رواية حكاية 5 بنات الفصل السابع 7 بقلم دودا حودا

 رواية حكاية 5 بنات الفصل السابع 7 بقلم دودا حودا

رواية حكاية 5 بنات البارت السابع

 
رواية حكاية 5 بنات الفصل السابع 7 بقلم دودا حودا

رواية حكاية 5 بنات الجزء السابع 

#حكايه 5بنات 
#الحلقه السابعه 
#بقلم دوداا حوده
اسماء :مالك يا مروه وافقه كده ليه 
مروه :هو انا ينفع حد يجي يزورني في الفيلا 
اسماء :طبعا حقك جدا دي بتاعتك زي ما هي بتعتنا كلنا 
مروه :يعني ينفع اقول انها بتاعتي 
اسماء :أيوه لان هي دي الحقيقه بتاعتك 
مروه :طيب انا بحب واحد بصراحه هو عارف ان ظروفي علي قدي بس ميعرفش مكان بيتي 
اسماء : حبيبتي خلي يجي في اي وقت بس اكيد مش لوحدو هو وأهله علشان يطلبوكي 
مروه :بجد يا اسماء انا مش عارفه اقولك اي 
اسماء :بتحبي يا مروه 
مروه :جدا جدا هاني ابن حلال وبيحبني
اسماء : ربنا يخليكم لبعض يا قلبي اول ما انزل القاهره خليه يجي هو واهله
مروه : تعرفي ان بقيت مش عايزه السنه تخلص علشان ما نسبكيش 
اسماء : على فكره انتم فهمته الوصيه غلط السنه دي بابا عاملها علشان نقعد مع بعض يمكن نحب بعض وده اللي حصل
مروه : يعني انا لو اتجوزت ينفع اعيش في الفيلا معاكي 
اسماء : ايوه طبعا ينفع بس عايزه اقولك حاجه لازم تعرفي جوزك أن انتي هتعيشي معه هو يعني انت مسؤوله منه مهما كنت غنيه ومعك فلوس
مروه : عايزه اسالي اي سؤال بس يا ريت ما تزعليش مني
اسماء : ما اقدرش ازعل منك اسالي اللي انت عايزاه
مروه: هو جوزك مش عايش  بفلوسك يعني
اسماء : لا طبعا الكلام ده مش حقيقي هو عايش معي في الفيلا بس ما بياخدش مني اي فلوس وانا شغال في شركتي اساسا
مروه : خذي بالك منه يا اسماء
اسماء : انا بحبه والله مش بكرهه بس ما ينفعش يبقى يتجوزني طمعان فيا
مروه : للاسف هي دي الحقيقه يا اسماء
اسماء : ياريت توضحي
مروه : ندى سمعت سامي وهو بيكلم واحده في التليفون وبيقول ان هو من ساعه ما اتجوزت ما اخدتش منك فلوس بس هيعرف ازاي ياخد منك 
اسماء :انتي بتتكلمي بجد
مروه :والله ده اللي حصل 
اسماء :تمام متخافيش عليا اه انا ابان طيبه بس مش بعرف اسيب حقي ولا يضحك عليا 
مروه :واثقه من كده خدي بالك من نفسك
اشرقت : بسم الله ما شاء الله عرفت تاخدكم كلكم في صفاها 
ياسمين : على فكره البنت طلعت غلبانه جدا
اشرقت : ده وقت بس وهتشوفي 
ياسمين : والله احنا هنتعامل معها زي ما هي ما بتتعامل معنا طول ما هي بتتعامل كويس هنتعامل كويس لو قلبت هنقلب
ندي : عندك حق يا ياسمين
اشرقت: اناماما وحشتني جدا
ياسمين : هو انت ما فيش فائده فيكي ايه مش قولنا خلاص انسيها
اشرقت : هو سهل كده ان انا انساها يا ياسمين 
ياسمين : بعد اللي عرفته سهل ان انساها بابا كان بيديها فلوس كانت توديها فين وكانت سايباني كده احنا من غير فلوس ازاي يعني
اشرقت : احنا ما سمعناش من مش يمكن اسماء دي كذابه
ندي : وختم  ماما كمان كذاب طب لو الامضاه هنقول ماشي انما الختم
اشرقت : مش عارفه بس اللي انا حاسه ان ماما تعبانه دلوقت
ياسمين : هي اللي عملت في  نفسها كده
مروه : مالكم قاعدين بعيد ليه كده
ياسمين : ما فيش حاجه
مروه :انا كلمت اسماء أن هاني يجي يتقدم ليا 
ياسمين :الف الف مبروك يا حبيبتي 
مروه :تصدقوا انها وفقت أن نعيش انا وهاني في الفيلا 
ياسمين:بتتكلمي بجد
مروه :انا مش عايزه اسيب اسماء خالص 
ياسمين :معقول ربنا بيعوضنا علي كل الاقرف اللي شوفنا 
مروه :يارب يكون كده 
ندي :انا عايزه اقول ليها علي جوزها 
مروه :انا قولت ليها 
ياسمين :ليه التسرع ده 
مروه :المصلحه بقت واحده دلوقتي يا ياسمين 
ياسمين : اسلوبنا اتغير معها مش عايزه تشك فينا ان احنا بنلعب عليها
مروه :لا متخافيش نظره عينها تقول ان هي مصدقاني 
اسماء :حاسه ان ان انتم بتتكلموا عليا 
ندي :بصراحه اه انتي ليه رسمي كده 
اسماء :مش فاهمه قصدك 
ندي :يعني مش لابسه مايو وعائشه حياتك واس النظره دي 
اسماء :مش بشوف من غيرها 
ياسمين :في حاجه اسمها لينسيز
اسماء :عارفه بس النظاره وقار 
ياسمين :طيب انتي مش هتنزلي المياه 
اسماء :مش فاضيه انتو شايفين كل شويه تلفون 
ياسمين : هاتي الموبايل ده واقلعي نظاره دي
اسماء :انتو هتعملوا اي 
ندي :هننزل المياه 
اسماء :لا طبعا مينفعش 
ندي :انتي لسه هتقولي كده 
اسماء :طيب مينفعش هنا انزل المياه كده 
ياسمين:مانتي مش هتنزلي احنا هنرميكي 
اسماء :لا لا مينفعش ااااه 
ندي :احسن خليكي 
اسماء :والله لما اطلع ليكم 
مروه :مش لما تشوفينا الاول هههههههههههه 
اسماء :والله لاوريكم ماشي هههههههههههه ونزلوا المياه كلهم وفضلوا يهزرو معاه بعض 
وفي بيت اعتماد 
منير :مالك قاعده كده ليه
اعتماد : هو انت كنت فين على طول بتتاخر بره ليه
منير :بقولك اي انا مش بحب وجع الدماغ مفهوم 
اعتماد : مالك يا منير تغيرت معي كده ليه
منير : قرفت من عيشتي
اعتماد : بعد كل اللي عملته عشانك انت كنت قائله هتاخذ الفلوس هتعمل بيها مشروع صرفت الفلوس كلها
منير :وهي دي اسمها فلوس برضه دي شويه فكه 
اعتماد :فكه ده كان كل اللي حيلتي وبعدين هو انت مش ناوي تكتب عليا 
منير :يووووو انا زهقت بقي من الاسطوانه دي احنا نبيع الشقه دي ونقعد في شقه ايجار احسن 
اعتماد :ليه بس
منير :علشان انتي مش عايزه تروحي تقولي لبناتك علي فلوس 
اعتماد :ازاي بس بعد اللي عملتوا معاهم 
منير :عادي بناتك بتحبك ولا عايزه نبيع الشقه 
اعتماد :طيب سبني افكر 
منير :برحتك بس. لحد ما تفكري مش عايز وجع دماغ وتلفون منير رن دخل الأوضه يرد 
منير :الو ايوه مين
اشرقت :ازيك يا منير 
منير :الصوت ده مش غريب عليا 
اشرقت :انا اكتر وحده حبيتك في الدنيا دي وفي الاخر جريت ورا امها 
منير :اشرقت انا هفهمك والله اصبري بس 
اشرقت :انا عايزه اشوفك 
منير :عنيا دلوقتي 
اشرقت مينفعش خليها بعد بكره 
منير :ماشي حاضر وانا مستعد اعمل اي حاجه علشانك
اشرقت :لما نشوف سلام 
ندي :اي اللي انتي عملتي ده 
اشرقت،:لازم اخلي يطلق ماما وهاخد شقه ليها لوحدها لان 
انا.عارفه انها متعذبه  معاه 
ندي انتي لسه بتحبي 
اشرقت :علي قد الحب اللي كنت بحبه ليه علي قد الانتقام اللي هنتقمه منه 
وكانت ياسمين واسماء في الاوضه 
اسماء : يا نهار ابيض انت عايزاني انا اللبس كده 
ياسمين : وماله مش لبس من سنك يا بنتي
اسماء : لا طبعا لا ما ينفعش خالص
ياسمين : و لازم تغيري كمان تسريحه شعرك
اسماء : انا مش هاعمل اي حاجه من اللي انت بتقولي عليها دي
ياسمين : مش بمزاجك يا اسماء هتعمليه اللي هنقول عليه انت لازم تعيشي سنك
اسماء : انا عمري ما لبست كده ولا عمري فكرت غير تسريحه شعري
ياسمين : طيب ردي على تليفونك وبعدين نتكلم
اسماء :الو ايوه يا نادين 
نادين  :الحقني يا اسماء انا في مصيبه 😭
اسماء:في اي مالك 
نادين  : مش هينفع في التلفون 
اسماء :تعالي شرم الشيخ 
نادين  :مش هعرف ياريت انتي تحاولي تنزلي القاهره بسرعه 
اسماء :حاضر ياسمين انا هسافر القاهره وهرجع عالطول لان عندي ميتنج ضروري بعد بكره 
ياسمين : طيب فيه اي 
اسماء :صاحبه عمري واقعه في مصيبه 
ياسمين :هاجي معاكي 
اسماء :لا خليكي انتي وجودك هنا مع اخواتك ضروري 
يتبع 

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على (رواية حكاية 5 بنات
تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-