القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية عشق الفارس الفصل الثاني عشر 12 بقلم أحلام تامر

 رواية عشق الفارس الفصل الثاني عشر 12 بقلم أحلام تامر

رواية عشق الفارس الفصل الثاني عشر 12 بقلم أحلام تامر

رواية عشق الفارس الفصل الثاني عشر 12 بقلم أحلام تامر

يماس بدموع:طلقني
فارس اتصدم من رد فعلها ساب ايديها وبصلها بكل غضب والم وكسره وسابها ومشي..
اياد:مع انو مفتري بس مكانش لازم تقولي الكلمه دي
ريماس بدموع:معرفش طلعت مني ازاي.. معقوله يطلقني فعلا.. نا بحبو والله وهيه طلعت مني غصب عني وكملت بغضب وبعدين هو اللي استفزني
إياد بقرف:والله انتو الاتنين اللي مستفزين منكو لله
انتي لسه هنا.. كان هذا صوت فارس الغاضب
ريماس :انت مش مشيت
فارس:منا كان قصدي تيجي ورايا ي هانم وانتي قاعده هنا تهزري
ريماس بقوه مصطنعه:انت عايز اي دلوقتي
فارس راح ناحيتها ومسك ايديها وشدها وراه زي الهبله ومشي😂
فارس ركبها العربيه وركب :تقدري تقوليلي كنتي عنده بتعملي اي.. واي اللي عرفك بيه اصلا..ورحتي عنده امتا.. وازاي توافقي تروحي مع حد غريب.. ونمتي ازاي ف بيت واحد متعرفيهوش.. قولي.
ريماس ببرود:اجاوب على انهي سؤال فيهم
فارس:كلهم
ريماس :مش هينفع هو واحد بس
فارس بغضب:انتي هتجننيني
ريماس بخوف:هقول يبيه والله لقول كل حاجه
فارس بغضب:انطقي
ريماس بخوف:هو اه والله هو خطفني واا
فارس :وحياه امك.. خطفك وانتي هبله فكراني هسدقك
ريماس :اه لازم تسدقني عارف لييه
فارس:ليه يست الحسن والجمال
ريماس بتلقائيه:عشان نا مراتك
فارس قرل منها وبحب :طب فيه واحده تسيب وزها وتروح عند حد غريب
ريماس بتوتر حركت راسها يمين وشمال بمعني لا
فارس قرب اكتر:طب ليه عملتي كده
ريماس كان هيغم عليها من شده قرب فارس:ها
فارس :عشان كده لازم تتعاقبي عشان متكررش تاني
ريماس مفهمتش قصده وانصدمت لما لقت فارس قام بتقبيلها
بعد فارس عنها وقال :عشان تحرمي تغلطي تاني ي عسل 🍯
واخدها واتجه علي بيت ريماس عند والدها
ريماس طلعا متعرفش ابوها لانها مشافتهوش قبل كده واول ما شافته الدموع نزلت من عنيها من غبر ما تحس وكذالك ناصر اول ما شافها دموعه نزلت وراح ناحيه ريماس ومسح دموعها وحضنها جامد
ريماس بعياط :بابا.. وفضلت تشهق من العياط.
ناصر:اشششش اهدي يقلب ابوكي من جوا نا جيت ي حبيبتي..
ريماس بعياط:والنبي متسبنيش تاني والنبي نا محتجالك جمبي وفضلت تعيط...
اما فارس كان واقف زعلان ليه متشاركهوش هو زعلها لييه متعيطش ف حضنه هو وبدا يغير من والدها
********************
ف فيلا الشرقاوى خالد الحمد لله فارس لقاها
انتصار بفرح :الحمد لله هييجو امتا.. نا اللي هجهز لها الاكل بايدي هعملها كل ما لذ وطاب
خالد :ده علي اساس ان البنت هتوافق تيجي هنا تاني بعد عملتك دي
انتصار :والله نا ندمانه بسبب اللي عملته ونا هعتزر لها بس ترجع لان تصرفات فارس بتقول انو بيحبها.
خالد:ومفكرتيش انك ممكن تندمي بعد بكده ليه.. ليه معملتيش حساب الندم..
انتصار بدموع:خلاص والله نا اسفه نا كنت غلطانه
خالد راح حضنها:خلاص اهدي... يلا نروح نغير كده عشان نروح بيت ناصر نطمن علي بنته.
اومات انتصار بطاعه وذهبت كي تجهز نفسها.
******************
نرجع لفارس كان واقف خيطق من كتر الغيره وفجأة رن جرس البيت فارس فرح جدا لاني كده ريماس هتقوم من حضن ابوها بس حصل العكس وسمع صوت ريماس وهيه بتقوله :فارس ممكن تفتح الباب وهيه ف نفس وضعها
فارس:وهتفضلي نايمه كده قدام اي حد ييجي
ريماس :ده بابا
نفخ فارس بضيق وراح فتح الباب واتفاجا لما شاف امه:ماما انتي جايه لي
انتصار :جايه اعتذر من مرات ابني ودخلت
خالد لفارس:برافو عليك يبني عرفت ترجع مراتك
اوما فارس بابتسامه لوالده ثم دخل وقفل الباب..
ريماس اول ما شافت انتصار استغربت جدا بس قامت وسلمت عليها عادي وكذالك سلمت علي خالد
ريماس لخالد :حمدالله على السلامه ي عمو
خالد بابتسامة :الله يسلمك ي حبيبتي ♥️
انتصار :نا هعمل شاي حد يشرب
الكل ما عدا ريماس :اوك
ريماس :خليكي انتي ي طنط ونا هعمله
انتصار :تعالي نعمله سوا ودخلو المطبخ وسط قلق فارس من امه..
&ف المطبخ
انتصار بندم:نا اسفه يبنتي علي كل اللي عملتو فيكي والله حقك عليا نا غلطانه وندمانه وجايه اعتذر ليكي وهاتي راسك ابوسها
ريماس بطيبه:مش لازم تعتذري ي طنط نا مقدره وضعك ومش زعلانه خالص
انتصار :بجد والله يعني مش شايله مني خالص
ريماس بابتسامة :خالص والله ي طنط
انتصار :طب قدام مش زعلانه بلاش بقي طنط دي اعتبريني مامتك وقوليلي ي ماما
ريماس بطيبه:حاضر
انتصار :من هنا وجاي انتي بنتي مش مرات ابني
ابتسمت لها ريماس بصمت وقامت بصب الشاي واخراجه...
قامت ريماس بتقديم الشاي لكل الموجودين وذهبت تجلس مره اخري بجانب والدها مما اثار غيظ فارس...
انتصار لاحظت عبوس فارس:اي ي حبيبتي مش تيجي تقعدي جنب جوزك
فارس بسرعه:قوليلها ي ماما ده حتي مش معبراني من الصبح..
خالد:سيبو البنت علي راحتها بقالها سنين مشافتش ابوها
فارس:مش مشكله بقي لينا بيت يلمنا لما نروح بس
ردت ريماس :لا انا هنام مع بابا
فارس قام بسرعه:نععععام يختي هتنامي فين
ناصر :لا يبنتي مينفعش تسيبي جوزك روحي بيتك وتعالي الصبح.
ريماس لا ي بابا ارجوك نا نفسي انام ف حضنك.. عايزه اشبع منك
خالد:خلاص يبنتي تقدري تنامي مع والدك براحتك
فارس ف سره :منامتش ف حضني هتنام ف حضنو هو.. والله لربيكي ي ريماس بس ترجعي البيت بس..
وبعد شويه تليفون فارس رن وبتلقائيه فارس ابتسم وده لاحظتو ريماس
فارس:حبيبه قلبي والله ليكي واحشه يبت
ريماس سمعت كده وكانت هتنفجر بس حاولت تداري
فارس:بتهزري... ولاحظ نظرات ريماس تجاهه ثم قال بخبث ده انا مش هسيبك والله لنرجع ايام زمان بقي والسهر واللعب.. بس نا اللي كنت بكسبك متنكريش..
ده كلو ريماس هتولع وتعرف مين دي
فارس:تمام ي حبيبتي نص ساعه وهاجيلك.. باي..
انتصار :متقولش جودي
فارس :بالظبط
انتصار لقت علامات الغيره علي وش ريماس فقررت توضح لها الامر:جودي تبقي بنت عم فارس ف نفس السن عدها 29 سنه برضو.. وحبت تخلي ريماس تغير فقالت.. كانت بتحب فارس جدا لما كانو صغيرين... مكانوش بيسيبو بعض كانت دايما بتيجي عندنا بس دلوقتي سافرت مع اهلها دبي
فارس:لا والخبر الاحلي. انها جايه انهارده. وكمان نص ساعه واروح اجيبها من المطار..
ريماس ف سرها:نهار اسود يعني هينامو ف نفس البيت لا وكمان سهر ولعب..
فارس:طب نستأذن احنا بقي ي عمي علشان منتقلش عليكو
ناصر:عيب يبني بتقول اي.. خليكو كمان شويه
فارس :مره تانيه لاني لسه هروح اجيب جودي من المطار واجي انام وجودي ما هتسدق وتفضل معايا طول الليل
ريماس كانت ماسكه ايد ابوها فضلت تضغط عليها من كتر الغيره من غير ما تحس.. ناصر فهم انها غيرانه قام مقرب من ودنها:لو عايزه تروحيه معاه روحي
ريماس وكانها مسكت ف الكلمه حاضر ي بابا
فارس وامه وابوه كانو ماشيين
ريماس :فارس لحظه نا هاجي معاكو
يتبع...
لقراءة الفصل الثالث عشر : اضغط هنا
لقراءة جميع فصول الرواية : اضغط هنا
reaction:

تعليقات