القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية فقط وفقط للرجال الفصل الأول 1 بقلم سلمى سمير

 رواية فقط وفقط للرجال الفصل الأول 1 بقلم سلمى سمير

رواية فقط وفقط للرجال البارت الأول

رواية فقط وفقط للرجال الفصل الأول 1 بقلم سلمى سمير


رواية فقط وفقط للرجال الجزء الأول 

_متقلع يبني!!
=اي، نعم!!! 
_نعم يا اخويا !! رجاله اي الي بتتكسف دي يربي، انا غلطانلك انا قلبي عليك في الحر د عشان متنمش بهدومك، أقلع انا بقي
=اي لا استنى، هطلع برا
_خد يلا تعالي هنا، انت اسمك اي؟
=أنا، أنا اسمي مروان
_وانا أحمد، وطالع برا لي بقى يسي مروان!!
=هشوف الجو برا، نام انت
_ماشي بس لو الريس قفشك انت حر
مشيت ومردتش، انا اي الي خلاني اعمل كده! انا واحده أضعف من كده على فكره، اي يخليني ادخل معسكر الرجاله واسيب معسكري! يخربيت المغامره الي هتوديني في داهيه، وبعدين اي الإنسان قليل الادب الي عاوز يقلع قدامي دهه!، واي مروان دا كمان، طب فيه بنت رقيقه وجميله زيي تجيب بروكه وتركب شنب! هو انا عندي عقل فيه مخ وكده؟ ، طب انا بعمل كده لي! منا مش عارفه والله، لو عارفه هقول هخبي لي يعني و.. 
_إنتباااه، ثابت
اتحسرت ووقفت مكاني بعد مكنت ماشيه اكلم نفسي
=أفندم
أديت التحيه ووقفت رافعه ايدي لفوق، يرب متكشف، انا لو اتكشفت هيعلقوني على باب المعسكر عبره!
_بتعمل اي هنا يعسكري؟
=ها، بشم هوا يفندم
_هنهزر!! على اوضتك فورا
=تمم يفندم
جريت من قدامه، هو انا هخش اقعد مع الأخ الي جوا دا؟ حاسه ان اتسرعت في حكايه ان انا بميت راجل سيكا وحاسه كمان ان لو حد هزني كده هينزل مني ناس متهانه صغيره قد كده، ودوني معسكري ولا اقولكم جوزوني وستتوني بلا وجع دماغ
خبط ودخلت لقيته مش موجود في الاوضه، غمض عيني براحه وفتحتها تاني لقيته قدامي لافف الفوطه حوالين وسطه ومكنش لابس حاجه فوق! اي اصوت؟
لفيت بسرعه وشي للناحيه التانيه وانا بعض على شفايفي من الكسوف
_مالك يبني! متسمر مكانك لي؟
=لا مفيش، انت كنت فين!
_مش باين اني كنت بستحمي مثلا!! ابعد من طريقي عشان ألبس 
اتحركت من مكاني ووقفت الناحيه التانيه وانا لسه لافه وشي، اهرب؟ ارقع بالصوت طيب!! 
_مروان! 
=.. 
_أنت يعم!! 
جه خبط على كتفي فبصتله 
_مش بنديلك! 
=انت بتقول يمروان 
_والباشا مش مروان بردو!! 
سكتت ثواني وافتكرت ورديت بضحك= ابقي فكرني كل شويه اصل بنسى 
_يبن الظريفه
=نعم!! 
_نام 
=بس ..
_بقولك نام!! 
قعدتت على السرير الي جمبه وسكتت 
_أنت هتنام كده! 
=كده ازاي يعني 
_بهدومك دي!! قوم يبني غير 
=لا انا بحب انام كده 
_أنت حر، تصبح على خير 
=وانت من اهله 
أنا دلوقت مع راجل غريب في اوضه لوحدنا، الشيطان اتأخر لي؟ طب يفكر يقربلي وانا كنت .. اه اه انا راجل اهدي انتي في امان، يعني انا دلوقت مع راجل!! انا دلوقت بكل حوارتي دي وحته عيوطه في الاخر! انا لو اهلي عرفوا اني سبت معسكري وجيت هنا هيعدموني في ميدان عام شنقا رميا بالرصاص ..
مش عارفه نمت ازاي بس صحيت على خبط في كتفي صحيت وزقيت الي قدامي 
_يا اخي منك لله انا غلطان اني بصحيك 
دعكت عيني وبصيت لقيته على الأرض
=انت اي الي قعدك كده! 
_قولت اغير جو 
ضحكت=معلش يعم اصل برفص وانا نايم 
_خدتت بالي، قوم يلا عشان التدريب
قومت بسرعه وكنت متحمسه جدا الي جايه عشانه خلاص هبقي فيه، لي تدريبات الرجاله عنيفه وجامده واحنا مش زيهم لي، ولا فاكرين ان هما بس الي جامدين وكده طب والله لولا أن الجامد مبيحكيش عن جمدانه كنت ألفت كتاب عن جمدان مريم وقتي
لبست لبس التدريب ومشيت معاه، هو لطيف مش نفس فكره الرجاله الي رسماها في دماغي ولا اقولك لا كلهم مصطفى أبو حجر مد متمشيش جمبي يلا 
وصلنا وكل واحد واحد وقف مع زميله
_دلوقتي كل واحد هيدخل في اشتباك مع زميله، ابتدي 
لقيت احمد وقف قدامي وحاطط ايده قدام وشه، ثواني انت هتضربني بجد! هتمد ايدك على واحده نسوان!! 
رفعت حاجبي _أنت هتعمل اي! 
=هضربك 
_لا وواثق من نفسه اوي
=مالك يلا خرع كده! 
اتعصبت_هو مين دا الي خرع! 
=وريني اخرك اصل شكل اخرك فاضي 
_طب تعالي بقى 
ضربته في عينه ونزلته على الأرض
_اااه 
=بالشفا تعيش وتاخد غيرها ان شاء الله 
جه القائد وشكر فيا واحمد كان لسه على الأرض وانا هموت واضحك، ينفع اضحك ! 
مديتله ايدي وقام ووقف جمبي وقرب وهمس في ودني
_سيبهالك بمزاجي متحلمش كتير 
ضحكت= يعم عينك وارمه يعم
_لا هي بتبقى وارمه اول مصحي من النوم كده
*يلا كله هينط من فوق بالحبال 
_نعمممم!!!

يُتبع ..

reaction:

تعليقات