القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية مصائب أمل الفصل السابع 7 بقلم دودا حودا

 رواية مصائب أمل الفصل السابع 7 بقلم دودا حودا

رواية مصائب أمل البارت السابع 

رواية مصائب أمل الفصل السابع 7 بقلم دودا حودا


رواية مصائب أمل الجزء السابع 

 مصائب امل

الحلقه السابعه 

بقلم دوداا حوده

عماد : ها اللعبه المره دي على ايه 

ميرا : مش فاهمه كلامك لعبه ايه

عماد : جايه مكتبي اللي هو ما فيهوش

 احد عشان خاطر عايزاني في موضوع


 خير ايه هو الموضوع 

ميرا: هو انت بتحب اميره 

عماد:عادي اتعودت عليها 

ميرا :تمام يبقي طلقها 

عماد :مش بمزجها 

ميرا :انت ليه كده اميره طيبه كده 

وغلبانه اوي والله وتستاهل فعلا تتحب 

عماد :انتي عايزه اي جايه توقعيني 

في الكلام علشان تعملي مشكله 

ميرا :لا والله وبعدين اميره مصممه 

عالطلاق مش محتاجه اني اجي واعمل 

الحوار ده 

عماد :امال انتي عايزه اي 

ميرا:عايزه افهم دماغك 

عماد :انا محتاج بنت زيك أو زي امل 

تكون وخدا بالها من نفسها انتي شيفاه 

هي بتلبس اي عمرها ما جابت برفن 

وفين وفين لما بتجيب طقم جديد كل 

حياتها شغل وبس وانا فين 

ميرا :انت عندك حق بس انت عارف 

مصاريف مدرسه مازن بكام 

عماد :معرفش طبعا 

ميرا :هي اميره بتاخد منك كام كل شهر 

عماد 1000جنيه 

ميرا  :تمام مصايف مدرسه مازن غير

 مصاريف البيت غير حضانه لوجي معديه المبلغ ده 

عماد :طيب ومرتبها 

ميرا :مهو رايك للبيت انت تعرف ان

 ولدتك بقالها ٤شهور ولدك مبعتش ليها

 فلوس واميره بتدفع من معاها 

عماد :وازاي ماما متقولش ليا 

ميرا.وهي مامتك بتشوفك 

عماد :معقول اميره كانت بتعمل كده 

ميرا :اميره بنت ناس ولو مش مهمته 

بنفسها ده غلط بس تفكيرها زي اي 

وحده الفلوس البيت اولا بيها اتكلم معاها

 براحه عرفها اللي نفسك في بهدوء 

حبها يا عماد هي تستاهل تتحب وامل

 بنت  ناس اوي والله وعمرها ما فكرت

 تعمل مشكله بينك وبين مراتك 

عماد :اه مهو واضح 

ميرا :انا اللي قولت لمراتك لما لقيتها 

بتشك في صديقه عمرها 

عماد :طيب انا اعمل اي 

ميرا :انا مينفعش اقولك اعمل اي لازم 

تعمل حاجه انت مقتنع بيها انا وضحت

 ليك الصوره مش اكتر 

عماد :انا متشكر ليكي 

ميرا :ياريت تتصرف بعقل 

عماد :اكيد جدا تحبي اوصلك 

ميرا :لا شكرا شوف بس انت هتعمل اي 

ومشيت ميرا وهي عامله تفكر 

ازاي انا عامله احل مشكله الناس ومش 

 عارفه احمل مشكله نفسي واتصلت بي ابراهيم جوزها 

ميرا :ايوه يا ابراهيم انت فين 

ابراهيم :في الشغل وجاي خير فيه حاجه 

ميرا:اه عايزك 

ابراهيم :انا سايب فلوس في الدولاب 

ميرا :انا عايزك انت مش عايزه فلوس 

ابراهيم :هو انتي كويسه 

ميرا :لما تيجي هنتكلم وروحت البيت

 دخلت المطبخ تعمل اكل اكتشفت انها

 مش عارفه تعمل حاجه اتصلت ب امل 

امل : خير يا مجنونه عايزه ايه

ميرا : عايزه اعمل مكرونه بشاميل

امل : خلاص تعالي بكره اعملها لك

ميرا : لا فهمت كلامي غلط انا عايزه

 اعملها دلوقت حالا 

امل : ميرا هو انت سخنه هو انتي 

 عايزه تفقي  في المطبخ وتعملي اكل 

ميرا : ما كنتش عايزه اكلمك عشان دمك

 الخفيف ده 

امل : لا بجد ايه اللي حصل

ميرا :خلاص مش عايزه حاجه 

امل :خلاص خلاص بس اسهل ليكي 
banner

هاتي الطريقه من علي اليوتيوب 

ميرا:اه صحيح هو علقي فين وقفلت السكه 

اميره :هو فيه اي 

روايات المجد للقصص والحكايات 

امل :مش عارفه بس ميرا اتجننت 

اميره ؛مالها يعني 

امل :عايزه تعمل مكرونه بالبشاميل

اميره :ما يمكن لما شافت أن مش قادره 

اكمل مع عماد لانه غلط فكرت تصلح 

من نفسها 

امل : والله اتمني تكون كده انا هموت

 وانام يلا بينا مالك يا مني 

مني :انا تعبت اوي والله 

امل ،:طيب قومي نامي يا حبيبتي 

وبكره نشوف حل لمشكلتك باذن الله

مني :انا قاعده شويه 

اميره :وانام كمان 

امل :علشان كده قولت ما فيش احلي من

 السنجله تصبحوا علي خير 

وفي بيت ميرا عملت الاكل اللي ابراهيم 

ابراهيم :مالك فيكي اي 

ميرا :انا بحبك يا ابراهيم 

ابراهيم :ده من أمتي يعني 

ميرا : هو اي اللي من أمتي 

ابراهيم :مالك يا ميرا فيكي اي 

ميرا :حسيت أن انا غلط قولت أصلح من

 نفسي شويه وأشوف أن عايز اي واقولك

 مفاجاه كمان انا موافقه أننا نخلف 

ابراهيم :لا بجد والمفروض أن انا افرح 

يعني بكلامك ده صح 

ميرا :هو في اي انت بتتكلم معايا كده

 ليه انت عايز ارجع زي الاول يعني 

ابراهيم : مش فارقه كثير اتعود والله

 علي كده اعملي اللي انتي عايزه يا ميرا 

ميرا :مالك يا ابراهيم 

ابراهيم :انتي عارفه انتي بقالك قد اي

 بعيده عني يجي سنه وانا فرحي

 الخميس الجاي وانا مش واطي عايزه

 تخليكي علي زمتي برحتك عايزه تطلقي برضه برحتك شوفي عايزه اي

ميرا :يعني اي وانتي وازاي الكلام ده

ابراهيم :انتي السبب يا ميرا وسابها

 ومشي وهي لمت هدومها وراحت ل امل 

اميره :ينهار ابيض مين اللي جاي الفجر 

امل :اقسم بالله لو جوزك لطلب ليه

 البوليس شكله اتجنن 

مني : افتحي طيب وفتحت 

اميره :ميرا مالك فيكي اي 

ميرا :انا هطلق 

امل :اهلا بيكي في شقه المطلقات 

لولولولولي

يتبع 

reaction:

تعليقات