القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية حبيبتي المجنونة الفصل السابع 7 بقلم ميساء عنتر

 رواية حبيبتي المجنونة الفصل السابع 7 بقلم ميساء عنتر

رواية حبيبتي المجنونة البارت السابع 

رواية حبيبتي المجنونة الفصل السابع 7 بقلم ميساء عنتر


رواية حبيبتي المجنونة الجزء السابع 

البارت السابع 
حبيبتي_المجنونه 
ف بيت عز 
عز طلع الاوضه وانصدم لما شاف كارما لابسه قميصه وبترقص علي اخواتي وبتتنطط
عز واقف مسهم من ال هو شايفه 
كارما اخدت بالها منه وراحت شدته وقفلت الباب 
وجابت كرسي لأنها قصيره ووقفت عليها وقربت منه وبدأت ترقص معاه 
وهو اندمج معاها ورقصوا واتنططوا وفجأة...
ف الصباح
في شقة انس صحي وقام واخد شاور ولبس وجهز نفسه. واح شقة ليان علشان يطمن عليها قبل ما يروح الشركة.
 ودخل انس شقة ليان بس ملقهاش قعد يدور عليها في كل ركن في البيت مش لاقيها. قلبه انقبض وخاف عليها حاول يتصل بيها تليفونها مقفول. نزل وراح الشركة وسال عليها ملقهاش. اتصل ب عز. لقي تلؤفونه مقفول. راح علي شقة عز.
عز: يعني ايه مش لاقيها
انس: بقلق وعصبية. مش لاقيها يا عز مش لاقيها اعمل ايه بس انا مش عارف
عز: انت عملتلها ايه خلاها تمشي كدة من غير ما تقول لحد. اوعي تكون زودت العيار امبارح والبت خافت وطفشت منك
انس: تصدق انت فايق ورايق. هو انا لمستها اصلا ده كل واحد كان بايت في شقة لوحده. 
عز: نعم يا خويا. ليه بقي انتوا مش اتجوزته. 
انس: ايوة بس حصل كلام بينا ومتهيالي هو 
عز: كلام ايه ده. 
انس:حكي ليه كل ال حصل
عز: الله يخربيتك. انت ازاي تقول كدة. كسرت قلبها وفرحتها يا اخي بغبائك
انس: كفاية ياعز ارجوك انا مش ناقص 
عز: ماشي هسكت. انا هكلم مروان علشان نشوف عمل ايه لاقاها ولا لسة
وعدي اسبوع وليان مختفية. ومحدش عارف هي راحت فين وانس قلب عليها الدنيا. بس لسي ملهاش أثر
ف مكتب عز 
انس: انا قلقان عليها قوي يا عز وخايف يكون جرالها حاجة اسبوع لحد دلوقتي وانا قالب الدنيا وبردوا مش لاقيها. مسبتش فندق ولا أوتيل الا لما سالت فيه حتي المستشفيات اعمل ايه بس انا هتجنن
عز سند ظهره علي الكرسي وبحدة. احسن علشان تعرف قيمتها
انس: بنرفزة. انت فرحان فيا ياعز يعني انا ناقصك
عز: بصراحة اه فرحان فيك. علشان اللي حصل ده هو اللي هيفوقك ويخليك تعرف. انك ظلمت نفسك قبل ما تظلم ليان
انس: قعد علي الكرسي بتعب ومسح وشه وشعره بحيرة. انت معاك حق. انا طول الاسبوع ده وانا هموت منغيرها مش عارف اعمل اي حاجة في حياتي. ليان فعلا فارقة معايا اوي ياعز يظهر اني فعلا حبيتها. مش بيتهيألي 
عز: اخيرا. اعترفت ده انت طلعت روحنا معاك
انس: انت اصلك محاولتش تحط نفسك مكاني. علشان مجربتش الحب قبل كدة
عز بتنهيده:خلاص انس هنروح الفيوم نشوفها 
انس:ازاي بس دي تبقي غبيه لو راحت لأهلها تاني 
عز:مش شرط تكون عند اهلها بس المهم انها عارفه كل حاجه ف البلد وخصوصا انها مش خايفه تروح هناك. لانها خلاص اتجوزت 
انس:هروح الفيوم ادور عليها 
عز:ماشي ربنا معاك 
انس:سلام 
ونزل ركب عربيته وراح ع الفيوم 
ف مكتب عز 
بعد مانزل انس عز افتكر اليوم ال كان بيرقص فيه مع كارما 
Flash Back
كارما بترقص معاه مع عز وفجأه اختل توازنهم ووقعوا ع السرير 
(كارما تحت عز فوق)
عز بص لعيونها وسرح فيهم 
وكارما كانت مكسوفه من الوضع ال هما فيه 
كارما بخجل:عز عز ابعد 
عز بلا وعي قرب منها وداق الكريز ال هيموت ويدوقه 
كارما كانت مكسوفه ومش عارفه تعمل اي 
عز بعد عنها وسند جبينه ع جبينها
عز:هما عليهم اي 
كارما ونسيت خجلها:هما اي 
عز باسها بخفه من شفايفها وقالها:دول 
كارما ببرأه:والله مش عليهم حاجه طبيعي 
عز مقدرش يمسك نفسه من كتله البرأه وهجم علي شفايفها وقبلها بحنيه وشغف وحب 
(مشاعر مختلطه) 
كارما:عز عيب كدا 
عز:عيب ع اي حد بس عز لا 
كارما ضحكت:طب يلا ننام 
عز:يلا يستي 
واخدها ف حضنه وناموا زي كل يوم 
End Flash
عز ضحك بحب لما افتكر اللحظات ال بينه هو وكارما 
عز بحب:طفله أنا عشقت طفله 
بعد مرور 7 سنواات.......

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على (رواية حبيبتي المجنونة
reaction:

تعليقات