رواية احببت مصارع الفصل العاشر 10 بقلم يوستينا سامي

 رواية احببت مصارع الفصل العاشر 10 بقلم يوستينا سامي

رواية احببت مصارع البارت العاشر

رواية احببت مصارع الفصل العاشر 10 بقلم يوستينا سامي


رواية احببت مصارع الجزء العاشر 

#احببت_مصارع 
(10)
يوسف: عمي كنت عايز اطلب من حضرتك طلب واتمني متكسفنيش 
عادل :امر يا ابني 
يوسف وهو بيبص لنور: ..انا هسافر انا وفهد القاهرة عندي شغل هناك .فكنت بتمني لو توافق اخد نور وهنا وعمر كمان  نقضي يوم في القاهرة وهنرجع بليل قولت اي 
ادهم :وانا هقعد استناكوا مثلا 
يوسف: اوبس ولله نسيتك 😂😂
عادل بضحك :ولله يا يوسف انا معنديش مانع خالص 
نور: أيوة يا بابا بس ....
يوسف بيرخم عليها: بس طبعا موافقة اكيد انا واثق 😂😂
هنا :وانا كمان موافقة جدا جدا انا زهقانة اوي 
عمر: وانا كمان ولله وبعدين ده يوم واحد صد رد 
نور: يا جماعة.....
فهد بيقاطع نور: حد يجيب السلطة دي ولله احسن عيني هتطلع عليهااا من الصبح 
يوسف بضحك لانهم بيرخموا 🙈:  اصم لله عليك يا حبيبي خد 
نور بغل:   انت يا بابا اانا مش بتكلم ولا مش بتسمع ولا بتشوف........انا مش موافقة يا بابا  ...
يوسف:  ليه بقي يا طنط كخة انت لو علي التدريب يا نور انا هدربك متخفيش يا ستي 
ابراهيم: أيوة يا نور يوسف كان بطل في المصارعة يا حبيبتي وهيبقي احسن واحد يدربك وتروحي كمان تغيري جو 
نور بتبص ليوسف بوجع بنظرة تأنيب 
أما يوسف حاول أن عينه تهرب من النظرة التانيب دي 
عادل : تدريب اي وبتاع اي لا طبعا انت مش شايف يا ابراهيم ايديها... انتوا تروحوا معاهم تغيروا جو .لحد كمان ما ندور علي شمس
يوسف :  اه وانا كمان هكلم حد من صحابي الي في اسكندرية يقلبلك اسكندرية عليها بس عايز صورتهااا 
نور بفرحة :بجد هديلك الصورة  حاضر 
يوسف :يبقي جهزوا نفسكوا يا جماعة هنتحرك علي الساعة ٥ مثلا 
فهد بتفكير :طيب انا هروح مشوار واجي مش هتاخر يا يوسف تمام
عادل :طب كمل اكلك يا حبيبي 
فهد بضحك: معلش تتعوض بقي ..اكمل اكل ايه يا عمو ده انا خلصت السفرة كلهاا 
منال: حبيبي بالهنا 
فهد: ربنا يخليكي يا طنط بعد اذنكوا 
وفعلا فهد نزل راح عند جميلة أما بقي يوسف وادهم وهنا ونور وعمر بعد ما خلصوا اكل يوسف جمعهم وقرر أنه يحكي عن مغامراته في الشرطة 😂🙈
_________________&&
في بيت فهد 
فهد بخوف: احنا هنسافر بكرة باذن لله 
جميلة بفرحة :بجد يا فهد بجد ميرسي اوي  ميرسي علي كل الي انت عملته علشاني 
فهد بغيرة :معلش بقي سؤال هو انت ليه فرحانة اوي كدة ..هو انت موعدة حد انك تروحي له أو عارفة مكان تقعدي حتي فيه أو اي حاجة ..انت رايحة بلد غريبة مع ناس غريبة ولله اعلم هنعرف نعدي ولا اهلك هيكونوا مبلغين علينا وبعد ده كله لو عدينا هتعيشي فين ومع مين ......
فهد في سره :ومش هشوفك تاني يا جميلة 
جميلة فضلت تعيط جامد وبحرقة :ياريتك ماانقذتني ياريتني كنت موت ياريتني ياربي خدني بقي  انت كل ما اقول انها بتتصلح بتبوظ اكتر انا باذي كل الي حواليااا
ده حتي نور زمانها قالبة الدنيااا عليا
فهد بوجع قرب منها ورفع رأسها: اوعي تقولي كدة ربنا ليه حكمة في كل حاجة بتحصل يا ......
شمس ...مش كدة 
جميلة بصت  :بذهول ..ازاي عرفت ازاي
فهد ضحك جامد: يا خبر بقي انت شمس ..ههههه سبحانك يارب... أما حتة صدفة هههههه
شمس اخيرا 😂😂: عرفت ازاي يا فهد هو جوز امي بلغ ولا ايه 
فهد بضحك  : انا مش مصدق ولله ...لا يا شمس انا معرفش ابوكي بلغ ولا لاااء كل الي اعرفه هو أن لو في فيلم كرتون مش هيحصلي كدة 
شمس: طب هو انا هعمل ايه 
فهد: اهااا هقولك بكرة ...انا جبتلك النقاب كدة ..لازم تلبسيه بكرة 
شمس :حاضر ..هو انت هترجع معايا صح 
فهد: اكيد اه يلا هسيبك ترتاحي بكره هنتحرك من ٥ الصبح 
______________________&&&
في البلكونة 
عمر: وانت عملت ايه مع البنت يا يوسف 
يوسف :مافيش دخلت الحجز ولما خرجت اعترفت من نفسهاااا علطول يا بني قاموا بالواجب معاها جواه
هنا :يا خبر ابيض .. يعني ضربوها يا حرام 
ادهم :حرام اي انت هبلة ولا ايه ..دي قتلت جوزها يا ماما 
عمر بهزار : انا بجد مش عارف ايه موضوع القتل والواحد ولله بقي ينام مش مطمن في بيته 
يوسف بضحك: لا وايه قتلته وقطعتيه ..تقوم قايلة اه بس مارميهوش في الزبالة حرام ده روح 
عمر: هههههه دي روح امها ولله ..
ادهم: هي الستات جرالها ايه ولله ..واخد بالك يا كابتن نور
نور: هههه اومال لازم تتعلمووه الادب يا ابني اومال سهلة كدة لازم تبقوا نايمين صاحين مرعوبين مننا 
عمر: اه يا أماااا 😂😂😂 
صحيح انا قولت لبابا اني هخطب 
ادهم: اوباااا بقي يا جامد انت
يوسف: بجد ولله مين ...
هنا :فريدة 🙈😂
عمر: ياستي سيبيني اعمل تشويق حتي 
هنا: 😜😜😜
يوسف :طب ايه هتروح امتي بقولك اي وقت هتروح كلمني اجي معاك ماليش فيه 
عمر: ياسلام هو انا أطول يا برنس 
فهد دخل : مساء الخير 
ادهم: فهودة أخيرا جيت ..اموت واعرف بتختفي فين 
عمر: لله انت أخذت بالك ...تصدق انا كمان اخدت بالي 
فهد بخنقة: ماشي يا خفة منك ليه ...بقول ايه انا رايح انام ..تصبحوا علي خير 
يوسف :ايه الرخامة دي منك ليه لازم يعني الظرف 
ادهم: يا عم بنهزر ..بنهزر ايه كفرنااا
عمر: لا شكله اضايق بجد ولله ..طب اروح اعتذرله
يوسف :لا يا عم مافيش حاجة حصلت ..انتوا روحوا ناموا علشان بكرة وأنا كمان ....تصبحوا علي خير
_____________________________&&
في أوضة فهد ويوسف 
يوسف لقه فهد قاعد سرحان جيه جمبه:  اممم انا فاهم القاعدة دي ...هتوحشك صح
فهد بسرحان :اووي ....يوسف عايز اي 
يوسف :هعوز اي مثلا ..ولا حاجة انت بتحبها يلااا
فهد: هههه انت طيب اووي الموضوع اكبر من كدة يا يوسف 
يوسف :موضوع اي.. هربت من أهلها وهنوديها مصر بتحبها اتجوزها وساعتها محدش هيقدر ياخدها منك يا حلو 
فهد :يوسف تصور أن لما روحت النهاردة البيت اكتشفت   اكتشاف بسيط اوي 
يوسف: اي هربت وسألت البيت  ولا اي 
فهد :لا خالص اصل اسمها طلع شمس مش جميلة
يوسف :اهاااا.....ايييه 😲 ...هي ...شمس هي 
فهد :اكيد هي اومال هتبقي برضوو صدفة 
يوسف: مش مصدق ولله ..بس عارف نور كدة هتتبسط اووي بقولك اي.... الخلاصة جميلة أو شمس مش فارقة بتحبها وشكلك باين اووي وهتتحل متخفش 
فهد: تفتكر ممكن تتحل يا يوسف
.يوسف : اه والي عايز حاجة يا فهد بيتعب اوي علشان يوصلها وانت لازم تتعب .. ويلا بقي ننام  وفعلا يوسف نام لكن فهد معرفش ينام فقرر يطلع يقف في البلكونة 
__________________________&&
في البلكونة 
فهد : لله نور صاحية يعني 
نور :فهد ايه الي مصحيك انت بقي لحد دلوقتي 
فهد: بفكر في حاجات كتير اوي يا نور وانت 
نور :انا كنت بجهز هدوم ليا بس لقيت أن أغلب هدومي عندكم في الاوضة 
فهد بضحك: هي دي اوضتك هههههههه
نور :اممم بدئنا تريقة بقي 
فهد: لا ولله ابدا بس يوسف عمال يقولي أن تصميم الاوضة شبه المقبرة 
نور :يا خفة ... ما انتوا كانوا هتقعدوا في أوضة هنا بس حظي بقي انكم قعدتوا عندي انااا
فهد: خلاص متزعليش تعالي ادخلي جيبي هدومك كدة كدة يوسف نايم 
نور بحرج: لا ميصحش هو نايم 
فهد: عادي يا ماما ماهو نايم ..هدخل اشوفه وادخلي هاتي هدومك وانا هقفلك برا أو في البلكونة زي ما تحبي عادي 
نور بفرحة :ماشي 
نور لنفسها : هو انا فرحانة اوي ليه كدة ..علشان هشوفه وهو نايم ...طب ليه وانا مالي بيه اصلااا 
فوقي يا نور ده لو في عدو ليكي هيبقي هووو أكبر عدو 
فهد يلا يا نور ادخلي 
وفعلا نور دخلت الاوضة .......
وحصل ....ياترا حصل ايه ...؟؟

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على (رواية احببت مصارع
تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-