القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية جوزي الدجال الفصل السابع 7 بقلم دودا حودا

 رواية جوزي الدجال الفصل السابع 7 بقلم دودا حودا

رواية جوزي الدجال البارت السابع

 
رواية جوزي الدجال الفصل السابع 7 بقلم دودا حودا

رواية جوزي الدجال الجزء السابع

#زوجي الدجال 
#الحلقه السابعه 
#بقلم دوداا حوده 
دعاء :هو انتي عايزه مني اي 
نورا :والله الاول انا كنت عليكي دلوقتي معاكي 
دعاء :مش فاهمه هو انتي عايشه فعلا 
نورا :ايوه عايشه
دعاء :طيب ليه بتعملي في جوزك وابنك كده 
نورا :عملت اي ممكن تسمعني 
دعاء :بس بس ده وهم حرام بقي ابعدوا عني 
نورا :مش وهم افهمني بس انا وأشرف اتفقنا عليكي 
دعاء :مش فاهمه وليه وبعدين هو انتو اصلا تعرفوني 
نورا :لا بس صحبتك ايمان وابن عمتك يحيي يعرفوكي 
دعاء :وانتي تعرفي ايمان منين ويحيي كمان 
نورا :مافيش وقت انا لازم امشي اقعدي اسمعني دلوقتي 
ابن عمتك عرف بموضوع الميراث وراح كلم ايمان وعرفها 
وهي علشان انسانه طماعه قالت ايه لازم نفكر في حل 
علشان ناخد الفلوس كلها 
دعاء :كدب الكلام ده كدب ايمان صعب تعمل كده 
نورا :طيب انا عرفت منين الكلام ده لو انا كدابه 
دعاء :انتي بتقولي اي عايزه تقولي أن 
ايمان صاحبه عمري بعتني ايمان اللي 
كنت بحرم نفسي من اي حاجه علشان اعملها اللي هي عايزه 
تكون متفقه عليا ايمان اللي عمري ما حسيت ب احساس 
الاخت الا معاها متفقه عليا علشان الفلوس ايمان كانت 
عارفه بالفلوس من الاول وعملت كل ده وقفت مع يحيي 
ضدتي انا يحيي كان هيعمل ليها اي هيديها فلوس اصبري 
هوريكي حاجه ده عقد شركا انا كنت مجهزا علشان لو اشرف 
رفضت أن اساعدها اقوله دي شركيتي 
نورا :طيب هو انتي ممكن تهدي علشان خاطري 
دعاء :اهدي اي وخاطر مين انتي مين اصلا طيب بابا 
وماما اللي انا كنت بشوفهم دول اي مش فاهمه عايشين 
هما كمان ولا اي 
نورا :لا ده كان برشام هلوسه اهدي علشان نعرف نشوف 
حل وباب الشقه اتفتح 
نورا :ارجوكي اشرف جه خبيني 
دعاء :اخبي مين ده انا هخرب بيتكم والله اوعي كده 
نورا :لو عملتي كده ممكن تخسري كل حاجه لمصلحتك بلاش 
اللي انتي عايزه تعملي ده 
اشرف :دعاء انتي قافله الباب ليه 
نورا :خبيني 
دعاء :ادخلي الدولاب وفتحت الباب 
اشرف :كنتي بتكلمي مين يا دعاء وقافله باب الاوضه ليه 
دعاء :اصل برضه بشوف بابا وماما في الصاله وكنت خايفه 
اشرف :انا سمعتك بتكلمي حد كنتي بتكلمي مين 
دعاء :اعتبرني مجنونه يا سيدي 
اشرف :حبيبتي اهدي كده مينفعش احنا لازم نروح لدكتور 
دعاء :انشالله 
اشرف :المحامي كلمك 
دعاء :ايوه بس انا مش هروح الا لما ابقي كويسه 
اشرف :طيب ايمان برا عايزكي 
دعاء :مش ملاحظ أن خروجك انت وإيمان كتر اوي 
اشرف :في اي انتي. بتغيري من ايمان 
دعاء :لا بس ملاحظه ان انت وهي عالطول مع بعض 
اشرف :لو الموضوع ده بيضايقك بلاش منه 
دعاء :مقولتش كده خلاص 
اشرف :طيب عامله اكل اي 
دعاء :معملتش اكل 
اشرف :ولا يهمك أما هطلب دليفري 
دعاء :لا انزل اشتري لو سمحت 
اشرف :اشمعنا يعني 
دعاء :عايزه حاجات من تحت انزل هاتها انت 
اشرف :مافيش مشكله حاضر 
ايمان :اي كل ده فينكم 
دعاء :انتي ازاي تدخلي علينا اوضه النوم 
ايمان :مالك يا دعاء 
دعاء :هو اي اللي مالي واحد ومراته في اوضه النوم وانتي 
داخله عليهم وكمان مش عجبك 
اشرف :لا انتي اعصابك بجد بقت تعبانه اوي
دعاء :بطل تقولي الكلمه دي مفهوم 
اشرف : حاضر حاضر 
ايمان :بعد اذنكم انا ماشيه 
اشرف :استني يا ايمان مينفعش اللي انتي بتعملي ده 
دعاء :انزل شوفها انا بجد عايزه تقعد لوحدي 
اشرف :هجبها معايا ماشي وخارج من الاوضه 
دعاء :اشرف انت مسالتش انا محتاجه اي من تحت 
اشرف :اه صحيح معلش كنتي عايزه اي
دعاء :الورقه عالتلاجه 
اشرف راجع باس دعاء من دماغها :معلش يا روحي 
دعاء :ولا يهمك ونزل اشرف وفتحت الدولاب 
نورا :كويس انك متكلمتيش في حاجه 
دعاء :بس هوديكوا كلكم في داهيه 
نورا :انا خدت نصيبي والله ابني مات اعمل اي ابني كان 
محتاج عمليه ومكنش معايا فلوس والحيوان اللي اسمه 
يحيي عرض فلوس علي اشرف وبعد ما اشرف كان هيبيع ا
العماره رجع في كلامه ارجوكي سامحني وبلاش تشربي 
او تكلي اي حاجه من ايد أشرف أو ايمان 
دعاء :انا مش عارفه افكر 
نورا :والله انا جمبك ومش هسمح لحد ياذيكي 
دعاء :وهو عارف ان حسن مات 
نورا :لا طبعا ميعرفش وبعدين هو ولا سال ولا دور علينا
اصلا
دعاء :واكيد المحامي مشترك معاهم صح 
نورا :للاسف اه واللي عرفته أن الفلوس اللي عمتك 
اتبرعت بيها للجمعيات الخيرية هو هيخدها 
دعاء :تغور الفلوس ازاي ايمان تعمل معايا كده انا مش هعرف 
اعيش من غيرها 
نورا :بطلي تامني لاي حد وخدي بالك من نفسك 
دعاء :طيب انا هعمل اي دلوقتي 
نورا :انا هقولك 
 في عربيه أشرف 
ايمان :انا مش عارفه هي ازاي اتغيرت كده 
اشرف :متنسيش أن البرشام اللي هي بتاخدو صعب 
ايمان :هي ليه مش عايزه تموت ونخلص منها بقي 
اشرف :اصبري مش دلوقتي لما تاخد الميراث 
ايمان :بقولك اي مهي كل حاجه تحت أمرنا 
اشرف :المهم اسمعني بس انتي لازم تتجوزي يحيي وتخلي 
يكتب ليكي برضه كل حاجه وبعدها نخلص منه 
ايمان :ونتجوز صح 
اشرف :اي اه اه اكيد 
ايمان :بقولك اي انا مش دعاء الهبله انا لحمي مر 
اشرف :خلاص بقي قولتك انا مقدرش اعيش من غيرك اصلا 
ايمان :طيب يلا بينا علشان نطلع ولما نطلع افضل شد فيا 
وقول أن مكنتش عايزه اطلع وانت اللي عملت كده 
اشرف :ماشي وطلعوا 
دعاء :انتو جيتوا بسرعه انا هموت من الجوع 
اشرف :اي ده مالك فيكي اي 
دعاء :مالي يا حبيبي حلو الفستان مش كده 
ايمان:تحفه يا روحي جميل اوي 
دعاء : جبتوا الغدا انا هموت من الجوع 
اشرف :انتي اي اللي غيرك كده 
دعاء :حسيت أن دمي تقيل اليومين اللي فاتو حقك عليا 
يا صديقه عمري لو صديقه عمري اي ده انتي اختي والله 
ايمان ::ولا يهمك يا دعاء بس انتي كويسه 
دعاء :جدا جدا بس هكون كويسه اكتر لو شوفت حسن 
ارجوك انزل. هاتوا 
اشرف :دلوقتي 
دعاء  اه دلوقتي انزل بسرعه بجد هموت وأشوف حسن 
اشرف : طيب نأكل بس 
دعاء :لو بتحبني والنبي انزل ودخلت المطبخ 
اشرف :اعمل اي دلوقتي 
ايمان :انزل وقول أن جدتو خدته وسافرت 
اشرف :ماتيجي معايا 
ايمان :مينفعش خليني هنا احسن 
اشرف :ربنا يستر بقي 
ودخلت ايمان المطبخ 
دعاء :انا عايزه اتكلم معاكي شويه 
ايمان :خير يا قلبي 
دعاء:انا عايزه اكتب ليكي كل حاجه 
ايمان :ده ليه 
دعاء :اصل انا حبيت أشرف اوي وعايزه اعرف لو عرف أن
 كتبت كل حاجه اسمك هيكمل معايا ولا اي 
ايمان :مش عارفه اقولك اي شكرا على الثقه دي
دعاء :متقوليش كده انا واثقه انك عمرك ما تخدي الفلوس 
ده انتي.صديقه عمري ولا اي 
يتبع 

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على (رواية جوزي الدجال
reaction:

تعليقات