القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية بنت سلفتي الفصل السابع 7 بقلم دودا حودا

 رواية بنت سلفتي الفصل السابع 7 بقلم دودا حودا

رواية بنت سلفتي البارت السابع

رواية بنت سلفتي الفصل السابع 7 بقلم دودا حودا


رواية بنت سلفتي الجزء السابع 

#بنت سلفتي
#الحلقه السابعه
#بقلم دوداا حوده

مازن :ماما ارجوكي ارجعي

ثريا :انت شيفاها صح

مازن :ايوه انا عايز ماما

ثريا :يعني شيماء عايشه شيماء عايشه

احمد :مساء الخير

ثريا :شيماء عايشه انا عايزه اروح المقابر

احمد :انتي بتقولي اي

ثريا :بقولك شيماء عايشه

احمد :ادخل اوضتك يا مازن

مازن :لا انا خارج اقف برا شويه

احمد :ماشي يا حبيبي اخرج بس متروحش بعيد

مازن:حاضر يا بابا وخرج مازن

ثريا :انا هلبس لازم اروح الترب

احمد :هو انتي ايه كلام تقولي قدام عيل أمه لسه ميته

ثريا :بقولك عايشه افهم بقي

احمد :طيب انا مصدقك الدكتور قال انك هتكوني كويسه بس خدي العلاج ده

ثريا :مش هاخد حاجه قولتك

احمد :طيب اهدي بقي علشان خاطري

ثريا :لا انا مش مجنونه

احمد :عارف يا حبيبتي بس اهدي لو سمحت

ثريا :انا شوفت شيماء زي مانا شيفاك

احمد :خالص ماشي مصدقك اهدي بقي

ثريا :اي اهدي دي انا هاديه انت شايفاني مجنونه ولا اي

احمد :ثريا انا تعبت من الجنان ده ارجوكي اهدي بقي

وفتحت ثريا باب الشقه وفضلت تنهده علي مازن

احمد :انتي بتعملي اي

ثريا :اوعي كده يا مازن مازن يا مازن تعالي هنا

احمد :سيبي الولد

ثريا :اسكت انت مش انت يا حبيبي شوفت ماما شيماء

احمد :اه شوفتها

ثريا :صدقت

احمد :شوفتها فين يا حبيبي

مازن :كنت بشوفها زمان وحشتني اوي

ثريا :امك اللي قالت تقولي كده صح انطق

مازن :اه دراعي وجعني

احمد :سيبي الولد حرام عليكي

مازن:انا خايف اقعد معاها هي مسكت السكينه الصبح وقالت لازم تروح تقعد مع امنيه

ثريا :انا انت كداب الكلام ده محصلش

مازن :لا مش كداب حتي السكينه حططيتها تحت المخده

ثريا :انا هعرفك كدبك ده فين السكينه وشالت المخده وكان تحتها فعلا السكينه

احمد :لا انتي لازم تروحي مصحه

ثريا :لا شيماء عامله نفسها ميته علشان تنتقم صدقني يا احمد

احمد :بصوت عالي وهي هتعمل كده ليه

ثريا :اوعي من وشي بقي كده حرام عليك

وفوق السطوح

طارق :مكنتش عايز مازن يكون معانا في اللعبه
دي

شيماء:والله ما قولتش أنه ممكن يشوفني

طارق :والسكينه اللي قولتي عليها لمازن فعلا تحت المخده

شيماء :ايوه تحت المخده انا اللي حطتها

طارق :شيماء ينفع متعمليش حاجه من غير ما ترجعي ليا

شيماء :ماشي

طارق:ممكن اعرف انتي قولتي اي لمازن

#فلاش باك

مازن خارج قدام الباب وشيماء كانت وافقه عالسلم

شيماء :مازن يا مازن تعالي

مازن :انا خايف

شيماء :تعالي يا حبيبي انا ماما

مازن :مش انتي موتي

شيماء :حبيبي انا عايشه تعالي بس اقولك حاجه

مازن :حاضر وطلع مازن ماما هما بيقولوا انك موتي وانا عايز اخدك في حضني

شيماء :تعالي يا حبيبي انا هقولك على حاجه

مازن :ماما انتي وحشتني اوي

شيماء :عارف لو ثريا عرفت ان انا عايشه هتموتني

مازن :معقول طيب تعالي نمشي بسرعه نروح بيتنا

شيماء :هيحصل بس مش دلوقتي

مازن :ماما أنا زهقت وعايزك معايا

شيماء. :والله هكون معاك عالطول بس اسمع كلامي

مازن : حاضر يا ماما

شيماء : لو ثريا يا قالت لك انت شفت ماما هتقول لها ايه

مازن: حضرتك عايزاني اقول لها ايه

شيماء : هتقول لها لا ما شفتهاش

مازن : وهي كده مش هتموتك يا ماما

شيماء :حبيبي هي كده مش هتعرف اني عايشه

مازن : حاضر يا ماما هاعمل اللي انت عايزاه

شيماء :وعايزه منك كمان حاجه

مازن :نعم يا ماما

شيماء :تقول لعمه احمد ان هي كانت عايزه تقتلك ومخبيه سكينه تحت المخده

مازن : حاضر يا ماما

طارق :لازم ينزل دلوقتي

مازن :حاضر ماشي ونزل مازن

#رجوع

احمد :اللبس يا مازن علشان هنروح لتيته

مازن :لا انا عايز اقعد هنا

احمد :حبيبي هيبقي اجيبك تاني

مازن :حاضر يا عمه

ثريا :انت بتعمل اي

مازن :رايح عند ماما

ثريا :ماشي بس سيب مازن

ثريا :لا هاخد مازن معايا لحد ما تعقلي

ثريا :لازم يقولي هو كدب ليه وقال إن أمه ميته

احمد :تاني رجعنا الجنان

ثريا :انا عاقله اكتر منك بس الواد ده مش هيخرج من هنا

احمد :والله العظيم لو ما فوقي لنفسك لنا اللي هوديكي المستشفي بنفسي

ثريا :عايزه اعرف انا عملت اي انا كان نفسي اكون ام وفرصه وجت ازاي كنت اضيعها ليه بتعملوا فيا كده

احمد :انا مش فاهم حاجه

ثريا :اوعي ايدي يا احمد

احمد :فهمني تقصدي اي بكلامك

ثريا :مقصدتش حاجه بس عايزك تصدقني أن والله شيماء عايشه وهتتاكد من كده لو سبت مازن هنا ارجوك سيبه

احمد :قولتك لا لما افهم اي الموضوع بس

ثريا :هقولك والله كل حاجه بس سيب مازن والنبي تعمل كده

احمد :عليه الصلاه وافضل السلام حاضر يا ثريا انا رايح لماما. والله هجيب مازن معايا وانا راجع

ثريا :ماشي حاضر

وراح احمد عند مامته

الام.ها عامله اي

احمد :تعبانه خالص يا ماما أعصابها تعبت جدا

الام :اعزرها يا حبيبي غصب عنها

احمد :انا لازم اسافر يا ماما

الام :خدها معاك انت سيبها ليه لوحدها

احمد :والله بفكر في كده

الام :طيب احجز ليها معاك وخدها

احمد :انا كنت عايز اسيب مازن عندك بس هي رافضه

الام :خلي معاها اليومين دول لحد ما تسافر

احمد :ماشي هحجز ليها ولمازن معايا

الام :انت هتاخد مازن

احمد :اه يا ماما

الام :ربنا يخليك يا حبيبي

احمد :والله ده مش ابن اخويا ده ابني

الام :ربنا يرحمه ويسامح مراته

احمد :ده لو ميته

الام :بتقول اي

احمد :مش بقول حاجه يا ماما يلا عايزه حاجه

الام :لا يا حبيبي

احمد :يلا يا مازن

مازن :حاضر يا عمه وفي الطريق

احمد : مالك يا مازن فيك ايه

مازن : انا مش عايزه اسافر يا عمه

احمد : طب يا حبيبي هتقعد هنا مع مين تيته كبيره ومش هتعرف تخلي بالها منك

مازن : هاعيش لوحدي يا عمه

احمد : ما ينفعش يا حبيبي

مازن :ارجوك سبني هنا

احمد : هو انت ما لك يا مازن اللي حصل لك

مازن : مش فاهم يا عمه تقصد اي

احمد : ولا حاجه خلاص وروح احمد

ثريا : انا عملت لكم الاكل

احمد : حبيبتي ايوه كده فوقي لنفسك بقى شويه

ثريا : يا مازن انا عملتلك المكرونه بالبشاميل اللي انت بتحبها

احمد : وده وقته يا ثريا ما انت عارفه ان مامتك بتحب الاكله دي قوي

ثريا : بص يا حبيبي انا عملت لك دلوقت هتاكل معنا وكوكو على المطبخ في صينيه كبيره وقت ما تحب تاكل كل منها

احمد : مش بقيت فاهم دماغك يا ثريا

ثريا : تعالو بس اقعدوا كله

احمد : انا قررت احجز لك انت ومازن وتسافرو معايا

ثريا : رايك ايه يا مازن

مازن :انا داخل انام

ثريا :والمكرونه

مازن :مش عايز

ثريا : على العموم يا حبيبي في صنيه جوه وقت ما تحب تاكل ابقي هات وكل

احمد: قلت ايه على موضوع السفر

ثريا : بعد النهارده هارد عليك

وفوق السطوح

طارق :يابنتي القعده دي ملهاش لازمه

شيماء.: هي زي لما انزلت ليها من شويه ما كانتش خايفه مني

طارق : بتحاول تثبت لنفسها انك وهم في دماغها

شيماء : مش عارفه كانت واقفه تطبخ بطريقه فظيعه وكانها مش شايفاني

طارق : في صوت طالع على السلم

مازن : ماما يا ماما انا خائف تعالي خذيني من الظلمه

طارق : ده اللي كنت خائف منه كل شويه مازن هيطلع

شيماء :, انا هاقول له ان ماشيه عشان ما يطلعش هنا ثاني

مازن : يا ماما هو انت لسه هنا ولا مشيتي

شيماء : تعال يا حبيبي تعال انا هنا

مازن : انا جبت مكرونه بشاميل عشان ناكلها سوا

شيماء : ماذا انت لو فضلت طلع هنا كثير ثريا هتعرف ان انا عايش

مازن : مش هتطلع ثاني والله

ثريا : هههههههههههه لا لعبه حلوه وعجبتني اوي

شيماء :ثريا

ثريا :بتضحكي عليا وعامله فيها ميته بس عرفت اجيبك زي ما بيصدوا الفئران

يتبع

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على (رواية بنت سلفتي)
reaction:

تعليقات