القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية جوزي الدجال الفصل الأول 1 بقلم دودا حودا

 رواية جوزي الدجال الفصل الأول 1 بقلم دودا حودا

رواية جوزي الدجال البارت الأول

رواية جوزي الدجال الفصل الأول 1 بقلم دودا حودا


رواية جوزي الدجال الجزء الأول

#جوزي الدجال 
#الحلقه الأولي 
#بقلم دوداا حوده 
صاحب العماره :تعالي اتفضلي ادخلي
دعاء :بسم الله مشاء الله الشقه حلوه اوي 
صاحب العماره :بس زي ما قولتك ملكيش دعوه بالسكان خالص 
دعاء :انا بشتغل طول اليوم وباجي عالنوم 
صاحب العماره :ماشي عايزه حاجه تاني 
دعاء :شكرا ليك اوي 
صاحب العماره : خدي مفتاح الشقه اهو مع ان مش هيفيدك
 في حاجه زيما قولتك غيري الكالون
دعاء:حاضر ربنا يسهل وخلصت الشقه مسحتها ولسه يدوب
 هتقعد الباب خبط فتحت دعاء 
دعاء :ايوه مين حضرتك 
نورا :انا نورا جارتك وشوفتك طول النهار وانتي بتروقي
 الشقه قولت اعملك حاجه تكليها
دعاء :اه تسلم ايدك انا جعانه اوي اتفضلي تعالي 
نورا :هجيب ابني بس لحسن لوحده في الشقه 
دعاء :تمام ودخلت نورا عند دعاء 
نورا :اتمني الاكل يعجبك 
دعاء :جميل جدا بس كلي معايا 
نورا :اصل جوزي قرب يجي مش هينفع 
دعاء :اه اهلا بيكي 
نورا :نورتي العماره 
دعاء :ميرسي ابنك جميل جدا 
نورا :ميرسي انتي متجوزه 
دعاء :لا مش متجوزه بابا وماما ماتو في حادثه وكنت بدور
 علي شغل لقيت هنا في القاهره 
نورا :نورتي القاهره 
دعاء :عندي سؤال رخم معلش هو اللي في وشك ده 
نورا :جوزي 
دعاء :ضربك 
نورا :المهم  احنا لازم نكون اصحاب انا مليش. خالص 
دعاء:وانا كمان مليش حد خالص ياريت نكون اصحاب
نورا :تمام انا جوزي بينزل شغله بليل هيجيلك نقعد سوا 
دعاء :تمام ماشي هستناكي بس انتي عينك فيها مشكله 
لو كده نروح ل دكتور 
نورا :لا دي حادثه زمان مش جوزي 
دعاء :اه تمام هشرب نسكافيه اعملك 
نورا :لا شكرا انا هروح 
دعاء :بتعملي اي سيبي الحاجه مش كفايه عملتي الاكل هغسل انا المواعين والله 
نورا :لا انا هاخدهم 
دعاء :يابنتي سبيهم انا هعملهم 
نورا :هجيلك بكره 
دعاء :هستناكي ومشيت نورا واتصلت دعاء بصحبتها ايمان 
ايمان :حبيبتي والله كنت لسه هكلمك 
دعاء :يا بكاشه 
ايمان:هاخدتي الشقه الجديده 
دعاء :اه الشقه جميله اوي والله 
ايمان :هاجي اشوفها بقي 
دعاء :تنوري في اي وقت يا قلبي وبصت علي الكرنه لقت
 الببرونه بتاعت ابن نورا اي ده 
ايمان: اي فيه اي 
دعاء :نورا نسيت ببرونه ابنها 
ايمان :نورا مين 
دعاء :جارتي الجديده 
ايمان :انتي لحقتي يخربيتك 
دعاء :والله هي اللي جت وجابت ليا اكل 
ايمان :طيب روحي خبطي عليها 
دعاء :الصبح بقي باذن الله انا هموت وانام 
ايمان : طيب يا قلبي تصحبي علي خير 
دعاء :وانتي من اهل الخير
وتاني يوم صحيت دعاء وراحت خبط علي نورا فتح جوزها 
دعاء :صباح الخير 
اشرف :اي خدمه 
دعاء :انا جارتكم الجديده ومدام نورا نسيت الببرون عندي امبارح 
اشرف :مين نسيت عندك اي 
دعاء :مدام نورا قفل الباب في وشها ودخل 
دعاء :اي قليل الذوق ده ودخلت شقتها وبرضه في نفس
 الميعاد الساعه ٨الباب خبط فتحت دعاء 
نورا :انا اسفه ليكي علي اللي حصل 
دعاء :هو ده جوزك 
نورا :ايوه هو 
دعاء :اي اللي في وشك ده ضربك برضه 
نورا-:ايوه ضربني 
دعاء :انتي ازاي عائشه معاه الإنسان ده 
نورا:علشان ابني هعمل اي 
دعاء :ارجعي لأهلك 
نورا :مليش حد زيك برضه 
دعاء :عيشي لوحدك مش احسن ما يضرب فيكي كل شويه 
.
نورا :محدش غيرك هيسعدني 
دعاء :عايزني اعمل اي وانا اعمله 
والباب خبط فتحت دعاء وكان جاره 
دعاء عايز حاجه حضرتك 
جاره :هو انتي بجد شوفتي نورا
دعاء :ايوه اي عايز تضربها تاني 
جاره :اضرب اي دي ميته من سنه شوفتها ازاي 

يُتبع ..

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على (رواية جوزي الدجال)
reaction:

تعليقات