القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية نور الجاسم الجزء الثاني الفصل الخامس 5 بقلم نيلي ياسر

 رواية نور الجاسم الجزء الثاني الفصل الخامس 5 بقلم نيلي ياسر

رواية نور الجاسم الجزء الثاني البارت الخامس 

رواية نور الجاسم الجزء الثاني الفصل الخامس 5 بقلم نيلي ياسر


رواية نور الجاسم الجزء الثاني الجزء الخامس

روايه" نور _ الجاسم 2 🖤💫"      البارت (5)   الجزء (2).
بقلم نيللي ياسر.
...
جاسم بصدمه: ن...نو...نور!!!.
       " جاسم شافها قدامه..ايوه هي نور بتضحك قدامه مع طفل صغير..لابسه فستان لونه نبيتي وقصير وكت وديق وچاكت جلد اسود وشعرها قصير و اسود ولابسه جزمه كعب سوده...والطفل اللي جمبها معقول يكون ابنه!!!.
جاسم بصوت عالي: نووووووووور!!.
      " انتبهت للصوت ولسه هتلف وتبصله كان هو جري عليها وشدها من دراعها جامد لدرجه انها حست أنه اتخلع..وحضنها جامد والكل اللي في المستشفى مش مصدقين معقول مرات الدكتور جاسم عايشه وحور وعمر مش بيتحركو"
نور وهي بتحاول تبعد: Qui êtes Vous Jê ne Vous Connais pas؟!.
    الترجمه ( من انت انا لا اعرفك؟!).
جاسم بيضحك بفرحه: نور انتي بتتكلمي فرنساوي لايه؟!...اتكلمي عربي..
نور: انت مين...ومين نور دي...انا اسمي مادلين..
      " صمت..صمت قطعه صوت بيبي خارج من اوضه العمليات اللي فيها ملك..حياه جديده بتتولد بس مش للبيبي بس..لجاسم كمان"
جاسم بسخريه: هههه...نور انتي بتهزري انا..انا جاسم جوزك.
مادلين: نعم!!... لا اكيد انت اتلغبط عن أذنك..
    " لسه هتمشي جاسم شدها من دراعها"
جاسم: انتي..ا..انتي بتهزري..انتي مراتي..م.. ممكن تكوني..تكوني..اه...فقدتي الذاكره ايوه بتحصل..نور انا جاسم.
مادلين: ايه الفيلم البايخ ده.. فقدت ذاكره ايه..انا عمري ما اتخبط بالعربيه..بص اكيد حضرتك اتلغبط ما بينا لأن انا اسمي مادلين ومتجوزه ومن فرنسا وانا هنا مجرد رحله..
جاسم بغضب: لا انتي نور ..ولو انتي مش فاكره انا هفكرك.
      " جاسم شالها علي كتفه ومعاه الولد الصغير وركب العربيه وهي بتصرخ بس مين هيقف قصاده..اخيرا حور فاقت من الصدمه علي صوت الممرضه"
الممرضه: الف مبروك استاذه ملك جابت بنوته زي القمر شبه دكتور جاسم بالظبط.
حور: هه..اه..الله يبارك فيكي..طب هما فين.
الممرضه: البيبي ده دكتوره نورهان بتغيرلها وتحميها و  استاذه ملك اتنقلت اوضه تانيه وشويه وهتفوق..عن أذنك.
حور: عمر...عمر يا ابني روحت فين..
عمر: هو اللي انا شوفته ده حقيقيي.
حور: ايوه..حقيقي..عمر انت لازم ترجع الڤيلا انا حاسه ان في حاجه هتحصل.
عمر: طب وانتي وملك.
حور: ارجوك روح وانا اول ما شادي يجي هاجي انا وملك يلا.
     " عمر راح علي الڤيلا وحور مستنيه ملك تفوق علشان تقدر تروح الڤيلا "
....
       " في الشهور اللي فاتت ادم بيعامل ليلي بجفاء تماماً وبيتجاهلها ودي حاجه ضيقتها خصوصاً أنها افتكرت انه عايزها جمبه علشان خلي سعديه تشتغل في مكان تاني بس بعد كده عرفت انه عمل كده علشان تبقي قريبه من بنتها والنهارده   ادم في شركته و..."
ادم: انا مش فاهم يعني ايه الشركه اللي المفروض نتعاقد معاها تيجي انت بكل بساطة تلغي العقد انت مجنون يا عابد.
عابد: ادم انا صاحبك قبل ما اكون مدير الشركه وانا مش حابب القعد ده او يعني الشغل بين الشركتين.
ادم بعصبية: يعني ايه مش حابب هو بمزاجك..!! الشركه اسمها ايه؟!.
عابد: احم..الشركه بتاعت ريناد اقصد بتاعتك القديمه!!.
ادم:____.
عابد: شوفت بقي اني كان عندي حق اني ارفض.
ادم: المعاد زي ما هو ومش هيتغير.
...
       " ملك فاقت من البنج وشايله بنتها ودخلت عليها بقتحام حور"
حور وهي بتلم لبس ملك: حمدالله على السلامه..الف مبروك..قومي بسرعه علشان نمشي..
ملك: ههه..انتي مجنونه.. وبعدين..انتي بتعملي اي يا بنتي سيبي هدومي!!.. وهدوم بنتي كمان..
حور وهي بتشيل الشنطه: قومي معايا بسرعه...نور رجعت.
ملك: نور ايه!!!!...انتي بتقولي ايه؟!.
حور: هفهمك كل حاجه..المهم أن نور عايشه وجاسم خدها البيت.
         " في اللحظه دي دخل شادي وهو فرحان وجري علي ملك اللي مصدومه جداً"
شادي: حمدالله علي السلامه يا روحي...بسم الله ماشاء الله البنوته قمر اوي..
ملك: شادي روحني بسرعه!!.
شادي: نعم.. حبيبتي انتي تعبانه لازم تستريحي.
ملك: نور رجعت وهي دلوقتي في الڤيلا.
شادي بصدمه: ايه!!! انتو متأكدين من اللي بتقولوه ده.
حور: ايوه انا شفتها بعيني..
شادي: طيب يلا نروح بسرعه.
       " شادي خدهم وركبوا العربيه وخدو كمان نورهان اللي اتصدمت اوي خصوصا لان جاسم كان اتحسن وافتكرت انها كده ممكن تقرب منه بس...بس...نور رجعت!!!"
....
       " جاسم وصل بعربيته قدام الڤيلا ولسه نور بتصرخ والولد الصغير مش فاهم حاجه...وعمر كمان وصل وكلهم بيركنو العربيه بسرعه والبوابين مصدومين لما شافو جاسم نازل من العربيه..وشال نور وهي بتزعق وتصرخ وعمر مسك ايد الولد الصغير ودخلو الڤيلا وكانت كنز قاعده قدام صفيه بتضفر لها شعرها"
نور: بقولك نزلني كفايه كده!!...انا مش نور انا اسمي مادلين!!.
جاسم نزلها: وانا بقولك انتي اكيد فقدتي الذاكره!!.
كنز بفرحه: مامي نور!!.
نور: !!Jê ne suie pus mamê
كنز: نعم...مامي انتي كويسه؟!.
نور: يووووه..انا مش أم لحد غير ابني يوسف.
جاسم مسك دراعها بغضب: نعم..انتي سمتيه يوسف انتي اتجننتي!!.
نور بتشد ايديها: ألزم حدودك معايا انا سكتالك كتير.
ملك وحور جريو حضنوها: نور وحشتينا اوي.. حمدالله على السلامه يا نور.
نور بعدت: انا اسفه بس انا مادلين... مادلين.
عمر: نور انتي بجد مش فكرانا.
نور: انا معرفش حد منكم..
صفيه: ولا فكراني انا كمان يا بنتي.
نور: ولا حضرتك.. لأن انا ببساطه مادلين مش نور.
شادي: جاسم احنا ممكن ناخدها نكشف ع...
جاسم بصوت عالي: لا محدش هياخدها دي ملكي انا وأخير رجعت حتي لو مش هتفتكرني هخليها تحبني من جديد وهحاول افكرها بينا وهتعيش معايا لاني بحبها ومش هسيبها.
     " نور واقفه مش فاهمه حاجه بس حاسه ان الشخص ده صادق جدا..ونورهان واقفه علي الباب دموعها نازله وقلبها بيتكسر مليون حته.. وفجأة صوت شخص وراها"
# مادلين..انتي ايه اللي جابك هنا انتي مش فاهمه انا عملت ايه علشان الاقيكي..انت ازاي تجيبها هنا هي وابني غصب!.
...
كل اللي هقوله اسفه علي التأخير بس والله مش بأيد لأن انا اسعد لحظات حياتي وانا بكتب بس لما الواحد يحصله مشاكل تخليه يبعد عن اسعد لحظات بيعيشها اكيد هتبقي حاجه مش بأيده..اتمني انكو تسامحوني ولو مش حابين اكمل انا مش هكمل.
البارت ده خلص بكره هنزل بارت جديد عايزه تفاعل كتيرررر وكومنتات كتير واللي مشفش الجزء الاول يدخل علي صفحتي جوه الجروب هتلاقي البارت اللي فاتت

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على (رواية نور الجاسم الجزء الثاني
reaction:

تعليقات

16 تعليقًا
إرسال تعليق
  1. ممكن الفصل الخامس

    ردحذف
  2. قصه جميله جدااا..شابوه 💕💕

    ردحذف
  3. ممكن باقى الحلقات بليز

    ردحذف
  4. ياريت تنزلى كل يوم جزء انتى بقالك اربع ايام القصه حلوه اوي ونفسي اكملها

    ردحذف
  5. اريد روايه نور الجاسم الجزء الثانى البارت الخامس

    ردحذف

إرسال تعليق