رواية اختفاء الجثث الفصل الثاني 2 بقلم هويدا زغلول

 رواية اختفاء الجثث الفصل الثاني 2 بقلم هويدا زغلول

رواية اختفاء الجثث البارت الثاني

رواية اختفاء الجثث الفصل الثاني 2 بقلم هويدا زغلول


رواية اختفاء الجثث الجزء الثاني 

اختفاء الجثث
الحلقه الثانيه
بقلم دوداا حوده


احمد :ازاي يا امي ده

الام :مالك يا حبيبي فيك اي


احمد :ابدا يا امي مافيش

الام :يلا الاكل جاهز

احمد :لا لا انا عايز انام

الام : ازاي يا حبيبي من غير اكل

احمد : بجد انا مجهد  قوي ومحتاج انام

الام : على العموم الاكل على

 الترابيزه لو جوعت  قوم كله

احمد : تسلم يدك يا ماما ودخل

 لاحمد على السرير علشان ينام

موبيله رن

احمد :ايوه يا سمر ازيك

سمر : لا والله كويس ان انت لسه فاكرني

احمد : سمر ارجوكي انا عايزه

 انام مش عايز نكد

سمر : اخص عليك يا احمد انا ما

 بنكدت عليك ماما عايزك

احمد : خير يا سمر عايزه ايه

سمر : الشقه مش عاجبها يا احمد

احمد : يعني اعمل ايه ثاني انا

 مش هغير الشقه دي

سمر : انا ذنبي ايه في كل ده

احمد : باقول لك يا سمر انا هانام تصبحي على خير

سمر :ماشي يا احمد وأحمد

بدأ انو ينام وعامل يفكر


ياتري اللي بشوفه ده حلم ولا اي

ازاي شوفت أن النور قاطع وامي

كانت شيفاه النور موجود

وراح احمد في النوم وصحي

 دخل المطبخ

الام :صحيت

احمد : هو انت بتعملي ايه

 دلوقت

الام : هاعمل لك ايه كيكه

 تخذها معك

احمد : عيل صغير انا بقى واخذ

 السندوتشات معي وانا رايح

 المدرسه صح وخرج احمد يلبس

الام : احمد معلش راحت على

 نومه نسيت صحيك

احمد : حبيبتي ولا يهمك ما

 قومت مهم كيكه قدامك كثير

 ولا ايه انا لازم انزل

الام :  حبيبي هو انت عايز كيكه

 اوعدك هتيجي بكره هتلاقيني

 عاملها لك

احمد : في ايه يا امي ما نتي

 كنتي لسه  بتعمليها

الام  :مالك يا احمد انهارده

احمد :هو مش كنتي وافقه في

 المطبخ من شويه

الام :حبيبي انا لسه صاحيه

احمد :ماما ارجوكي عايزك تروحي لخالتي

الام :هو في اي

احمد :مافيش حاجه بس عايز

 تكوني عند خالتي اليومين دول

الام :انت كويس يابني

احمد :ايوه وأحمد قرر أن هيروح

 المستشفي يقدم استقالته

وهو في العربيه شاف في المرايا

ناهد وهي باصه ليه من الكنبه

 اللي ورا

ناهد :بلاش يا احمد

احمد كان هيعمل حادثه

لا لا اللي بيحصل ده مش طبيعي

 وجري علي المستشفي

مدحت :مالك فيك اي


احمد :انا عايز تقرير ناهد

مدحت :ليه الجثه مش معاك

 اصلا

احمد :انا عايز التقرير لازم اعرف

 موضوعها

مدحت : حصل مشكله بنها وبين

 جوزها راح قتلها

احمد : الجثه دي معي انا وانا لي

 هاشوف موضعها


مدحت : وريني هتعرف تشرحها

 ازاي

احمد :بعد اذنك ودخل وشرح

 جثتها وكانت الجثه هاديه جدا


 مافيش اي حاجه بتحصل زي ما

 قالو أن هي بتتحرك لما بس

 اكتشف أن اللي قتل ناهد كان

 اشول كل الضربات جايه ناحيه

 الشمال


 بيشرحوها وتاني يوم المدير

 بعت لاحمد في مكتبه

المدير :ازيك يا احمد عامل اي

احمد :بخير الحمد لله

المدير :احمد في جثه اختفت من

المشرحه امبارح

احمد :جثه ناهد

المدير :لا مش جثه ناهد جثه
 راجل

احمد :انا مش عارف

المدير :انت وحسن متحولين

 للتحقيق

احمد :والله انا ما عملت حاجه

المدير :مكنش فيه حد غيركم في المشرحه

احمد :عارف بس انا هوديها فين

المدير :مش شغلي ودخل مدحت

مدحت :والله حسن معانا بقالو

سنين عمر ما حاجه اختفت

 اشمعنا دلوقتي


احمد : انا اعتراض علي اسلوب

 كلامك

المدير :خلصنا

مدحت :بعد اذن حضرتك خد

 ورقه وقلم وكتب إجازته  لحد

 ما الموضوع يتحل ولاحظ احمد

 أن مدحت اشول برضه

يُتبع ..

تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-