رواية شقة طالبات الفصل الثالث 3 بقلم دودا حودا

 رواية شقة طالبات الفصل الثالث 3 بقلم دودا حودا

رواية شقة طالبات البارت الثالث

رواية شقة طالبات الفصل الثالث 3 بقلم دودا حودا

رواية شقة طالبات الجزء الثالث 

#شقه طالبات 
#الحلقه الثالثه 
#بقلم دوداا حوده
سوسو :انا اسفه والله حقك عليا 
مديحه :بقولك اي عايزكي تسمعي كلامي كويس انتي ليكي حدود معانا مينفعش انك تتعديها 
سوسو : حاضر ونزلت وقفلت الباب وراها 
ايمان :يخربيت عقلك انتي عملتي الاكل ده امتي ريحته تجنن 
مديحه:مش انا اللي عملته 
ايمان:امال مين البت دي 
مديحه:سو. سو 
ايمان:الله طعمه حلو اوي امال هي فين 
مديحه:نزلت 
ايمان:بقي تعمل لينا الاكل ده ومتكلوش منه راحت فين 
مديحه :اسمعي يا ايمان مش عايزين البت دي تاخد علينا مفهوم 
ايمان:مفهوم بس هو انتي بتتكلمي كده ليه 
مديحه :دي فاكره نفسها اختنا وطلعت الاكل واتصرفت كأنها حاجتها 
ايمان :واي المشكله يابنت الحاج يحيي الله يرحمه 
مديحه :هو انتي بتتكلمي كده ليه 
ايمان :اصل اللي معروف عن ابوكي أنه كريم وبيتكم بيت كرم 
مديحه :اه دي للناس اللي تستاهل اقسم بالله راقصه 
ايمان:أن بعض الظن اثم 
مديحه :مش شيفاه لبسها 
ايمان :مش كده يا مديحه صاحب البيت كان هيرمينا فوق السطوح والبت قالت لا وفضلت لحد ما اخترنا اوضنا مش قالت حاجه وشكلها بت لوحدها ومحتاجه حد معاها مينفعش. كده 
مديحه :اقعدي كلي انا هموت من الجوع
ايمان :تصدقي انك معندكيش دم والله البت تعبت في الاكل وفي الاخر مش هتاكل منه 
مديحه :ابقي شيلي ليها 
ايمان:وربنا ما يحصل هنستناها وبعد ساعتين 
سوسو :مساء الخير 
ايمان :مساء الخير اتاخرتي ليه 
سوسو:كنت بجيب شويه لبس 
مديحه :مش قولنا الشقه دي ليها مواعيد 
ايمان :قصري لسانك اخرسي 
مديحه :خرست ممكن نأكل بقي 
سوسو :هو انا منعا الاكل عنكم 
ايمان :احنا مستنينك 
سوسو : لا شكرا انا معايا اكلي 
مديحه :لتكوني باصه لينا في الاكل 
ايمان:الله يخربيتك اسكتي خالص والله ما ينفع لازم تكلي معانا 
سوسو :ماشي بس هاكل من اكلي انا 
ايمان :متزعليش من مديحه دي طيبه والله بس هي بتخاف تتعرف علي ناس جديده 
مديحه :بقول ليكم اي انا هموت من الجوع خليكم انتو اتكلموا بقي برحتكم انا جعانه 
ايمان:شوفتي زي ما قولتك طيبه ومفجوعه 
سوسو : هههههههههههه 
ايمان :تعالي كلي وقعدوا كلوا 
سوسو :انا هغسل المواعين 
ايمان :وانا هعمل الشاي 
مديحه :نسينا نجيب يا ناصحه 
سوسو :انا جبت شاي وسكر ونسكافيه 
مديحه :كويس اعملي ليا نسكافيه يا ايمان 
سوسو :ازاي مش لازم تستاذني انا اللي جايبه 
مديحه 🤔🤔🤔
سوسو :بهزر ده انتي صعب اوي 
ايمان :لمي التربيزه بقي يا مديحه ودخلت ايمان وسوسو المطبخ 
سوسو :انتو بتدرسوا صح 
ايمان :ايوه وانتي فعلا بتشتغلي شئون عاملين 
سوسو :في القاهره بس هنا هكون سكرتيره 
ايمان :طيب ليه 
سوسو :مش عايزين هنا شئون عاملين
ايمان :طيب ليه جيتي هنا 
سوسو :اعمل اي الشركه هناك بتصفي 
ايمان :هو انتي معاكي مؤهل اي وتلفون ايمان رن بعد اذنك 
سوسو :اتفضلي الحمد لله أن تلفونها رن وخرجت ايمان 
ايمان :الو ايوه يا ابراهيم 
ابراهيم :حرام عليكي طول النهار بكلمك 
ايمان :اعمل اي مش  عايزه مديحه تاخد بالها 
ابراهيم :بقولك اي انا جيت اسكندريه ولازم اشوفك 
ايمان :طيب ازاي 
ابراهيم :اتصرفي انتي وحشاني اوي 
ايمان :عايزه اقولك حاجه مديحه اصعب من ماما اوي 
ابراهيم :ماليش فيه اتصرفي 
ايمان :طيب اقفل دلوقتي وقفلت السكه 
مديحه :بتكلمي مين 
ايمان :نيره صحبتي 
مديحه :اه مش دي جامعاتها برضه هنا 
ايمان :ايوه 
مديحه :تمام عملتي النسكافيه
ايمان :انهي نسكافيه 
مديحه :مالك يا بت 
ايمان :مافيش حاجه وخرجت ماتيجي نشوف الهدوم اللي هي جبتها 
مديحه :لا طبعا ملناش دعوه 
سوسو :النسكافيه وقعدت ممكن تقولوا اي رأيكم في الهدوم دي 
ايمان : الله حلو اوي الجميز ده 
سوسو :ده المحل هنا في اخر الشارع 
ايمان:طيب حلو والله ما تيجي ننزل نجيب زيها يا مديحه 
مديحه :لا طبعا انا عندي لبس 
ايمان طيب تعالي معايا 
مديحه :خليها الصبح 
ايمان :لا عايزه اروح بيها بكره 
مديحه :مش قادره امشي وبعدين الساعه ١٠,
ايمان :احنا هنا في اسكندريه مش في الشرقيه 
مديحه :لا مافيش نزول 
سوسو :انا ممكن اجي معاكي 
ايمان:لا لا هروح واجي عالطول وباست مديحه من خدها 
مديحه :البت دي عايزه تنزل ليه وبعدين نزلت ايمان وبعدها مديحه وراها 
ابراهيم :وحشتني 
ايمان :انا لازم ادخل المحل ده 
ابراهيم :ليه 
ايمان:علشان متحججه أن نازله اشتري جميز 
ابراهيم :طيب هنمشي شويه 
ايمان :لا ارجوك تعالي معايا وبعدها دخلت مديحه المحل وشافت ايمان وافقه مع ابراهيم 
مديحه :مين ده 
ايمان :ها ده 
سوسو :معلش لو سمحت ينفع اغير الجميز ده لانه طلع ضيق 
ابراهيم :نعم 
ايمان :اي ده هو مش طلع مقاسك غيرو لو سمحت 
ابراهيم ماشي وراح جاب جميز تاني 
سوسو :شكرا مش عايزه اقول ليكم بصراحه حد محترم جدا فضل معايا لحد ما اخترت لبسي شوفت بعت ليك اصاحبي 
ايمان :وانا هاخد الجميز ده 
ابراهيم :تمام وهو مزهول للي بيحصل وبعدين خرجوا البنات 
صاحب المحل :خير 
ابراهيم :متشكر لحضرتك انك مش جيت اتكلمت قدامهم حق الجميز اهو 
صاحب المحل:تمام وخرج ابراهيم 
مديحه :انتي وافقه تضحكي مع البياع 
ايمان :والله قال حاجه فضحكت 
مديحه :طيب يلا اطلعي قدامي 
ايمان :شكرا يا سوسو 
سوسو :مش وقته العسكري ممكن يبص ورا 
ايمان : هههههههههههه عندك حق وطلعوا وسوسو كانت في اليلاكونه 
سوسو :مالك باصه ليه كده 
ايمان :مش فهماكي 
سوسو : ليه يعني 
ايمان :ازاي عملتي كده 
سوسو :نظرتك كان معنها انك نازله تشوفي حد ونظره مديحه كان معنها أنها حاسه انك برضه عايزه تنزلي وخالص ولما نزلت وراكي مش عارفه ليه خد الجميز معايا بس حبيت اخرج من المشكله 
ايمان :فعلا كانت هتبقي مصيبه 
سوسو :ده حبيبك 
ايمان:بس والله عايز يخطبني 
سوسو :,ربنا يسعدكم 
ايمان :بس بالله عليكي اوعي مديحه تعرف 
سوسو :عيب عليكي 
ايمان :وانتي 
سوسو :انا اي 
ايمان :مخطوبه 
سوسو :لا متجوزه 
ايمان:نعم امال فين جوزك 
سوسو في ........
يتبع 

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على (رواية شقة طالبات)
تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-