رواية صعيدي مودرن الفصل الثالث عشر 13 بقلم حنين عادل

 رواية صعيدي مودرن الفصل الثالث عشر 13 بقلم حنين عادل

رواية صعيدي مودرن البارت الثالث عشر

رواية صعيدي مودرن الفصل الثالث عشر 13 بقلم حنين عادل


رواية صعيدي مودرن الجزء الثالث عشر

ادم بيقوم يجري وراها ..
ادم : استني يا فرح ..
فرح كانت بتجري بسرعه لحد ما شافت اسر ..
اسر شاف ادم بيجري وراها ركب العربيه وفرح ركبت بسرعه وساقها ..
ادم مالحقهاش وقف وشاف العربيه بتمشي ..
رفع شعره بايده ..
ادم: ليه ..بتهربي مني للدرجادي بقيتي بتخافي مني..
..........................
في العربيه..
اسر: ممكن افهم في ايه
فرح: مش قادره اتكلم يا أسر
اسر: عمل ايه الحيوان ده
فرح بعصبيه: اسر 
اسر: متضايقه عشان بشتمه 
فرح: وديني اي حته بعيده عن شقتي 
اسر: ليه
فرح: كده هارتاح..
............................
ادم طلع فوق الفندق بسرعه وجاب مفتاح عربيته..
نزل وركب عربيته وراح علي بيت فرح ..
قعد يخبط بس مافيش حد سأل البواب بس قاله ان هيا ماجتش..
قعد يلف بعربيته زي المجنون يدور عليها .
بس مالقهاش ..
نزل قعد عالنيل والهم مالي قلبه
ادم: انا اللي عملت كده انا اللي ضيعتها من ايدي قالتلي انا بحس معاك بالأمان يا ادم بلاش الاحساس يروح بس خلاص راح ..
.............................
دخل اسر وفرح فندق..
حجز اسر لفرح اوضه..
فرح: مش عايزاه يعرف مكاني يا أسر ارجوك
اسر: حاضر ..بس فهميني ايه اللي حصل..
فرح: هاحكيلك لما اهدي دلوقتي انا عاوزه ارتاح ..
طلعت فرح الاوضه واسر معاها..
اسر: ان عوزتي اي حاجه اطلبيها وانا شويه وهاجيلك تاني 
فرح: تسلملي يا اسر
اسر: حياتي ليكي 🥰
ابتسمت فرح ..
اسر: خلي بالك من نفسك
فرح هزت راسها ..
مشي اسر وقعدت فرح علي السرير.
فرح: جري ايه هاتقضيها عياط يا فرح انتي اقوي من كده مش اي حد يهزك هاتقدري تكملي لوحدك هاتسندي نفسك
.............................
عدي يومين وادم بيدور علي فرح زي التايه في كل مكان وفرح قاعده في الفندق ومش بتطلع واسر بيزورها وبيطمن عليها.
فرح كانت قاعده علي السرير شارده لقت صوت حد بيخبط علي الباب .
قامت فتحت مالقتش حد بصت يمين وشمال مالقتش حد كانت داخله لفت انتباها جواب قدام الباب.
وطت خدته وقفلت الباب ..وبدأت في فتح الجواب
( لو عايزه ادم حبيبك يعيش تعالي في العنوان ده***** بعد ساعه حياته في ايديكي )
عادت فرح قراءه الجواب بخوف.  
فرح بخوف: ادم ..
مسكت التليفون بتاع الاوتيل وقعدت ترن علي تليفون ادم مافيش رد..
فرح كانت قلقانه وخايفه ..
لبست بسرعه ونزلت ..
كان اسر سايبلها فلوس ..
ركبت تاكسي وراحت علي المكان اللي عشان توصله محتاجه ساعه ..
طول السكه خايفه وقلقانه ..
كانت بتحاول تقنع نفسها انها مش بتحبه وكرهته بعد اللي عمله بس لأ هيا بتحبه..
وصلت للمكان ..كان صحراء.
نزلت من التاكسي فضلت ماشيه تتلفت حواليها وكانت الدنيا ليلت ..
كانت فرح خايفه من المكان .
فضلت تمشي لحد مالقت حد واقف علي بعيد .
قربت منه...
لقت كامل واقف رافع المسدس علي ادم ..
فرح بخوف: ادم ...
طلعت تجري وحضنته
ادم: فرح ايه اللي جابك
طلعها من حضنه وقفها وراه .
كامل: انا اللي خليتها تيجي عشان تشوفك وانت بتموت يا ادم هايبقي منظر تحفه خالص اوريجناك 
ادم: ايه الغباء ده انا عملتلك ايه عشان تكرهني كده عشان تحقد عليا وتدمرلي حياتي عشان تقتلني انت مجنون
كامل:  عشان اللي زيك لازم يموت عشان البنت الوحيده اللي حبتها حبتك انت ولما رفضتها انتحرت وسابتني فاكرها اتشاهد علي روحك يا ادم..
ادم: دي كانت مريضه نفسيه ياغبي كنت مستني مني ايه مش فاهم انا مالي ان كانت بتحبني ولا لأ عشان ساعدتها مره من شباب كانوا بيضايقوها حبتني صدقني كانت مجنونه وفضلت تطاردني علطول لحد ما فهمتها ..
صوت طلقه طلعت من مسدس كامل .
فرح بصدمه: لااااااااااا...
ادم بيبص علي نفسه وفرح بتبص عليه وهوا كويس. 
كامل بيقع علي الأرض .
وبتبان وراه السكرتيره أميره ..
اميره ببكاء: قولتلك هاموتك ماصدقتنيش انا عملت كل حاجه عشانك عشان بحبك وفي الاخر كنت وسخ وندل 
كان لازم تموت عشان تخلصنا من قرفك ومن ظلمك ..
فرح حضنت ادم بخوف من منظر الدم اللي عبي المكان.  
صوت عربيات الشرطه ...
ادم بصلهم باستغراب: مين اللي بلغ..
فرح ببكاء: انا قبل ما انزل من التاكسي بس اتأخروا اوي
ادم: خلاص ..اهدي. 
اخدوا أميره اللي كانت بتقول كلام غير مفهوم وبتعيط
وادم وفرح راحوا وحكوا اللي حصل اما كامل فمات علطول .
خرج ادم وفرح من قسم الشرطه...
ادم: فرح انا..
فرح: لو سمحت يا ادم طلقني ..
فرح مشت وسابته واقف لوحده..
مارحتش علي الفندق راحت بيتها .
فتحت شقتها وكانها وحشتها..
فرح: كنت بقول اني فيكي وحيدة بس انا مابرتاحش غير فيكي .
خدت فرح شاور ودخلت تنام بتحاول ماتفكرش في ادم بتحاول تقوي قلبها وتنساه اه هاتتعب بس لازم..
...............................
بعد يومين..
كانت قاعده علي الكافيه اللي علطول بتقعد عليه وسرحانه..
ممكن اقعد..
بترفع عينيها ..
ادم: لسه لحد الأن بشوف عينيكي زي اول يوم
فرح: عاوز ايه يا ادم
ادم قعد..
ادم: عاوز اعتذر 
فرح: مش مقبول وهاتطلقني 
ادم: وان ماوفقتش
فرح: هاخلعك 
ادم: وعلي ايه امشي مخلوع انتي ....
بصتله فرح بصدمه..
ادم: انتي في قلبي بالتلاته ..طب وعهد الله بحبك اديني فرصه 
تجاهلته فرح...
ادم: طب حياتي ليكي ..
ابتسمت فرح ...
ادم: وحياة امك يعني كلمه اسر اللي خلتك تضحكي 
فرح: ادم
ادم: ياروح قلب ادم
فرح: انت ازاي بتتحول كده
ادم: عشان صعيدي مودرن 
فرح ضحكت ...
ادم: ضحكت يعني قلبها مال 
فرح: وان زعلتني 
ادم: ازعل مين دا انا ابقي مجنون لو زعلت القمر ده ماتيلا بقا يا ام زين
فرح: زين مين ؟!
ادم: ابننا ان شاء الله يا بطل المجرة
فرح: ادم!
ادم: عيونه
فرح بابتسامه: زين بس ...
ضحك ادم عليها وقام حضنها ..
ادم: خلي عندك مبدا وخليني احفي كده لما اصالحك
فرح: بقا كده تصدق انا ماعنديش كرامه 
ادم: خلاص ليه بتقفشي كده ..
فرح: عارف لبه سامحتك 
ادم: ليه ..
فرح: كان علطول تفكيري ان ليه مانسمحش وتبقي الأمور بسيطه ليه نضيع من ايدينا حد بنحبه دا ربنا بيسامح انت يا انسان مش هتسامح احنا مش ملايكه معصومين من الغلط احنا بشر بنغلط وبنتعلم من غلطنا مش سهل خسارة حد بنحبه الحب صعب يتلقي ومش بيجي بالساهل ...
ادم: عاقله ورايسه هههههه يلا بقا نلحق نجيب زين
فرح: نجيبه منين
ادم بضحك: من الحضانه....تمت

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على (رواية صعيدي مودرن
تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-