القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية عشقت صعيدي الفصل العاشر 10 بقلم ندى حمادة

 رواية عشقت صعيدي الفصل العاشر 10 بقلم ندى حمادة

رواية عشقت صعيدي الفصل العاشر 10 بقلم ندى حمادة

رواية عشقت صعيدي الفصل العاشر 10 بقلم ندى حمادة

ادم وندى اتصدمو مين الا فتحت الباب بالشكل ده
ادم بعصبيه انت ازاي تدخل كده في حاجه اسمها أستأذن ولا انت متعرفش كده لانك انسان همجي 
محمد ولد ندى شايفه ي ست هانم الا اتجوزتيه بيقول اي لابوكي دي اخر تربيتي فيكي تتجوزي واحد زي ده 
ندى في حضن ادم لاول مرة متكونش خايفه من ابوها ندى بقوه بصراحه بقى ده الا مش عاجبك يبقى احسن منك انت وكل الا تعرفهم وانا مش ندمانه اني اتجوزت ادم بالعكس دي اجمل حاجه حصلتلي فالدنيا كلها اني اتجوزت ادم وبعدت عنك 
محمد بصدمه بقيتي تعرفي تردي عليا بس الصبر ي ندى حسابك جي سلام 
ندى بعياط مش عارفه لي بيعمل فيا كده انا بنتو لي يعمل كده لي بيكرهني 
ادم بيهدي فيها متخفيش ي حبيبتي واطمني انا معاكي طول الوقت افهمي انتي مرات مين هاا انتي مرات الصقر يعني لازم تكوني قويه زيو فاهمه اوعي تكوني ضعيفه وتخلي حد يكسرك 
ندى حاضر ي ادم هعمل كده انا باخد قوتي منك ومسكت في حضنو 
ادم ضمها لحضنو بحنان متخفيش 
الكل جه اطمن علي ندى وقعدت فترة فاالمستشفي طول الوقت ادم معاها وجمبها وبعدين الدكتور كتب لندى علي خروج 
ادم شال ندى طول الوقت لحد موصلو البيت طلعها الاوضه بتعتو 
ندى مستغربه احنا رايحين فين 
ادم اوضتي 
ندى لي 
ادم عشان هتعدي فيها معايا 
ندى نعم مين دي وديني اوضتي 
ادم بصلها وسكت ودخل الاوضه بتعتو
الكل ساكت وندى مستغربه 
دخل الاوضه حط ندى فالسرير واطمنو ونزلو
ندى اي ده معقول محدش قال حاجه ازاي 
ادم بيحاول يكتم صوت ضحكتو قالها انا عرفتهم كل حاجه 
ندى لي بقى انا مش هعد معاك في اوضه واحده ي ادم وديني اوضتي لو سمحت
ادم لا هتعدى معايا في اوضه واحده
ويلا عشان تغيري وترتاحي 
ندى طيب نادي علي سارة 
ادم لي 
ندى عشان تساعدني
ادم بدا يتعصب محدش هيساعدك غيري فاهمه 
ندى مش بترد عليه 
ادم جبلها بيچامه بيتي رقيقه وجميله ولبسها الهدوم وقالها ارتاحي 
ندى بعياط مسكت ايدو 
ادم اتخض في اي بتعيطي لي تعبانة مالك في اي 
ندى لا بس عايزة اسرح شعري نادي لسارة ممكن 
ادم لا انا هسرحلك شعرك ماشي 
ندى اي انت وهتعرف
ادم نتعلم
ندى ماشي بدا ادم يسرح شعر ندى وكان جميل جدا وناعم زي الحرير ادم فضل وقت كتير بيسرح شعرها هو مش عايز يسيب شعرها لان ريحتو حلوة اوي وادم مبسوط 
ندى بكسوف ادم شكرا تعبتك 
ادم فاق قالها كده كويس 
ندى اه 
ادم في حاجه تاني 
ندى بكسوف اه 
ادم اي 
ندى عايزه انام 
ادم طيب نامي 
ندى بكسوف مش عارفه انام كده ضهري وجعني
ادم فهم اه طيب تعالى قعد ورى ضهر ندى وخدها في حضنو وفضل يلعب في شعرها لحد منامت وهو كمان نام 
دخل شريف يطمن عليهم لقيهم نامو 
نزل تحت وقالهم نامو 
الكل بيدعيلهم ان ربنا يصلح حالهم لكن في الا بيكرهم 
مرات جابر بحقد وكره هي وصفيه بيتكلمو
مرات جابر انا عايزه اموتها البت دي لو اتجوزت ادم هتاخد كل حاجه واحنا لا مش هنطول حاجه وهتكون مرات الكبير وتتحكم فينا 
صفيه بحقد مستحيل انا لازم اقتلها ادم ليا انا وبس 
مرات جابر لازم نشوف حل
صفيه بتفكر صح لازم نفكر صح 
جتلي فكرة ......
مرات جابر صح معاكي حق الفكره دي هطلعها من حياتنا 
صحى ادم من النوم وندى لسه نايمه بص عليها وبيفكر 
ادم حتى وانتي نايمه حلوة وبريئه ي ندى باس دماغها ونيمها علي السرير. براحه وخرج 
ادم صباح الخير
الكل صباح النور 
شريف ندى عامله اي دلوقتي
ادم الحمدلله كويسه هي نايمه بس 
الكبير الحمدلله ان ربنا سترها 
ادم اه طبعا الحمدلله
الكل متجمع انا عايزه اقولكم حاجه مهمة جدا 
انا عرفت مين الا حاول يقتل ندى 
صفيه بخوف بصت عليه 
والكل بص بجد ي ادم مين 
ادم الا حاول يقتل ندى يبقى ....
يتبع...
لقراءة الفصل الحادي عشر : اضغط هنا
لقراءة جميع فصول الرواية : اضغط هنا
reaction:

تعليقات