القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية صعيدي مودرن الفصل الثاني عشر 12 بقلم حنين عادل

 رواية صعيدي مودرن الفصل الثاني عشر 12 بقلم حنين عادل

رواية صعيدي مودرن البارت الثاني عشر

رواية صعيدي مودرن الفصل الثاني عشر 12 بقلم حنين عادل


رواية صعيدي مودرن الجزء الثاني عشر 

#صعيدي_مودرن(فرح_الأدم) 
#البارت_الثاني_عشر 
ادم بيديها بالقلم وبيمسك شعرها وبينزل فيها ضرب...
فرح ببكاء: في ايه ليه بتعمل كده؟!
ادم بيمسكها من شعرها ..
ادم: ليه يا زباله ليه 
بيجيب ادم صور وبيوريهالها وكامل ماسك ايدها وماسكها من وسطها ومبتسم وواقف قدام باب شقتها
ادم بعصبيه: ازاي كنت غبي كده واضحك عليا ازااااي ؟!
فرح: واللهي مافي حاجه غلط 
ادم: عاوزه تقنعيني ان الصور دي متفبركه
فرح: لأ مش متفبركه دا حصل فعلا ان قابلني كذا مره وكان بيضايقني ومش عارفه بيعمل كده ليه 
ادم بعصبيه: يمكن عشان ابن عمك 
فرح: ايه ..انت بتقول ايه
ادم: اعملي بقا انك مش فاهمه واستعبطي بعتك عشان تقتليني وكنتي ممثله ممتازه
فرح ببكاء: انت بتقول ايه
ادم: بقول ايه فرح هارون وكامل هارون الغلط مش عليكي الغلط علي الغبي اللي صدقك 
فرح : صدقني انا مش فاهمه حاجه
ادم بيقعد علي الكرسي وبيرميها علي الأرض
ادم: مصره انك تكذبي
فرح بعصبيه: انا مش كذابه انا فعلا مش فاهمه حاجه ولو كنت عايزه اخدعك زي ما بتقول هاعرفك اسمي دا لو كلامك صح انت عارف اسمي من اول يوم وكامل كمان كنت دخلت عليك بإسم مستعار
ادم: صدقيني هاتندمي ..
فرح بعصبيه: طب ممكن قبل ما اندم تفهمني ايه الحكايه
ادم : الحكايه ان جدك قتل ابويا بعدت عن الصعيد وعن التار وقولت ابدأ من جديد بعيد عن الدم بعتلي كامل ابن عمك عشان يموتني عشان يضمن اني مش هاخد بالتار ومش هاقتل حد منهم ..
فرح: بس بابا ماعندوش غير اخ واحد سمير ..
ادم: لأ ابوكي ليه اخين سمير وعلي والعداوه كانت بين الجدين ووصلت للقتل فا جدك قتل ابويا عشان يحرق قلب جدي جدي مات من الزعل ابوكي كان الكبير مشي وساب البلد وعمك سمير خاف ومشي وساب البلد وعاشوا جمب بعض اما علي فافضل عايش مع جدك لحد ما اتصاب ومات وجدك ماعرفش مين اللي قتله وكامل يبقي ابن علي ده ..
فرح: وجدي هارون مصمم يقتلك ليه
ادم: عشان خواف وجبان .
فرح: صدقني انا معرفش حاجه عن الكلام ده انا اول مره اعرفه منك انت انا مش عارفه ابويا ذات نفسه ابويا مشي وسابنا من زمان واتخلي عننا ماكنتش اعرف السبب بس عرفت انه جبان وخاف علي نفسه 
ادم كان ساكت وكان قلبه بيقوله صدقها يا ادم ..
فرح: انا قولتلك انا بحس معاك بالأمان يا ادم ما تضيعش ده وتخسرني واخسرك احنا مالناش غير بعض
ادم: وانسي انك من دمهم اللي مليان غدر
فرح: ده ذنبي يعني مش ذنبي انهم اهلي انا غيرهم ..
ادم بيمشي وبيسيبها وبيرزع الباب وراه ..
فرح بتنهار في العياط من وجع جسمها والأكبر وجع قلبها. 
بتقوم فرح  بعد ساعتين من علي الارض وبتدخل تاخد شاور وكأنها بتحاول تريح جسمها بحمام دافي .
بتطلع من الحمام بالبرنس بتلاقي ادم قدامها بتتجعز وبترجع لورا .
ادم: ايه يا حلوه انتي خايفه مني ولا ايه دا انا جوزك 
فرح: ادم انت سكران ولا ايه ..ادم 
بيزقها علي السرير وبيغتصبها غصب عنها..
وسط صريخ فرح ومحاولاتها لكن ما قدرتش عليه
..................................
في الصباح...
بيصحي ادم بيلاقي فرح قاعده علي الأرض ومنكمشه في نفسها ومغطيها الملايه ..
ادم : هوا .هوا في ايه 
فرح رفعت عينها اللي كانت حمرا من كتر العياط
فرح: طلقني يا ادم ..انا بكرهك
قامت من علي الارض وهيا ماسكه الملايه ودخلت الحمام قعدت في البانيو وكانت بتحاول تكتم صوت عياطها..
ادم كان قاعد علي السرير ومش فاكر هوا عمل ايه بس شايف الوضع اللي هوا فيه هوا وفرح وعارف ايه اللي حصل ..
بتتأخر فرح في الحمام بيقلق ادم عليها
بيخبط مش بترد ..
بيفضل يخبط ومش بترد عليه. .
بيكسر الباب عليها وبيدخل بيلاقيها واقعه مغمي عليها في الحمام ..
بيشتالها وبيطلع يحطها علي السرير وبيحاول يفوقها.  
اول ما بتشوفه بترجع لورا بخوف .
فرح ببكاء : ابعد عني...ابعد عني 
بيقرب ادم منها وبيحاول يهديها بس بتصرخ 
فرح بصراخ: ابعد عني ..
ادم: طيب هابعد بس اهدي..
بيخرج ادم من الاوضه وبيروح حمام تاني ياخد شاور وبيلبس هدومه ..
بيروح ناحيه اوضه فرح بيلاقيها نايمه. .
بينزل من الجناح وهوا مضايق ازاي عمل كده
فرح كانت عامله نفسها نايمه لما اطمنت انه نزل مسكت تليفونها. .
فرح ببكاء: اسر
اسر: حياتي ليكي 🥰
فرح مش بتتكلم بس كل اللي واضح صوت عياطها
اسر: فرح مالك في ايه انتي بتعيطي ليه
فرح: تعالي خودني يا أسر ارجوك
اسر: طيب طيب انتي فين 
فرح ببكاء: مش عارفه 
اسر: خلاص ابعتي شير لوكيشن
فرح: طيب بس بسرعه يا أسر انا خايفه 
اسر: حاضر..
بتقوم فرح وبتتحامل علي نفسها وعلي وجعها و بتلبس
بتسمع الباب بيتفتح ..
بتروح تنام علي السرير بسرعه وبتتغطي..
بيجي ادم وبيقعد جمبها وبيحسس علي شعرها
ادم: سامحيني انت اخر حد افكر انه يبعد عني او افكر في اذيته انا تعبت بجد من اول امي اللي سابتنا واتخلت عنا لأبويا اللي اتقتل قدامي وانا عيل صغير انا الدنيا جت عليا اوي اوي وزودت ..انا بحبك اوي بس لما شوفت الصور اتعصبت من فكره ان حد لمس ايديكي غيري ان حد جاتله الفرصه ان يقرب من عينيكي ويتوه فيهم ..مش عارف ازاي حصل كده ازاي عرفت اعمل معاكي كده حتي لو كنت سكران ...سامحيني يا فرح الادم انا ماقدرش اعيش من غيرك ..
بينام ادم جمبها وبيحضنها ..لحد ما بينعس..
بتيجي رساله علي تليفون فرح ..
امجد( انزلي يلا انا مستنيكي)
بتحاول فرح تفك ايد ادم عنها وبتنجح في ده بتاخد الشوز بتاعها وبتتسحب..
ادم: انتي رايحه فين ؟!
بتبص عليه فرح بخوف وبتطلع تجري..
ادم بيقوم وبيجري وراها و ......يتبع

reaction:

تعليقات