رواية بنت سلفتي الفصل الثاني 2 بقلم دودا حودا
رواية بنت سلفتي البارت الثاني
رواية بنت سلفتي الفصل الثاني 2 بقلم دودا حودا |
رواية بنت سلفتي الجزء الثاني
#بنت سلفتي
#الحلقه الثانيه
#بقلم دوداا حوده
ثريا :انتي عارفه أن انا هموت واكون ام
شيماء : مش فاهمه قصدك
ثريا :ارجوكي تكلمي الحمل واخدو
شيماء :لا طبعا مينفعش ازاي عايزه تنسبي عيل لجوزك هو مش ابو
ثريا :خلاص برحتك انا كده كده بحب مازن وبيقولي يا ماما ولو موفقتيش برضه هكون ام بس هكون أن مازن
شيماء :وده ازاي بقي انشاله
ثريا :تلفون بسيط لاحمد اقوله أن حضرتك حامل فينزل مصر وانتي عارفه أن احمد ممكن يرميكي في الشارع وانا هقوله حرام مازن يتربي مع وحده زي دي وانا هاخدو اربي
شيماء : انتي اي ازاي انتي كده
ثريا :ولو سمعتي كلامي بقي هتصل برضه ب احمد واقوله انا نفسيا زفت وهموت نفسي وهينزل مصر شهر ويسافر واول ما يسافر اقوله انا حامل
شيماء :وحتي لو سمعت كلامك هولد ازاي وبطني
ثريا :مهو انتي اختي حبيبتي لما تعرف اني حامل هتيجي تعيش معايا هنا
شيماء : بجد مش هينفع هنتكشف
ثريا :ليه وكان مروحك ل طارق انشكف
شيماء :طيب سبيني افكر
ثريا :مش قدامك كتير ماشي
مازن :ماما أنا جعان
شيماء :حاضر يا حبيبي
مازن :انا بقول لماما ثريا
ثريا :عيني يا حبيبي تعالي ودخلت المطبخ وفضلت تفكر شيماء وبعدين دخلت المطبخ
شيماء :بس انا اللي هربي البيبي برضه
ثريا :اكيد ده انتي حبيبتي بوصي يا شيماء انا مكنتش عايزه اهددك بس حطي نفسك مكاني لو هتموتي وتكوني ام قدامك الفرصه هتعملي ايه
شيماء : هتكلمي احمد امتى
ثريا : لا دي عايزاه ترتيب انتي اللي تكلميه الاول وتقولي له ان انت شايفاني انا نفسيا تعبانه اليومين دول بس طبعا لازم بسرعه عشان يلحق ينزل ويسافر وبطنك ما تكبرش
شيماء : خلاص ماشي اللي تشوفيه
ثريا : طبعا انت معك رقم احمد
شيماء ايوه معيا
ثريا : خلاص كلميها على الواتس دلوقت وقولي له ان انت عندي وشايفاني حالتي النفسيه زي الزفت
شيماء حاضر يا ترى هاكلمه بس اضمن منين أن مش تيجي في يوم من الايام وتعيريني بالحوار ده
ثريا : وانا هاعمل كده ليه طالما اللي عايزاه حصل
شيماء : يعني ايه لو ربنا كرمك وحملتي
ثريا : هو انت فاكره حتى لو اخذت البيبي انا هاقدر استغنى عن مازن مازن هيفضل حبيبي برده
شيماء : لا ملكيش دعوه ب ابني انا هبعد عن حياتك خالص بس هبقي اجي اشوف ابني
ثريا :اللي تشوفي يا حبيبتي بس مش عايزكي تزعلي مني دي فرصه وجت ليا انا بجد والله نفسي اكون ام 😭
شيماء :طيب بطلي عياط يا ثريا
ثريا :انا مش وحشه بس احساس الامومه عندي بقي عالي اوي
شيماء :هعملك اللي انتي عايزه وفعلا كلمت احمد اسبوع وجه مصر
احمد :مالك يا ثريا
ثريا :ملكش دعوه بيا اخرج برا
احمد :يا حبيبتي اهدي بس مينفعش كده
ثريا :انا محدش بيحبني اخرج برا
احمد :طيب اهدي بس والنبي والله هعملك اللي انتي عايزه
شيماء :سيبها دلوقتي يا احمد تعالي
احمد :هو اي اللي حصل ليها
شيماء :انا لحقتها كذه مره وهي عايزه تموت نفسها
احمد ينهار ابيض ليه كل ده
شيماء :الدكتور قال لازم ناخد بالنا منها ووجودك جمبها ممكن يهديها
احمد :والنبي يا شيماء خليكي جنبها
شيماء :دي اختي والله تعالي يا احمد وخرجت احمد وشيماء
احمد :بجد انا مش عارف اقولك اي
شيماء :متقولش حاجه يا احمد وفي يوم بليل كانو بيتفرجوا علي فيلم سلام يا صاحبي وعند مشهد معين
ثريا :شوفتوا الخائنه في حضن عادل امام وبتكلم جوزها يخلص ليه ورقه الخيانه دي صعبه اوي
شيماء :ساعت بتكون غصب
ثريا :انا اول مره اشوف خيانه غصب ولا رايك اي يا احمد
احمد :انا مش معاكم بخلص شغل في عالنت بتقولوا اي
ثريا :لو كان ليك اخت وعرفت انها حامل وهي مش متجوزه تعمل اي
احمد :,اقتلها طبعا
شيماء :تصبحوا علي خير
ثريا : هاجي اطلع ليكي بطانيه
شيماء :ماشي ودخلت اي لازمته الكلام اللي قولتي
ثريا :انا بفهم نظره العين وشوفت في عنيكي أن انتي عايزه تقولي لاحمد لمجرد أنه اتكلم معاكي كويس حبيت اعرفك رد احمد
شيماء :ماشي شكرا تصبحي علي خير
ثريا :وانتي من اهل الخير وخرجت
احمد :انا شايف انك بقيتي كويسه نقدر نحجز علشان العمليه
ثريا :مس هقدر دلوقتي اخاف تفشل
احمد :ثريا انا لازم ارجع الشغل
ثريا :بقيت كويسه لما شوفتك تقدر تسافر
احمد :طيب ماتيجي معايا
ثريا :ازاي وماما لا معلش وبعدين مازن هنا بيهون عليا الدنيا
احمد :باذن الله هنعمل العمليه
ثريا :بقولك اي انت وحشني اوي
احمد :وانتي كمان
ثريا :طيب اي ماتيجي نشوف مين واحش التاني اكتر
احمد :حبيبتي ودخلت نامت هي وأحمد
وفي اوضه شيماء كانت قاعده بتعيط
شيماء :انا عارفه أن غلط يارب ولازم ادفع تكن غلطتي بس هو والله فال إنه هيتجوزني منك لله يا طارق وسافر احمد وشهر وكلمت ثريا احمد
ثريا :احمد معجزه أنا مش مصدقه
احمد :خير يا حبيبتي فيه اي
ثريا :انا حامل يا احمد حامل حامل
احمد :معقول الف حمد وشكر ليك يارب شوفتي يا حبيتي أن ربنا كريم
ثريا :كريم اوي اوي والله انا حاسه أن هيغم عليا
احمد :مش عايزك تتحركي روحي عند مامتك
ثريا :شيماء رافضه قالت محدش هيشيلك الا انا
احمد : كتر خيرها والله انا هنزل في اقرب وقت
ثريا :لااااا احنا محتاجين كل جنيه خليك عندك وانزل لما أولد احمد :كان نفسي اكون جنبك والله
ثريا بكره تيجي بالسلامه وقفلت السكه
شيماء :طيب انا لما أولد والناس تيجي مش هقدر اقف علي رجلي
ثريا :انا هقول اني خايفه من الحسد ومحدش يجلي كتير
شيماء :انتي كل حاجه مرتبه ليها كده
ثريا :ده امل حياتي
شيماء ماشي وعدا ٧شهور
شيماء :ااااه ثريا الحقني
ثريا :مالك فيكي اي
شيماء :شكلي بولد
ثريا :ده لسه بدري
شيماء :اااااه مش قادره
ثريا :وطي صوتك والنبي انا هتصل بالدكتور يجي وجه ولدت
وتاني يوم راحت حماتها
شيماء:مش قادره اقوم
ثريا : حاولي معلش
شيماء: حاضر وخرجت فتحت
الحما:انتي ازاي متتصليش بيا
شيماء كنت ملغومه ومش عارفه افكر
ثريا :تعالي يا ماما شوفي امنيه حلوه ازاي
الحما:كلها احمد الله اكبر
شيماء :انا تعبانه لاني صاحيه من بدري هدخل انام
الحما :تنامي اي اعملي ليها مغات الاول
شيماء :حاضر وخرجت
الحما:اي ده شيماء انتي هدومك غرقنا دم ليه ،😯
يتبع
- لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على (رواية بنت سلفتي)