القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية نغمة قلبي الفصل الأول 1 بقلم منى عبدالغني

 رواية نغمة قلبي الفصل الأول 1 بقلم منى عبدالغني

رواية نغمة قلبي البارت الأول

رواية نغمة قلبي الفصل الأول 1 بقلم منى عبدالغني


رواية نغمة قلبي الجزء الاول

لو سمحتي ي انسه لمي شعرك
نعم !!! شعري ايه اللي ألمه
هو :ايوا شعرك عمال يطير
استني انت مالك شعري يطير ولا ميطرش انت ايه اللي دخلك اصلا
هو: ي ستي هوا انا هعكسك انتي مش بتبصي في مراياه بيتكو لمي شعرك عمال يطير على وشي ودخل في عيني
-انكشفت ووشي جاب ميت لون كنت فكراه بيعاكسني لميت شعري ومسكته بأيدي علشان ميطرش تاني وعلشان حظي وحش كنت قعده في الميكروباص جنب الشباك اللي زجاجه مكسور فعلا طلع عنده حق الهوا كان جامد جداا لدرجه اني فضلت ماسكه شعري بأيدي الاتنين علشان ميطرش عنده وانا بنزح كنت شويه وهنط من الشباك ما هوا كان قاعد جنبي
هو :لقيه بيقولي خلاص سبيه
-بصتله كدا وبعدين قولتله لأ أصل ما هوا الهوا هيطير تاني عليك
هو: خلاص مش مشكله لو تحبي اقعدي مكاني
-بصيت علي مكانه لقيه جنب شاب يعني شاب يقعد شمالي والتاني علي يميني😐 لا خليني مكاني كدا افضل .. هو فهم انا رفضت ليه
هو :ممكن تطلعي قدام شويه هسند الشباك بإيدي علشان ميدخلش هوا
-طلعت قدام شويه وهو سند الشباك بايده طلع راجل جينتل بصراحه فعلا طول الطريق فضل ساند الشباك بايده لغايه اما وصلنا وانا نزلت وشكرته وهوا كمل طريقه
********************* بقلمي نور عبدالغني
تاني يوم

وانا راجعه من الشغل وراحه اركب الميكروباص لقيت شابين واقفين قصادي وكانوا بيعاكسوني جيت امشي لقيت واحد منهم وقف قصادي وبيقولي علي فين ي جميل هو القمر ينفع يمشي ويسبنا
- ابعد من طريقي احسنلك
-الشاب -
وان مابعتدش هتعملي ايه

-جيت امشي لقيته وقف قصادي ومسك دراعي زقبته بعيد عني وصوت علشان حد يجي يلحقني
لقيت واحد جي من ورايا بيقولي خير ي انسه
-الاتنين دول بيعاكسوني ومش عاوزين بسيوني في حالي
لقيته شدني وراه وانا حتي مشوفتهوش وقام مناسكهم الاتنين وخابطهم في بعض الاتنين داخو ووقعوا علي الارض وضربهم برجله طبعا بقا انا واقفه مصدومه وانا بتفرج على فلم الاكشن دا مشي وراح شاددني وراه
لقيته بيقولي وهو متعصب انتي هتفضلي واقفه تتفرجي كتير كدا امشي قدامي
-الصوت دا مش غريب عليا عليا دا نفس الولد اللي قالي امبارح لمي شعرك
ركبنا الميكروباص ومكنش فيه غير كرسين بس بعد ماركبناوالعربيه اتحركت الهوا بدأ يدخل اول حاجه عملتها لميت شعري
هو : لقيته بيتكلم بغيظ فرحانه بنفسك اوي ابقي البسي حجاب
- وانت مالك البس ايه وملبسش ايه لما القيكي بتتعاكسي ولما الشباب حواليكي يبقي ايه
كان بيكلمني بصوت عالي وبعصبيه والناس بدأت تبص علينا انا اتكسفت اوووي ومبقتش عارفه ارد عليه
اول مره انحط في موقف زي دا
*********** بقلمي نور عبد الغني
نزلت عند بيتي من غير ما أكلمه تاني وطلعت لقيت ماما قاعده مستنياني
الام :اتأخرتي ليه ي نغم ي حببتي
نغم :معلش ي ماما بس انا الفندق اللي بشتغل فيه كان فيه مؤتمر النهارده لناس كبيره في البلد علشان كدا أنا اتأخرت ي ماما
الام :طيب ادخلي غيري هدومك وانا هحضر الاكل
نغم :دخلت غيرت واديت فرضي
***تسريع الأحداث *****
في اليوم التالي
الام :يلا ي نغم علشان تروحي شغلك
نغم:لا ي ماما انا مش هروح النهارده لاني واخده اجازه بقالي كتير ما اخدتش اجازه
الام : ماش ي حببتي نامي وارتاحي
انا بالنسبه ليا يوم الاجازه يوم عيد ممكن اقعد شهور ما اخدتش اجازه ومصدقت أنهم وافقوا علي الاجازه بتاعتي لاني ببساطه الفتره الجايه ملكيه الفندق هتتنقل لواحد تاني وهتبقي ايام صعبه اوووي
ماحقتش انام لقيت تلفوني بيرن
رديت الو
- مروحتيش الشغل ليه النهارده
-اصل انا ال ........ استني انت مين الاول
-بعدين هقولك بس قولي ليه مروحتيش النهارده
-وانت مالك ...
- ماشي ي نعم بكره هعرفك انا ليه ولا ماليش
- قفل التلفون وفي وشي وانا كنت مصدومه

reaction:

تعليقات