القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية شقة طالبات الفصل التاسع 9 بقلم دودا حودا

 رواية شقة طالبات الفصل التاسع 9 بقلم دودا حودا

رواية شقة طالبات البارت التاسع

 
رواية شقة طالبات الفصل التاسع 9 بقلم دودا حودا

رواية شقة طالبات الجزء التاسع 

#شقه طالبات
#الحلقه التاسعه 
#بقلم دوداا حوده 
وفجاه الباب حاول يتفتح 
ايمان :ينهار اسود اقفل اقفل وحاولت أنها تلبس هدومها بسرعه وفتحت 
سوسو :ممكن اتكلم معاكي شويه 
ايمان :هو مش في باب تخبطي الاول 
سوسو :انا اسفه حقك عليا
ايمان خير نعم عايزه اي 
سوسو :هو انا ممكن اعرف معاك متغيرا معايا ليه 
ايمان :مش عايزه اعرفك يا ستي 
سوسو :طيب اعرف السبب وبعدها اعملي اللي انتي عايزه 
ايمان :بعد كام شهر جايه عايزه تعرفي السبب بطلي تمثيل بقي 
سوسو :انا مش بمثل بس بجد والله انا قولت هسيبك برحتك بس مش قادره انتي غاليه عندي اوي 
ايمان اه علشان كده عرضي نفسك علي اكتر انسان انا بحبه 
سوسو :انا انتي بتقولي اي وفجاه انتصل ابراهيم فديو بدل ما تقفل ايمان فتحت 
ابراهيم :أي ده انتي لبستي هدومك ليه 
قفلت ايمان السكه بسرعه 
سوسو :ينهار اسود انتي بتكلمي فديو 
ايمان :وانتي مالك انتي 
سوسو :انتي ازاي تعملي في نفسك كده هانت عليكي نفسك 
ايمان :مبلاش انتي خليني سكاته 
سوسو :لا انا اللي اتكلم علشان خاطر حكيت ليكي علي اللي حصل والمفروض تكوني عارفه صنف الرجاله 
ايمان :انتي عايزه تشبهي ابراهيم بالزفت اللي كنتي متجوزا عالاقل ده هيتحوزني
سوسو :عندك حق انا عبيطه واضحك عليا وانتي الانسانه المتعلمه اللي صعب يضحك عليها صح 
ايمان :انا مقولتش كده انا بقول أن ابراهيم بيحبني ولا هو كان متجوز ولا عايز يتجوزني عرفي 
سوسو :عندك حق كان عايز يخونك معايا بس 
ايمان :بتقولي اي انتي عبيطه 
سوسو :هسمعك بودنك اصبري واتصلت ب ابراهيم 
ابراهيم :الو ايوه مين 
سوسو :أخس عليك مسحت رقمي 
ابراهيم :والله مش واخد بالي انتي مين 
سوسو :انا سوسو 
ابراهيم :خير فيه حاجه 
سوسو :بجد انا مش عارفه اي اللي حصلي من ساعت ما شوفتك انهارده تاني طول اليوم في بالي 
ابراهيم :ده من أمتي من عرض عليكي وقولتي لا 
سوسو :كنت عبيطه لما افكر ابيع واحد زيك بس انا اخري اي يوم هتكون معايا وفي الاخر هتتجوز ايمان 
ابراهيم :ايمان مين دي لا طبعا انا معاها علشان بضيع وقت مش اكتر
سوسو :يعني ممكن تتجوزني انا وهي لا 
ابراهيم :بقولك اي كلام التلفون مينفعش ماتيجي نتقابل 
سوسو :عنيا بس كده ساعه اللبس واكلمك اقولك نتقابل فين وقفلت السكه 
سوسو :اي رايك 
ايمان :معقول ابراهيم يعمل فيا كده 
سوسو :حطي ايدك في ايدي وناخد حقك من ابراهيم وحقي من محمود 
ايمان :انا اسفه يا سوسو 
سوسو :مش وقته بس لازم ناخد حقنا منهم 
ايمان :ازاي 
سوسو :هقولك دلوقتي 
وتاني يوم راحت سوسو الشغل 
سوسو:صباح الخير 
شريف صباح الخير عامله اي دلوقتي 
سوسو :الحمد لله بخير انت عامل اي طمني عليك 
شريف :يعني الحمد لله فكرتي في اللي قولتك عليه 
سوسو :شريف اديني وقتي معلش 
شريف :انا عايز افهم ليه بس 
سوسو :في موضوع خ اخلص منه وهقولك ردي 
شريف :طيب موضوع اي عرفني 
سوسو :في الوقت المناسب فطرت 
شريف :لا لسه مش فطرت هنفطر سوا 
سوسو :اكيد ماشي 
وراحت ايمان شركه محمود فرع اسكندريه 
ايمان :مساء الخير حضرتكم محتاجين سكرتيره صح 
اسماء شئون العاملين:ايوه حضرتك مؤهلك اي 
ايمان :والله انا لسه بدرس 
اسماء :لا والله مش هينفع مطلوب ناس حديثه التخرج 
ايمان :بجد انا محتاجه الشغل اوي 
اسماء :والله مش هينفع دي شركه كبيره 
محمود :خير فيه اي 
اسماء :الاستاذه جايه علشان اعلان السكرتيره 
محمود :كويس اوي انا فعلا محتاج سكرتيره ضروري
اسماء :بس الاستاذه لسه بتدرس 
محمود:حضرتك شوفتي الاعلان كويس 
ايمان :ايوه بس انا عندي خبره في شغل السكرتريا 
محمود:طيب اتفضلي تعالي جوا ودخلت ايمان
ايمان:حضرتك ممكن تختبرني اسبوع 
محمود:بصراحه انا محتاج سكرتيره في اسرع وقت وحضرتك شكلك مقبول هنجرب اسبوع ونشوف
ايمان :تحت امر حضرتك واتعينت ايمان في الشركه وفي يوم كانت قاعده هي وسوسو 
ايمان :انا اسفه يا سوسو 
سوسو: مافيش حاجه بس متحكميش علي حد الا لما تعرفي الحقيقه 
ايمان : حطي نفسك مكاني انا سالتك وانتي قولتي علشان تدي ليه الفلوس واعرف ان الحوار ده محصلش اعمل اي
سوسو :انا محبتش اعمل مشكله بينك وبينه 
ايمان :لو بتحبني بجد كنتي قولتي ليا 
سوسو :والله انا قولت يمكن يتغير بس عندي سؤال هو معاه صور ليكي 
ايمان :بصراحه لا والبركه فيكي لولا انتي اختارتي الوقت الصح علشان تكلمني فيه كان زماني دلوقتي ضعت
سوسو :ربنا عالم انك بنت ناس ومش عايز يفضحك 
ايمان: شكلك حزين ليه كده يا سوسو 
سوسو :اميره اختي وحشتني اوي 
ايمان :هترجعي ليها اكيد في يوم من الايام 
سوسو :انا كنت عايزه اقولك علي حاجه 
ايمان :تحت امرك قولي
سوسو :انا عرفت ان شريف ابن عمك بيحبك هو انتي ممكن ترجعي ليه تاني 
ايمان :لا طبعا شريف ده زي اخويا وعلشان كده مش حاسه بحاجه من ناحيته وبعدين هو انتي عرفتي منين مديحه قالت ليكي
سوسو :لا شريف 
ايمان :هو انتي شوفتي شريف فين 
سوسو :انا بشتغل معاه 
ايمان :ده بجد ازاي ده حصل 
سوسو :صدفه والله ربنا يعلم 
ايمان :شريف ابن حلال والله وبجد يستاهل كل خير وانتي كمان يا سوسو طيبه جدا وتستهلي كل خير 
سوسو : حبيبتي والله وتلفون ايمان رن محمود 
ايمان :معقول مس مصدقه 
سوسو خير فيه اي 
ايمان:ده محمود بيتصل بيا 
سوسو : مش قولتلك عيب أما حفظته ردي وجهزي نفسك لأكبر اسطوانه هيغني عليكي بيها 
ايمان :الو ايوه 
محمود :ايمان احنا عندنا بكره مواعيد اي
ايمان :حضرتك انا جازه بكره مش حضرتك عارف ان انا رايحه الكليه 
محمود :اه معلش نسيت 
ايمان :هو حضرتك لازم تنزل فرع الشركه في القاهره 
محمود:هتصدقني لو اقولك أن بقيت اكره نزول القاهره 
ايمان :نعم 
محمود :اه والله ايمان انا جوايا كلام كبير اوي محتاج اقوله ليكي
ايمان :حضرتك بتقول اي 
محمود : ايمان بجد انا عمري ما قولت الكلام ده لحد بس حاسس فيه حاجه شداني ليكي 
ايمان:بعد اذنك يا استاذ محمود انا لازم اقفل السكه 
محمود :ياريت متزعليش من كلامي ارجوكي 
ايمان:حضرتك انت عارف بتقول اي 
محمود :انا اسف بس والله بس كان فيه حاجه في قلبي قولت اقولها ليكي انا مش عجبني انك عايشه  في شقه طلبه وعايز تعيشي في شقه لوحدك 
ايمان :لا طبعا انا مرتاحه في مكاني 
محمود : بوصي لازم نقعد نتكلم مع بعض 
ايمان :انشالله بعد اذنك لازم اقفل 
سوسو :اشطا عليكي يا بت يا ايمي 
ايمان :قلبي مش قادره بجد 
سوسو :عيب عليكي انا قولتك هيقع فيها 
ايمان :بعدين هنعمل ايه 
سوسو :انا لازم اروح بكره لمراته في القاهره وافهمها علي كل حاجه 
ايمان :مش عارفه ليه خايفه 
سوسو :سبيها علي الله 
وراحت سوسو القاهره وراجعت 
سوسو :مساء الخير 
مديحه بقولك اي احنا مش بنحب الحال المايل قولنا اخرج ٨يبقي تيجي ٨ يا اما هقول لصاحب البيت 
سوسو: هههههههههههه والنبي ضحكتني اتصلي بيه
ايمان :مش عايزين مشاكل يا مديحه
مديحه :لا لازم يعرف واتصلت الو ايوه يا حاج محمد حضرتك احنا اجرنا الشقه دي ولازم كل اللي فيها يكون محترم
محمد: في اي بس 
مديحه :اللي اسمها سوسو دي كل يوم ترجع الساعه ١٢واحنا بنخاف علي سمعتنا
محمد:يعني عايزه اي
مديحه :تمشي من الشقه 
محمد:مقدرتش دي بتدفع ايجار اعلي منكم 
مديحه :ده كلامك خلاص احنا اللي ماشين 
محمد :برحتك 
سوسو :ريحي نفسك كلها اسبوع وماشيه خالص 
ايمان :اهدي بس يا سوسو 
سوسو :انا هاديه والله فعلا انا اخري الاسبوع ده
ودخلت سوسو اوضتها 
ايمان :عملتي اي 
سوسو :معقول دي هتوافق اكون مرات اخوها 
ايمان :سيبك منها عملتي اي 
سوسو :قبلت مراته هقولك حصل اي 
يتبع 

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على (رواية شقة طالبات
reaction:

تعليقات

تعليق واحد
إرسال تعليق
  1. عجبتني جدا الرواية دي ياريت باقي الحلقات بسرعة

    ردحذف

إرسال تعليق