القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية جوزي الدجال الفصل الخامس 5 بقلم دودا حودا

 رواية جوزي الدجال الفصل الخامس 5 بقلم دودا حودا

رواية جوزي الدجال البارت الخامس

رواية جوزي الدجال الفصل الخامس 5 بقلم دودا حودا


رواية جوزي الدجال الجزء الخامس

زوجي الدجال 
#الحلقه الخامسه 
#بقلم دوداا حوده
دعاء :قولي يا فالحه 
ايمان :انا هحاول اتكلم معاه واقوله الواد متعلق بيها اوي 
وبيحبها وهي يتيمه يعني وملهاش حد 
دعاء :انتي عايزه تشحتي عليا 
ايمان :,اشحت اي انتي عبيطه
دعاء :كلمي كلامك 
ايمان:وبس سيبي الموضوع وانا هتصرف فيه 
دعاء :اقسم بالله حاسه انك هتلبسيني في حيطه 
ايمان :بس قولي يارب 
دعاء :ايه ده ده حسن نام 
ايمان :طيب هاتي يا ماما لما اودي 
دعاء :بطلي طريقه كلامك دي 
ايمان :طيب هاتي ودخلت عند اشرف 
اشرف :اي ده هو نام 
ايمان:بس حلوه اللعبه دي 
نورا :والله مش بنعلب لوحدنا عالاقل احنا منعرفهاش بس 
انتي صديقه عمرها 
ايمان :هي دي هنا ليه افرض كانت دعاء دخلت 
اشرف :متخافيش دعاء مش هتدخل اوضه النوم يعني 
ايمان :بس بعد كده هتدخلها 
نورا:هي خلاص وافقت 
ايمان:ايوه ووجودك هنا مينفعش لازم تشوفي مكان تاني 
نورا :هو انتي ليه بتعملي فيها كده 
ايمان :علشان سبب الفلوس برضه 
نورا :,معلش سؤال اخير هو انتي ازاي عرفتي قبلها 
ايمان:مش مجبره أن اقول ليكي بس هعرفك 
                       #فلاش باك 
كانت دعاء اجازه من الشركه وراح ليها يحيي 
ايمان :اي ده يحيي انت يحيي صح ابن عمت دعاء 
يحيي :ايوه انتي تعرفني
ايمان : ايوه انا عمري ما بنسي  شوفته قبل كده 
يحيي : تمام طيب انا عايز دعاء 
ايمان :ده هي اجازه انهارده خير فيه حاجه 
يحيي :نعم 
ايمان :اصل اللي اعرفه ان انتو بعيد اوي عن بعض اشمعنا
 دلوقتي رجعت تسال عليها 
يحيي :هو انتي اقرب حد لدعاء صح 
ايمان :ده دي زي اختي والله 
يحيي :طيب ولو اخوكي اداكي مليون جنيه بس تقفي جمبه 
ايمان :اعمل اللي هو عايزه طبعا 
يحيي :طيب مش هينفع نتكلم هنا ينفع نتقابل برا 
ايمان:برا فين 
يحيي :علي اي كافيه 
ايمان:طيب ممكن افهم اي حاجه عن الموضوع 
يحيي :عمتي سناء اللي حسبي الله ونعم الوكيل فيها ماتت 
ايمان:ايوه سمعت عنها بس ليه بتقول عليها كده 
يحيي :الوليه المفتريه سايبه لدعاء ١٠مليون وليا انا ٥بس 
ايمان :دعاء هيكون معاها١٠مليون جنيه الجعانه دي 
يحيي شوفتي بقي وانا عايزها علشان نقدر ناخد الفلوس 
ايمان : وانت عايزها علشان تقولها 
يحيي :اه مهو انا مينفعش اخد الفلوس الا لما هي تكون
 موجوده ومصدقت عرفت عنوان شغلها 
ايمان:لا ده انت لازم تقعد معايا بقي مينفعش تاخد ١٠مليون 
وانت تاخد ٥
يحيي :انتي عندك حل 
ايمان :هنفكر في حل اكيد هناقابل بعد الشغل 
يحيي :ماشي ده رقمي خلي معاكي 
ايمان :ماشي نخلص شغل واكلمك وفعلا بعد الشغل قابلت
يحيي وهو قاعد في الكافيه 
ايمان معلش اتاخرت عليك 
يحيي :وانا اضمن منين انك مش بتضحكي عليا وعامله
 مسلسل علشان تكسبي رضا صحبتك 
ايمان:انت غبي صح وانا هعمل كده ليه يعني 
يحيي :اصل اللي عارفه أن هي صاحبه عمرك 
ايمان :بس مليون جنيه برضه مش شويه ولا انت ناوي 
تضحك عليا 
يحيي :طيب اي الحل 
ايمان:دعاء بدور علي شقه هنا علشان شغلها عايزين نشوف 
حد مصدر ثقه يخلي اعصابها تعبانه وانا هساعدها تاخد
 مهدات وبعدها لازم يكون حد وأصي عليها 
يحيي :يابت ال ايه فكره حلوه اوي 
ايمان :بس متعملش اي حاجه غير لنا ترجعلي
يحيي :,اكيد طبعا هعمل كده  وبعدها رن عليه اشرف 
اشرف :يحيي انت بقالك شهرين ماخر الإيجار ناوي تدفع ولا 
ولا اي 
يحيي :بقولك اي انا عايزك ضروري جدا 
اشرف :هتديني الفلوس 
يحيى :قبلني بس دلوقتي في العنوان اللي هبعته ليك ده 
اشرف :لما اشوف اخرتها معاك 
ايمان :همشي انا بقي 
يحيي :وانا لقيت الشقه اللي هتسكن فيها دعاء 
ايمان :احنا عايزين ناس ثقه مش اي كلام 
يحيي :اكيد عيب عليكي وجه اشرف قابل يحيي 
اشرف :بجد انا أجرت الشقه ليك علشان انت صاحبي بس
 كده مينفعش خالص 
يحيي :اي رايك بو دفعت ليك نص مليون جنيه 
اشرف :هو انت معاك ٢٠٠٠جنيه لما يكون معاك نص مليون 
يحيي :مانا هقولك اتفاق لو وافقت عليه هدفعلك الفلوس 
اشرف :اسمع الاتفاق 
يحيي :قالو علي اللي بيفكر فيه 
اشرف :وقريبتك دي عبيطه كده علشان تصدقني 
يحيي :عبيطه جدا وبعدين معانا اللي هيسعدنا 
اشرف :مش عارفه نورا هتوافق ولا لا 
يحيي : لما تقولها أن حسن هيعمل العمليه هتوافق 
اشرف :طيب سيبني فرصه افكر 
يحيي :مافيش وقت لازم اعرف الرد دلوقتي 
اشرف :مش عارف بصراحه خايف 
يحيي :والله الموضوع سهل 
اشرف :ده انت شيطان 
يحيي :بقولك بنت عمتي دي سرقتني وده حقي 
اشرف :ولو طلع مسلسل انت عامله عارف هعمل فيك اي 
يحيي :مصلحتي اي في كده 
اشرف :ماشي موافق بس مش هقولها ان انا صاحب العماره 
يحيي :برحتك بقي بس ها اخلي صحبتها تقولها أن في شقه 
اشرف :قول 
                         #رجوع 
نورا :مش سهله انتي 
ايمان : طيب والله انت يا سهله بقى وافقتي ليه
نورا : ثاني هي مش صاحبتي بس لو صاحبتي عمري ما
 هاعمل فيها كده
ايمان : لو عايزه ترجعي وتهدي  كل حاجه ما عنديش مشكله
نورا : هي كل حاجه بمزاجك ولا ايه
ايمان : اشرف دلوقتي دعاء موافقه اروح اقول لها اني تكلمت
 معاك  ولا اعمل ايه
نورا : بس احنا ما اتفقناش على جواز
ايمان : والظروف تغيرت اروح اقول ولا اعمل ايه
اشرف : قولي لها انك كلمت معايا  زي ما اتفقنا بس ما
 تقوليش ليها اي حاجه سيبيني انا اقول لها
ايمان : خلاص اللي تشوفه 
نورا : تصبحي على خير بقى
ايمان : تصبح على خير يا اشرف ومشيت ايمان 
نورا : انا خايفه يا اشرف بيع  العماره ونعمل لابننا  العمليه مش عايزه حاجه
اشرف : هو انت بتهزري ونعيش فين لما بيع العماره
نورا : حاسه ان ابني هيموت لو عملت ليه العمليه بالفلوس
دي بجد فوق لنفسك 
اشرف : لا مش ها عملت بس مش ناوي اسمع كلام يحيى
 واخذ النصف مليون انا حاسس الموضوع اكبر من كده بكثير
نورا : عمرك ما كنت طماع كده
اشرف : الدنيا كلها بقت ماشيه كده
نورا : اعمل اللي انت عايزه بس ابقي  افتكر كلامي
اشرف : دخلي حسن نايمي جوه
وراحت ايمان شقه دعاء 
دعاء : ها  عملتي ايه
ايمان : طول القاعده الكلام عليكي 
دعاء :,اوعي تكوني عرفتي أن عارفه حاجه 
ايمان :خالص وشكله معجب بيكي اصلا 
دعاء:خالص هو فاكر ان هقدر اساعده علشان يعرف مراته 
ايمان :واحنا مالنا بقي احنا عايزين جواز شهر وبس
دعاء : عندك حق 
ايمان:طيب يلا ندخل ننام 
دعاء :ادخلي نامي انتي انا قاعده شويه 
ايمان :ماشي تصبحي علي خير ياقلبي 
دعاء :وانتي من اهل الخير وخرجت وقفت في البلاكونه 
اشرف :مساء الخير 
دعاء :مساء الخير 
اشرف :انا بقالي ربع ساعه واقف باصص عليكي وانتي مش 
هنا 
دعاء : لما بكون مركزه في موضوع بكون فاصله عن الدنيا 
اشرف :اه تمام تشربي شاي 
دعاء :لا سم بحبه حسن نايم 
اشرف:ايوه نايم صعبان عليا اوي نفسه في ام 
دعاء :ربنا يرحم مامته 
اشرف :بعد اذنك دقيقه واحده فيه صوت ممكن يكون 
حسن صحي 
دعاء :اتفضل ودخل اشرف وكانت وافقه نورا 
اشرف :انتي اتجننتي لولا شوفتك كنتي هتخرجي 
نورا :يقولك انا انا مش عايزه الموضوع ده قدامك حل من
 الاتنين يا انا يا هي 
اشرف :وطي صوتك يخربيت عقلك 
نورا :مش هوطي وهروح اقولها كل حاجه دلوقتي 

يُتبع ..

reaction:

تعليقات