رواية شقة طالبات الفصل التاسع 9 بقلم دودا حودا
رواية شقة طالبات البارت التاسع
![]() |
رواية شقة طالبات الفصل التاسع 9 بقلم دودا حودا |
رواية شقة طالبات الجزء التاسع
#شقه طالبات
#الحلقه التاسعه
#بقلم دوداا حوده
وفجاه الباب حاول يتفتح
ايمان :ينهار اسود اقفل اقفل وحاولت أنها تلبس هدومها بسرعه وفتحت
سوسو :ممكن اتكلم معاكي شويه
ايمان :هو مش في باب تخبطي الاول
سوسو :انا اسفه حقك عليا
ايمان خير نعم عايزه اي
سوسو :هو انا ممكن اعرف معاك متغيرا معايا ليه
ايمان :مش عايزه اعرفك يا ستي
سوسو :طيب اعرف السبب وبعدها اعملي اللي انتي عايزه
ايمان :بعد كام شهر جايه عايزه تعرفي السبب بطلي تمثيل بقي
سوسو :انا مش بمثل بس بجد والله انا قولت هسيبك برحتك بس مش قادره انتي غاليه عندي اوي
ايمان اه علشان كده عرضي نفسك علي اكتر انسان انا بحبه
سوسو :انا انتي بتقولي اي وفجاه انتصل ابراهيم فديو بدل ما تقفل ايمان فتحت
ابراهيم :أي ده انتي لبستي هدومك ليه
قفلت ايمان السكه بسرعه
سوسو :ينهار اسود انتي بتكلمي فديو
ايمان :وانتي مالك انتي
سوسو :انتي ازاي تعملي في نفسك كده هانت عليكي نفسك
ايمان :مبلاش انتي خليني سكاته
سوسو :لا انا اللي اتكلم علشان خاطر حكيت ليكي علي اللي حصل والمفروض تكوني عارفه صنف الرجاله
ايمان :انتي عايزه تشبهي ابراهيم بالزفت اللي كنتي متجوزا عالاقل ده هيتحوزني
سوسو :عندك حق انا عبيطه واضحك عليا وانتي الانسانه المتعلمه اللي صعب يضحك عليها صح
ايمان :انا مقولتش كده انا بقول أن ابراهيم بيحبني ولا هو كان متجوز ولا عايز يتجوزني عرفي
سوسو :عندك حق كان عايز يخونك معايا بس
ايمان :بتقولي اي انتي عبيطه
سوسو :هسمعك بودنك اصبري واتصلت ب ابراهيم
ابراهيم :الو ايوه مين
سوسو :أخس عليك مسحت رقمي
ابراهيم :والله مش واخد بالي انتي مين
سوسو :انا سوسو
ابراهيم :خير فيه حاجه
سوسو :بجد انا مش عارفه اي اللي حصلي من ساعت ما شوفتك انهارده تاني طول اليوم في بالي
ابراهيم :ده من أمتي من عرض عليكي وقولتي لا
سوسو :كنت عبيطه لما افكر ابيع واحد زيك بس انا اخري اي يوم هتكون معايا وفي الاخر هتتجوز ايمان
ابراهيم :ايمان مين دي لا طبعا انا معاها علشان بضيع وقت مش اكتر
سوسو :يعني ممكن تتجوزني انا وهي لا
ابراهيم :بقولك اي كلام التلفون مينفعش ماتيجي نتقابل
سوسو :عنيا بس كده ساعه اللبس واكلمك اقولك نتقابل فين وقفلت السكه
سوسو :اي رايك
ايمان :معقول ابراهيم يعمل فيا كده
سوسو :حطي ايدك في ايدي وناخد حقك من ابراهيم وحقي من محمود
ايمان :انا اسفه يا سوسو
سوسو :مش وقته بس لازم ناخد حقنا منهم
ايمان :ازاي
سوسو :هقولك دلوقتي
وتاني يوم راحت سوسو الشغل
سوسو:صباح الخير
شريف صباح الخير عامله اي دلوقتي
سوسو :الحمد لله بخير انت عامل اي طمني عليك
شريف :يعني الحمد لله فكرتي في اللي قولتك عليه
سوسو :شريف اديني وقتي معلش
شريف :انا عايز افهم ليه بس
سوسو :في موضوع خ اخلص منه وهقولك ردي
شريف :طيب موضوع اي عرفني
سوسو :في الوقت المناسب فطرت
شريف :لا لسه مش فطرت هنفطر سوا
سوسو :اكيد ماشي
وراحت ايمان شركه محمود فرع اسكندريه
ايمان :مساء الخير حضرتكم محتاجين سكرتيره صح
اسماء شئون العاملين:ايوه حضرتك مؤهلك اي
ايمان :والله انا لسه بدرس
اسماء :لا والله مش هينفع مطلوب ناس حديثه التخرج
ايمان :بجد انا محتاجه الشغل اوي
اسماء :والله مش هينفع دي شركه كبيره
محمود :خير فيه اي
اسماء :الاستاذه جايه علشان اعلان السكرتيره
محمود :كويس اوي انا فعلا محتاج سكرتيره ضروري
اسماء :بس الاستاذه لسه بتدرس
محمود:حضرتك شوفتي الاعلان كويس
ايمان :ايوه بس انا عندي خبره في شغل السكرتريا
محمود:طيب اتفضلي تعالي جوا ودخلت ايمان
ايمان:حضرتك ممكن تختبرني اسبوع
محمود:بصراحه انا محتاج سكرتيره في اسرع وقت وحضرتك شكلك مقبول هنجرب اسبوع ونشوف
ايمان :تحت امر حضرتك واتعينت ايمان في الشركه وفي يوم كانت قاعده هي وسوسو
ايمان :انا اسفه يا سوسو
سوسو: مافيش حاجه بس متحكميش علي حد الا لما تعرفي الحقيقه
ايمان : حطي نفسك مكاني انا سالتك وانتي قولتي علشان تدي ليه الفلوس واعرف ان الحوار ده محصلش اعمل اي
سوسو :انا محبتش اعمل مشكله بينك وبينه
ايمان :لو بتحبني بجد كنتي قولتي ليا
سوسو :والله انا قولت يمكن يتغير بس عندي سؤال هو معاه صور ليكي
ايمان :بصراحه لا والبركه فيكي لولا انتي اختارتي الوقت الصح علشان تكلمني فيه كان زماني دلوقتي ضعت
سوسو :ربنا عالم انك بنت ناس ومش عايز يفضحك
ايمان: شكلك حزين ليه كده يا سوسو
سوسو :اميره اختي وحشتني اوي
ايمان :هترجعي ليها اكيد في يوم من الايام
سوسو :انا كنت عايزه اقولك علي حاجه
ايمان :تحت امرك قولي
سوسو :انا عرفت ان شريف ابن عمك بيحبك هو انتي ممكن ترجعي ليه تاني
ايمان :لا طبعا شريف ده زي اخويا وعلشان كده مش حاسه بحاجه من ناحيته وبعدين هو انتي عرفتي منين مديحه قالت ليكي
سوسو :لا شريف
ايمان :هو انتي شوفتي شريف فين
سوسو :انا بشتغل معاه
ايمان :ده بجد ازاي ده حصل
سوسو :صدفه والله ربنا يعلم
ايمان :شريف ابن حلال والله وبجد يستاهل كل خير وانتي كمان يا سوسو طيبه جدا وتستهلي كل خير
سوسو : حبيبتي والله وتلفون ايمان رن محمود
ايمان :معقول مس مصدقه
سوسو خير فيه اي
ايمان:ده محمود بيتصل بيا
سوسو : مش قولتلك عيب أما حفظته ردي وجهزي نفسك لأكبر اسطوانه هيغني عليكي بيها
ايمان :الو ايوه
محمود :ايمان احنا عندنا بكره مواعيد اي
ايمان :حضرتك انا جازه بكره مش حضرتك عارف ان انا رايحه الكليه
محمود :اه معلش نسيت
ايمان :هو حضرتك لازم تنزل فرع الشركه في القاهره
محمود:هتصدقني لو اقولك أن بقيت اكره نزول القاهره
ايمان :نعم
محمود :اه والله ايمان انا جوايا كلام كبير اوي محتاج اقوله ليكي
ايمان :حضرتك بتقول اي
محمود : ايمان بجد انا عمري ما قولت الكلام ده لحد بس حاسس فيه حاجه شداني ليكي
ايمان:بعد اذنك يا استاذ محمود انا لازم اقفل السكه
محمود :ياريت متزعليش من كلامي ارجوكي
ايمان:حضرتك انت عارف بتقول اي
محمود :انا اسف بس والله بس كان فيه حاجه في قلبي قولت اقولها ليكي انا مش عجبني انك عايشه في شقه طلبه وعايز تعيشي في شقه لوحدك
ايمان :لا طبعا انا مرتاحه في مكاني
محمود : بوصي لازم نقعد نتكلم مع بعض
ايمان :انشالله بعد اذنك لازم اقفل
سوسو :اشطا عليكي يا بت يا ايمي
ايمان :قلبي مش قادره بجد
سوسو :عيب عليكي انا قولتك هيقع فيها
ايمان :بعدين هنعمل ايه
سوسو :انا لازم اروح بكره لمراته في القاهره وافهمها علي كل حاجه
ايمان :مش عارفه ليه خايفه
سوسو :سبيها علي الله
وراحت سوسو القاهره وراجعت
سوسو :مساء الخير
مديحه بقولك اي احنا مش بنحب الحال المايل قولنا اخرج ٨يبقي تيجي ٨ يا اما هقول لصاحب البيت
سوسو: هههههههههههه والنبي ضحكتني اتصلي بيه
ايمان :مش عايزين مشاكل يا مديحه
مديحه :لا لازم يعرف واتصلت الو ايوه يا حاج محمد حضرتك احنا اجرنا الشقه دي ولازم كل اللي فيها يكون محترم
محمد: في اي بس
مديحه :اللي اسمها سوسو دي كل يوم ترجع الساعه ١٢واحنا بنخاف علي سمعتنا
محمد:يعني عايزه اي
مديحه :تمشي من الشقه
محمد:مقدرتش دي بتدفع ايجار اعلي منكم
مديحه :ده كلامك خلاص احنا اللي ماشين
محمد :برحتك
سوسو :ريحي نفسك كلها اسبوع وماشيه خالص
ايمان :اهدي بس يا سوسو
سوسو :انا هاديه والله فعلا انا اخري الاسبوع ده
ودخلت سوسو اوضتها
ايمان :عملتي اي
سوسو :معقول دي هتوافق اكون مرات اخوها
ايمان :سيبك منها عملتي اي
سوسو :قبلت مراته هقولك حصل اي
يتبع
لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على (رواية شقة طالبات)