القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية مصائب أمل الفصل الخامس 5 بقلم دودا حودا

 رواية مصائب أمل الفصل الخامس 5 بقلم دودا حودا

رواية مصائب أمل البارت الخامس

رواية مصائب أمل الجزء الخامس

رواية مصائب أمل الفصل الخامس 5 بقلم دودا حودا


رواية مصائب أمل الخلقة الخامسة

مصائب امل
الحلقه الخامسه 
بقلم دوداا حوده
امل :اهدي بس وانا هفهمك 
اميره :عماد كان عندو حق انتي انسانه 
انتي انسانه مش كويسه 
امل :الكلام ده ليا انا 
اميره :اي اللي وداكي عند جوزي 
امل :علشان مخسركيش يا غبيه 
اميره :والمفروض أن انا أصدق كده صح 
امل :عارفه انك قولتي كده غصب عنك 
وهو اللي قالك 
اميره :لا انا اللي مش عايزه اعرفك تاني 
ميرا :بس بقي امل محترمه ومش عايزه 
مشاكل بينك وبين زوجك بس جوزك سافل 
اميره :حتي انتي كمان يا ميرا 
ميرا :يوم عيد ميلاد امل انا عرفت كل 
حاجه بس قولت طلما أمل مش عايزه تتكلم انا مش هتكلم 
امل :انتي بتقولي اي 
ميرا :فاكره لما كنت بصورك بموبيلي
 فديو وقولتي ليا ادخلي هاتي عصير من
 المطبخ وانا دخلت انا نسيت الفديو 
شغال والله كان غصب عني 
                #فلاش باك 
امل :ميرا معلش ادخلي هاتي العصير من جوا 
ميرا :اه ليكي حق تدلعي مش عيد
 ميلادك حاضر يا ستي امسكي الموبيل 
عماد :اي القمر ده
امل :ميرسي يا عماد 
عماد :ما تعملي صحبتك تلبس شويه 
امل :هو فيه زي اميره وذوقها ياريتني 
اكون زيها 
عماد :زي مين مش  شيفاه لبساه اي 
امل :عماد وانت طيب بجد اذنك 
عماد :ممكن تسمعني والله مش بايدي
 اني بحبك انا غصب عني والله قلبي
 اتعلق بيكي وافقي وانا ابقي خدام تحت رجلك 
امل :عارف لو قولت نص الكلام ده
 لمراتك اقسم بالله عمر ما هيكون في
مشاكل بينكم
عماد :طيب انتي ليه مش موافقه 
امل :عماد اقسم بالله لو ما بعت عن
 طريقي هقول لاميره 
عماد :انا كده كده هطلقها اصلا 
امل :امشي يا عماد من وشي 
ميرا : ازيك يا عماد اتفضل عصير 
امل :لا هاتي العصير اميره تدخل تجيب
 ليه بعد اذنك خدي موبيلك
ميرا :مالها دي وبصت في الفون 
اي ده هو كل ده كان بيسجل وروحت
 البيت وشافت الفديو ينهار اسود اي ده 
                   #رجوع 
ميرا :والفيديو اهو اسمعي
اميره :لا لا مش مصدقه 
امل : ليه كده يا ميرا 
ميرا:احنا عارفين انتي اي ولما حد يتكلم
 معاكي بطريقه زي كده لازم يقف عند
 حده مهما ان كان مين 
امل :انتي بتعملي اي يا اميره 
اميره :باخد الفديو عندي 
امل :بلاش مشاكل جوزك مش محترم 
اميره :اوعي كده وراحت لعماد الشغل 
عماد :اي ده انتي اي اللي جابك هنا 
اميره :اطلعي برا 
السكرتيره :بعد اذنك يا استاذ عماد 
عماد :بقولك اي اللي جابك هنا 
اميره : امل كانت هنا بتعمل ايه
عماد : انا باقول لك البنت دي مش كويسه انت مش مصدقه
اميره : ممكن تقول لي ايه الكلام ده بقى
banner
عماد :شاف الفديو 
انت جبت الفيديو ده منين هي كانت
 بتعمل ليا كمين 
اميره : يعني الكلام ده حقيقي
عماد :ايوه حقيقي وانا عمري ما حبيتك 
اميره. طيب كنت عايش معايا ليه 
عماد :علشان عارف انك ملكيش حد 
اميره :طلقني يا عماد 
عماد :انتي قد الكلام ده
اميره :ايوه طلقني 
عماد :سهله جدا بس هتعيشي فين 
اميره :حاجه متخصكش انا مش عايزه 
اكمل مع واحد زيك 
عماد :هعتبر انك مخنوقه واني مش
 سمعت حاجه روحي عالبيت 
اميره :لا مش هروح وهطلقني 
عماد :انتي بتقولي لمين طلقني يا بنت 
الكلب انتي نسيتي نفسك ولا اي انا
 جايبك من الشارع يابت ده انتي ملكيش 
حد غيري 
اميره :علشان كده انت مستقوي عليا 
علشان حبيتك وعلشان مليش حد 
بس كرامتي عندي اغلي من اي شي 
عماد :كرامه مين يا ام كرامه اقسم 
بالله لو سمعت كلمه طالق دي تاني 
لقتلك مفهوم روحي عالبيت غوري 
وخرجت وهي عامله تعيط 
وفي بيت امل 
امل : ليه عملتي كده يا ميرا
ميرا : ده الصح اللي كانت لازم تعرفه من زمان
امل : انت عارفه انا اميره مش هينفع
 تطلق منه بالشكل ده انت هتخليها
 عيشها متعذبه
ميرا : كنت عايزاني اسكت وهي فاهمه
 انك انسانه مش كويسه 
امل : انت عارفه ان علاقتنا ببعض
 كويسه جدا واكيد كلنا نرجع لبعض ثاني
ميرا: انا شايفه اللي انا عملته ده الصح
والباب خبط 
امل : دي اميره افتحي 
ميرا : يبقى ما عندهاش دم لو فكرت تيجي هنا ثاني
امل : افتح الباب ده ياميرا و ما تتكلميش معاها 
ميرا: حاضر يا امل وفتحت الباب كانت مني دي مني 
امل :تعالي يا مني 
مني :اميره تحت وعامله تعيط جامد 
امل:تحت فين 
مني :قدام العماره ونزلت امل جري 
امل :انتي وافقه كده ليه 
اميره مش لاقيه مكان اروح فيه وخايفه
 اطلع عندك بعد اللي عملته 
امل :علشان عبيطه تعالي وطلعت فوق 
ميرا: عرفت يا اميره ان احنا ملناش الا بعض
امل : مش وقته يا ميرا
اميره : ضربني وبهدلني وقال لي ان هو مش بيحبني
ميرا : هو انت لسه عارفه كده دلوقت
 والباب فضل يا رزع جامد وعماد عمال
 يزعق من بره افتح يا هانم
اميره : بلاش تفتحي والنبي هيكمل ضربه على هنا
امل : اقسم بالله لو عملها لطلب ليه
 البوليس وفتحت الباب وزق امل ودخل
 جوا 
يتبع 

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على (رواية مصائب أمل
reaction:

تعليقات