رواية سمراء احتلت كياني الفصل الواحد والعشرون 21 بقلم أميرة محمد
رواية سمراء احتلت كياني البارت الواحد والعشرون
رواية سمراء احتلت كياني الفصل الواحد والعشرون 21 بقلم أميرة محمد |
رواية سمراء احتلت كياني الجزء الواحد والعشرون
البارت ال 21 رواية سمراء احتلت كياني
بعد م طلعت من عند جميله راحت المستشفي واتجهت لمكتب ياسين بسرعه فتحت الباب فجاءة ، لقت هناء حضناه
_ انا بحبك اوي ي ياسين ومش هقدر اعيش من غيرك خلينا نتجوز....!!!
_ احم ....انا اسفه شكلي جيت ف وقت مش مناسب
_ ياسين اتصدم وزق هناء بعيد عنه : غصوووون
_ بدلع : طيب همشي انا بقاا وهنكلم كلامنا بعدين
_ هناء مشيت وياسين لسه هيكلم غصون ف قاطعته
_ انا حابة اشكرك علي اللي عملته معايا وعلي وقفتك جمبي ، انا ممنونه ليك جدا
_ انا معملتش حاجه بس الحقيقه كان ليها وقت وتتكشف
سكت شوية وقال
غصون اللي شوفتيه دا .....!
_ اللي شوفته دا ميخصنيش ولا يهمني اعرفه
_ بس يهمني اوي انك تسمعيني
_ واسمعك ليه حضرتك مجرد زميل مش اكتر وشكرا لانك اثبت برائتي واظن مفيش حاجه غير الشكر عشان اقولها
_ بغضب : انتي ليه دايما بتتعاملي معايا بالطريقه الجافه هوة انا عملتلك حاجة لكل ده
_ ياسين انا لازم امشي معنديش وقت للكلام الفارغ ده
_ خبطها ف الحيطه وحاوطها بدراعاته : كلام فارغ ؟
مشاعري نحيتك كلام فارغ
_ بتوتر : لو سمحت ي ياسين سيبني امشي
_ بعد عنها : تمام امشي
_ قبل م تخرج وقفها صوته : خدي دي
_ اي دي ؟
_ مذكراتي
_ اعمل بيها اي
_ خليها معاكي وقت لما تحبي تقرأيها اقرييها
_ خدتها وطلعت حطتها ف الشنطه ومشيت
بقلمي اميرة محمد محمود.
___________________
_ جميله فضلت تتهرب من ام مهاب ومش عايزة تشوفها
_ هتتفضلي لحد ايمته كدا ي جميله ؟
_ كدا اللي هوة ازاي ؟
_ تتهربي مني ومن وامي
_ اتعدلت ف قعدتها : بس انا مش بتهرب
_ اومال اللي بتعمليه ده تسمية اي ؟
امي بدأت تحس انك مش متقبلاها عشان كده بطلت تيجي
_ انت عارف كويس ي مهاب انا بحبها قد اي ، بس مش هقدر اواجها
_ قرب منها اكتر ومسك ايديها : انا جمبك ي جميله ومش هسيبك
_ بصت ف عينيه وسرحت ، مهاب قرب جامد اوي وباسها ، ونزل علي رقبتها وبدء يبوس فيها ، شال من عليها لبسها وقرب ، وقرب و....
_ ابعد ي مهاب ابعد واخرج براا
_ بعصبيه : في اي ي جميله في ايييييه ؟؟
_ خافت منه فسحبت لبسها عليها بكسوف ودموعها نزلت
_ عطاها ضهرة واتكلم بعصبيه وصوت عالي : علي فكره دا حقي وانتي ومتقدريش تمنعيني منه ، مش معني اني ساكت يبقي تسوقي فيها ، كل م اقرب منك تخافي وتكشي بالشكل ده
_ لف ليها لقاها بتشهق ومش قادرة تاخد نفسها جري جبلها ميه وشربها وبعدين مسك وشها بين ايديه :
_ انا اسف اني اتعصبت عليكي بجد اسف ،دموعك دي بتحرق قلبي ، يمكن ف الاول كنت بشوف علاقتنا عابرة بس دلوقتي انتي بقيتي نصي التاني مقدرش اسغني عنك
_ مسألتيش نفسك ليه بحاول اعمل اي حاجه تفرحك ، ليه دايما بخاف علي دموعك وزعلك
_ جميله انا بحبك وقربي منك مش عشان حاجه بس ...بس انا مش قادر
_ لو كنتي سمعتي كلامي مع امي للاخر كنتي عرفتي انا بحبك قد ايه ؟ من ساعت م دخلتي ببتي وانا اتغيرت مبقتش مهاب بتاع زمان
_ لما بسمع صوتك بحس ان قلبي هيتخلع من مكانه ، انا بحب كل حاجه فيكي ي جميله امسكي ايدي وهنتخطي كل صعب مع بعض
_ بص عليها وهيه ماسكه هدومها بخوف فغمض عينيه بألم : متخافيش انا مستحيل اقربلك تاني غير برضاكي
_ قال اخر كلمتين وخرج ، قعدت تعيط مش مصدقه انو اعترفلها بحبه ، كانت اخر حاجة تتوقعها ان مهاب يحبها
_ قامت طلعت برااا ملقتوش قعدت شوية كتار ومجاش ، جرس الباب رن قامت فتحت بس مكنش هوة
_ اتفضلي ي طنط
_ طنط ؟؟؟
_ بتوتر : هدخل اعمل ل حضرتك حاجه تشربيها
_ قبل م تروح علي المطبخ وقفها صوتها
_ انا زعلتك ف حاجه يبنتي
_ ليه بتقولي كده
_ بقالك كام يوم مش عايزة تكلميني وبتتهربي مني ، ودلوقتي بتقوليلي ي طنط
_ جميله بتبص ف كل مكان معادا ناحيتها ، متوترة وبتفرك ف ايديها
_ انا مقدرش ازعل من حضرتك
وفتحت ف العياط
_ ام مهاب خدتها قعدتها : طب بتعيطي ليا طيب
_ انا مستاهلش اني اكون بنتك
_ ابتسمت : دا انتي اعز من مهاب ابني قوليلي بقااا مش عايزة تشوفيني ليه ؟
_ عشان ...عشان مكسوفه من حضرتك
_ لان مهاب قالي علي اللي حصل بينكم قبل الجواز مش كده
_ نزلت وشها ف الارض بكسوف
_ متنزليش وشك تاني
_ مسكت ايديها وقعدت تعيط : والله ي ماما غصب عني صدقيني ضعفت قدامه لاني بحبه من سنين ، انا بنت ناس ومتربيه صحيح اهلي ماتوا
_ بس والله العظيم عمري م عملت حاجه غلط تسيء سمعتهم ، يمكن اتجوزت مهاب بس لسه مقروفه من نفسي علي اللي عملته
_ انا مكنتش بقابل حضرتك عشان مش هقدر اواجهك ، واكيد نزلت من نظرك ، ومفيش ام تتمني ل ابنها بنت عملت كدا قبل الجواز
_ حضنتها : بقي مكنتيش عايزة تقابليني عشان كدا ي جميله ، ليه يبنتي دا انا امك حتي ولا مستاهلك
_ دا انا اللي مستاهلش اكون بنتك
_ مهاب كمان غلط مش انتي بس ، انا لما شوفتك واتعاملت معاكي عرفت قد اي انتي متربيه ، وحبك لابني باين ف عيونك
_ يعني حضرتك مش زعلانه مني ؟
_ دا انتي بنتي وفي ام بتزعل من بنتها ؟
_ حضنتها اكتر : انا بحبك اوي ي ماما
_ ربنا يخليكم ليا
يلا قومي تعالي معايا
_ بخجل : لا انا هستني مهاب لحد م ييجي
_ يوووة نسيت اقولك مهاب جاله حاله طاريء ف المستشفى وقالي ابلغك انو احتمال يبات هناك يومين ولا حاجة
_ بزعل : طيب مقاليش ليه
_ انتي كنتي نايمه
غيري هدومك وانا مستنايكي ف شقتي
_ ابتسمت حاضر
ام مهاب مشيت وهيه اتصلت علي مهاب كنسل عليها
_ عيونها دمعت : انا عارفه انك معندكش شغل ي مهاب بس بتتهربي من ليه ؟
بقلمي اميرة محمد محمود
___________________
غصون كانت مع العمال اللي بيوضبو عيادتها الجديده ، فجاءة جالها اتصال من يوسف
_ نعم ي يوسف عايز اي؟؟
_ صاحب التليفون ده عمل حادثه شوفته بالصدفه وانا معدي ، وبينزف اوي وانا مش عارف اتصرف ، لقيت الرقم ده متسجل ب مراتي ف رنيت عليكي ، ممكن تيجي بسرعة لحسن شكله بيموت
_ ي...يوسف
لو سمحت قولي المكان فين ؟؟
_ المكان ف *******
_ قفلت معاه بسرعه وركبت عربيتها ومشيت
_ اي رأيك
_ بخبث : لا براڤو عليك دا انا شوية وكنت هصدقك
خد دول مكافئتك علي تمثيلك
_ تسلم ي باشا
_ غصون وصلت علي اللمكان ملقتش اي حد ، جه واحد من وراها وخبطها علي دماغها وقعت مغمي عليها
بقلمي اميرة محمد محمود
_______________________________
_ ي مصطفي شوف اختك مجتش لحد دلوقتي ليه
_ بقلق : بتصل بيها من بدري مش بترد
_ اتصل علي ياسين يمكن عارف طريقها
_ حاضر
_ اتصل علي ياسين مرتين مبيردش ، شوية وياسين رجع اتصل بيه
_ ايوة ي مصطفي في حاجه ولا اي ؟
_ اسف علي ازعاجك بس اختي غصون مرجعتش لحد دلوقتي ، اتصلت عليك يمكن تكون عارف هيه فين
_ اتنفض : طب اقفل ونا جاي حالا
_ ياسين قام لبس بسرعه وهوة خايف عليها ، ركب عربيته واتجه لبيتها
_ يبني بقالها ساعه غايبه عن معادها الاساسي ، اخوها راحلها عيادتها اللي بتجهز برضو ملقهاش
_ طيب ي عمي انا هاخد مصطفي ندور عليها يمكن قاعده ف مكان هنا ولا هنا
_ خديجه قالت : انا اتصلت علي جميله برضو مش هناك
_ خليكوا انتوا هنا ولو وصلنا لحاجه هنبلغكم
بقلمي اميرة محمد محمود
____________________
_ غصون فتحت عينيها لقت نفسها نايمه علي سرير ف اوضة غريبه قامت فتحت الشباببك وكان عبارة عن بيت منفصل علي البحر
_ يارب يكون عجبك المكان ؟
_ لفت وشها : يوسف ؟؟
_ تعالي كلي انتي مكلتيش حاجه من الصبح
_ ممكن افهم انا بعمل اي هنا ؟
_ كلي الاول بعدين نتكلم
_ مش هطفح
_ قرب منها فبعدت لورا : خليك عندك اياك تقرب
_ رفع ايديه لفوق كعلامة استسلام : انا بحبك ي غصون ، بحب كل حاجه فيكي ، بحب سمارك ، عيونك
_ قرب عليها ولمس شفايفها ب ايديه : بحب شفايفك
_ زقته جامد : بس انا مش بحبك ولا عمري هحبك
_ جات تفتح الباب وتخرج مسكها من دراعها : بـطلي الهبل اللي بتعمليه ده لحسن اوريكي الوش التاني واظن انتي عارفاه كويس
_ انكمشت علي نفسها ورجعت لورا و اتكلمت بتوتر وخوف ملحوظ علي وشها : انت فاكرني هخاف منك ولا اي ؟
_ بخبث : احسنلك تخافي منك ي روحي
_ خرج وقفل عليها الباب بالمفتاح
_ سمحت لدموعها تنزل وهمست باسمه : ياسين!!!!!
بقلمي اميرة محمد محمود
_____________________________
_ مصطفي احنا لازم نقدم بلاغ
_ بس ي دكتور ياسين الشرطه مش بتقبل تسجل بلاغ غير بعد 24 ساعه علي الاقل
_ ياسين اتعصب جامد وخبط العربيه بايده : انا متأكد ان يوسف الكلب هوة اللي عمل كدا
_ يوسف ؟؟؟؟؟!!!!
يتبع ....!!
لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على (رواية سمراء احتلت كياني)