القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية حكاية 5 بنات الفصل الرابع 4 بقلم دودا حودا

 رواية حكاية 5 بنات الفصل الرابع 4 بقلم دودا حودا

رواية حكاية 5 بنات البارت الرابع

 
رواية حكاية 5 بنات الفصل الرابع 4 بقلم دودا حودا

رواية حكاية 5 بنات الجزء الرابع 

#حكايه5بنات 
#الحلقه الرابعه 
#بقلم دوداا حوده 
اعتماد : افهم بس الحوار اي 
ياسمين:ماما انتي نازله كده ازاي وبعدين اي اللي موفقك مع الواد الصايع ده 
الام :اهدو بس انا هقول ليكم كل حاجه 
ندي :تقولي اي ردي انتي ازاي تنزلي كده 
صاحب البيت:اخرك الشهر ده شوفي مكان تقعدي فيه 
اعتماد :ده جوزي علي سنه الله ورسوله 
البنات :ينهار اسود جوزك ازاي وامتي ومشي منير طلع شقته 
صاحب البيت :,برضه انا عند كلامي شوفي شقه اقعدي فيها 
وطلعت اعتماد وهي مش عايزه تدخل الشقه 
اشرقت :ده يا ماما مش لاقيه الا ده 
اعتماد :اي كل وحده عامله تحسبني هو مش حقي ولا اي 
ياسمين:حقك بش حد من سنك يا امي واحد يكون شبهك وقدام الناس كلها 
اعتماد :ومين كان هيتجوز وحده عندها ٥بنات ويصرف عليهم 
ندي :مكناش طالبين حد يصرف علينا بس مكناش نتفضح قدام الناس كده 
اعتماد :صاحب البيت مش هيقدر يخرجني من الشقه ونعيش انا وجوزي هنا وكفايه عليكم فلوس ابوكم 
ياسمين :دلوقتي ابونا مش ده اللي طول عمرك بتسخنينا عليه 
اعتماد :في اي مبقاش الا شويه عيال اللي يكلموني كده بكره ما شوفش وش وحده فيكم هنا مفهوم انا هعيش مع جوزي 
ودخلت الاوضه 
ندي :انتو مصدقين اللي بيحصل ده 
ياسمين :كل وحده تدخل تنام علشان نشوف هنعمل اي بكره 
ندي :وهنسيب ماما 
ياسمين :مش عايزه كلام كتير هي اللي سبتنا ادخلوا يالله 
مروه :ياسمين انا مش عايزه اروح الفيلا دي تاني
ياسمين :,امك وبعتنا هتعملي اي 
مروه :نتكلم معاها 
ياسمين :انا قولت كلامي خالص ادخلي نامي ودخلوا ونزلت اعتماد لمنير 
منير :الله يخربيتك اي اللي جابك هنا مش كفايه مطلعتكيش كدابه قدام بناتك 
اعتماد :هنتجوز 
منير :منين وازاي امشي من هنا بقي لصحاب البيت ده كمان يمشيني 
اعتماد :انت عارف انا معايا كام في البنك 
منير :مش عايز اعرف امشي بقي 
اعتماد :نص مليون جنيه هيبقوا بتوعك نجيب شقه وافتح مشروع بس نمشي دلوقتي 
منير :بتقولي كام انتي يا شحاته معاكي نص مليون جنيه 
اعتماد :اه والله وتعالي معايا بكره البنك وتأكد 
منير :طيب وبناتك 
اعتماد :كفايه عليا كده بقي هما يشوفوا حالهم وانا كمان اشوف حالي 
منير :طيب يا حبيبتي روحي لمي هدومك وانا كمان ويلا نمشي دلوقتي
اعتماد :, حاضر عالطول وتاني يوم صحيت ياسمين 
ياسمين :بنات يا بنات قوموا عايزكم 
ندي :صباح الخير 
ياسمين :صباح الخير عايزكم اسمعوني كويس اي قرار انا هخدو مافيش وحده فيه تقول لا انا عارفه مصلحتكم كويس 
ندي :وماما 
ياسمين:احنا هناخد شقه نعيش فيها احنا ٥ وهنبقي نبعت ليها فلوس بس مش هنعيش معاه حد 
مروه :ازاي هنسبها 
ياسمين :ايوه يا مروه امك فكرت في نفسها بس ويلا قوموا علشان نمشي 
ندي :طيب انا هروح اشوفها 
ياسمين :وعرفيها متتكلمش معايا خالص خرجت ندي ورجعت بتعيط 
مروه :ماما فيها حاجه 
ياسمين :انتي بتعيطتي ليه ماما فين وجريوا عالاوضه 
مروه :اي ده هي راحت فين 
ندي :مشيت مع جوزها 
ياسمين :وانتي عرفتي منين 
ندي :خدي اقري ومسكت ياسمين الجواب 
بناتي ياريت تسمحوني بس انتو كل وحده مسيرها للجواز ومن حقي انا كمان اتجوزت انا مشيت مع جوزي بعد ما اتاكد أن معاكم فلوس تعيشكم احسن عيشه ياريت محدش يدور عليا سلام 
مروه :في اي الجواب ده 
ياسمين :ندي يلا ادخلي البسي 
اشرقت :من حقنا نفهم 
ياسمين :انكم ماتت خلاص الموضوع خلص واحنا اخر الشهر هنمشي من ألشقه دي يلا نشوف حالنا ولا اي 
ندي :يلا يابنات نلبس وفعلا لبسوا وراحوا الفيلا 
اسماء :,اهلا بيكم كويس انكم عرفتوا تيجوا لوحدكم 
ياسمين :صباح الخير المحامي جه 
اسماء :في الطريق اعرفكم سامي جوزي 
سامي :مد ايدو ازيكم مافيش وحده سلمت عليه 
اسماء :طيب تعالو نفطر عقبال ما يجي استاذ بسيوني 
ندي :لا مليش نفس 
ياسمين :واحنا كمان ملناش نفس 
اسماء :استاذ بسيوني جه اهو 
بسيوني :صباح الخير 
الكل :صباح الخير 
اسماء :معلش جبت حضرتك بدري 
بسيوني :تمام اتفضلوا ارتاحوا وفتح الوصيه املاك استاذ ابو العزم تتعدي ال مليار جنيه طبعا الشركات والفيلا والفلوس اللي في البنك هتتقسم عليكم انتو ال٦ بالتسوي 
ندي : هههههههههههه معقول والله كتر خيرو 
بسيوني :بس لسه مخلصتش كلامي 
ياسمين :ايوه احنا قولنا اكيد في حاجه كمل 
بسيوني :كل املاك استاذ ابو العزم باسم اسماء بس ملهاش الحق في بيع حاجه 
ياسمين :امال ازاي بقي هتتوزع علينا 
بسيوني :كل وحده هتاخد نصيبها بعد سنه بس طبعا لو محتاجين اي فلوس انا تحت امركم بس المصاريف العاديه مش  المبالغ 
ياسمين :اشمعنا بعد سنه 
بسيوني :ابو العزم بيه عايزكم تقعدو في الفيلا دي مع اسماء سنه كامله وبعد السنه انتو حرين عايزين تقعدوا براحتكم عايزين تمسكوا برضه برحتكم بس الفيلا دي مش هتتباع خالص
سامي :طيب ليه اسماء ملهاش حق البيع 
بسيوني :لانها تعتبر محافظه علي الورث لخوتها 
ياسمين : موافقين 
اشرقت :انا مش موافقه 
بسيوني :في حاله رفض وحده فيكم كده نصيبها هيروح لاسماء كل الأملاك دي مصدر فلوسها في الاول فلوس مدام ناهد مامت استاذه اسماء
اسماء :ياريت توافقوا 
وفضلوا شويه يبصوا وبعدين وافقوا 
بسيوني :بس فيه شرط 
ياسمين :ها كمل 
بسيوني :مامتكم ممنوعه انها هتعيش معاكم تيجي تشوفكم ماشي 
اسماء :مش وقته يا استاذ بسيوني الكلام ده 
سامي :انا عايزك جوا يا اسماء 
اسماء :طيب بعدين 
سامي :لا دلوقتي ودخلت 
اسماء :خير فيه اي 
سامي :انتي عبيطه عامله تسهلي كل حاجه ليهم لو رفضوا الثروه هتكون ملكك وانتي عامله تحلي اي مشكله 
اسماء :دول اخواتي وانا مش عايزه الفلوس انا عايزهم هما 
سامي :بطلي بقي شغل المسلسلات ده 
اسماء :مش هقولك تاني بطل تدخل في حياتي مفهوم ابعد كده 
اسماء :معلش اتاخرت عليكم 
ياسمين :مافيش مشكله خالص 
اسماء :هي ندي تعيط 
ياسمين :اصلها متعرفش تعيش من غير ماما 
اسماء :انا عمري ما زعلت بابا مني وعارفه أن مش كان هيكون مبسوط لو عملت كده بس انا موافقه ان مامتكم تيجي تعيش معاكو هنا 
ياسمين:,لا ماما لا 
اسماء:طيب ليه يمكن وجودها هنا يحببكم في المكان 
ندي :هي تقصد أن ماما بتحب بيتنا وعمرها ما هتسيبه 
اسماء :طيب تعالو اوريكم اوضكم 
اشرقت :احنا هنبات مع بعض 
اسماء :وليه ما كل وحده تاخد حريتها في اوضتها 
ياسمين:لا احنا عايزين نكون مع بعض وهناكل لوحدنا لحد ما السنه دي تعدي 
اسماء : أنا عايزكي دقيقه جوا ممكن 
ندي :ليه 
اسماء :معلش لو سمحت مش هنغيب عليكم ودخلت اسماء وياسمين 
اسماء :انا هقولك حاجه وانا صغيره كنت بلعب مع وحده زملتي وزي اي اطفال ضربنا بعض لقيت اختها الكبيره جت وصحبتي استغبت وراها ولقيت اختها بتقولي لو ايدك فكرت تتمد علي اختي تاني هقطعها ليكي سعتها كان نفسي اوي يكون ليا اخوات تعرفي انا مش عايزه السنه تخلص علشان عايزه تكونوا معايا عالطول اقولك حاجه انا نفسي ادفع عمري دلوقتي واترمي في حضنك واقول وحشتني يا اختي 
ياسمين :وانا برضه زمان كنت محتاجه كوتشي جديد وماما يعني مكنش معاها وروحت المدرسه بالكوتشي المقطوع والبنات فضلت تضحك وكان شكلي زباله اوي ماما مكنتش عارفه تشيل البيت لوحدها وابوكي مكنش بيفكر يبعت جنيه 
اسماء :انتي.بتقولي اي 
ياسمين: اللي سمعتي 
اسماء :تعالي معايا وخرجت استاذ بسيوني المرتب اللي كان بيروح لمامت ياسمين كل شهر كانت بتمضي انها بتسلمه 
بسيوني :طبعا 
اسماء :الورق ده معاك 
بسيوني : ايوه ثواني ......اتفضلي كان١٠٠٠٠كل شهر 
ياسمين والبنات :نعم 
بسيوني :اتفضلوا مش ده ااختم بتاع مامتكم 
ياسمين :ايوه هو 🙀🙀
يتبع 

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على (رواية حكاية 5 بنات)
reaction:

تعليقات