القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية شقة طالبات الفصل العاشر 10 بقلم دودا حودا

 رواية شقة طالبات الفصل العاشر 10 بقلم دودا حودا

رواية شقة طالبات البارت العاشر

رواية شقة طالبات الفصل العاشر 10 بقلم دودا حودا


رواية شقة طالبات الجزء العاشر

#شقه طالبات
#الحلقه الاخيره 
#بقلم دوداا حوده 
ايمان:بجد مش عارفه ازاي كنت مصدقه راجل زي ده 
سوسو :ساعت مش بنشوف عيوب اللي قدمنا علشان احنا عايزين كده محدش بيقدر يداري عيوبه كتير 
ايمان :عندك حق انا هقوم انام علشان الشغل بكره 
سوسو :وانا هقوم انام لان مديحه اكيد عايزه تخرج من اوضتها ومش عايزه الا لما انام 
ايمان : هههههههههههه يخربيت فقرك 
سوسو :انا مش عارفه ليه بتكرهني كده 
ايمان :تصبحي علي خير 
سوسو :وانتي من اهل الخير وقامت ايمان وتلفون سوسو رن 
ابراهيم :, نمتي 
سوسو :لا قاعده 
ابراهيم :هشوفك بكره زي ما اتفقنا 
سوسو :اكيد طبعا هو انا هقدر اقول لا 
ابراهيم :هو ممكن اعرف اي اللي غير فكرتك كده 
سوسو :مش عارفه بس حاسه ان مشدوده ليك اوي 
ابراهيم :حاسس انك بتلعبي بيا 
سوسو :هكسب اي 
ابراهيم :يعني حابه تعرفي ايمان
سوسو :خليك ذكي لو كنت عايزه اقولها ليه هقول دلوقتي ما كنت قولت من اول يوم كلمتني فيه 
ابراهيم :هحاول اصدق 
سوسو :هو انت خسران حاجه مش كده كده ايمان مش في دماغك 
ابراهيم :اه بس انا اللي اسبها مش هي اللي تسبني 
سوسو :حلو تفكيرك يلا لاني هموت وانام 
ابراهيم :طيب مافيش صوره لحبيبك 
سوسو :وهتشوفها ازاي 
ابراهيم :فيس بوك 
سوسو :معنديش مليش في الجو ده
ابراهيم :بكره هعملك اكونت بكره 
سوسو تصبح على خير
ابراهيم :وانتي من اهل الخير يا حياتو وقامت سوسو وخرجت مديحه من اوضتها 
سوسو :رايحه فين 
مديحه :نعم 
سوسو : يعني لو رايحه تعملي اكل هنعمل سوا لاني جعانه 
مديحه :لا مش هاكل
سوسو :عندي سؤال ليكي 
مديحه :اتفضلي
سوسو :هو انتي ليه بتكرهني مع ان معملتش ليكي حاجه 
مديحه :كرها لبسك اسلوبك حياتك ازاي بنت زيك تعيش لوحدها كده 
سوسو :طيب مانتي سايبه بيتك وأهلك وعايشه لوحدك 
مديحه :لاااااا انا بدرس ومعايا بنت عمي واخويا هنا في اسكندريه مش عايش معايا علشان ايمان تاخد رحتها 
سوسو :عايزه اسالك سؤال 
مديحه :شكلها ليله مش هتعدي اتفضلي 
سوسو : مش هطول عليكي لو بابكي بعد الشر مات 
مديحه :والدي متوفي 
سوسو :الله يرحمه افرضي أن عمك جه وقال لمامتك انا عايز اتجوزك ومامتك فرضت فضل يرخم عليها لحد ما هي زهقت وفكرت تمشي وتسيب البيت وفي نفس اليوم كان حاسس انها هتعمل كده وشافها ولم البلد كلها وقال إنها سيئه السمعه لدرجه مامتك مستحملتش الصدمه وماتت 
مديحه :ده انا اقتله لو عمل كده 
سوسو :اسمعني للآخر لو سمحت وبعد وفاه مامتك باسبوع قرر أن يجوزك واحد اكبر منه 
مديحه :مش هوافق
سوسو :بس انتي لوحدك في الدنيا ملكيش حد غير اخت اصغر منك يعني محدش هيسمعلك 
مديحه:همشي 
سوسو :ده اللي انا عملته 
مديحه :وحملك 
سوسو :والله كنت متجوزه بس حظي وحش برضه طلع واطي وكان عايز ينزل الجنين 
مديحه :وهو انتي تنزلتي الجنين 
سوسو :لا من الزعل 
مديحه :بت انتي اي قطعتي قلبي 
سوسو :والله انا ما عايزه كده بس بجد انا محتاجه حنان من الناس اللي حواليا لان ملقتش حنان من اقرب الناس ليا تصحبي علي خير 
مديحه :سوسو تعالي في حضني وخد سوسو في حضنها وسوسو كانت عامله تعيط 
ايمان :اي ده هو فيه اي 
مديحه :البت دي طلعت غلبانه اوي 
ايمان:ده من أمتي 
مديحه :بس مش وقته اعتبرني اختك يا سوسو ولو عوزتي اي حاجه في اي وقت انا تحت امرك 
وتاني يوم راحت ايمان تقابل محمود 
محمود :كنت خايف انك متجيش تاني 
ايمان:ليه كده 
محمود :ايمان انا بحبك والله وربنا يعلم ولو انا انسان مس كويس مكنتش قولت ليكي اني متجوز 
ايمان:ما اكيد كنت هعرف 
محمود :ايمان ارجوكي انا مش مرتاح خالص مع مراتي ولما شوفتك حسيت أن انتي الدنيا وما فيها 
ايمان :موافقه بس مش عرفي 
محمود :بس انا مقدرش اكتب عليكي رسمي دلوقتي 
ايمان :خالص انا مش مجبره اتجوز كده 
محمود :طيب اوعدك سنه بالظبط اقدر أطلق فيه مراتي هتجوزك رسمي ودخلت سوسو 
سوسو :مساء الخير يا استاذ محمود 
محمود :انتي اي اللي جابك هنا 
سوسو اي ده هو حضرتك مش حابب تشوفني اوي كده 
ايمان : مين دي 
سوسو :انا 
محمود :وحده كانت شغاله معايا 
سوسو : هههههههههههه بس كده 
ايمان :ممكن اعرف مين دي 
محمود :يلا بينا يا ايمان من هنا 
سوسو :هو انت مش حابب تعرف اخبار الحمل 
محمود :يلا يا ايمان 
ايمان :انا مش هامشي الا لما اعرف مين دي 
محمود :بعدين 
سوسو :انا كنت مراته 
ايمان :اي مراتك 
سوسو :اه كنت شغاله معاه ورسم عليا دور الحب و الحنان لحد ما اتجوزنا واول لما عرف أن حامل رماني
ايمان :معقول 
محمود :انتي اللي وحده رخيصه وملكيش أهل 
شاهيناز:لا والله يعني الكلام ده حصل 
محمود: شاهيناز انتي اي اللي جابك هنا 
شاهيناز:ربنا بيحبني علشان اعرف جوزي الغالي بيعمل ايه
محمود : اسمعني بس والله دول كدابين 
شاهيناز:انا كنت حاسه انك واطي وجبان طلقني يا محمود احسن 
محمود :مقدرش والله انا بحبك 
شاهيناز:اخرس خالص ولو مطلقتش بسهوله انا هحبسك بوصلات الامانه 
محمود :لا وعلي اي انتي طالق 
شاهيناز: ماشوفش وشك في الشركه تاني او في اي مكان 
محمود :ماشي يا سوسو انا هعرف اخد حقي منك ازاي 
شاهيناز:جدع بوص ليها بعنيك بس ومشي محمود 
سوسو :بجد انا مش عارفه اشكرك ازاي
شاهيناز:المفروض انا اللي اشكرك طبعا ومكانك في الشغل زي ما هو هو حباه ترجعي 
سوسو :شكرا لحضرتك بس انا هرجع بلدي 
شاهيناز:ده رقمي لو عوزتي اي حاجه في اي وقت كلمني 
سوسو :شكرا ليكي وراحت سوسو تقابل ابراهيم 
ابراهيم :عامله اي 
سوسو:بخير والله ها قولت اي في موضوع جوزنا 
ابراهيم :بهدوء كده انتي جايه عليا عالطول كده 
سوسو :انا مش هتجوز الا رسمي
ابراهيم :وانا موافق نروح دلوقتي للماذون 
ايمان :بسرعه كده 
ابراهيم :ايمان دي دي دي هي اللي قالت عايزه اشوفك علشان 
ايمان :بطل كدب بقي انا مش عارفه كنت بحبك ازاي 
ابراهيم :والله يا حبيبتي هي اللي عامله تغويني
ايمان :انا عرفت كل حاجه ولو مش بعد عن طريقي مش هتعرف هيحصل فيك اي يلا يا سوسو 
وكان في البيت قاعد شريف ومديحه
مديحه :مالك شكلك عامل ليه كده
شريف :عندي موضوع مهم عايز اكلمك فيه 
مديحه :اتجوزها 
شريف :هي مين 
مديحه ،سوسو اتجوزها البت غلبانه اوي
شريف :هوانتي عرفتي منين 
مديحه :سمعتها الصبح وهي بتكلمك وبتقولك ابعد عني علشان عارفه أن اهلك مش هيوافقوا وهي مش عايزه مشاكل 
شريف :انتي اي اللي خلاكي تغيري رايك كده 
مديحه :علشان حطيط نفسي مكانها وبجد بقول لو مكنش ليا سند كان ممكن اكون زيها ودخلت ايمان وسوسو 
سوسو :مساء الخير 
مديحه :اهلا اهلا بالعروسه 
سوسو :اي انتي بتقولي اي 
شريف :كده مش ناقص الاماما 
مديحه موافقه 
ايمان :الف الف مبروك 
سوسو :بجد دي احلي مفاجاه 
ايمان :لااااا مفاجئتي انا احلي 
مديحه :خير 
ايمان :بليل هتعرفوا وبليل الباب خبط 
مديحه :لما اقوم اشوف مين 
ايمان:لا افتحي انتي يا سوسو 
سوسو :خير مين يا تري وفتحت وكانت اميره 
اميره :سهير وحشاني اوي والله 
سوسو :لا معقول اميره 
ايمان :علشان تعرفي واتجوز شريف من سهير وعاشت اميره معاهم وبعد ما خلصت ايمان وسهير تعليم اتجوزوا 
تمت 
ثريا :يعني اي عايزه بنتك هو انا بمزاجك وازاي هتقولي أن عندك بنت وجوزك ميت من سنتين 
شيماء :انا مش قادره اعيش من غيرها 
ثريا :وده كان اتفقنا 
شيماء :ثريا قدري موقفي طارق وافق أنه يتجوزني
ثريا :لا انا مش لعبه معاكي لما كنتي خايفه من الفضيحه قولي أنك حامل وخدي البنت ودلوقتي عايزه تخديها بعد ما قولت لجوزي ان انا خلفت 
شيماء  :جوزك لسه مسافر ممكن تقولي ليه أن البنت ماتت 
ثريا :تعالي نكمل كلامنا في البلاكونه علشان مامتك مش تسمع ودخلت البلاكونه وزقتها ثريا 
ثريا :ينهار اسود يا ينهار اسود 
الام :في اي 
ثريا :شيماء رمت نفسها من البلاكونه 
الام:بنتي معقول 
ثريا :منه لله اللي كان السبب اللي ضحك عليها 

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على (رواية شقة طالبات
reaction:

تعليقات