رواية لا وجود للحب الفصل الرابع 4 بقلم فدوى خالد

 رواية لا وجود للحب الفصل الرابع 4 بقلم فدوى خالد

رواية لا وجود للحب البارت الرابع

 
رواية لا وجود للحب الفصل الرابع 4 بقلم فدوى خالد

رواية لا وجود للحب الجزء الرابع 

🔥
لبنى بخبث : تحبي تقولي حاجة قبل ما تموتي .
حور بصيت ليها بصدمة و خوف و أتكلمت بشجاعة .
= و بعدين !
_ بعديت أية ؟!
= هتقتليني و هتروحي فى داهية و أنتِ الوحيدة إلِ خسرانة .
_ تؤ تؤ ...غلطانة، هقتلك و أبقى بتاعة جاسر لوحدي .
= مش هتعرفي .
_ حساكِ واثقة !
= أكيد طبعًا ...واثقة أنه بيحبني .
لبنى اتعصبت و ضربتها بالمسدس على دماغها، حور بصيت ليها شوية و هى دايخة و بعد كدة أغمى عليها .
_ بغضب : مش بيحبك ! هو بيحبني أنا فاهمة !!
فى الوقت دة دخلت عنايات و بتبص بصدمة و بتلطم على وشها .
عنايات : عملتي أية يا مجنونة ؟ احنا مش قولنا هنهوش و خلاص و مفيش قتل !!
لبني بغيظ : هى إلِ استفزتني .
= أنتِ مبتفهميش ...جاسر لو عرف مش هيخلينا على الأرض أصلا .
لبنى " و هو هيعرف منين !! محدش هيقوله و احنا هنرميها فى حتة بعيدة .
عنايات " بسخرية " : و لما تفوق يا قطة !! مش هتتكلم !! ليها لسان .
لبنى " بغيظ " : إلِ حصل حصل ...و بعدين هى إلِ بتستفزني .
دخل محمود و هو يبص ل حور إلِ مغمى عليها .
محمود " بصدمة " : نهاركوا أسود ..عملتوا أية فى البت .
لبنى : مفيش ضربتها .
محمود : أنا قولتلك من الأول دي فاشلة !
لبنى : بقولك أية مش ناقصاك على الصبح ...عندك حل قوله ! مش عندك أخرس .
سكتوا شوية و بعدين عنايات بصيتلهم .
عنايات " بتفكير " : بصوا بقا !! شوف جرحها يا محمود كدة بسيط ولا لا ...و أنا عندي فكرة .
محمود " بجدية " : عادي ...مش متعورة أوى .. هطهر الجرح؛ لأنه سطحي و هتبقى كويسة .
عنايات : كويس جدًا ...يلا بقا عشان ننفذ إلِ هقولكم عليه ...
____________________
جاسر مش عارف يركز فى الشغل الخاص بيه، اتنهد و هو بيريح رأسه على الكرسي و حاسس بحاجة غريبة ...حور ؟! 
لية علاقتهم بقيت كدة ! موقف ؟! زعل ؟! ...بقا مش عايز يفتكر أية إلِ حصل ؟!
ابتسم على شكلها لسة قمورة زي ما هى ...عينها واسعة و عسلي و ملامحها الهادية ..لسة زي ما هى، ابتسم بهدوء و لقى إلِ دخل المكتب بسرعة .
عاصم " بجدية ": جاسر كنت عايز ...
عاصم شافه سرحان راح قدام عينه و هو بيحرك إيده، جاسر فاق و بصله .
جاسر " بإستغراب ": أنتَ جيت أمتى ؟!
عاصم " بضحك و غمزة " : من شوية ...قولي بقا لحقت تأخد عقلك .
جاسر " بتوتر " : احم ...هى مين ؟!
عاصم " بملل " : على فكرة مكشوف أوي 
جاسر : صراحة واقع فيها بس ببين كرامة ؟!
عاصم : هو صحيح أية إلِ حصل زمان ؟؟
جاسر " بتنهيدة " : كتير ...معلش يا عاصم مش عايز أحكي .
عاصم : تمام ..يا صاحبي ..بس أنا موجود لو عاوز تحكي .
جاسر : أكيد!
فجأة دخلت سما المكتب بغضب و هى بتضرب على المكتب .
سما " بغضب ": أقسم بالله يا جاسر يا جدواني لو حصل ل حور حاجة ما هتأخد فى إيدي غلوة .
عاصم : أنتِ هبلة يا بت ولا أية ؟! هو جيه جمبها أصلا !! 
سما " بسخرية " : بص الصور دي و قولي ...و أقسم بالله لو حصلها حاجة لأوديك فى ستين داهية. 
جاسر خد منها التليفون و شاف صور حور و هى مغمى عليها و فى دم " هتعرفوا فى دم منين و الجرح كان سطحي ".
سما : عارف لو ....
جاسر " بغضب " : بس بقى ...أنا معرفش حاجة ؟! حور حصلها أية ؟! و الصور دي هنا ازاى ؟؟
جاسر كان فى مرحلة من الغضب و مش قادر يتمالك نفسه .
سما " بخوف و عياط " : اتعبتتلي الصورة دي و أنا خايفة على حور و دة العنوان لو عايزاها ... أفتكرك أنك ...
جاسر : مش أنا ؟! و عمري ما هكون أنا و أنتِ عارفة المهم يلا نروح نشوفها .
سما : يلا .
جاسر : خليكِ هنا و هبقى أطمنك.
سما " بإصرار " : لا هاجي .
___________________________
عنايات : بصوا بقا احنا هنمشي من هنا و مش هنقول لحد ...و هنبعت للبت صحبيتها دي و نوريها الصور .
محمود : و لبنى .
عنايات : دي بقا ...هنخفيها شوية ..يارب حور دي متصحاش دلوقتي عشان لو صحيت هتبوظ كل حاجة .
فى الوقت دة صحيت حور ...بس كلهم كانوا مشوشين بالنسبة ليها ...عنايات لحظت أنها صحيت حطت حاجة على وشها و خلت محمود يحط هو كمان .
الرؤية بقيت واضحة بالنسبة لحور ..
حور : سيبوني .
عنايات و هى بتغير صوتها : بس يا بت اسكتي .
حور قامت عشان تقوم بس محمود كان أقوى و ربطها كويس .
عنايات : هتعمل لينا أزعاج .
حور " بصوت عالي " : الحقوني.....الحقوني .
محمود : بس يا بت اخرسي .
حور : مش هسكت ...الحقوني ...حد يلحقني .
لبنى من وراها و قامت ضرباها على دماغها المرة دي جامد خالص و هى متغاظة منها ، رأسها بقيت بتنزف .
لبنى " بغيظ " : مش عارفين تضربوها .
محمود " بصدمة " : البت هتموت مننا .
لبنى بلا مبالاة : تموت ...صوروا الصور و ابعتوها لصاحبتها و يلا عشان نمشي .
و عملوا كل إلِ اتفقوا عليه .
______________________
وصل جاسر و عاصم و سما للمكان دة ..دخلوا كلهم بخوف على حور ...سما شافت حور و بتقرب منها ....و صوتت .
سما " بخوف و هى بتعيط" : حور ....حور ..ماتت !!
بصيلها جاسر بصدمة و ........
الرواية هتكمل عشان كان فى البارت إلِ فات تفاعل حلو ...يلا تفاعل بقا أكتر وروني كام مستني يعرف أية إلِ حصل ...

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على (رواية لا وجود للحب)
تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-