القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية وقعت في حب خرساء الفصل الثالث 3 بقلم اسماء إبراهيم

 رواية وقعت في حب خرساء الفصل الثالث 3 بقلم اسماء إبراهيم

رواية وقعت في حب خرساء البارت الثالث

رواية وقعت في حب خرساء الفصل الثالث 3 بقلم اسماء إبراهيم


رواية وقعت في حب خرساء الجزء الثالث 

اسكريبت3
#وقعت_في_حب_خرسااء
سااره بضحك..ههههه اصلها خرسه يا ماما....
حمزه بعصبيه..ساره مسمحلكِش تقولي علي مراتي كده..
عمت حمزه..هي يعني قالت حاجه غلط..ماهي فعلاً خرسه..
حمزه..طب اتفضلوا اطلعوا بره بيتي..
عمت حمزه..يلا يا بت ادي اخرت الا يجي للناس متستهلش..
حوريه كانت وقفها و دمعها علي خدها..
حمزه قرب منها واخدها فحضنه اسف يا حوريه..متزعليش منهم..
حوريه مسحت دمعها و هزت دمغها بمعنا..تمام..دخلت اوضتها فضلت تعيط كتيير اووي لحد ما نامت..
مامت حمزه..متزعلش يا ابني من عمتك انتَ عارفها و عارف كلامها..
حمزه..مكنش ينفع الا حصل ده يا ماما دي مهما كان مراتي والا يمسها يمسني..
مامت حمزه..ربنا يهدي سركم يا حبيبي..انا هنزل بقا وانتَ راضي مراتك..
حمزه..حاضر يا ماما..
*******
حمزه فضل يخبط علي الباب لحد ما حوريه سمعت وصحيت..
حمزه..اسف يا حوريه اني صحيتك بس كنت عايز اتكلم معاكي شويه..
حوريه هزت دمغها بمعنا ماشي..خرجت حوريه وقعدت..شورت بيديه بمعني اي..
حمزه..متزعليش من الا حصل حق علي قلبي..
حوريه جابت ورقه وكتبت فيها..مش زعلانه خلاص اتعودت علي الكلام ده..
حمزه..من النهارده مش هسيبك زعلانه..بس هو يعني..يعني كنت عايزه اعرف انتِ مولوده كده ولا اي حصلك..
حوريه بصتله ودمعها نزلت..
حمزه..اهدي انا اسف خلاص متحكيش طالما هتعيطي..هروح اجبلك مايه واجي..
حوريه مسكت ايده..وكتبت هحكيلك اقعد..
حمزه قعد وبتسملها..
حوريه كانت بتكتب في ورقه..زمان وانا صغيره ماما ماتت وانا كنت وقفها وشوفت العربيه وهي بتخبطها صرخت كتيير اوووي عشان حد ينقذها ملقتش حد ماتت بين ايدي صدمتي وقتها كانت كبيير لان كنت متعلقها بماما بس هي راحت مني واخدت كل حاجه حلوه..وساعتها انا دخلت في صدمه 3شهور..بس بعد عرفت اني اخرست ومش هعرف اتكلم بابا اخدني عند دكاتره كتيير بس انا كنت محتاجه ماما جنبي...
حمزه قراء الورقه وقالها..حوريه من النهارده مفيش زعل كل الا جاى فرح وبس..ويلا بقا اعملي فشار وتعالي نتفرج علي كارتون..
ابتسمت حوريه ودخلت تعمل فشار..و حمزه شغل الكارتون..
حمزه..تسلم ايدك الفشار تحفه..
حوريه جابت ورقه وكتبت..انتَ لطيف اووي يا حمزه بجد شكرا انك جنبي..
حمزه ابتسم من كلامها وفرح من جوه انه هيقدر يقرب منها..نامو هما الاتنين جنب بعض..صحيت حوريه لقيت نفسها فحضنه..كان حضنه كأنها ابنته..حوريه سرحت فيه..قد اي انت شخص لطيف..كان نفسي اتكلم معاك عادي بس للاسف..حمزه فتح عينه بصله وابتسم..وهو بيرجع شعرها لوراء..صباح الخير يا حوريتي..حوريه اتكسفت و قامت جريت..
عده شهر وحمزه كل يوم بيقرب مني..اتغير كتيير عن الاول بقا بيصلي كل وقته بوقته..أحياناً بيصلي بيا و دي حاجه بتخليني مبسوطه..بقا بيروح الشغل ويرجع يلاقيني محضره الغدا..هو لطيف جداً وحنين عليا عمره مزعلني..حتي لو عملت الاكل وحش يبوس ايدي..ويقولي تسم ايدك يا حوريتي..بقا شئ اساسي في يومي..مش بعرف ابعد من غيره..شكلي حبيته..اه حبيته شخص زايه لازم يتحب..وقرات اني اعترف بحبي ليه..لان متاكده انه هو كمان بيحبني..
حمزه..حوريه..يا حوريه انتِ فين..
طلعت حوريه من المطبخ..وبصتله..
مسك ايدها..تعالي هوريكي حاجه..طلع سلسه فضه مكتوب عليها حوريتي..حوريه فرحت جداً بيها وهو لبسه لها...حوريه جابت ورقه وكتبت..ربنا يخليك ليا متحرمش منك ابدا..يلا قوم غير هدومك علي ما احضر الغداء..
حمزه قام باس ايدها..حاضر يا روحي..
حوريه اتكسفت من كلامه بعد ما مشي..فضلت تبوس فالسلسه وكانت فرحانه بيها..
قامت حضرت الغداء وكانت رايحه اوضت حمزه..بس سمعته..
حمزه..احب مين يا ابني انت عبيط.....لالالا هو يعني عشان اتعملت معاها بلطف شويه يبقا كده خلاص حبيتها بقاا وجوه العشق الممنوع ده......ابني ابدا دي شفقه ليها مش اكتر وبعدين حمزه يوم ما يحب يحب واحده زاي دي...هههههه و كان بيلف وشه...حوريه......
يتبع..

reaction:

تعليقات