رواية حكاية 5 بنات الفصل التاسع 9 بقلم دودا حودا

 رواية حكاية 5 بنات الفصل التاسع 9 بقلم دودا حودا

رواية حكاية 5 بنات البارت التاسع

 
رواية حكاية 5 بنات الفصل التاسع 9 بقلم دودا حودا

رواية حكاية 5 بنات الجزء التاسع 

#حكايه 5بنات 
#الحلقه التاسعه والاخيره 
#بقلم دوداا حوده 
فتحت نادين الباب كانت ياسمين 
ياسمين :اوعي كده 
نادين :في اي وازاي تتهجمي عليا كده 
ياسمين:انا هوديكي في داهيه اسماء اسماء فوقي مالك انتي عملتي فيها اي 
نادين :عملت اي هي تعبت شويه ونامت 
ياسمين :والله العظيم لوديكي في داهيه والباب خبط 
اتفضل يا حضرت الظابط 
نادين :ممكن افهم فيه اي 
الظابط :هتفهمي كل حاجه دلوقتي 
ياسمين :الراجل اللي كان هيعمل فيها كده المفروض إنه طالع دلوقتي والباب خبط 
الظابط :افتحي الباب ولو حس باي حاجه مش هيحصل ليكي كويس 
وفتحت نادين الباب 
احمد :معلش اتاخرت كنتي قلعتيها هدومها علشان مش ناخد وقت
الظابط :لا خلي الموضوع ده عليا انا 
احمد :والله العظيم كنت عارف ان هي لعبه عليا 
نادين :اخرس يا متخلف 
احمد :والله ما ليا دعوه باي حاجه هي وسامي اللي اتفقوا معايا علي كده 
الظابط :قول الكلام ده في القسم 
نادين :لا اسم لا انا مليش دعوه بحاجه 
ياسمين :لازم حضرتك تفرغ الكاميرات اللي هي معلقها 
الظابط :اكيد هيحصل 
ياسمين :اسماء يا اسماء حاولي تفوقي ارجوكي وفاقت اسماء : ايه ده انا فين هو في ايه
ياسمين : انت بخير يا حبيبتي
اسماء : هو ايه اللي حصل بالضبط
ياسمين:بعدين  افهمك كل حاجه بس لازم نطلع على القسم دلوقتي
اسماء : قسم  ليه هو احمد عمل حاجه في نادين
ياسمين : قومي بس وانا هاقول لك كل حاجه
اسماء :مش هقدر امشي طمنيني الاول بالله عليكي عليها 
ياسمين :معقول انتي خايفه عليها كده وهي كانت ناويه تغدر بيكي 
اسماء :تغدر بيا انتي بتقولي اي دي نادين دي اختي 
ياسمين: اسماء مهما ان كان احد بيحبك مش هيحب يكوني احسن منه وانتي  انسانه ناجحه واحسن منها طبيعي ان هي تغير منك
اسماء :يعني اي انا مش فاهمه
ياسمين :كان في واحد اسمه احمد كان جاي يصورك وهو معاكي وبعدين هيسومكي علي الورث 
اسماء :لا لا انتي بتقولي اي 
الظابط :حضرتك بقيتي كويسه علشان تيجي معانا .
ياسمين : اتفضل حضرتك و احنا هنيجي وراك
اسماء : مش عارفه استوعب الكلام ده
ياسمين: فوقي كده عشان لازم نروح القسم دلوقتي
اسماء : هو انتي عرفتي منين كلام ده يا ياسمين
ياسمين: في العربيه هاقول لك كل حاجه
اسماء : يلا بينا
ياسمين :اسمعي يا ستي ماما كانت في المطبخ وسمعت جوزك وهو بيكلم نادين 
                      #فلاش باك 
الام : هي اختك فين
ياسمين: كلهم في شرم الشيخ احنا المفروض راجعين ليهم ثاني
الام : انا باتكلم عن اسماء
ياسمين: خرجت  راحت مشوار وجايه ليه انت عايزاها في حاجه
الام: هي رايحه عن حد اسمه نادين
ياسمين:ايوه انتي عرفتي منين 
الأم:الحقي اختك تعرفي بيت الزفته دي 
ياسمين:في اي بس قوليلي 
الام:سمعت جوزها وهو بيكلم وحده وقالها يا نادين انا عايز صور لأسماء بس وهي مش لابسه هدومها بس متنسيش برضه أن هي مراتي انا كل اللي عايزه الفلوس مش اكتر 
ياسمين:ينهار اسود معقول وجريت اسماء علي بيت نادين 
                    #رجوع 
اسماء :معقول صديقه عمري تعمل فيا كده والناس اللي كانت بتكرهني هي اللي تلحقني 
ياسمين:احنا مكناش بنحبك من الكلام وانتي كنتي بتحبي نادين برضه من الكلام الواحد لازم يشوف الأفعال علشان يعرف الانسان اللي قدامه 
اسماء :عندك حق والله امال فين سامي 
ياسمين:معرفش بس اكيد اتقبض عليه 
اسماء :انا مش عارفه اقولك ايه والله 
ياسمين:انتي كنتي رايحه ليها ليه 
اسماء :قالت ليا ان احمد متجوزها 
ياسمين:وانتي كنتي هتعملي اي 
اسماء :كنت رايحه وقولت هعرض عليه فلوس يتجوزها 
ياسمين:انتي ازاي ممكن تامني لاي حد كده 
اسماء :,عمري ما كنت اشك في نادين دي لحظه والله وراحت القسم 
نادين :والله الكلام ده كدب يا اسماء 
اسماء :انا عايزه اعرف بس عملت فيكي اي لما ابوكي مات وعمك خد شقتك قولتك الفلوس اللي هتدفع للمحامي نجيب بيها شقه وجبت ليكي شقه عمري ما قولت انك شغاله عندي بقول أن اختي زي ما كنت بعمل لنفسي كنت بعملك ليه
نادين :ندمت والله 
اسماء : بعد اي لما كنتي ناويه تفضحني وانت يا احمد اي حاجه كنت بتحتجها كنت بديهالك 
احمد :والله العظيم الشيطان ضحك عليا 
بسيوني :انا اتصلت وقولت ليكي جوزك في نيته الغدر 
اسماء :وكنت ناويه أطلق لما ارجع والله  
بسيوني : روحي انتي أرتاحي دلوقتي 
ياسمين:يلا بينا يا اسماء وروحت اسماء 
الام:عملتي اي انا قلبي وجعني علشانك 
اسماء :انا مش عارفه اشكرك ازاي 
الام :والله كفايه اللي عرفت انك بتعملي بناتي كويس 
اسماء :دول إخواتي 
الام :ربنا يخليكم لبعض يارب 
ياسمين:انتي مصممه تسافري 
اسماء :مش هقدر 
ياسمين:هتصل ببنات يرجعوا 
اسماء :معلش والله مش قادره 
ياسمين :اطلعي نامي ورجعوا البنات من السفر وجه هاني خطب مروه ويوم الخطوبه 
بسيوني : مبروك يا اسماء
اسماء : الله يبارك فيك شايف مروه زي  القمر ازاي
بسيوني : انا ببارك لك لانك كسبت قضيه الطلاق
اسماء : بجد بجد ده احسن خبر سمعته في حياتي
بسيوني : اهو خذ وجزاؤهم واتسجنوا 
اسماء : بجد مش عارفه اشكرك ازاي انك ما سمعتش كلام سامي 
بسيوني:ده كلام برضه روحي معاه اخواتك وراحت واتصوروا صوره جمعيه وعاشوا كلهم في الفيلا 
تمت 

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على (رواية حكاية 5 بنات
تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-