القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية جنان في بيت صعيدي الفصل الرابع عشر 14 بقلم أسماء حبيب

 رواية جنان في بيت صعيدي الفصل الرابع عشر 14 بقلم أسماء حبيب

رواية جنان في بيت صعيدي الفصل الرابع عشر 14 بقلم أسماء حبيب

رواية جنان في بيت صعيدي الفصل الرابع عشر 14 بقلم أسماء حبيب


جنان بتبلع رقها ولسه بتتحرك الغصن اتكسر.،،،، منصووووووور ااااااا
منصور بصراخ،،،،، جنااااااااااااان.
منصور نط في الرعه وري جنان الي وقعت.
جنان بصراخ،،،، ياااااااليييهوتااانااااي.
منصور مسكها وبيحاول يطلع،،،، امسكييي جامد اوعي تفلتي ايدك.
جنان ولفت اديها علي راس منصور.
منصور بصراخ،،، هنغرق ياااا حزني الاسود بعدي يدك عن عاااايني.
جنان بسرعه،،، لمؤخذه يا خويه اهووو.
منصور طلع علي الضفه وشال جنان لفوق وطلعوا بره الميا  خالص.
جنان بحزن،،، اتبليت ميا يا منصور .
منصور وعاوز يقتلها فعلياً بس صرخ في العمال،،، كللل واحد علي شغله يلاااااا.
جنان بهدوء وبتغني وهي مغمضه،،، احم وانا هشتغل فين بقي يا منصوري روري روري تن تن.
منصور شدها من هدومها وساحبها وراه جوه الديون من الباب الخلفي للمكتب.
جنان بزعيق،،، ايييي ساحب جموسه خلتك.... يا ابنييي ميصحش طيب كدا.... يااا اخ اهدي يوووه ياراجل البلوزه تتقطع زي اختها.. طيب اعمل اعتبار ان دراعي متعور وحضرتك فتحه امبارح... ياااخرابي منك يا منصور علطول مهذئني كدا اخص.
منصور سد الباب بعد ما دخل وبصلها بشر.
جنان،،،، يا دي ام النظره الي تخلي الواحد يفرفر.. في اي يا منصور هو انا دوستلك علي طرف ولا اكلت منابك في الفطار.
منصور وقرب منها وعلي اخره،،،، اني مش قولتلك متتحركييييش يا جنان من هناااا.
جنان،،، احم احم سياده القاضي..حضره الساده المشتشارين احم كان في قطه علي الشجره تخيل ياااامنصور كانت بتنونو كتير صعبت عليا رحت انقظها.. وهنااااا سياده القاضي القطه فلسعت ونزلت من علي الشجره في هذه اللحظه الغااادره وانا بقيت اندب حظي لاسود وندهت عليك... هاال اجرمت سيادتكم اجبوووني ورئفوااا بي فانا يتيمتاً ابويه ومي ماتواااا يا باشا بلاش ضرب بالله عليك.
منصور بتنهيده تعب منها،،، اعمل فيكي اييي بس اعمل فيييكي ايييييييي يا جنان ضربتيلي مخي.
جنان بتمثيل وكل شويه تحرك اديها بفخر ،،، والله ما ضربت مخك انت علفكره كذاباً كذابِ كذابوووووو... بقولك يا منصور هو انا انفع محاميه حاكم انا ضليعتاً في اللغه العربيه والفرنجيه اه والله اي رئيك شطغلني محامي هنا وهعمل انقلاب عمااالي ليث له مثيل.
منصور طلع الموبيل ورن علي زين...
زين قاعد علي السفره من فوق وبياكل لب وزينه جمبه وكانوا بتفرجوا علي فيلم كرتون...
زين بيبص للموبيل بضحك،،، شكلك ولعتيها يا جنان،، الووووو منصور ح...
منصور بغضب،،،، اييييه ده كله علشان اترد.
زين بضحك،،، قلبك ابيض بقي يا كبير نعم عايز سكينه.
منصور،،، بقولك ايييي خلي زينه تخش اوضتي تجيب خلقات لجنان وانت هتلي هدوم.
زين بضحك،،، يا حبيبي يا حبيبي هو اي الي حصللل.
جنان وبتتكلم جمب منصوؤ وكانت سمعاه،،، كنا بنعمل سومنج في الترعه مكنش معانه ميوهات فنزلنا بعبلنا كدا المهم عيزااااك تيجي فاهم احم بتبصلي كدا لي يا منصور.
زين قاعد يضحك وزينه جمبه مش فهمه حاجه،،، ط طيب حههههاضر.
زينه،،، جري اي يا زين بتضحك اكده لي!
زين،،، منصور صعبان عليا يختي هههههههههه تعالي معايه نروح مقر الراعي الرسمي لسرايا المجانين فوق تعالي.
اما جنان الي كانت بتجري من منصور،،،،، يختاااي خلاص والله اسفه خلاااالص يااااا اه يلي تتشك بتزقلني باي ده .
منصور وقاعد يرمي عليها اي حاجه تيجي بين اديه،،،، اني خابر انك يا ام المصاااايب مهتجعديش سكته لااازم يجرسيني كداااا خدي اهنه تعالي بس ايدي تطولك.
جنان جريت علي الباب ولسه بتفتح لقت العمال متجمعين قدام باب المكتب ومتنحين، جنان بصوت تمثيل البكاء،،،، الحقوني ينبكم ثواااب.
منصور شدها لجوه وقفل الباب.
جنان،،،، اااااااااه اخت بلحه تاني شكراً ابوا الصراصير.
~ في البيت عند زهره...
زهره وقفه جمب حسام وبيبصوا لبعض بترف العين.
حاتم وبمشي قدمهم يمين وشمال وعاقد ايده وري دهره،،،،،، انا عايز افهم مين فيكم الي كسر ازاااز الشباك يااااااولاااد روحيه انطقوا بالحسنه احسن.
زهره وبتحاول تهديه،،، ما تهدي يا ابا الحج وخليك فرفوش نعنوش وخلي لأمور مشيه علي الله بقي امااال اي التزنيبه السوده دي هو احنا سرقنه بطه دكر البط بتاع الجران.
حاتم بحد،،، بتتتت ارجعي اقفي مكااانك.
زهره بسرعه،،، حاضر اهووو لقد وقفت في التابور وربنا الناااظر بتاع المدرسه مكان بعمل الي ابوك بعمله يا حسااام.
حسام حاطط ايده وكاتم الضحك بالعافيه.
حاتم،،، هااااا مين الي كسر ازاااز الشباك.
حسام وزهره بصوا لبعض وفجأه كل واحد شاور علي التاني.
روحيه،،،  خلاص يا حج سبهم. 
حسام بسرعه،،،  واللله انتي ام ولا كل الامهااات. 
روحيه،،،  خليهم بقي يلموا لازاز وينزلوا يدورو علي محل فاتح والنهارده الجمعه يعني مش هيلاقوا حد فاتح وخلي الشمس تحرقهم وهما يدوروااا علشان يحسوا بغلطهم. 
حسام بتسأل،،،،  ماما متوريني كدا الشهاده بتاعت الميلاد اتأكد من معلومه بينهم كدا كتبوا اسم لام غلط. 
زهره بسرعه،،،  يا حج هو انا امي مامتت وانت اتجوزت واحنا صغيرين وتغشينه في الوليا دي قولنا وربنا ما هنزعل هنطلع الي بتعمله فينا علينا بس. 
حاتم بزعيق،،،،،  يلااااااا لموا ازاز الشباك بلاش لكاااعه... هتيلي يا حجه الشاي علي البلكونه.
روحيه بأبتسامه،،، من عيوني يا حج...( وبتبص لعيلها) يلا لمووو ازاز الشباك يا شويه عيال معفنه تكسوووه لي هااا يلا لموو.
زهره بصت لحسام،،، ما تيجي احنا ناخد عينه منهم ونكشف تحليل DNA احتمال والله اعم نكون مش عيلهم وهما خطفنا يا ابني مهو مش معقول كدا انا شكه بجد.
حسام بتنهيده،،، لمي لازاز وانتي سكته وحسبي تتعوري بس.
زهره 🥺،،،، خايف عليا يا حوسي حوسي.
حسام بخنقه،،،، لاااء عايزك سليمه علشان تدوري معايه علي محل فاااتح ونجزي بقي.
زهره،،،، وربناااااا انت عيل معفن.
حسام بهدوء،،، شكراً يلا لمي.
زهره بهدوء،،،، بأستغراب،،، صحيح يا حسام انت لي كسرت ازاز الشباك!
حسام بجديه،،،،، لاااا والله يا بت انا الي كسرته يااا شيخه روحي منك لله بقي انتي بتعملي العمله وتلزقيها علي قفااايه.
زهره بجديه،،،،،، وربنا منا يا ابن روحيه الي كسرته انا فكرتك انت الي عملتها.
حسام بص لزهره بصدمه،،، امااال مين الي كسر الازاااز.
زهره بقلق،،، يكنش السيكو سيكو الي فبااالي.
حسام تنح،،، ينهار ازرق والسيكو سيكو هو برضوا الي لزق فينا التهمه دا احنا طلعنه هبل بشاااكل.
زهره وحسام في صوت واحد،،،، مااااااااامااااااااااا.
روحيه في المطبخ،،،، عيزين اي.
حسام وزهره جريوا علي المطبخ ووقفوا عند السفره...
زهره بشك،،، مااامااا هو انتي كنتي فين اثناء حدوث الجريمه المجرومه هااا اين كنتيييي.
حسام،،، ايوه كنتي فييين يااا مرات ابويه قوولي قولي وأشجيني.
روحيه بتوتر بتحاول تداريه،،،، اي التحقييق ده و وبعدين خلصو يلا لموا لازاااز ياااااحج تعاله شوف عيااالك.
زهره،،،، لاااااء بقييي تعاله ياااحج هنخاااف مثلا انتي الي كسرتي ازاز الشباك وان انكرتي ياااا ماما والله لطفش من البيت وجبلكم فضيحه.
روحيه بسرعه،،، اسكتي يااا بت يتك نصيبه.
حسام،،، تعاااله يا حج يلي ظالمناااا تعاله شوف المرموره بتعتك هي الي كسرت ازاز الشباب ولزقتها علي افااانه.
حاتم من وراهم بدهشه،،،،، انتي يااا روحيه.
روحيه بحزن،،، والله خصب عني يا حج هو انا بقفلو لازاز وقع معلش حقك عليا.
حاتم بتنهيده،،، خلاص يا حجه فداكي الف شبك.
زهره،،، نعاااااام يا الدلعااادي بسهوله كدا الوليا لحست دماغك بكلمتين لااا مش قدره اتكلم يا حوووسام.
حسام،،،، بقي يا جدع تذنبنه وتهذئنه وكان ناقص معاهم رشه من ساعق كهربي وفي لاخر اميييي هي الي تكسره وتقوللها فداكي الف شباك ( وبصوت تمثيل البكاء) وفي الاخر مفيش كلمه حلوه تراضينا بيها طيب دحنا عيااالك ورب الكعبه.
حاتم بضيق،،، اجر منك ليها شوفوا حد يصلح الشباااك مش عيزين دوشه.
حسام بص لزهره،،،، يلا بينا علي معمل التحليل.
~ في بيت عمار...
دنيا من فوق النيش،،،، ما خلاص يا اخت نرجس هدني قعده كدا.
نرجس وقعده علي كرسي قدام النيش ومسكه حزام،،،، انا قعده وانا يا انتي يا بنت الورمه فضحتيني منك للله انزليلي يا بت جبتيلي جلطه.
عمار بضحك،،، ايوا يا مااامااا اديلواا سيد السباك ده.. شكلك هتباتي النهارده يا دنيا فوق النيش هاااهااااي.
نرجس وبتضربه علي رجله بالحزام،،، افصل انت كمان.
عمار،،، عاااااااااه ااااه أيييي يا ماما الحزام بلسوع اوي اي لافتره ده والله لنااا ماااشي.
دنيا بسرعه،،، يلهوييي هتسبني مع امك كداااا يااااوااالاااه خد يلي تتشك بس.... احم يا ست الكل والله انا ما عملت حاجه هو قالي خليكي علي طبعتك اعمل اي بقييي.
جهاد بضحك،،، تقومي قلبه علي السيد السباك علي رأي عمار.
دنيا،،، حتي انتي ياااا جهاد ماااشي اااه لو مفيش حصار مشدد من المغول والتاتار كنت نزلتلك.
جهاد موبيلها رن،،،، الوووو زهرتي ازيك.
زهره وهي تحت الشمسيه الي حسام ماسكها وكانوا في الشارع،،،،، ازيك يا عنتر.
جهاد،،،، الحمد الله وانتي عمله اي.
زهره،،، لااا انا فل اهو باخد ضربه شمس المهم متعرفيش واحد بيعمل ازاز شبابيك وفاتح النهارده.
جهاد بسرعه،،، اااه في واحد علي اول الشارع هنا.
زهره بصوت مبحوح،،،بسرعه العنوان اللهي تنستري يااارب.
جهاد وملتها العنوان....
اما عمار فكان قاعد علي القهوه مستني احمد،،،،، يوووه اتأخر لييي ابن نفيسه ده اقوم اتمشي شطويه علي الطريق لحد اما يجي ربنا يعترني فيك يا ابن نفيسه.
عمار ماشي وكل شويه يشاور للعربيات ويطلع يجري بضحك ( مجنون هربان من العباسيه 😂) وهو ماشي انصدم صدمه عمره وحس وتمني لو اتعمي في اللحظه دي ومكنش بيشوف.....
اما جهاد وقفه علي اول الشارع مستنيه زهره وفجأه دخلت العربيه الشارع والعيال بيجروا وري العربيه وبيهيصواا.
زهره بطلع رسها من الشباك وبتشاورلهم وبتوزع عليهم قبولات في الهوه ،،،، شكراً كفايه لحد هنا بلرزززز.
حسام طلع بشلل،،، يلا يا حبيبي كفاايه وحده عليا الله يستركم يلااا.
زهره بغيظ،،،، غيرااان علشان ليا جمهووور يا ابن روحيه كنت عيزه اتصور معاهم.
حسام بشللل،،،هتتصوري مع عيال في الشارع يا مصيبه دحنا بقينا فرجه.
جهاد قربت بضحك،،،،  قصدك اتعمل عليكم حفله.. 
حسام بابتسامه جميله،،،، اخبارك اي يا جهاد.
زهره بخبث وبتبص وهي بتتكلم لحسام بمحلسه،،، اخبارك اي يا جوودي.
جهاد بضحكه خفيفه،،، الحمد الله. 
حسام،،،  هو فين المحل يا جهاد. 
جهاد،،،  هناك اهو الي محطوط عنده مريات. 
زهره بمرح،،، ياااهووو هنتصور تعالو تعالووو.
زهره مشيت بصرعه نحيه الحل.
حسام بضحك،،،، ربنا ما يحرمك من الهب اباً يا زهره.
جهاد بأبتسامه،،، بجد يا دكتور يا بختك بازهره.
حسام قبال ما يسبقها،،،، اه فعلا، وبعدين احنا مش في الجامعه قوللي حسام عادي ( وابتسم ابتسامه جميله وسبقها).
جهاد بضحك،،، الدكتور بينوا هيحصل اخته ولا اي هههه بس يااااه دموا شربات.
زهره بتكلم الراجل،،، ايوه شبك اد كدااا بقولك يا عموااا.
حسام جه المحل  ،،، السلام ع...
زهره بسرعه،،، يلا نمشي عموا دا بينوا مبيفهمش خالص مالث.
حسام بتنهيده،،،، يااربي عليكي يا زهره هو في محلات فتحه اسكتي انتي.. لو سمحت في شباك ع...
الراجل بزهق،،، شوووف بقي عندك المقاس بتاع الشباك كان بها مش تقولي زي البت دي وتفتح اديها وتقولي بددد كدا ايي هو بالويم.
زهره بتبص لحسام،،، حسام دااا بيقولي بت هتسكتلواا.
حسام،،، معلش يا زهره خليها عليكي انتي الكبيره.
زهره،،، يا ابني دا بهذء اختك.
حسام،،، ما تتهدي مهو لازم يعمل ازاز الشباك لاما ابوكي هيبيتنا في الجراش.
زهره،،،، في دي معاك حق، بص يا عموا انا اسمي زهره مش بت... حسام خلص معاه انا وقفه مع جهاد نتصور.
حسام بتنهيده،،،،، طيب.
حسام اتكلم مع صاحب المحل عن مقاسات الشباك والعنوان..
زهره مع جهاد وجهاد مش عرفه تتصور...
زهره بزهق،،، يا جهاد ابوس ايده اظبطي الموبيل كل شويه تهزي ايدك الصوره بنطلع فيها زي ديل الكلب المهزوز.
جهاد،،،،،، هههههههههه اعمل ايه ههههههههههه وربنا هموت علي اديكي.
زهره بزهق،،،، هاتي خلاص حسام يصورنا،،، ياااحوووسا يا حوووسااااا.
حسام طلع بسرعه بخضه،،، في ايييي.
زهره،،، صورنا يا فوتوجرااافك ياجامد.
حسام ضرب زهره بخفه علي درعها،،،، يا شيخه بطلي تخضيني عليكي.
زهره وبخبث ومحلسه،،، سلمتك من الخضه ياواااد هييي هاااي.
حسام بتنهيده،،، ماشي هاتي اصورك يا ست هانم.
زهره،،، يلا يا جهاد يلا.
جهاد بتردد،،، م لاء خلاص نتصور بعدين.
زهره،،، اممم برحتك تعالا يا حوسه نتصور انا وانت.
حسام بأبتسامه،،، يلا.
زهره،،، خد انت دراعك عامل زي عصايه السلفي هااااهوهاااهااا..
حسام بضحكه شديده،،،، اي الضحكه المتخلفه دي.
زهره بضيق،،، صور من سوكاات ياض.
حسام بتصور وقبل ما يضغط عملتله بأديها ارنين وتسجلت الصوره.
حسام بخبث،،،، يا خلبوصه.
زهره ببرئه،،، اديه بتعزم اوي يلا نمش....
صاحب المحل بيرش ميااا،،، يلا يا هانم عيزين نرش ميااا.
زهره بضيق،،، حسام امسكني واوعي تسبني فاهم.
حسام باستغراب،،، في اي ب...
زهره،،، اسمع الكلام.
حسام بسرعه ومسكها،،، اهوو.
زهره وبتزعق،،،، اييي يا عمووو في اي سبني عليه يا حسام.
حسام سبها.
زهره بسخريه وبتكلم حسام،،، يا ابني هو انت اهبل بقولك امسكني ومتسبنيش تقوم تسبني ربنا ما يحرمك من الذكااء.
حسام شدها،،، يلا نمشي بلاش قله قيمه بقييي.
جهاد بسرعه،،،، تعالوا اشربوا حاجه.
حسام ولسه هيعترض زهره بسرعه،،، عندكم نسكافيه.
جهاد بسرعه،،،، اه دا دنيا بتعشقه تعالي وبالمره تتعرفي عليها.
حسام،،، معلش وقت تاني علشان هنتأخر.
زهره بسخريه،،، بس يا حبيبي مش ورانه حاجه يلا يا جهاد.
جهاد بفرخه،،،، يلا يلا.
حسام مشي وزهره وجهاد مش مبطلين رغي.وصلوا البيت وطلعوا...
دنيا من فوق السفره،،، كفاايه يا حجا ابوس ايدك كفاااعااايه.
نرجس بتعب فقعدت،،، خلاص هريح شويه وقوملك.
الجرس رن.
دنيا نطت من علي السفره ولبست الاسدال بسرعه وفتحت،،، ا ا اممم اهلا.
جهاد بابتسامه،،، اتفضلوا.
زهره بسرعه وسلمت علي دنيا،،،،، وحشاني وحشاني وحشاني ازيك يا دونيا.
دنيا بابتسامه هبله،،، لمؤخزه يعني وانا قولت لمؤخزه هو انا خلفتك ونسيتك يعني!
جهاد،،، دي زهره الي حكتلك عنها.
دنيا بغيظ،،، عركااااا هي البت دي الي زعلتك.. تعاااليلييي دنا ه...
جهاد بسرعه،،،، لااااء دي طيبه صحبتي والله ابوس ايدك اهدي.
زهره لهدوء،،، احم وبعدين بقي اسكت يا لساني اسكت.
حسام في سره،،، منك لله يا زهره انا امشي ولا اعمل اي دلوقتي.
دنيا،،  اي شكلي عكيت الدنيا ولا شووو.
زهره بمرح،،، يلا عيزه اشرب نسكافيي.
دينا،، الله بتحبيه تعالي تعالي.
جهاد بابتسامه،،،، هيحبوا بعض انا عرفه.
حسام،،، يارب يعدي القعده بس من غير مشاكل.
نرجس بترحيب،،، يا اهلا وسهلا يا اهلا اتفضلوا.
حسام،،، يزيد فضلك.
جهاد بابتسامه،،، دا الدكتور حسام يا خالتوا ودي ز...
زهره من المطبخ بخضه،،، وربنا يا دنيا هو الي وقع لوحده انا ملمستوش السافل.
حسام بمسح علي وشه،،،، كنت عارف.
~ في الديوان كان زين داخل.....
زين وبيخبط علي باب المكتب،،،،، منصوور.
منصور،،،، ادخللل.
دخل زين لقي منصور قاعد علي المكتب وجنان قعده هاديه علي الكرسي وهدمهم مبلوله.
زين،،، احم ، الهدوم اهي يا منصور.
منصور قام وبص لجنان وهي فهمت انها متتحركش ودخل الحمام يغير.
جنان قامت وراحت خبطه زين علي ضهره جامد لدرجه انه اتحرك خطوتين بدام وكان هيقع،،، كنت هموووت بسبب خطتك يا ابن حميده قول ان الوليا امك مسلطاك عليااا.
زين بتأوه،،، حرام عليكي اي ايدك مرزبه.
جنان بتمثيل بكاء،،، حرام عليك يا اخي دا انا كنت بفرفر من منصور والحمد الله اني لسه سليمه.
زين،،، هي الخطه منفعتش.
جنان،،، ولا ببصله ولا باراس توم حته. 
زين بحسم،،،  يبقي مفيش غير الخطه دي بس انا مضمنش اني اعيش بعدها الي بعاها مستديمه. 
جنان،،،  مش مهم انت المهم انفز الخطه وتنجح ومش تخاف هدورلك علي بنت الحلال الي تراعيك بعدها متخفش عيزاك تطمن وتحط في كرشك بطيخه. 
زين،،،  والله  يعني انا اتشل وانتي تعيشي في عش الاحلام وريش النعام وزين يتشل عادي مهو ملوش لزمه ابدااااااً.
جنان بخبث،،، خلاص اروح اقول لمنصور انك السبب و...
زين بسرعه،،، بس خلاص ماشي بس ده عايز تمهيد وشكله كدا الي جاي هيبقي علي رئين الناس هنا مرااار طافح.
جنان بابتسامه،،، شطووور استبينه، اخلص يا منصوور دا لو وحده حامل كانت ولدت..... منصووور يلهوي منصور مش بيرد لي فطس باين خش شوفه يا زين.
زين لسه بيخبط منصور طلع وبيظبط العمه.،،، خبر اي بتنهجي اكده زي الحمار.
جنان،،،، انا مش بغظني غير الفاظك دي يا منصور انت اي يا اخي يا باااي عليك وسع كدا.
زين بص لمنصور الي وقف وبيبص للشباك بسرحان،،، مالك يا منصور سرحان في اي.
منصور،،، هاااا.
زين بضحك،،،،، ههههه مين الي واكل عقلك يا كبير.
منصور بجديه،،، خليك في حالك واسكت وخد جنان معاك.
زين،،، اي يا منصور وانت هدنك يعني.
منصور،،، لااه مروح مقادرش اكمل جسمي همدان اكده.
زين،،، ما تخلي جنان تروح معاك اي المشكله.
جنان خرجت،،، ياااا سلام الحمام حلووو يا جدع يلا بقي وروني هشتغل الديوان ازاي يلاا بينااا.
زين وبطلع من الباب،،، ورايه يختي ورايه.
جنان،،، اي هو الفسحه جت بدري كدا.
منصور،،، يلا علي السرايا.
جنان،،، لي م....
منصور،،، يلااااااااااااااه.
جنان بلعت رقها،،،، ح حضر بتزعق لي كدا اهو خارجه.
زين طلع وبركب العربيه،،، يلا يا.... ينهاااااا الكوتش نام.
جنان،،،، ما نركب مع منصور.
زين،،، شوفي انا حاسس ان منصور مش طبيعي.
جنان،،، والله وانا حسيت انه برضوا كدا، يمكن عنده برد في منخيره عملاله صداع في المعده و...
زين،،، انتاااا استنااا.
جنان بتبص لواحد معدي بعربيه بحصان.....
زين بمرح،،، يلا نركب.
جنان بضحك،،، انااا مجرباها دي جامده يلااا.
منصور خرج بهيبه وركب العربيه وستغرب ان عربيه زين متحركتش فعرف ان روح من الكوتش...
جنان وبعده ومدلدله رجليها من العربيه وبتاكل موز،،، الله يا جدع مفيش احلا من كدا اي رئيك نتفسح كل يوم شويه بعد الشغل بس بلاش منصور معانه دا عامل زي الوليا النكديه ومطلقه مرتين ههههه.
زين بضحك وهو قاعد زيها،،، علي رئيك بس مظنش.
منصور بيزمر بالعربيه....
جنان بفرحه،،، لووولوولي منصووور انا اهو...
زين بضحك،،، يا بت اتقلي.
جنان وبتمثل الوقار،،،، طيب.... ااااامنصوواااار.
منصور من جوه العربيه،،، متجوز غفير ياااربي.
جنان بضيق،،، شوف مش عبرني ازاي ولا اكني بكلمه ابن حميده اعمل اي با زين لعضك والله.
زين،،، ايوه منصور ينكد عليكي وتتسعري عليا صححح.. عندي فكره.
جنان،،، بسرعه يا زين ربنا يسترك يبني.
زين بهمس،،، ارمي قشر الموز علي العربيه واستفزيه و...
جنان بسرعه وزللت قشر الموز وعمله نفسيها متقصدش
منصور بنرفزه وبطلع راسه من شباك العربيه،،،، ايييي الي بتعمليه ده.
جنان،،،، اييي برمي في ملك الحكومه.
منصور بغيظ،،، لو رميتي تاني انتي عااارفه اي الي هيحصل.
جنان بلا مبالاه رمت تاني.
منصور وقف العربيه ونزل من العربيه بخضب.
زين بسرعه،،، جنان نطي واجري الجري جدعنه.
مجنان بتجري بصراخ،،، منك لللله يا زين وربنا منا سيباااااك.
منصور بغضب وبيجري وراها،،،، خدييي اهنه.
جنان بتجري بسرعه،،،، ربنا يسامحك يا زين هموت بسببك مرتين في اليوم... ما كفايه ياااا منصور نسختين جيبنلي صداااع منكم للله يا عيال حميده.
يتبع..
لقراءة الفصل الخامس عشر : اضغط هنا
لقراءة جميع فصول الرواية : اضغط هنا
reaction:

تعليقات