رواية حكاية 5 بنات الفصل الخامس 5 بقلم دودا حودا

 رواية حكاية 5 بنات الفصل الخامس 5 بقلم دودا حودا

رواية حكاية 5 بنات البارت الخامس

رواية حكاية 5 بنات الفصل الخامس 5 بقلم دودا حودا


رواية حكاية 5 بنات الجزء الخامس 

اسماء :عمر ما بابا كان بيتخسر فيكم حاجه والله ووقت مامتك لما كانت تكلمه علي فلوس كان بيبعت 
ياسمين:ماشي 
ندي :انا طالعه انام 
ياسمين:وانا كمان يلا يابنات وطلعوا الأوضه 
اشرقت :انتو مصدقين اللي سمعتوا 
ياسمين :اسمعوا بقي احنا ولا كان لينا اب ولا أم خالص الاتنين ماتو 
ندي :بس ماما ازاي كانت بتعمل فينا كده 
ياسمين:علشان سي منير 
مروه:احنا ليه بيحصل معانا كده 
ياسمين:بيحصل اي بكره يبقي معانا فلوس كتير ونجيب كل اللي نفسنا فيه 
مروه:عندك حق 
ندي :انا نازله الجنينه شويه
مروه:ندي ملكيش دعوه ب اسماء 
ندي :انا مليش نفس اكلم حد خالص 
مروه:ماشي ونزلت الجنينه وكان سامي بيتكلم في الموبيل وندي سمعته 
سامي :يابنتي دي كلبه علي فلوسها اوي مش عارف اطلع منها بأي مصلحه 
ندي:ينهار اسود حتي انت كمان واطي 
سامي :بس علي مين والله العظيم لاخد منها حق السنين اللي عيشتها معاها غصب بقولك اي اقفلي لاحسن جايه عليا 
وجت اسماء 
اسماء : بتكلم مين 
سامي :بحاول اشوف شغل 
اسماء :ها ولقيت 
سامي :ابدا 
اسماء :ربنا يرزقك 
سامي :انتي ليه مش عايزني اشتغل في الشركه 
اسماء :انت شايف اخواتي عاملين ازاي لما اشغلك يتقال اي مس ناقصه مشاكل 
سامي :ماشي يا اسماء 
اسماء :انا مسافره شرم الشيخ في شغل جاي معايا 
سامي :لا روحي انتي هاجي اعمل اي 
اسماء :هتقعد هنا 
سامي :امال فين 
اسماء :انا هقولهم تعالو معايا بس لو قالو لا انزل في اوتيل 
سامي :انتي بتهزري صح ازاي يعني 
اسماء :هتقعد معاهم ازاي يا سامي 
سامي :اسماء مس ملاحظه انك مبهدلاني خالص 
اسماء :سامي عدي السنه دي علي خير لو سمحت أنا طالعه ليهم 
وطلعت ندي جري 
ياسمين مالك يابت شكلك عامل ليه كده
ندي :عالفكره جوزها ده مش كويس انا سمعته بيكلم وحده في التلفون 
ياسمين :ملناش دعوه خلينا في حلنا 
اشرقت :مهو حلنا برضه افرضي خد الفلوس منها 
ياسمين :علي قد ما هي باينه هبله قدمنا بس شكلها جامده معاه 
ندي :انا حساها طيبه وعايزه تقرب مننا 
ياسمين :بقولك اي احنا نبدا 
ندي :منديها فرصه طيب 
ياسمين:اه اللي كنت خايفه منه اهو هيحصل 
اشرقت :مالك يا مروه ساكته ليه 
مروه:ابدا مافيش حاجه بس انا زهقت من القاعده في البيت 
والباب خبط 
ياسمين:ادخل 
اسماء :ازيكم عاملين اي 
ندي :تعالي كويسين 
اسماء :انا مسافره شرم الشيخ بكره شغل تحبوا تيجوا معايا وتغيرو جو 
ياسمين :لا مش الشغل ده شغل الشركه 
اسماء :أيوه مظبوط 
ياسمين :يبقي لازم نيجي معاكي لازم اعرف كل حاجه في شركه ابو العزم 
اسماء :قصدك شركه بابا 
ياسمين :شركه بابا 
ندي :انا عايزكي يا اسماء لو سمحت 
اسماء :تعالي تحت امرك وخرجت 
مروه:البت دي عايزها في اي 
ياسمين :والله لو قالت حاجه علي جوزها لقطع لسانها 
مروه :ما تيجوا نحاول نسمع 
ياسمين :تعالو نشوف 
اسماء :خير يا حبيبتي 
ندي :انا عايزه ١٠٠٠٠جنيه 
اسماء :عنيا حاضر بس ممكن اعرف ليه 
ندي :هو كل لما نعوز فلوس لازم نقولك عايزها ليه 
اسماء :لا طبعا برحتك انتي حره 
ندي :هو انتي ليه بتتعملي معانا كده 
اسماء :كده ازاي ازاي مش فاهمه 
ندي :مع انك عارفه أن مش بنحبك بس بتحاولي توضحي انك بتحبينا 
اسماء :انا مش بحاول اوضح انا فعلا بحبكم انا طول عمري مليش الا صاحبه عمري نادين وكان نفسي أن يكون ليا اخت اوي بس ربنا مرزقنيش من ماما بقي ليا ٤اخوات زي العسل لازم احاول اتمسك بيهم 
ندي :انتي طيبه أوي يا اسماء 
اسماء :تيجي ننزل نشتري هدوم علشان السفر 
ندي :هو انتي هتقعلي الاسود 
اسماء :مش شرط أقلع الاسود في حاجات سمرا شيك 
ندي :طيب هروح اللبس 
اسماء :وانا كمان اجبلك الفلوس معايا 
ندي :بصراحه انا مش عايزهم انا كنت عايزه اشوفك هتعملي اي لما اطلبهم 
اسماء :دي فلوسكم زي ماهي فلوسي مينفعش اقول لا 
ندي :خدت اسماء بالحضن انتي طيبه اوي وطلعت تلبس
ياسمين :اسمه اي ده بقي
ندي.: مش فاهمه قصدك تقصدي ايه
ياسمين : هو انت فعلا خارجه معها
ندي :والله العظيم هي طيبه جدا 
مروه : احنا متفقين نكون ايد واحده
ندي : ما نكون ايد واحده وهي معنا
اشرقت : بنت هو انت هبله هي بتعمل كل ده عشان تعرف تضحك على واحده فينا تخلينا نخسر بعضينا بطلي هبل بقى
ندي : والله العظيم انتوا ظلمنها 
ياسمين : ندى احنا عايزين احنا ايد واحده ما ينفعش الكلام اللي انت بتقوليه ده و لازم كلنا نبقى مع بعضينا
ندي : كويس البسه كلكم تعالوا يلا نخرج سوا
مروه : لا دي هتشلني دي مجنونه
ياسمين : ما ينفعش يا ندى
ندي : طيب ما احنا مسافرين معها
ياسمين : لا يا حبيبتي احنا مسافرين عشان عينينا تبقى عديها
ندي : انا مش هينفع ولا مش جايه
ياسمين : خلاص هاقول لها انا
ندي : ياسمين ارجوك تعملي بقلبك شويه مش كل حاجه بعقلك
ياسمين : والله تعاملت بقلبي واديك شفت اللي حصل من امك
ندي : مش كل الناس زي....... والباب خبط 
ياسمين : ايوه ادخل
اسماء : احنا نازلين نجيب هدوم عشان اسافر بكره ما تيجيوا معنا
ياسمين : لا والله مش هينفع
اسماء : يلا يا ندى
ياسمين : ولا دي كمان مش هينفع تيجي معاكي 
اسماء :مهي كانت موافقه 
ياسمين :غيرت رايها 
اسماء :انتو ليه انا بحاول اتعامل معاكوا كويس حرام عليكم والله وخرجت اسماء 
ندي : منكم لله
ياسمين : بنت انت يا اهمدي يلا كل واحده تحضر شنتطها 
ندي : انا مش هاخذ الهدوم العره دي معايا 
مروه : عندك حق بصراحه
ياسمين : باقول لكم ايه ده لبسكم  انتو  دلوقتي هتيجي تقولوا عليه لا
اشرقت : ما كنا نزلنا معها وجبنه اي لبس
ياسمين : احنا من حقنا ناخذ فلوس منها و ننزل نجيب اللي احنا عايزينه
مروه : مش معك ياسمين في اللي انت بتقوليه ده
ندي : احسن فرحانه فيكم 
ياسمين:هاتولي البت دي من شعرها 
ندي :اللي هيمد ايدو هعمله 
ياسمين:هتعمليلوا اي يا هبله هههههههههههه 
ندي :لا لا بلاش زغزغزه والنبي هههههههههههه بغير مش قادره وكانو عاملين يضحكوا جامد وكانت اسماء وافقه عالباب 
الخدامه : حضرتك واقفه كده ليه يا هانم 
اسماء ابدا ما فيش حاجه تعالي معي انا رايحه مشوار وعايزاكي معايا 
الخدامه :انا 
اسماء :ايوه فيها مشكله 
الخدامه :لا تحت امرك حاضر ونزلت جابت هدوم لاخوتها وتاني يوم دخلت الخدامه اوضه البنات 
ياسمين:بتعملي اي 
الخدامه : بحضر لحضرتكم الشنط 
ندي : احنا مجهزين كل حاجه
الخدامه: استاذه اسماء قالت لي ان يشيل الهدوم القديمه وحط لحضراتكم الهدوم الجديده 
اشرقت :اي ده ورينا 
ياسمين :الله حلوه اوي 
ندي :ياريت تتعملوا معاها كويس بقي 
ياسمين :انا مش قادره افهمها 
مروه :تعالو نروح لها 
ياسمين :يلا وراحوا اوضه اسماء وخبطوا 
اسماء : ايوه ادخل
ياسمين : صباح الخير
اسماء : صباح الخير انا نصف ساعه بالكثير وهاكون جاهزه
ياسمين : بجد مش عارفه اشكرك ازاي على الهدوم اللي انت جبتيها لينا 
اسماء : خالص تشكرني على ايه
ندي :ميرسي ليكي بجد 
اسماء :انا عنيا ليكي بس ممكن تلبسه عشان ما تتاخرش على الطياره
ياسمين :يلا بينا يا بنات ورحوا لبسوا ومشيوا وقعد سامي في الفيلا وجه بسيوني المحامي 
بسيوني : يا استاذ سامي حضرتك عايز ايه
سامي : جاي عرض عليك 5 مليون جنيه
بسيوني :مقابل اي 
يتبع 

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على (رواية حكاية 5 بنات
تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-