رواية نغمة قلبي الفصل الثالث 3 بقلم منى عبدالغني

 رواية نغمة قلبي الفصل الثالث 3 بقلم منى عبدالغني

رواية نغمة قلبي البارت الثالث

رواية نغمة قلبي الفصل الثالث 3 بقلم منى عبدالغني


رواية نغمة قلبي الجزء الثالث 

البارت الثالث (نغمة قلبي )
دخلت المكتب اللي فيه المدير واتفاجأت لما لقيت خطيبي السابق 
نسيت اقولكم انا كنت مخطوبه قيل كده من سنتين بس سبته قبل 
الفرح بشهر انا لغايه دلوقتي مش عارفه أنا حبيته ولا لاء المهم انا سبته في 
الاخر .
-مديري لما دخلت سابنا وطلع وقبل ما يطلع قال الأستاذ مازن هيقولك 
انا بعتك ليه سابنا لوحدنا وخرج .
-مازن: اتفضلي اقعدي يا نغم .
-نغم :لاء مش عاوزه اقعد ياريت تقول حضرتك جاي ليه علشان انا مش فاضيه وعندي شغل 
مازن:عادي انا ممكن اخليهم يدوكي اجازه النهارده 
نغم:ههههههههه بص ي مازن بلاش شغل الفشخره بامكانياتك وفلوسك وانك تقدر تعمل ايه ومتعملش ايه ولا هرجعلك ولا عوزاك 
مازن :علي الاقل  اسمعيني ي نغم 
نغم:هسمعك لما يكون في مبرر مقنع تقوله إنما انت مبرراتك كلها ملهاش لازمه 
مازن:انا تغيرت والله ي نغم صدقيني وهعوضك عن اي حاجه عملتها فيكي 
نغم:بص ي بن الحلال انا هقولهالك تاني انا مش هرجعلك ......سلام 
رحت نحيت الباب وكنت هخرج سمعت صوت مازن بيقول (لومشيتي دلوقتي هتندمي ي نغم )
نغم:بنظره تحدي :انا عمري ماندمت علي حاجه في حياتي قد ماندمت اني عرفتك .
خرجت وسبته ورحت الحمام وفضلت ابص في المرايا وانا بعيط وانا زعلانه علي نفسي اوووي 
************************بقلمي نور عبدالغني
فلااااااااااااش 
نغم:يلا ي حبيبي علشان نروح نشوف ديكور الفيلا وماما هتقابلنا علي هناك
مازن:وليه ماما تيجي هوا انا هكلك وبعدين في عمال هناك
نغم:انا بحب اخد رأيها وافرحها معايا 
مازن:يلا بينا 
........بعد نصف ساعه .........
-وصلنا الفيلا وماما كانت مستنيانا هناك وكانوا العمال بيخلصو في  اللمسات الاخيره
بس كمان كانت موجوده مهندسه الديكورات الي كانت مسؤله عن شغل الفيلا تضايقت جدا واول مره شوفتها الصراحه طول الوقت مكنتش برتحلها.
-طلعت انا وماما الدور اللي فوق علشان تتفرج علي الأوض بس انا كنت نسيت شنطتي ورجعت أخدها وكان مازن لسه واقف مع مهندسه الديكور دي وقبل ما ادخل سمعت كلامهم اللي قلب حياتي ..
مازن :هو انا مش قولتك ماتكونيش هنا اول مانيجي
المهندسه :كنت عاوزه اشوف ست الحسن والجمال اللي هتبعني انا وابنك علشانها
كنت مصدومه ومش فاهمه الكلام 
مازن:مسكها من دراعها  جامد واتكلم بعصبيه لو كلمه واحده طلعت ووصلت لنغم هيكون اخر يوم في عمرك وتعملي حسابك بكره هنروح للدكتور************ وهنزل الزفت وبعد كده تنسي اني عرفتك في يوم من الايام 
مهندسة الديكور :عايز ترميني وتقتل ابنك بعد ما اخدت كل حاجه 
مازن:بقولك ايه سيبك من جو الصعبانيات بتاعك دا مبقاش بيدخل عليا
واتفضلي غوري من هنا وعالله رجلك تعتب باب الفيلا ولو شفتك في اي حته حياتك هتكون التمن
-انا كنت بعيط ومصدومه ف مازن اللي كان راسم عليا الحب والإخلاص وماما جت ورايا 
الام:ايه ي نغم واقفه كدا ليه ومجتيش ورأيه ليه
مازن:فتح الباب بصتله بلوم وبعدين اخدت شنطتي وماما ومشينا وقبل ما امشي قلعت دبلتي ورميتها في الأرض 
نغم:انت احقر انسان شوفته في حياتي 
مازن:اسمعيني انتي فهمتني غلط 
نغم :لا انا فهمت كل حاجه صح بس للاسف متأخر ربنا كان بينبهني انك شيطان بس انا عمري ما تخيلتك بالقذاره دي 
مشينا انا وماما وحكيت لماما اللي حصل ومترددش لحظه وكانت مكلمه أهله وناهي الخطبه 
بااااااااااااك
*****************بقلمي نور عبدالغني
غسلت وشي علشان اشوف شغلي وكمان اليوم عادي ورحت حكيت لماما اللي حصل واليوم عدي ونمت 
لقيت التلفون بيرن 
-الو
-عامله ايه 
-مين معايا 
-عامله ايه ي نغم وكنتي حزينه النهارده ليه هوا في حد ضايقك 
-انت مجنون ي بني
-لا انا مغرم انتي عارفه أنا اشتريت 10خطوط بسبك وهشتري اكتر علشان كل اما تعملي بلوك اتصل من رقم تاني 
-بص أنا زهقت ،خلصني وقول عاوز ايه 
-عاوز اتجوزتك  انا بحبك ي نغم
-ي ريت متتصلش تاني 
-قفلت السكه في وشه كالعاده وعملت بلوك للرقم, لقيت رساله وصلتني فتحتها 
(عمررري ما هنساكي ي نغم تصبحي علي جنة حبي متتأخريش عليا بكره)
اعدت افكر شويه مين المجنون اللي بيكلمني لغايه اما نمت وصحيت ورحت الشغل وكانت المفاجأة اول ما دخلت الاستقبال جريت علي مي صحبتي وسألتها لمين الحجات دي ي مي 
مي :استني هتعرفي دلوقت 
ولقيت طبعا الاستقبال كله بلونات🎈 وورد🌹ولقيت شخص بيقرب مني وبيقولي (تتجوزيني)
ي تري مين اللي بيكلمها في الفون ، ويتري هترجع لمازن ولا لاء ويتري مين اللي قالها تتجوزيني 
مازن ولا اللي بيكلمها في التلفون 

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على (رواية نغمة قلبي
تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-