القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية شقة طالبات الفصل الثامن 8 بقلم دودا حودا

 رواية شقة طالبات الفصل الثامن 8 بقلم دودا حودا

رواية شقة طالبات البارت الثامن 

رواية شقة طالبات الفصل الثامن 8 بقلم دودا حودا


رواية شقة طالبات الجزء الثامن 

#شقه طالبات 
#الحلقه الثامنه 
#بقلم دوداا حوده 
ايمان :بقولك اي انا مش فائقه دلوقتي 
مديحه :خدي هنا كلمني زي ما بكلمك 
ايمان :مديحه ارحمني ودخلت قفلت الأوضه ورجعت سوسو 
ايمان :سوسو لو سمحت عايزكي 
سوسو :خير يا ايمان تحت امرك 
ايمان :كنتي بتعملي اي مع ابراهيم 
سوسو :هو انتي عرفتي منين ان كنت معاه 
ايمان :ده كل اللي يهمك كنتي بتعملي اي معاه 
سوسو :طيب اعرف بس انتي عرفتي منين 
ايمان :مديحه شفتكم وجت قالت ليا 
سوسو :كنت بحاول ارجع ليه الفلوس 
ايمان:انتي عبيطه فلوس اي 
سوسو :اللي كان دفعها ليا في المستشفي 
ايمان :والله ولو كان في نيتك كده مجتيش تدفعي ليا انا الفلوس ليه 
سوسو :كنت عارفه انك هتقولي لا 
ايمان :والله كان عندو حق ابراهيم ومديحه لما قالو لازم ابعد عنك 
سوسو :ربنا يسامحك بعد اذنك 
ايمان :اخرك الشهر ده وتشوفي شقه تانيه 
سوسو :حاضر اللي تشوفي ومشيت سوسو 
مديحه :ممكن افهم فيه اي بقي 
ايمان :البت دي سلوكها مش كويس ومينفعش تقعد معانا 
مديحه:انتي عرفتي اسم الولد منين 
ايمان :هي قالت قبل كده ليا 
مديحه :امال اي اللي زعلك كده 
ايمان :انا مش ناقصه بقي خلاص ومشيت 
ونزلت تاني يوم تدور علي شغل
ولقت شغل في شركه  كبيره محتاجين بوفيه 
سوسو :مساء الخير انا عرفت ان حضرتكم محتاجين حد في البوفيه 
شريف :ايوه فعلا محاجين انا شوفتك فين قبل كده 
سوسو:يخلق من الشبه اربعين
شريف :لا انا عمري ما اتلغبط 
سوسو :حضرتكم محتاجين ولا لا 
شريف :أيوه انتي اللي ساكنه مع ايمان ومديحه صح 
سوسو :هو حضرتك تعرفهم 
شريف :انا اخو مديحه 
سوسو :اه وحضرتك طبعا مش هتشغلني 
شريف :ليه هي مش شركتي اولا ثانيا ليه بتقولي كده 
سوسو :علشان اختك بتكرهني 
شريف : هههههههههههه والله ابدا بس هي أسلوبها كده معلش 
سوسو :طيب ممكن محدش فيهم يعرف أن انا شغال معاك 
شريف :اللي تشوفي حاضر بس ليه 
سوسو :معلش انا هكون مرتاحه كده 
شريف :تمام تعالي لما اوريكي شغلك وعاشت سوسو معاهم لمده شهر مش بتتكلم معاه حد فيهم 
وفي يوم في الشغل
شريف :ممكن تعملي ليا شاي 
سوسو :حاضر 
شريف :بجد انتي انسانه محترمه جدا 
سوسو :شكرا ده من ذوقك والله 
شريف :امال فين جوزك يا سوسو 
سوسو:طلقني 
شريف :ده ليه كده معقول جد يتجوز وحده زيك ويطلقها 
سوسو :النصيب 
شريف :طيب انا رايح عندكم انهارده 
سوسو :فين عند ايمان ومديحه 
شريف :اه عايز اعرف عاملين اي 
سوسو :تمام بس انا بعد الشغل بخرج لحد ما يناموا 
شريف :طيب ليه كده ايمان كانت كويسه معاكي ليه بقيتي تعملي كده 
سوسو :ظروفي محدش بيسمح بيها مع ان والله ربنا يعلم انا اي 
شريف :وهو انا ممكن اعرف ظروفك 
سوسو :انا بابا وماما ماتو وعمي كان عايز يجوزني غصب عني علشان الفلوس هربت وجيت عالقاهره اشتغلت في شركه اضحك عليا باسم الحب وربنا يعلم والله انا كنت بحبه قد اي عند الوقت الجد سابني 
شريف :يعني انتي مش متجوزه 
سوسو :لا متجوزه والله بس طلع واطي 
شريف :وهو فين دلوقتي 
سوسو :موجود بس كان عايز انسانه تحبه وانسانه تدي فلوس وطبعا ولا اختك ولا قربيتها راضين بكده 
شريف :هو انتي عارفه أن انا كنت بحب ايمان 
سوسو :لا معرفش هي مش بتتكلم معايا في حاجه 
شريف :انا مستغرب والله مع انها هي اللي كانت بتحاول تحنن قلبي عليكي 
سوسو :منه لله بقي اللي كان السبب 
شريف :مين تقصدي مين 
سوسو :مش اقصد حد الشاي اهو 
شريف :شكرا ليكي يا سوسو ومشي شريف وراح بيت مديحه 
مديحه :حبيبي عامل اي 
شريف :الحمد لله اخباركم ايه 
مديحه :بخير ها اخبارك اي في السكن اللي انت فيه 
شريف :كويس امال فين ايمان 
مديحه :جوا في الاوضه بتذاكر 
شريف :تمام امال فين الاكل اللي قولتي انك عزامني عليه 
مديحه :عيني يا حبيبي 
وفي اوضه ايمان 
ايمان :ابراهيم قولتك مينفعش ابعتلك صور قبل ما نتجوز 
ابراهيم :هو انتي ليه معندكيش ثقه فيا 
ايمان:انا مقولتش كده بس انا مش بحب الطريقه دي 
ابراهيم :انتي مصممه أننا نبعد عن بعض يا ايمان 
ايمان :هو ياه صور يا نبعد عن بعض 
ابراهيم : لا طبعا كلامي عن الثقه انتي لو بتثقي فيا مش هتقولي لا ودي اكتر حاجه بتكرهني في نفسي أن الانسانه اللي بحبها مش بتثق فيا 
ايمان:الموضوع عندي مبدأ أن مينفعش يحصل كده والله 
ابراهيم 'طيب بعد اذنك انا لازم اقفل 
ايمان :ابراهيم ابراهيم اصبر بس اقولك وقفل السكه وخرجت 
ايمان :الله شريف هو انت هنا 
شريف :ازيك عامله اي 
ايمان :بخير والله امال فين مديحه 
شريف : عزامني علي الغدا وبتحضر جوا 
ايمان :نورت الدنيا يا شريف 
شريف:ربنا يخليكي عامله اي في المذكره 
ايمان :طلعان عيني والله ادعيلي انت عامل اي في شغلك 
شريف :الحمد لله ودخلت سوسو 
سوسو :مساء الخير 
شريف :مساء الخير ازيك اتفضلي اقعدي 
ايمان :بعد اذنكم 
سوسو :لا شكرا ودخلت الأوضه 
شريف :هي مالها مش بقت تقعد معاكم 
ايمان :لا ومش عايزين كده 
شريف :ليه ده انتي كنتي بتشكري فيها 
ايمان :كنت بس خاينه 
شريف :لسه بتقولي كده 
ايمان :خاينه للعيش والملح علشان ظنك مش يروح لبعيد 
شريف :هو حصل منها شئ 
ايمان :سيبك منها عامل اي مع البنت اللي بتحبها لسه مش عارف تقولها 
شريف :بصراحه اه بس ببدا اتكلم معاها 
ايمان :انا فرحانه جدا انك وخدني اخت ليك وبتقول ليا علي كل حاجه 
شريف :خلاص والله انا عمري ما هرضي اتجوز وحده مش بتحبني 
ايمان:والله المشكله ان انا فعلا معتبراك زي اخويا 
مديحه :الاكل جاهز يلا 
شريف :ايمان انا عايز اعرف انتي ليه اتغيرتي مع البنت دي 
ايمان :الاكل ريحته تحفه جدا وانا جعلته يلا نأكل 
شريف :ماشي يا ايمان وقام كل ومشي بعدها واتصل ب سوسو 
شريف :عامله اي يا سوسو 
سوسو :الحمد لله خير في حاجه 
شريف : سوسو انا بحبك اوي وعايز اتجوزك 
سوسو :حضرتك بتقول اي تتجوزني انا بعد اللي عرفته عني 
شريف :انتي انسانه نظيفه من جوا بجد وانا مرتاح ليكي 
سوسو :انت قد القرار ده هتقدر تقف قدام اهلك وتقول ليهم انا عايز اتجوز وحده كانت متجوزه قبل كده 
شريف :والله انا اللي هعيش معاكي مش اهلي وانا مرتاح ليكي خالص محدش ليه عندي حاجه 
سوسو :الموضوع مش  سهل زي ما انت فاكر 
شريف :انا هتكلم معاهم وهحاول اخليهم يوافقوا 
سوسو:صعب 
شريف :قولي انتي اه بس وملكيش دعوه 
وفي اوضه ايمان 
ايمان:ابراهيم لو مش بطلت تقفل السكه في وشي بجد انا مش هتصل بيك تاني 
ابراهيم :ماشي 
ايمان :ابراهيم انا بحبك وكفايه أن سامحتك أن كنت مخبي ليا أن الزفته دي كانت نزلت تقابلك 
ابراهيم :وانا عملت اي لما جت تعرض نفسها عليا قولي لنفسك كان قدامي واحده اعمل معاها اللي انا عايزه بس قولت لا علشان بحبك 
ايمان :وانا بموت فيك 
ابراهيم :طيب هتصل بيكي فديو وتقلعي هدومك لو بتحبني اهو مش صور اهي لتكوني خايفه ان انا امسكها عليكي 
ايمان :ابراهيم انا.....
ابراهيم :ارجوكي اوعي تقولي لا قومي يلا 
ايمان :طيب ثواني اقفل الأوضه وقفلت الاوضه واتصلت بين فديو وبدأت أنها تقلع هدومها 😧😧😧😧
يتبع 

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على (رواية شقة طالبات
reaction:

تعليقات

تعليقان (2)
إرسال تعليق
  1. جميل جدا فين الفصل البعدو

    ردحذف
  2. رواية جميلة في الحلقة التاسعة والعاشرة

    ردحذف

إرسال تعليق