رواية جوزي الدجال الفصل الثالث 3 بقلم دودا حودا

 رواية جوزي الدجال الفصل الثالث 3 بقلم دودا حودا

رواية جوزي الدجال البارت الثالث

رواية جوزي الدجال الفصل الثالث 3 بقلم دودا حودا


رواية جوزي الدجال الجزء الثالث

#زوجي الدجال 
#الحلقه الثالثه 
#بقلم دوداا حوده
دعاء :لا لا مش معقول 
ايمان :اي ده فيه اي وافقه كده ليه 
دعاء :انتي جيتي هنا ازاي 
ايمان:هو انتي هبله يا دعاء مش قولتي باتي معايا انهارده 
دعاء :احنا كنا لسه بنتكلم برا دلوقتي 
ايمان :دعاء في اي انتي عايزه تخوفني والسلام 
دعاء :والله احنا كنا لسه قاعدين برا 
ايمان :شكلك كنتي بتحلمي 
دعاء :مش بحلم بقولك اي انا هامشي من الشقه دي 
ايمان :طيب اهدي بس كده 
دعاء :الشقه دي طلعت مسكونه فعلا 
ايمان :طيب شغلي قران واهدي شويه 
دعاء :انا عايزه ادخل الاوضه دلوقتي 
ايمان :هو انتي عايزه تمشي ولا عايزه تدخلي الاوضه 
دعاء :انا لازم افهم الاوضه فيها اي 
ايمان : طيب اهدي بس كده ونتكلم طيب انتي شوفتي اي
دعاء : خرجت لقيتك قاعده برا وفضلتي تقولي لازم تدخلي
 الاوضه بس فعلا طريقه كلامك كانت غريبه اوي 
ايمان:انتي ممكن تدخلي الاوضه ازاي 
دعاء : هو قالي أن ورا المكتبه دي الاوضه 
ايمان :عايزه تقعيني أن ورا المكتبه دي في اوضه وهي بتقدر
 تزقها بسهوله وترجع تاني 
دعاء :مش عارفه بس انا لازم ارتاح انا تعبت نفسيا 
ايمان:طيب اهدي كده وتعالي نشوف الاوضه 
دعاء :انا خايفه وزقوا المكتبه والأوضه كانت مالينا تراب
 وشكلها بقالها سنين مقفوله 
ايمان :الاوضه دي بقالها سنين محدش دخلها 
دعاء :وهو انتي عرفتي منين 
ايمان :التراب اللي في في الارض لو. كان دخل كان رجله
 علمت والاوضه ريحتها فظيعه 
دعاء :انا مش عارفه انا خايفه اوي 
ايمان :اهدي بس كده وتعالي يا حبيبيتي ننام للصبح 
دعاء :وهو انتي هتعرفي تنامي 
ايمان :انا هموت وانام اساسا ورنا شغل الصبح يلا بينا 
وتاني يوم فتحت شقتها كان اشرف خارج 
اشرف :صباح الخير 
دعاء بصوت عليه ومش اتكلمت 
اشرف :بقول لحضرتك صباح الخير 
دعاء :صباح الخير يلا يا ايمان هنتاخر 
اشرف :انا والله بعتزرلك علي كل حاجه حصلت مني 
دعاء :ريح نفسك انا هشوف شقه واشوفلك شقه تانيه أشبع 
بالشقه دي 
اشرف :انا مش عايزك تمشي حاسس ان انتي اللي هتسعديني 
دعاء :يالله يا ايمان 
ايمان :حاضر انا جيت اهو صباح الخير 
اشرف :صباح الخير 
دعاء :يلا بينا ونزلت 
ايمان:الواد موز اوي 
دعاء :احترمي نفسك يلا بينا وراحت دعاء الشغل 
السكرتيره :استاذه دعاء الأستاذ ده مستني حضرتك من بدري 
دعاء :مستني انا مين ده 
ايمان : تعالي نروح نشوف هو مين
دعاء : علشان المدير يخرج يشتمنا احنا الاثنين روحي على
 مكتبك يا استاذه و هاقول لك كل حاجه يا سوسه 
ايمان : ما هو انت مش هتقولي بالتفصيل الممل ومش باحب ملخص الحكايه
دعاء : ايمان اجري على مكتبه عشان مانفجرش فيكي على
 الصبح
ايمان : رايحه رايحه اهو
دعاء : انا دعاء حضرتك بتسال عليا 
المحامي : انا احمد عثمان محامي عمتك الله سناء يرحمها
دعاء : ايه ده هي عمتي سناء ماتت امتى ده
المحامي : لا كل التفاصيل دي بقى هتفهمي في مكتبي ممكن
 حضرتك تشرفني في مكتب بالليل انا عمال ادور عليك
 عقبال وتعبت عنوان شغلك 
دعاء : لا اسمعني كده من فضلك انا ما معيش فلوس اسدها
 لواحد لي فلوس عند عمتي
المحامي : هو انت اصلا عارفه ثروه عمتك كام 
دعاء : هي مين دي اللي ليها ثروه وهي عملت كانت لقيته اصلا
المحامي : بصي انا هاجيب لك الملخص بس انت دي كان
 ثروه عمتك 10 مليون جنيه انت اكثر واحده عمتك ثابت لها
 نصيب من فلوسها وابن عمتك يحيي ليها ٥
دعاء : يحيى ده يبقى ابن عمتي كوثر صح
المحامي : ايوه مضبوط كده وهو هيكون موجود عندي
 النهارده بالليل يا ريت حضرتك تكوني موجوده
دعاء : طيب بالله عليك انا عايزه اسالك سؤال اخير بس هي
 فلوس دي ممكن اخذها يشفي اي وضع ولا اجي اخذها لاني
 بصراحه انا طالعه من الشغل وكده ان اقدم استقالتي حالا
المحامي : لا الوصيه ما فيهاش اي شروط خالص وتقدري
 تقدم استقالتك
دعاء: هو انا مش مصدقه بصراحه بس هاعمل كده
المحامي : ده الكارت بتاعي تقدر تشرفني بليل 
دعاء : شكرا قوي لحضرتك
المحامي : مع السلامه ومش المحامي وهي دخلت مكتبه
 لقيت مديرها  واقف مع ايمان
المدير : حضرتك مخصوم منك نصف يوم كنت فين
ايمان : انا قلت لحضرتك ان كان في حد معها بره وانا دخلت
 المكتب عشان.....
دعاء : استاذ محمود ممكن اقول لك كلمه
المدير : مهما تقول يا دعاء مش هشيل الجزاء 
دعاء : لا والله انا مش عايزه اكلمك عشان تشيل الجزاء 
المدير : اتفضلي قولي انا سامعك
دعاء : انت راجل كفته 😊😊
ايمان : الله يخرب بيتك انت بتقولي ايه معلش يا استاذ
 محمود والله هي سخنه  من امبارح
دعاء : وعارف ايمان بتقول عليك انت كمان بطيخه
ايمان : انا ولا اعرف البنت دي ولا بتكلم معها اصلا في حاجه
 منك لله يا بعيد انت بتقولي ايه
المدير : مخصوم من مرتبك  ثلاث ايام
دعاء : لا انا وايمان استقالتنا هتبقى على مكتبك حالا
ايمان. ايمان مالها الله  يخرب بيتك انا ورايا جمعيه 
دعاء : يلا بينا يا ايمان 
المدير : استقالة مقبوله 
ايمان : و استقالتي انا كمان اتقبلت
المدير : للاسف اه
ايمان : طيب اقسم بالله انا ما قلت عليك بطيخه انا قلت شمامه
دعاء : يلا بينا من هنا ونزلوا هما الاتنين 
ايمان : اقسم بربي انا ما لي دعوه الجمعيه انت اللي هتديها
 انا ما ليش دعوه باي حاجه
دعاء : عارفه مين اللي كان قاعد معايا  بره ده
ايمان : مين يا فالحه مورد  وهنشتغل عنده
دعاء : يا بنت احنا هنبقى من اصحاب الاملاك
ايمان : منين يا جعانه هو انت لاقيه تاكلي
دعاء : فاكره عمتي سناء 
ايمان : اه فاكرها الوليه العقربه دي مالها
دعاء : ماتت والحمد لله
ايمان : ومالك فرحانه كده ليه وانت كان ليكي علاقه بيها
 اصلا 
دعاء : مش عارفه حاجه باشتغل في ايه بس عندها فلوس
 كثيره جدا وسابتلي مراث 
ايمان :قله النوم اثرت علي عقلك صح 
دعاء :والله العظيم حقيقه 
ايمان :معقول ازاي ده 
دعاء :مش مهم ازاي المهم اننا هنرتاح بقي 
ايمان:طيب انتي بقي مالي 
دعاء : هو انت بتقولي ايه يا ايمان ده انت اختي يا بنت يا
 عبيطه انت معقول انا اسيبك
ايمان : اقسم بالله انت بنت اصيله و جدعه قوي
دعاء : وانت حبيبتي
ايمان : بس وحياه المصحف ولو طلع فيه فلوس ولا اي
 حاجه لشغلك مساحه سلالام شان تؤدي الجمعيه اللي عليا  دي
دعاء : طب يلا بينا عشان نيجي نجيب هدوم جديده
ايمان : اشمعنى هنجيب هدوم ليه
دعاء : يا معفنه باقول لك رايحين المحامي بالليل لازم نكون
 على سنجه عشره
ايمان :عندك حق يلا بينا وراحوا يشتروا هدوم 
دعاء :ها اي رايك في ده 
ايمان :جميل اوي وتفلون ايمان رن دقيقه واحده هرد
 وخرجت برا المحل 
يحيي :ها عامله اي 
ايمان :انت غبي اوي مش قولت ليك بلاش تبعت المحامي 
دلوقتي عقبال ما اظبط كل حاجه 
يحيي :عايز فلوس والمحامي مش راضي يديني 

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على (رواية جوزي الدجال
تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-