القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية شقة طالبات الفصل الثاني 2 بقلم دودا حودا

 رواية شقة طالبات الفصل الثاني 2 بقلم دودا حودا

رواية شقة طالبات البارت الثاني

رواية شقة طالبات الفصل الثاني 2 بقلم دودا حودا

رواية شقة طالبات الجزء الثاني 

#شقه طالبات 
#الحلقه الثانيه 
#بقلم دوداا حوده 
سوسو :في شركه مقولات 
مديحه :اه بتشتغلي اي مش فاهمه 
سوسو :ڜئون عاملين 
مديحه:نعم 
سوسو :اي مش عجبك 
مديحه:لا انا قولت حاجه بس شكلك ميقولش كده 
سوسو :امال يقول اي مش  فاهمه 
مديحه :مافيش اسمع يا عم محمد الشقه دي هيكون ليها مواعيد احنا جداد في المنطقه ومش عايزين كلمه من حد 
سوسو :انتي قديمه اوي 
ايمان:احنا ناس قديمه 
مديحه :ومافيش زيارات هنا خالص 
سوسو :انا مليش حد يعني عادي 
ايمان:انا هموت وانام 
سوسو :طيب ها اتفقتوا هتخدوا انهي اوض 
مديحه:ماشي يا عم محمد خالص 
محمد :بس انا مش بحب المشاكل 
مديحه :اتكل علي الله يابا مش ناقصك هي 
ايمان :الله يخربيت فقرك 
سوسو : ياااه الجو حر اوي 
مديحه :انتي بتعملي اي 
سوسو :اي هقلع الجميز 
مديحه :قدمنا كده 
سوسو :هو في حد فيكم راجل وانا معرفش 
مديحه :لا بس المفروض يكون في حياء يلا يا ايمان ودخلوا الأوضه 
ايمان :قولي انك غيرانه منها 
مديحه :انا ليه يعني 
ايمان:البت صاروخ بصراحه 
مديحه :اي الفاظك دي 
ايمان :بصراحه البت جامده مش عايزه كلام 
مديحه :نامي علشان نقوم نعمل اكل 
ايمان :هو احنا اللي هنعمل اكل 
مديحه :لا هنخلي بتاعت شئون العاملين هي اللي تعمل لينا انا أشك أن هي معاها اعداديه اصلا 
ايمان : هههههههههههه بس لتسمعنا 
مديحه :نامي نامي وفي اوضه سوسو تلفونها رن 
سوسو :الو ايوه يا استاذ محمود 
محمود :اي استاذ دي مالك 
سوسو :مالي بحاول الزم حدودي
محمود:هو انتي لسه زعلانه 
سوسو :ازعل ليه انك خوفت تقول لمراتك انك متجوزني ونقلتني فرع اسكندريه علشان اكون بعيده 
محمود :سهير انا عايزك تقدري موقفي معلش 
سوسو :مقدره عالاخر 
محمود :الشقه عجبتك 
سوسو :اه وقاعد معايا بنتين 
محمود :ليه انا متفق مع صاحب البيت انك تكوني لوحدك 
سوسو :انا مبسوطه كده بس عايزه اعرف انت هتكتب عليا رسمي امتي 
محمود :ها انشالله قريب 
سوسو :انا مش هشتغل هنا بوفيه برضه مفهوم 
محمود: امال اي يا سوسو اهدي بس لحد ما اعرف اجيلك بقول اي شاهيناز صحيت سلام دلوقتي 
سوسو :الو الو ماشي يا محمود 
وفضلت تفتكر اللي حصل قبل السفر 
                    #فلاش باك 
سوسو :عملت ليك ليمون 
محمود :قولتك عايز قهوه 
سوسو :لا انت محتاج تهدي اعصابك 
محمود :اه والله اي ده بتعملي اي 
سوسو :بعملك مساج 
محمود :معقول هنا 
سوسو :اه شكلك عايز تفصل خالص .
محمود :السكرتيره ممكن تدخل 
سوسو :مش هاخد ٥دقايق 
محمود :هيجيلك الشقه انهارده 
سوسو :بجد 
محمود :اه محتاج افصل شويه .
سوسو :تنور بيتك يا حبيبي 
محمود :سهير هو انتي بتحبني بجد 
سوسو :بلاش سهير ده انت عارف ان بكره الاسم ده 
محمود :يا سوسو 
سوسو :هو لو انا مش بحبك كنت وافقت أن اتجوز عرفي 
محمود :اوعدك بس اخلص مشكلي مع شاهيناز واتجوزك رسمي 
سوسو :اللي فارق معايا وجودي جمبك انا بحبك اوي يا محمود 
محمود :سوسو خدي بالك احنا في الشغل 
سوسو :بجد انت وحشني اوي والباب اتفتح 
شاهيناز :ينهار اسود اي ده 
محمود :اهدي بس تعالي هفهمك 
شاهيناز :قفلت المكتب انت بتعمل اي ومعايا مين دي 
سوسو :,مدام شاهيناز انتي فاهمه الموضوع غلط 
شاهيناز :وكنتي عايزه افهم الموضوع صح أمتي لما تكوني قاعده علي رجله 
سوسو :اهدي بس استاذ محمود كان ظهرو وجعه 
شاهيناز:وانتي اي بتريحي 
محمود : وطي صوتك الناس تسمع 
شاهيناز:خايف اوي علي شكلك لولا خايفه علي اسم بابا وشركته كنت فضحتك 
محمود باس ايد شاهيناز:حقك عليا يا روحي 
شاهيناز:اطلعي برا انتي مفروده 
محمود : ايوه اطلعي برا مش عايز اشوف وشك هنا تاني 
سوسو :حاضر يا فندم 
شاهيناز:و اياك اشوف وشك في اي شركه انا اعرفها 
محمود :برا قولتك برا حقك عليا يا روحي 
شاهيناز:انا عايز اعرف كانت بتعمل اي بالظبط 
محمود :بجد ظهري كان وجعني بس الحمد لله انك جيتي في الوقت المناسب وفوقت لنفسي يا حبيبتي 
شاهيناز:, اوعي كده بلا قرف ومشيت وراح سال علي سوسو عرف انها مشيت راح ليها البيت 
سوسو : خير يا استاذ محمود 
محمود :حقك عليا يا روحي أما اسف 
سوسو :والله بسهوله كده 
محمود :انتي عارفه أن كل حاجه باسمها ومكنش ينفع اتكلم معاها بس اوعدك والله بكره هاخد حقك 
سوسو :والله طيب 
محمود :والله بكره هتشوفي يا حبيبتي وانا اوعدك اي فلوس انتي عايزها هتكون تحت امرك بس ياريت تسمحني 
سوسو : اطلع برا يا محمود 
محمود :سوسو انا والله ما اقدر اعيش من غيرك انا اموت 😭
سوسو :محمود انت بتعيط 
محمود :وجودك معايا اكبر نعمه بس والله انا ما هقدر اعمل اي حاجه معاها سامحني والنبي 
سوسو :طيب بطل عياط والنبي 
محمود :لما تقولي انك مسمحاني 
سوسو :حبيبي انا مقدرش اشوفك كده 
محمود :انا هوديكي فرع الشركه في اسكندريه 
سوسو :ينهار اسود ده انا اموت لو فضلت يومين مش بشوفك 
محمود:هيجيلك كل اسبوع والله بس وافقي 
سوسو :انت كلامك اومر يا حبيبي 
محمود :هاجر ليكي شقه هناك بس خدي بالك من نفسك 
سوسو :ماشي يا حبيبي 
محمود :طيب تعالي بقي اقولك حاجه ،🙈🙈
سوسو :عنيا 
                         #رجوع 
سوسو :ماشي يا محمود لما اشوف اخرتها ودخلت المطبخ 
وفي اوضه البنات 
مديحه :ايمان قومي
ايمان :بس بقي والله تعبانه 
مديحه :قومي انا جوعت اوي وشكل الجيران عاملين اكل تحفه ريحته جامده 
ايمان :اه اوي جعانه بس تعبانه مش قادره 
مديحه :قومي بقي وقامت خرجت اي ده 
سوسو :كل ده نوم كنت لسه هصحيكم الاكل خلص 
مديحه :مين اللي عمل الاكل ده 
سوسو :انا هيكون مين يلا تعالي
مديحه:لا شكرا احنا معانا اكلنا 
سوسو :مهو ده اكلكم 
مديحه:يعني اي 
سوسو :انا عملت الغدا من معاكم بصراحه كسلت انزل اشتري 
مديحه :ومين اداكي الأذن تعملي كده 

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على (رواية شقة طالبات)

reaction:

تعليقات

تعليق واحد
إرسال تعليق

إرسال تعليق