممرضه تحللك الاول
ناصر راح مع الممرضه بس للاسف مش متوافق مع بنته ففصيله دمه كانت AB
فارس نا هروح ادور ف كل بنوك الدم
ف الوقت ده ام اياد رنت تطمن عليه
اياد الو ي ماما
اي يبني انت فين ومال صوتك
اياد مفيش نا ف المستشفى
مديحه بقلق لييه يحبيبي مالك
اياد مفيش يا ماما بس فاكره البنت اللي جبتها عندنا البيت
مديحه مالها
اياد دي تبقي مرات فارس وعملت حادثة واحنا ف المستشفى
مديحه عيطت يقلب امها دي بنت غلبانه وملهاش حد.. انتو ف مستشفى اي انا جايه
اياد ملهوش لزوم ي امي عيله فارس هنا
مديحه باصرار لا لازم اطمن عليها يبني نا زي امها برضو بدل ما تحس انها لوحدها
ايادمكنش فايق يجادل مع امه تمام ي امي سلام ورجع بالعصير عند العيله ولقاهم متوترين والكل بيعيط
اياد فيه اي
فارس كويس انك جيب خليك معاهم علي ما ادور علي دم لريماس
اياد مش في بنك دم هنا
فارس خلص ي اياد هروح اشوف بنك دم تاني وكل اللي هنا 
اياد طب خليك معهم ونا هدور.. هيه فصيله دمها اي..
فارس للأسف O سلبي.
اياد انا AB مش هينفع.. لحظه لحظه نا امي نفص الفصيله O سلبي
ناصر واكنه طوق نجاه بجد يبني انت متاكد
اياد اه والله ماما كانت تعبانه وحللنلها قبل كده واتذمر ان مانت فصيله دمها O سلبي
لحظه هيه اصلا جايه تطمن علي ريماس هرن عليها استعجلها.. ومسك تليفونه يرن علي امه
اياد الو ي ماما انتي فين
مديحه قربت من المستشفى اهو
ماما حاولي بسرعه عشان محتاجين منك دم
مديحه مني نا ليه
اياد ريماس عايزه نقل دم وانتي الوحيد اللي متوافقه معاها
مديحه طيب حاضر ما وصلت اهو انزل قابلني عشان مش هعرف اوصلكو
اياد تمام سلام.. ونزل جري يقابل امه
ناصر الف حمد وشكر ليك ي رب.. ي رب رجعها ليا ي رب.. ي رب مليش غيرها..
خالد اهدي والله باذن الله هتقوم بس اهدي لازم تبقى متماسك عشان ريماس اما تفوق متشوفكاش بالوضع ده
ناصر مش هقدر اخسرها هيه كمان مش هقدر.. خسرت ابني زمان مش هقدر اخسرها
خالد والله ده اختبار من ربنا عشان يشوف صبرك وايمانك بيه لازم تصبر وتدعي ليها
ناصر ي رب.. ي رب
اياد وصل وفارس راح ناحيتها مش عارف اشكرك ازاي يطنط
مديحه هيب يبني متقولش كده دي زي بنتي
ناصر كان كديها ضهره ولسه هيلف لها عشان يشكرها
ناصر بصدمه :مديحه
يتبع...
لقراءة الفصل العشرون : اضغط هنا
لقراءة جميع فصول الرواية : اضغط هنا
تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-