رواية بنت سلفتي الفصل الرابع 4 بقلم دودا حودا

 رواية بنت سلفتي الفصل الرابع 4 بقلم دودا حودا

رواية بنت سلفتي البارت الرابع

 
رواية بنت سلفتي الفصل الرابع 4 بقلم دودا حودا

رواية بنت سلفتي الجزء الرابع 

بنت سلفتي 
#الحلقه الرابعه 
#بقلم دوداا حوده 
شيماء :انت بتقول اي 
طارق :البنت دي بنتي صح 
شيماء :انت عبيط وانا هخلي الحمل ليه 
طارق :شيماء انا بحبك 
شيماء :بتقول اي يا طارق مش سماعه وطارق بص ورا لقاه مراته ساميه 
ساميه :انت بتقول اي يا طارق 
شيماء :بقولكم اي حلوا مشكلكم برا احنا في مناسبه ومش ناقصين 
طارق :ساميه انا هفهمك 
ساميه:طلقني يا طارق 
طارق :طيب اهدي بس عالشان الحمل 
ساميه :ملكش دعوه طلقني
شيماء :بعد اذنكم وياريت توطوا صوتكم معلش وكان يوم
 حلو وعدا علي خير وبليل كانت ثريا بتاخد شاور واحمد برا وامنيه كانت عامله تعيط 
ودخلت عليها شيماء وسكتتها ورضعتها ودخلت ثريا 
ثريا :قلب ماما أنا جيت اهو اي ده انتي بتعملي اي 
شيماء :اصلها كانت عامله تعيط 
ثريا :هو انتي اي حماره انا قولت ليكي كام مره متعمليش كده 
شيماء :ثريا والله البنت كانت عامله تعيط 
ثريا : وانتي بقي اللي هتعرفي تسكتيها هاتي البنت 
شيماء :ثريا احساس الامومه عندي مش هيتغير 
ثريا :اخرسي ووطي صوتك 
شيماء : حاولي تتكلمي معايا بأسلوب كويس 
احمد :فيه اي صوتكم عالي ليه 
ثريا :مافيش دخلت لقيتها شايله امنيه 
احمد : نعم وهي فيها اي دي 
ثريا :كانت بتحاول تسكتتها غلط 
احمد :من أمتي وانتي كده يا ثريا 
شيماء :بعد اذنكم 
احمد :شيماء يا شيماء ينفع كده يا ثريا هي غلطانه أنها بتحاول تسكت البت
ثريا:تقوم ترضعها 
احمد :نعم ترضع مين وازاي 
ثريا قصد بتسكتها بالرضاعه 
احمد :هو ينفع 
ثريا :اوعي كده يا حبيت ماما تعالي يا قلبي معلش يا حياتي حقك عليا انا 
احمد :لا والله انتي اتجننتي خلاص وخرج من الأوضه 
وبعد اسبوع رجع احمد من الشغل وكان عايز يكلم شيماء
 خبط علي اوضه شيماء 
شيماء :خير يا احمد فيه حاجه 
احمد :اه تعالي عايزك معلش برا
شيماء : حاضر جايه وراك
احمد :هو انا ممكن اعرف مالك 
شيماء :مش فاهمه مالي يعني اي
احمد :شكلك متغير اوي معرفش فيه اي انتي مخنوقه من حاجه
شيماء :لا والله ابدا 
احمد:انا بعتزر ليكي عن طريقه كلام ثريا 
شيماء :لا ثريا دي كانت زي اختي 
احمد :بس انا عايز اسالك سؤال هو انتي ازاي كنتي بترضعي امنيه
شيماء :لا انا مكنتش برضعها هي فهمت غلط انا كنت وخدها
 في حضني بس وهي كانت عامله تعيط فكنت عايزه أن
 اسكتها مش اكتر 
احمد :ماشي يا شيماء متزعليش والله ثريا بس موضوع أنها قعدت فتره من غير حمل الموضوع ده كان تعبها ومصدقت انها خلفت 
شيماء :مالك يا مازن 
مازن :كنت عايز العب مع امنيه ماما ثريا زعقت فيا جامد 
ثريا :انت ليك عين تشتكي وبعدين متقولش ماما ثريا تاني مفهوم 
شيماء :وده من أمتي يا ثريا 
ثريا :بقت كلمه تقيله علي قلبي
احمد :ثريا اهدي مينفعش كده 
ثريا :دي بقت عيشه تزهق اووف 
شيماء راحت وراها 
ثريا :نعم عايزه اي 
شيماء :العبي غيرها يا ثريا اللي في دماغك مش هيحصل 
ثريا : مش فاهمه قصدك 
شيماء :مش هسيب بنتي وامشي
ثريا :انا مقولتش ليكي انك تمشي بس لو سمحت عايزكي
 تحطي حدود في المعامله 
شيماء :دي بنتي 
ثريا :كانت خالص ولا تحبي نفتح في اللي فات 
شيماء : ماشي يا ثريا ومشيت روحت شقتها 
احمد :انا عايز افهم بقي فيه اي 
ثريا :مش فاهمه وبعدين انا عايزه انام 
احمد :هي ازاي شيماء مستحمله المعامله دي 
ثريا :انتو بتلموني في حقي يا ناس 
احمد :لا حقك بس برضه ازاي هي مستحلمه كده 
ثريا :انا عايزه انام تصبح على خير 
احمد :في حاجه مش مفهومه والله تعالي يابنتي نقعد برا
ثريا :سيب النت 
احمد :لا انتي اتجننتي رسمي بقي 
ثريا :اقصد انا هنيمها 
احمد :هو انا ممنوع المسها ولا اي 
ثريا :انت مسافر امتي 
احمد :نعم اي اللي بتقولي ده 
ثريا :انا عايزه ارتاح انا وبنتي 
احمد :ماشي يا ثريا هريحك مني خالص
وفي بيت شيماء 
مازن :هو احنا مش هنشوف امنيه تاني 
شيماء :هو انت بتحب امنيه يا مازن
مازن :اوي اوي يا ماما 
شيماء :هنشوفها كتير باذن الله يا حبيبي 
مازن :طيب يلا نروح ليها 
شيماء :لا مش هينفع دلوقتي
مازن :هو انتي بتعيطتي ليه يا ماما 
شيماء :اصل امنيه وحشتني اوي 
مازن :طيب تعالي نامي في حضني 
وتاني يوم راح ليها احمد 
شيماء :احمد خير فيه حاجه 
احمد :,انا جاي اطمن عليكي وانا اسف بجد علي اللي حصل 
شيماء :مافيش حاجه خلاص 
احمد :والله هي اتجننت 
شيماء :ربنا يهديها 
احمد :هترجعي الشقه 
شيماء :لا مش دلوقتي 
احمد:تعرفي ام من يوم ما مشيتي وامنيه مش بتبطل عياط 
شيماء :يا حبيتي يا بنتي 
احمد :انامش فاهم فيه اي 
شيماء :هي بس مش عارفه تتعامل معاها 
احمد :يمكن برضه 
شيماء :هرجع الشقه يا احمد 
احمد :انا مسافر بكره وخايف يحصلها حاجه 
شيماء :سافر انت وانا هكون معاها ونزل احمد وبعدها الباب خبط تاني 
شيماء :طارق نعم 
طارق :احمد كان هنا بيعمل اي 
شيماء :وانت مالك 
طارق :انا عايز اتجوزك يا شيماء
شيماء :وانا مش عايزه يا طارق 
طارق :ليكي حق تولعي فيا بس انا والله بحبك 
شيماء :روح رجع مراتك 
طارق :لا انا عايزك انتي 
شيماء :مبقاش ينفع يا طارق 
طارق :ادي لنفسك فرصه بس والله بجد انا مش هعرف اعيش من غيرك 
شيماء :ومراتك 
طارق :هي كده كده مش بتحبني ومصممة عالطلاق بعد ما الجنين نزل 
شيماء :معقول 
طارق :ايوه هي عايزه تطلق وانا موافق 
شيماء :بلاش تهد بيتك يا طارق 
طارق :والله بيكي أو من غيرك هو مهدود اصلا 
شيماء :طيب سبني افكر 
طارق :تمام خدي بالك من نفسك 
وفي شقه احمد 
ثريا :احمد هو انت زعلان مني 
احمد :معرفش 
ثريا :والله انا اسفه حقك عليا 
احمد :راضي شيماء 
ثريا :هو فيه اي شيماء بقت مهمه عندك ليه كده 
احمد :هو انتي معندكيش دم كانت شيلاكي وانتي حامل 
ثريا :طيب اهدي وانا هصلحها 
احمد :ماشي ممكن ابوس البنت ولا ممنوع 
ثريا :ماشي بس راحه 
احمد :برضه مافيش فايده
ثريا :خلاص يا احمد فطسها 
احمد :انا ماشي انتي بقيتي تخنقي 
واتصلت شيماء علي ثريا 
ثريا :نعم يا شيماء 
شيماء :عايزكي في موضوع مهم 
ثريا :خير 
شيماء :,لا لازم تيجي عندي 
ثريا :طيب ازاي 
شيماء :انا قولت اللي عندي تعالي عايزكي 
ثريا :حاضر وراحت ثريا 
شيماء :تعالي نتكلم جوا علشان ماما مش تسمع 
ثريا :هي مامتك هنا ليه اصلا 
شيماء :خلينا في موضوعنا انا عايزه امنيه 
ثريا :تشوفيها يعني تحت امرك 
شيماء :لا هاخدها 

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على (رواية بنت سلفتي
تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-