رواية أم نص لسان الفصل الحادي عشر 11 بقلم حنين عادل

 رواية أم نص لسان الفصل الحادي عشر 11 بقلم حنين عادل

رواية أم نص لسان البارت الحادي عشر

رواية أم نص لسان الفصل الحادي عشر 11 بقلم حنين عادل


رواية أم نص لسان الجزء الحادي عشر

#ام_نص_لسان😂 
#البارت_الحادي_عشر 
ريم بصدمه: انت!
حازم: ايوه انا.
ريم: شكي ( شكل) في حد عاوز يتبهدي( يتبهدل) ويتقي( ويتقل) قيمته النهايده( النهارده)
حازم: هههه ضحكتيني وانا ماليش نفس اضحك مين يابت اللي يبهدلني ويقل بقيمتي بصي لنفسك في المرايه .
ريم: وانا مستنياك تقويي( تقولي) ببص فيها وعاجبني نفسي جدا 
حازم: انتي شايفه نفسك علي ايه يا بت انتي
ريم وهيا ماشيه: حايقه( حارقه) دمهم واسمي في البطاقه ستهم هههههه
حازم بصلها بعصبيه..وريم طلعت لسانها ومشيت 
نادر كان متابعها وهوا مبتسم..
سوزي: ايه يانادر بيه مين واخد عقلك
نادر: لا ولا حاجه..
ريم بتروح تقعد علي طرابيزة. 
بتلاقي عليها كبايه بتشرب منها...
ريم: يععع دا عصيي( عصير) ايه صحيح اينتانه( النتانه) مش بتفيق( بتفرق) بين غني وفقيي( فقير) 
بتلاقي واحد ماشي بصينيه بتاخد منه...
كان هايمشي ..
ريم: استني كده..
بتدوقها ...
ريم: يع ايه ده استني..
بتفضل تدوق كل اللي علي الصينيه ..
ريم: خياص ( خلاص) امشي مش عاوزه ..
بتقوم من علي الطرابيزة بتحس انها دايخه...
بتفضل تتطوح وتضحك: ههههه ايه ده هوا في ايه .
بتروح ناحيه نادر...
ريم: تخاتيخو ..وشوزي ...هههههه اه يا نمس 
نادر بعصبيه: ريم...
ريم: هههه..خياص( خياص) مش هاقويهم( هاقولهم) .
بيقرب نادر منها: انتي شربتي
ريم: اه شايبه( شاربه) الميي( المر) من كعاني هههه
نادر: تعالي..
ريم بتبعده عنها وبتمشي تتمطوح..
بتقرب علي راجل ومراته حاضناه. 
ريم: هههه مايغيكش( مايغركش) ايحضن( الحضن) كانت يسه( لسه) بتقوي( بتقول) انها زهقت منك وعاوزة تتطيق( تتطلق) وتتجوز اياجل( الراجل) ده وبتشاور علي واحد...
* اه يا خاينه..
_ صدقني كذابه يا احمد
ريم: هههه ماتصدقهاش يا احمد وانفد بجيدك( بجلدك)
بيقرب نادر منها بعصبيه وبيشدها وراه..
بتزقه ريم. 
وبتقعد علي الارض..
ريم: ييه( ليه) كيكم( كلكم) وحشين كده مش شكيكم( شكلكم) بس قيوبكم( قلوبكم) طب ييه( ليه) انا محدش بيحبني مع اني طيبه هوا كي( كل) حاجه ايشكل( الشكل) 
بتشوف حازم واقف بيبصلها..
بتقرب منه..
ريم: حازم ..انت مغيوي( مغرور) وهااايف طيب تقدي( تقدر) تقويي( تقولي) عملت ( عميت) ايه في حياتك تفتخي( تفتخر) بيه بدي( بدل) ما انت عايش بفيوس( بفلوس) بابا وفي اياخي( الأخر) تيجي تتيق( تتريق) عييا( عليا) وعيي( وعلي) شكيي( شكلي) 
عاياقي( عالأقل) بحاوي( بحاول) ابقي حاجه بتعب عشان نفسي..
بتبص عليهم ..
ريم: انما انتم كيكم( كلكم) عميتوا( عملتوا) ايه .
بتقعد ريم علي الكرسي..
ريم: انتم وحشين اوي..
بيقرب نادر منها وبيشتالها..
ريم: هيييه ييا( يلا) شقطني 
بيفضل ماشي بيها وبيقعدها في العربيه..
ريم: عيي (علي) فكيه( فكره) تخاتيخو كان احسن من نادي( نادر) ..
بتنام ريم ..ونادر بيبصلها ومركز معاها. 
..........................
في الصباح...
بتصحي ريم بتلاقيها علي سرير ونادر نايم علي الكنبه..
ريم بصراخ: عاااااااااا
بيصحي نادر مفزوع...
نادر: ايه ايه؟!
ريم: انت عميت( عملت) فيا ايه يا سافي( سافل) يا بايظ
نادر: هاعمل فيكي ايه يا متخلفه انتي ..انتي نمتي امبارح وانا ماعرفتش بيتك فين 
ريم: نمت من ايه اكيد شيبتني( شربتني) حاجه اصفيه( اصفره)صح
نادر: بت انتي ماتقرفنيش .
ريم: اعتيف( اعترف) يا بايظ خدتني يحم( لحم) ويمتني( رمتني) عضم
نادر بعصبيه: بطلي غباء بقا انتي اخر واحدة بالعالم افكر اقرب منها ..
ريم: ييه ( ليه) بقا ان شاء اياه( الله)
نادر: يعني لاعجبك كده ولا كده نفوخي يا عالم
ريم: هوا بعينه بغباوته بشكيه( بشكله) ايعكي ( العكر)
نادر بعصبيه: انتي قولتي ايه
ريم: بقوي( بقول) شكيي( شكلي) ظيمتك( ظلمتك) تخاتيخو مايعملش كده ..
نادر: قومي يلا ورانا شغل
ريم: شغي( شغل) مين يازم( لازم) ايوح( اروح) عشان عمتي فاتها قلقانه ..
نادر: طيب .
ريم: بسهويه( بسهوله) كده بقيت بتسمع ايكيام( الكلام) يا تخاتيخو ..
نادر: يلا ...اهو ارتاح من خلقتك دي شويه يلا من غير ولا كلمه
ريم: هوا انا اتكيمت( اتكلمت) يخيبيت( يخربيت) الظيم ( الظلم) 
بينزل نادر من غير اي كلمه وريم بتنزل جري وراه.  
ريم: انت يا استاذ انت ازاي تعمي( تعمل) كده
نادر: عملت ايه 
ريم: سيبتني انام بي اينضايه( النضارة)
نادر: معلش اتنيلي ادخلي العربيه بدون اي كلمه اصل وديني وايماني هامشي واسيبك .. 
ريم: خياص ( خلاص) قفوش اوي .
بتركب معاه العربيه وعلي غير العاده مش بتتكلم وتقرفه قاعده شارده ..
ونادر كان مستغرب...
نادر: المكان فين بالظبط..ريم....ريم
ريم: ايوه
نادر: المكان فين
ريم: في شارع *""""**********
نادر: طيب 
بيكمل سواقه وهيا بتكمل شرودها...ونادر مستغرب سكوتها...
نادر: وصلنا
ريم: اه شكيا( شكرا) تعبتك 
بتنزل من العربيه علي اول الحاره بتمشي بيقابلها محمود..
محمود: انتي كنتي فين ليه مارجعتيش
ريم: وانت عيفت( عرفت) منين 
محمود: فضلت امبارح مستني اشوفك وانتي راجعه ماشوفتكيش انتي كويسه..
ريم: اه الحمد لله عندي ليك خبر حلو لقيت ليك شغلانه 
محمود:  بجد..فين؟!
ريم: معايا في المكتب
محمود فرح جدا لأنه عايزها جمبه ..
ريم: ابقي تعايا( تعالي) عشان افهمك ..
مشت ريم لحد ماوصلت البيت.  
دخلت ...
ريم: عمتي ..عمتي ..
بتتفاجئ بأبوها وبيديها بالقلم ..
ريم بعصبيه: انت اتجننت انت ازاي تعمي ( تعمل ) كده 
رضا: لأ انتي عايزه تتربي من اول وجديد
وبينزل فيها ضرب. 
بتحاول عمتها تحوش عنها بيزقها بعيد..
رضا: كنت بايته فين يا فاجره كنت في حضن مين
ريم ببكاء : منك يياه( لله) انا بكيهك ( بكرهك)
رضا بعد ماهبط من ضربها..
رضا: اعملي حسابك هاتتجوزي الشاب اللي قلتلك عليه 
ريم: دا بعدك
بيوطي عليها وبيمسكها من شعرها. 
رضا: هاتتجوزيه والا هاتشوفي مني اللي عمرك ماشوفتيه
ريم: شوفت منك كي( كل) حاجه ماعدش حاجه كي( كل) وساخه ايدنيا( الدنيا) اتجمعت فيك انا بقيف( بقرف) منك 
رضا: صدقيني لسه ماشوفتيش مني حاجه الفرح كمان يومين..
بيمشي رضا وبتقعد عمتها جمبها ريم بتحضنها...
* خلاص ..كفايه عياط
ريم: بكيهه( بكرهه) هايبعيني يمين( لمين) منه يياه( لله) 
* انتي لازم تهربي ........يتبع

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على (رواية أم نص لسان)
تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-