القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية لا وجود للحب الفصل الثالث 3 بقلم فدوى خالد

 رواية لا وجود للحب الفصل الثالث 3 بقلم فدوى خالد

رواية لا وجود للحب البارت الثالث

رواية لا وجود للحب الفصل الثالث 3 بقلم فدوى خالد


رواية لا وجود للحب الجزء الثالث 

🔥
= أنتَ متجوز ...لا بجد برافو، مش عارفة أقولك أية ؟
جاسر :استني يا حور و هفهمك كل حاجة !!
= تفهمني أية ؟؟ أنتَ مقولتش لية أنك متجوز ؟
جاسر : و مفكرتيش إلِ هيحصل !
= يحصل إلِ يحصل ؟؟ أنا مالي ؟؟ ازاى متقولش كدة!
جاسر : اهدي و اسمعيني ؟
= أنا ماشية .
حور جت تمشي بس هو مسك إيدها بعصبية و دخلها   قفل الباب .
جاسر بغضب : اتهدي أقعدي و خلينا نفهم .
لبنى بعياط : أنتَ اتجوزت عليا ! بعد كل إلِ عملته عشانك .
= و الله العظيم ما هخليك تعيش يوم كويس ...هوريك .
جاسر بصوت عالي : بس بقا أنتو الأتنين !! بس ...اهدوا كدة و أفهموا و أنتِ يا لبني أنا مش جوزك ...جوزك مات من زمان ...مش جوزك عايزة تفهمي كدة افهمي مش عايزة بردوة هتفهمي .
لبنى : لا أنتَ جوزي .
جاسر : جوزك ماات ...ماات و أدفن و معدش موجود، حياتي خربتيها زي كل مرة، ناقص أية كمان ها ...دمرتي حياتي برة و جاية تدمريها دلوقتي .
لبنى مسكت إيده و هى بتعيط .
لبنى بعياط : جاسر أنا بحبك ...بحبك أوي متسبنيش .
جاسر : أسيب مين ؟؟ أنا متجوزتكيش أصلا ..معرفش غير أنك مريضة عندي أفهمي .
= يعني دي مش مراتك .
جاسر بسخرية : لا يا أختي .
لبنى بغضب : لا يا حبيبتي أنا مراته .
حور شمرت كمها و هى بتبصلها  
حور : يعني مش مراته و كنت بتوقعي ما بينا صح ...تعاليلي بقا .
حور مسكتها و ضربتها جاند و بعد كدة طلعتها من الشقة و قفلت .
جاسر بضحك : مجنونة من زمان قلت كدة .
حور قربت بغضب : و أنتَ مقولتليش لية ؟؟
جاسر رفع إيده بإستسلام .
- هو أنتِ سألتي أصلا !
حور: أنتَ المفروض تقول .
جاسر : و أنا مقولتش اهوة و أنتِ عملتي منها بوفتيك .
حور بغيظ : تستاهل هى إلِ رخمة .
جاسر بخبث : بتغيري يا كوتي .
حور وشها بقا أحمر : أغير !! من مين ؟؟ من البت الخضرة دي، دي فالصو .
جاسر بضحك : ربنا يهديكِ .
حور دخلت الأوضة بتاعتها و هى قلبها بينبض جامد جدًا، مهما كان كانت بتحبه، قعدت عل  الارض و ملامحها حزينة جدًا كل ما تفتكره، قعدت تعيط لحد ما نامت .
____________________________
محمود بغيظ : جابوا عريس فى آخر لحظة ازاى ؟
عنايات بغيظ : مش عارفة، بس عندي حل .
= قولي .
_ بص بقا ....احنا هنجيب لبنى .
= موافق .
_ هتصل عليها دلوقتي .
_ الو يا لبنى عاوزينك ؟ 
_ ايوة هتنفذي إلِ اتفقنا عليه .
_ تمام كلمينا بعد ما تخلصي .
= هنستنى أد أية ؟
_ مش عارفة ..لغاية ما تيجي بقا .
بعد ساعة لقوا لبنى متبهدلة على الآخر .
عنايات بصدمة : 
- مين عمل فيكِ كدة !
لبنى بغيظ : البت إلِ هناك دي .
عنايات : مسبتش لينا إلا خيار واحد .
لبنى : أية ؟
عنايات : الموت .
محمود بصدمة : هنقتلها .
عنايات بشر : أيوة .
_______________________
* اليوم التاني .
جاسر : حور ...يا حور. 
حور خرجت مز الأوضة بغيظ .
حور : نعم يا سي السيد ؟
جاسر بملل : أنا نازل الشغل ما تفتحيش لحد .
حور  : حاضر .
جاسر : و متنسيش تأكلي .
حور : حاضر .
جاسر : و متفتحيش لحد كمان مرة .
حور : ما قولنا حاضر .
نكش شعرها و هو بيضحك .
جاسر : بقيتِ كبير يا حور .
حور بغضب : بقولك أية هقتلك .
جاسر : خلاص يا حبيبتي هسكت .
حور : حبك برص .
جاسر : أنا نازل متتشاقيش .
حور بملل : أية وصايا بابا العشرة دي .
جاسر : بطلي لماضة .
جاسر راح الشغل و حور قعدت زهقانة قامت عملت أكل و قعدت على الموبايل ...قرأت روايات و فتحت التليفزيون و بردوة لسة ملانة .
سمعت صوت الباب راحت تشوف مين لقيت لبنى، دعكت إيدها و قالت تتسلى شوية .
فتحت الباب و لسة هتتكلم لقيت حاجة اتشرت فى وشها .
* بعد شوية *
فاقت و هى حاسة بتعب شديد و فتحت عينها لقت المسدس فى وشها .
لبنى بخبث : تحبي تقولي حاجة قبل ما تموتي .
حور بصيت ليها بصدمة و خوف ." كملوا قراءة للأخر لو سمحتوا " 
استووووب على كدة .
بصوا بقا عشان الواحد زهق ...و خلاص زهقت بجد ! فى الأول كنت بصبر نفسي بس كدة كتير صراحة يعني ؟ نفسي أفهم أول بارت عندي بيبقى التفاعل كبير و بعد مدة التفاعل زفت ليه ؟؟ أفهم بس ...فى غلط مني لا سمح الله ؟ ما هو مش معقول البارت الأول جايب 2.5k و التاني جايب 1k بالعافية، طيب يرضيكوا مثلا ...لو يرضيكوا قلولي.
الرواية تبدأ بريتش عالي و كويس بعد كدة يقل يقل و يقل و المرة دي بجد مش هستنى الريتش يعلى لو ما جبتش ريتش هوقفها، و محدش يزعل هتوقف يعني هتوقف بس دة آخر الحوار و بتكلم بجد، إلِ عايز الرواية يتفاعل ..عايزة تفاعل حلو زي البشر كدة ..أو هتوقف .

يُتبع ..

reaction:

تعليقات

تعليق واحد
إرسال تعليق

إرسال تعليق