القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية حبيبتي المجنونة الفصل الخامس 5 بقلم ميساء عنتر

 رواية حبيبتي المجنونة الفصل الخامس 5 بقلم ميساء عنتر

رواية حبيبتي المجنونة البارت الخامس

رواية حبيبتي المجنونة الفصل الخامس 5 بقلم ميساء عنتر


رواية حبيبتي المجنونة الجزء الخامس 

البارت الخامس 🖤🌑
حبيبتي_المجنونه
في الفيوم 
الجد بغضب. مسك عاصم من هدومه. انت اتهبلت كلام ايه ده اللي انت بتقوله ليان بنتي متربية متعملش كدة ابدا
صفيه: بتخلص عاصم  من ايد فوزي الجد : اوعي كدة سيب الواد هو انت مقدرتش علي حفيدتك جاي تتشتر علي الواد. وهو ماله الناس اللي بتقول
عاصم : ايوة احمد وهيثم شافوها مع الراجل ده وكمان بيقوله ساكنة معاه في نفس الشقة
فوزي: قعد علي الكرسي بصدمة. لا لياان متعملش كدة. دي تربية مرڤت الله يرحمها. ليان بنتي متعملش كدة لا
صفيه بسخرية. انت محسسني . انها رابعة العدوية. دي بنت بجحة طول عمرها مدلعة ولسنها اطول منها. وانا بقي بصراحة اصدق انها تعمل كدة
فوزي: بس كفاية مش عايز اسمع حاجة كفاية. عاصم هو هيثم واحمد معاهم العنوان بتاع الزفت اللي هي معاه ده
عاصم: ايوة وكمان ممكن يجوا معانا 
فوزي: كلمهم حالا لحد ما البس هدومي. انا لازم انزل القاهرة حالا ومش راجع غير وليان في ايدي وانا بقي هعرف ازاي اربيها من اول وجديد.
ف المول 
عز للبنت ال بتشتغل:عاوزه هدوم لبنت دي
البنت بتقيم:اممم دي بين ١٠ أو ١١ سنه 
عز:ايوا 
البنت:ثواني ي فندم 
ودخلت جابت كذا حاجه وقعدوا ينقوا لبس لكارما
بعد شويه " 
وصلو البيت 
كارما بتعب:اوف اخيرا خلصنا تعبت اوي 
عز بضحك:طب يلا ي لمضه اطلعي غيري هدومك 
كارما بضحكه:حاضر وطلعت 
ف المساء ف شقه ليان 
ليان محضرة. تورتة صغيرة. ومجهزة ورد وشموع وبلالين. ولابسة فستان ازرق شيك جدا. وحاطة ميكب هادي وكانت جميلة. والجرس رن.
ليان ظبطت نفسها في المرايا وفتحت لقت انس ابتسمت
انس عقد حاجبه وبصلها بإستغراب. هو في ايه
ليان: ادخل الاول وبعدين ابقي انبهر براحتك. ودخل وقفلت ليان الباب.
 ومسكت ايده. تعالي يا سيدي اصل النهاردة في مناسبة حلوة ولازم احتفل بيها معاك. 
انس : دخل لقي البلالين والشموع والتورته 
انس باستغراب:ف اي 
ليان بابتسامه:مفيش النهارده عيد ميلادي قولت احتفل معاك بيه 
انس افتكر حبيبته ال ماتت وبص ل ليان بغضب : دخلتي حياتي قلبتيها. وعلقتيني بيكي علشان انساها بقيت بفكر فيكي مش فيها بشوفك مش بشوفها بتوحشيني مش هي. انتي عايزة تمحيها من حياتي وتاخدي مكانها
ليان: دموعها كانت مغرقة وشها وهي بتسمعه. انا يا انس هو ده ذنبي اني حبيتك. 
انس: كان بيتوجع علشان هو كان قاصد يعمل كدة علشان تنساه وتبعد عنه. انا ماشي. وخرج وراح شقته. 
ليان كانت قاعدة بتعيط. ومنهارة
وبعد شوية انس سمع صوت صريخ. 
شقة ليان جري بسرعة وخبط جامد لقي ليان بتصرخ وبتنده عليه وفي اصوات تانية مش مفسرها. راح شقته وجاب المفاتيح لانه كان معاه مفتاح احتياطي لشقة ليان وفتح لقي واحد بيضرب هنا. وفي 3شباب واقفين. دخل بسرعة وزق الرجل ده وده كان فوزي 
انس: انت مين وازاي تضربها كدة انا هويكوا في داهية 
فوزي: مسكه من هدومه. وانت مين بقي انت اللي هي ماشية معاه. ومقرطساني
انس: زق ايده. انت اللي مين وخلت هنا ازاي. وقرب من ليان مين ده يا هنا وازي يضربك كدة
فوزي: كلمني انا يا فالح انا ابقي جدها
انس: اجدها ولسىة فاكر دلوقتي انك جدها كنت فين وعمك وابنه بيبهدلوها كنت فين وهو بيجبرها تتجوز ابنه كنت فين وحفيدتك كانت ف السجن  والله اعلم كان حصلها ايه
فوزي: مسك ليان من شعرها. ده انتي حكايله علي كل حاجة بقي يا بنت الكلب
انس: شد ايده. ووقف قصاده. لو  مديت ايدك عليها تاني. انا اللي هقفلك
فوزي: انت كمان ليك عين تتكلم. مش كفاية الفضيحة اللي عملتهالنا
انس: فضيحة ايه. انت فاهم غلط. انا قابلت ليان  وكانت ماشيه ف وقت الحظر واخدتها القسم  وجبتها معايا وبعدين حكتلي حكايتها 
وقاعدة في شقة لوحدها. وبتشتغل. فين الفضيحة اللي بتتكلم عنها
فوزي:بكره كتب كتابك ع عاصم ابن عمك 
ليان: قامت وصرخت. لا لا مش هتجوز عاصم اقتلني احسن
فوزي رفع أيده يضربها بالقلم. 
انس: مسك ايده. وجز علي سنانه قولتلك متمدش ايدك عليها. 
فوزي: زق انس. هتتجوزيه غصب عنك
ليان: قولتلك لا وانت مش من حقك تجبرني
فوزي: لا منحقي انا جدك. وكلامي يمشي 
انس: وقف قصاده تاني. وبغضب. انت عايز ايه دلوقتي
فوزي: عايزها ترجع وتتجوز عاصم
انس: هي مشكلتك انها تتجوز. 
فوزي: طبعا دي جابت راسي الارض لازم اجوزها واخلص من فضيحتها
انس: بس ليان مش هتتجوز عاصم لو هتنجوز. يبقي تتجوزني انا. 
صمت دام لمده كام دقيقه 
قاطعه صوت ليان 
ليان : بس انا*****

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على (رواية حبيبتي المجنونة
reaction:

تعليقات