القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية جنتي الفصل الأول 1 بقلم يسملة بدوي

 رواية جنتي الفصل الأول 1 بقلم يسملة بدوي

رواية جنتي البارت الأول

رواية جنتي الفصل الأول 1 بقلم يسملة بدوي


رواية جنتي الجزء الأول 

جنتي
البارت 1
♪••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••♪
الو
الو يفندم
بابا فين 
نعم حضرتك 
بابا هنا هنا اهو أقوله مين 
لا انتي شكلك تعبانه وقفل السكه 
الو 
عندكوا شامبو
لا حضرتك ده مطعم 
اجابه غلط مفروض تقول عندنا دباديب 
قفله السكه 
الو 
يفندم والله كده حرام نعم 
عندكوا بيتزا وكريب وبيبسي 
ايوه يفندم 
يبختكوا 
قفل السكه 
جنات .....اي يارب قله الزوق دي 
وفجاه حست بحد ماسكها من التيشرت من ورا بتبص لاقيته زياد وقالت بمرح .....سيب يسطااا الچاكيت ليتكرمش واخليك تدفع حقه وانت اصلا بتاخد مصروف بالعافيه 
زياد بشر ....... الكلام ده ليا ينار انتي 
جنات بعصبيه......اسمي جنات جناااااات مش نارين يباااابا يمااااما لموا ابنكم
زياد حط أيده على ودانه وقالت .......يلهوي اي الحنجره دي انتي متأكده أن دي حنجره بنأدمين ومش سماعات وبعدين بطلي بقااا خلصتي الداتا وفي اخر الشهر زياد حبيبي اخويا نور عيني اشحن ليا الداتا وبعدين حرام عليكي اي كل ده المطاعم عرفت رقمك و عملت بلوكات
جنات بصوت منخفض .....هوس هوس تعالي انا اقولك على حاجه سر 
بقلم بسمله بدوي
زياد بخوف ......في اي قرب منها وفجأه جنات قالت في ودانه بصوت عالي ......تووووووت 
زياد بصرااخ.......عاااااا ودانييييييي  
جنات طلعت تجري على اوضتها وزياد وراها بس قفلت الباب بالمفتاح بسرعه ......وقالت بطفوله وهي بتطلع لسانها احسن  أحسن وراحت وقفت في البلكونه وقال بصوت عالي جدا......واااد  ي حوده 
احمد بتزمر ....... ناااعم يجنات
جنات برقه......ممكن بليز تجبلي اندومي 
حوده بصدمه مضحكه......هو انتي جنات 
جنات بخبث .....ايوه لي يالا جبلي وخد ال١٠٠ج دي جيب كرتونه وهنزل لك السبت بس اوعاا ماما تعرف أو بابا أو زياد والا وربنا هنفخك
حوده بضحك......ايوه كده دي جنات الي اعرفها مش لايق عليكي دور الرقه ده خالص طلعي عبده موته الي جواكي
جنات في سرها ......عبده موته ماشي وربنا لوريكي بس اما تجيب بس الاندومي وقالت ١٠٠ج اهي عارفه لو وقعت الباقي عمل منك شاورما 
احمد بسرعه .....حاضر بس هتأكليني معاكي 
جنات .....ايوه هأكلك بس بسرعه اخلص
وراحت بتتسحب بهدوء للمطبخ عشان تعمل الاندومي وهي راجعه سمعت صوت راحت بتبص من ورا الستاره 
الاب عبد العزيز........ هنعمل اي ي اعتماد أناخايف على جنات اوي دول ناس واصله وممكن ياخدوها مني غصب ده ارسلان الاسيناوي ده جبروت من ساعت اما شافها وهي عندي في المكتب في الشركه بتاعته وهو كل شويه يسألني قالت لي رأيها اي ده شيطان على شكل انسان انا خايف اوي عليها البت بريئه أوي عليه وكمان هو متجوز ده غير سنه عنده33 سنه يعني ضعف عمر بنتك انا خايف اوي ده حطها في دماغه وده أما بيعوز حاجه بياخدها انسان متملك اوي أنا خايف عليها وحط أيده على وشه وقعد يعيط على الكرسي وقال مضاني على وصالات امانه وشيكات كتير خايف اوي بس مش خايف من السجن خايف منه عليها حسبي الله ونعم الوكيل فيه
زياد بغضب وصوت عالي.......يعني اي اومال في الحكومه هو اي مفيش عدل 
عبد العزيز بخوف .......ده الحكومه بتخاف منه بقولك ده شيطان على شكل انسان ظالم جبار منه لله
اعتماد بدموع .......لا يعزيز متقولش كده والنبي انا عايزه بنتي لو مش هخرجها من البيت بس مياخدهاش طب ما تكلم اي حد كبير مثلا جده عمه مراته واكيد مراته مش هترضى يكون لها ضره صح 
عزيز بخوف ......انت مش قادره تفهمي لي ده شيطان دول هما الي بيخافوا منه ومراته مغروره جدا وطماعه واكيد ممكن مترضاش تقابلني اعمل اي ومديني فرصه لبكره بس لاما هيودي الوصالات الي كاتبها للحكومه ودي ممكن فيها مأبد بس والله انا مش خايف من السجن قد ما انا خايف عليها وهي لسا في 3ثانوي يعني صغيره اوي 
اعتماد ببكاء......طب اتصل بيه تاني واترجاه اعمل اي حاجه والنبي ي عزيز الا بنتي 
زياد بغضب ........ لا متتصلش هي البلد دي مش فيها حكومه ولا اي الظلم ده انا هروح اعمل بلاغ فيه 
عزيز بغضب وخوف ......لا اوعا يزياد دول ممكن يحبسوك مكانه يبني ده شيطان وليه معارف وناس قد شعر راسه ويتمنوا يخدموه انا هروح ابوس أيده بس يسيب بنتي 
قاطعته جنات بدموع وشهقات......لا يبابا لا انا موافقه بس اهم حاجه تكونوا انتوا بخير  
قاطعهم صوت الفون بتاع عزيز 
بقلم بسمله بدوي
ايوه يباشا أن شاء الله خير يباشا  والنبي يباشا الا بنتي انا ممكن اعمل اي حاجه تانيه خلاص يباشا الي تؤمر بيه بليل لا مش بسرعه اوي أنا آسف  مع السلامه
جنات بدموع .....في اي يبابا 
عزيز بكسره ...... جي النهارده ومعاه المؤذون سامحيني يبنتي سامحيني وربنا غصب عني 
جنات وبتبوس أيده وبتحضنه ......لا يبابا مش تبكي انا عارفه أنه غصب عنك وانا موافقه خلاص اهم حاجه سعادتكم وتكونوا بخير 
وقالت بدموع وبتحاول تتماسك قدامهم وبترسم ابتسامه على وشها بالغصب وهي نفسها تبكي وراحت غرفتها وهي بتلم هدومها وانفجرت في العياط 
يارب يارب احميني انا خايفه اوي لي يارب بيحصل كده وانا عايزه اكمل تعليمي مش عايزه اتجوز اكيد كبير ووحش ومش هيرضى يخليني اروح المدرسه ولا اشوف اهلي ،يارب ارحمني يارب أنا خايفه اوي ومن كتر العياط نامت مسحتش غير بليل على صوت زياد الحنون ...... جنتي جنتي قومي يالا عشان الزفت جه 
جنات بخضه ......... جه جه ازاي وقالت بدموع انا خايفه اوي 
زياد بدموع هو الآخر ...... انا اسف مقدرناش نحميكي منه سامحينا وخدها في حضنه
جنات بحب ...... لا مش زعلانه وانا بحبكم اوي ولازم أضحي عشانكم وقالت اخرج بقا عشان البس اشوف هولاكوا الي بره ده ههههه 
زياد ضحك وخرج 
تسريع الاحداث
بقلم بسمله بدوي
لبست بنطلون اسود ضيق وتيشرت ابيض  بنص كم وكوتش ابيض وسابت شعرها الاصفر وحطت ملمع شفاه وردي ومسكرا خرجت وهي هتموت من الخوف
قاعد بغرور وثقه جامد ...... بنتك فين يعبد العزيز 
عبد العزيز بهدوء .....جوه وجيه اهي 
قاطعهم صوت جنات الرقيق .....انا جيت يبابا اهو  
وراحت قعدت جنب عبد العزيز 
ارسلان بغرور وببكلم المؤذون.....ابدا 
المؤذون بدا كل ده وجنات حطه وشها في الأرض وبتحاول تتماسك قدامهم وبترسم  ابتسامه صغيره على وشها 
فاقت من شرودها على جمله "بارك الله لكما وبارك عليكما وجمع بينكما في خير"
ارسلان بغرور....... خلاص بنتك بقت ملكي انا وبس عايزين تشوفوها تعالوا وهي مره كل اسبوع وقال ببرود ...... يلا 
جنات بصوت ناعم ...... حاضر ولسا راحه تحضن زياد قاطعها صوت الغاضب ...... مفيش أحضان وانتي مستأذنتيش  لييييه 
جنات جذبها صوته الرجولي الجذاب بتبص لقت واحد وسيم جدا جدا ابيضاني وعيونه فيروزي وطويل اوي وشعره بني كثيف وعنده عضلات من اخر مز المز 
وراح شدها ووووووو

جنات بصدمه .....عمو ارسلان 
شدها وخرج من غير حتي ماتسلم عليهم أو تودعهم
عمو ارسلان انت انت بتعمل اي هنا
ارسلان ببرود.......بعدين اركبي يالا عشان الوقت أتأخر 
ركبت بخوف وصدمه وبتقول في نفسها عمو ارسلان هو العريس ازاي انا انا مش فاهمه حاجه خالص 
ارسلان طول الطريق بيبصلها وقال بهدوء......... انتي عارفه انا عملت كده لي
جنات بصوت باكي ......لا بس انت لي بتعمل كده
ارسلان بخبث ......عشان بحبك بحبك من اول يوم من اول ما شوفتك في الشركه 
جنات بخوف ....... بس انا لسا صغيره اوي على اني اتجوز 
ارسلان ببرود...... متخافيش مني ي جنات انا عمري ما
 هأذيكي
بقلم بسمله بدوي
 وهما ماشيين قاطعهم عربيات كتير وفي ناس ملثمين كتير جم ضربوا ارسلان واخدوا جنات ومشوا بسرعه 
كان قاعد وبيضحك بشر  وماسك كاس وبيشرب منه وقال بغرور ده نتيجة الي يلعب مع ادم المنشاوي غبي ارسلان ده فاكر أني بسامح وانا عمري ما بسامح ولا في قاموسي قاطعه صوت خبط على الباب قال بغرور ........ادخل 
دخل شخص ومعاه جنات الي واقفه بتعيط جامد وبنهيار 
ادم بخبث وبيبص على جنات بوقاحه .....الله الله ده ارسلان زوقه طلع حلو اهو وقال بغضب جحيمي مره واحده براااااا وجنات لسا هتخرج مسكها من وسطها وقال .....على فين يحلوه
جنات بدموع .......والنبي سيبني عشان خاطري والنبي انا عملت لكم اي حرام عليكوا اهي اهي سيبوني بقا 
قاطعه صوت الفون بتاع ادم .
ادم بشر....... شوفتي اهو بيرن اهو 
وقال بغرور ......الو 
ارسلان بشر ......سيبها ي ادم انا الي اخدتها الاول 
ادم بغرور ......طلقها وهديك المليون دولار 
ارسلان بخبث .......لا طبعا دي تساوي اكتر من كده وكمان انا عاوزها ليا 
ادم ببرود ....... لو مطلقتهاش هزعلك ي ارسلان فأحسن لك طلقها ونتقابل عند ابوها في روسيا 
ارسلان بطمع......... تمام اوي خلاص هطلقها بس ابعت المليون دولار ونتقابل كمان عند ابوها في روسيا
ادم ببرود.......تمام اقفل 
والتفت لجنات الي بتبص في كل أركان الاوضه عشان تهرب قاطعها صوته الساخر ماتحاوليش عشان مش هتعرفي تخرجي من هنا او تهربي مني وقرب منها وقال مش معقول اسيب الجمال ده كله لازم اعمل بصمتي عليه 
جنات بدموع........ تقصد اي بالكلام ده 
ادم بخبث....... قصدك اني هتبقي ليا النهارده وهعرف انطقم من ابوكي احسن انتقام 
جنات بدموع..... لي بابا عمل اي بابا عزيز عمره ما اذى حد 
ادم وهو بيشدها من خصرها جامد وبيلف خصلات من شعرها على أيده وقال باستمتاع وخبث ........ تؤ عزيز مش ابوكي ماجد الاسيوطي هو الي ابوكي وراح وداكي عند عزيز عشان يحميكي مني بس على مين ده انا ادم الشناوي وبعدين هو احنا هنقديها كلام ولا اي انا
بقلم بسمله بدوي
وقال بصي انا راجل هادي جدا ومش اي حاجه تدخل دماغي فا اي بقا عايزك ترقصيلي الاول
جنات بصدمه ......اي انت اكيد مجنون 
ادم بشر ومسكها من شعرها جامد وقال أنا مجنون يبنت ***** انا فعلا مجنون عشان بتكلم مع واحده زيك بهدوء وبديها اكبر من حجمها اخلصي عايز انبسط روحي البسي اي حاجه من الدولاب الي في الحمام اخلصي وربنا لو اتأخرتي لهدخلك وابعتك لبوكي ****** تاجر المخدرات اخلصييييييي
جنات بدموع جريت على الحمام وفجأه شافت مرايا راحه تكسرها على تعور نفسها احسن ما تبيع نفسها لحيوان زي ده 
قاطعها فتح باب الحمام جامد 
ادم بشر ........ لا مش هسمحلك تموتي قبل ما انتقم فيكي من الي ابوكي الو**** وشدها من شعرها وزقها على السرير واعتلاها وفجأه سمع صوت غاضب ووووووو
ادم الشناوي 
اكبر رجل اعمال في مصر شيطان على شكل انسان ، من أكبر واغني رجال الأعمال في العالم طويل جدا ذو عيون فيروزي ابيضاني مايل للقمحي شعره قصير وكثيف جدا جدا بني اللون انف مستقيم وشفاه غليظه فكه حاد ولحيته خفيفه وجسم رياضي ضخم صلب يهابه الكبير قبل الصغير 31سنه
مغرور وبارد وقاسي بدرجه كبيره تتهافت عليه نساء العالم لكنه لا يبالي بهم وده الي بيعجبهم فيه وزير نساء يغير النساء كما يغير ملابسه ويسعي الانتقام من من رحمه من أبيه وقتل عيلته
جنات الاسيوطي 
فتاه صغيره في مقدمه القمر جميله جدا آيه من الجمال بشعرها الأصفر وعيونها الزرقاء الجميلة زات وجه طفولي جميل ووجنتان باللون الاحمر وشفاه ممتلئه مغريه ومتوسطة الطول وذات جسم مغري جدا رغم صغر سنها وبشره ناصعة البياض

يُتبع ..

reaction:

تعليقات

تعليق واحد
إرسال تعليق
  1. آلروآيةة حلوهه اوويي اتمنى تعجبگمم زي م عجبتنيي

    ردحذف

إرسال تعليق