رواية شقة طالبات الفصل الخامس 5 بقلم دودا حودا

 رواية شقة طالبات الفصل الخامس 5 بقلم دودا حودا

رواية شقة طالبات البارت الخامس

رواية شقة طالبات الفصل الخامس 5 بقلم دودا حودا


رواية شقة طالبات الجزء الخامس

#شقه طالبات 
#الحلقه الخامسه 
#بقلم دوداا حوده
محمود :انا عايز اتجوزك يا سوسو بجد انا كل يوم اتعلق ليكي اكتر من اليوم اللي قلبه 
سوسو :ومراتك 
محمود :مالها 
سوسو :عادي كده ممكن توافق انك تتجوز عليها 
محمود :ومين هيقول ليها اصلا 
سوسو :ااااه لا يا استاذ محمود مش انا 
محمود :اسمعني بس ودخلت شاهيناز 
شاهيناز :اي الريحه دي شيلي القرف ده من عالمكتب 
سوسو :قرف حد يقول علي نعمه ربنا قرف 
شاهيناز:وانتي هتيدني درس حضرتك 
محمود:شيلي الاكل يا سوسو 
شاهيناز:محشي مدير شركه محترم ياكل في الشغل محشي 
محمود :فيه اي نفسي فيه وحضرتك مش عايزه حد يعمله 
شاهيناز:بيئه مهما طلعت ولا نزلت هتفضل بيئه 
محمود:هو انتي جئت من السفر امتى
شاهيناز: ما هو لو البيه بيسال كان عارف جايه بقى لي يومين يا استاذ 
محمود: طيب ما رجعتش يا الفيلا ليه
شاهيناز:مهتم اوي انك تعرف 
محمود :حمد لله على سلامتك يا شاهيناز
شاهيناز:الله يسلمك مروح ولا قاعد 
محمود :اللي انتي عايزه 
شاهيناز: رايحه مشوار ساعه  ومروحه
محمود :تمام ساعه واكون في البيت 
شاهيناز:هخليهم يعملوا ليك محشي 
محمود :شكرا ليكي وخرجت شاهيناز
واتصل محمود علي سوسو لو سمحت عايز قهوه 
سوسو : حاضر تحت امرك وعلمت القهوه ودخلت 
محمود :قولتي اي
سوسو :في اي هي دي مراتك دي شكلها صعب اوي 
محمود :علشان كده نفسي في حد يكون جمبي بحبه
سوسو :صعب اني اتجوز عرفي 
محمود :عالاقل سنه وحده بس لحد ما اظبط اومري 
سوسو :طيب اوعدك اني هفكر 
محمود :هستني ردك وخرجت سوسو من المكتب وهي عامله تفكر في كلام محمود وكل الناس في الشركه مسئول وفضل محمود في مكتبه 
سوسو :استاذ محمود مالك فيك اي 
محمود:تعبان اوي مش عارف مالي 
سوسو :طيب اطلب ليك دكتور 
محمود: لا لا انا هبقي كويس 
سوسو :ده انت سخن لازم نشوف دكتور 
محمود:لا هريح هنا شويه وهبقي تمام 
سوسو :طيب تعالي اتسند عليا ونام علي الكنبه وكان فعلا سخن اوي وطلبت دكتور وجه وكتب ليه علي علاج وعملت ليه كمدات 
سوسو :طيب اطلب مراته ولا اعمل اي ياربي 
محمود :امي يا امي ارجوكي سامحني امي انا تعبان اوي من غيرك وفضلت طول الليل سهرانه جمبه وصحي تاني يوم 
محمود :سوسو انتي قاعده كده ليه 
سوسو :هو انت كويس 
محمود:هو اي اللي حصل 
سوسو :انت كنت بتموت امبارح 
محمود :انا مش فاكر اي حاجه 
سوسو :الحمد لله بقيت احسن بس انا لازم امشي الموظفين  زمانها جايه ومينفعش يشوفني هنا 
محمود :طيب تعالي نفطر في اي مكان 
سوسو :الساعه ٦الصبح وانت لسه تعبان 
محمود :بقيت احسن الحمد لله 
سوسو :يلا بينا ونزلوا فطرو وبعدها اتصلت شاهيناز
شاهيناز:هو انت فين 
محمود :انا كنت تعبان امبارح.....
شاهيناز:طيب طيب اسمع انا لازم اسافر مع ماما دلوقتي السخنه 
محمود :بقولك انا تعبان 
شاهيناز:ما صوتك كويس اهو 
محمود:ده ردك 
شاهيناز:بقولك انا مستعجله دلوقتي لما ابقي فاضيه اكلمك نتخانق ماشي سلام وقفلت 
محمود :الو الو قفلت 
سوسو :في مشكله 
محمود:جت امبارح من السفر وراجعه تاني 
سوسو :ربنا يكون في عونك 
محمود:ما لو توافقين 
سوسو :اشمعنا أنا 
محمود:مش فاهم قصدك
سوسو :يعني انت متجوز بقالك قد اي 
محمود :٥سنين 
سوسو :ودلوقتي حسيت انك محتاج حد تاني في حياتك 
محمود :حاسس ان هلاقي معاك حنان عمري ما حسيت بيه قبل كده 
سوسو :انا موافقه
محمود :علي اي 
سوسو :أننا نتجوز
محمود :بجد انتي بتتكلمي بجد ومن الفرحه حضن سوسو في الشارع 
                              #رجوع 
سوسو :وكان احلي وقت اول جوزنا 
ايمان :انتي متجوزه بقالك قد اي 
سوسو : بقالي سنتين 
ايمان:وليه قولتي ليا الكلام ده
سوسو :مش عارفه حاسه ان ارتاحت ليكي 
ايمان:بجد انا من اول ما شوفتك حسيت انك جدعه جدا 
سوسو :والله وانا حسيت أنك اختي اوي 
ايمان:حبيبتي انا اختك لو عوزتي  تتكلمي معايا في اي وقت انا تحت امرك 
سوسو :لا انا عايزه منك خدمه 
ايمان:تحت امرك يا حبيبتي 
سوسو :بلاش مديحه تعرف حاجه 
ايمان :اكيد طبعا 
مديحه :اي ناوين تقعدو للفجر 
ايمان :لا ازاي انا ورايا جامعه بكره 
سوسو :وانا ورايا شغل ودخلت تنام حست انها تعبانه وفضلت ترجع وتاني يوم وهي رايحه الشغل جابت اختبار حمل 
سوسو :صباح الخير انا سهير جايه من فرع الشركه في القاهره 
السكرتيره :اه استاذ محمود كلمني اتفضلي 
سوسو :هو فيه حمام هنا 
السكرتيره :ايوه اتفضلي ودخلت وعرفت انها حامل 😧😧
اتصلت ب محمود 
محمود :اي يا روحي استلمتي شغلك 
سوسو :انا في مصيبه لازم تيجي دلوقتي 
محمود :خير شاهيناز عرفت انك هناك 
سوسو :مصيبه أكبر لازم تيجي دلوقتي 
محمود :دلوقتي صعب اوي 
سوسو :ارجوك انا محتاج 
محمود :طيب مسافه السكه وراح ليها 
سوسو :ازيك يا محمود عامل اي 
محمود :فيه اي قلقتني 
سوسو :انا حامل يا محمود 
محمود :نعم بتقولي اي 
سوسو :اللي سمعته ولازم نتجوز رسمي 
محمود :لا يابنت الناس احنا مش اتفقنا علي كده 
سوسو :يعني اي 
محمود :انا اضمن منين أنه ابني مليش دعوه باليله دي اخري قرشين هدفعهم ليكي 
سوسو : انت بتقول اي 
محمود :بقولك اي يابنت الناس انا هدفع ليكي قرشين ومش عايز اشوف وشك تاني 
يتبع 

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على (رواية شقة طالبات)
تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-