القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية هروب بلا عوده الفصل الثامن 8 بقلم دودا حودا

 رواية هروب بلا عوده الفصل الثامن 8 بقلم دودا حودا

رواية هروب بلا عوده البارت الثامن

 
رواية هروب بلا عوده الفصل الثامن 8 بقلم دودا حودا

رواية هروب بلا عودة الجزء الثامن 

#هروب بلا عوده 
#الحلقه الثامنه 
#بقلم دوداا حوده 
مينا :رايحه فين 
ايمان :مش عارفه انا مليش مكان اروحه 
مينا :طيب اي اللي نزلك من فوق 
ايمان :انا والله ما عايزه ليكم مشاكل بس انا مش عارفه حظي عمل كده ليه انا سبت كل حاجه فلوس جوزي ويمكن حق جوزي كمان وابني اللي نزل علشان مش عايزه مشاكل والله 
مينا :برضه مقولتيش اي اللي نزلك 
ايمان :رضا عرف مكاني هنا 
مينا :تمام وانتي ماشيه علشان كده 
ايمان :مش عايزه ليكم مشاكل 
مينا :اطعلي قدامي بس 
ايمان :ارجوك سبني امشي 
مينا :متخافيش انا جمبك اطلعي 
ايمان : مينا ارجوك 
مينا :قولتك انا هجيب ليكي حقك يلا بقي اطلعي ايمان عايز اسالك سؤال هو انتي ليه مقولتيش ل مرينا ان انا اللي خد الفلوس ما أن لما دخلت الاوضه كنت حاسس انك صاحيه 
ايمان :كنت حاسه ان انت هترجعهم وحتي لو مكنتش رجعتهم كنت حطاه في دماغي أن هديهم لمرينا والله 
مينا :طيب اطلعي 
وطلعت ايمان وخبطت 
ايمان :والله مينا اللي طلعني ...
الام :تعالي في حضني 
ايمان جريت في حضنها 
الام:حقك عليا يا بنتي انا خايفه علي عيالي بس والله 
ايمان :عارفه والله 
مينا :انا هجيب حقك منه وبكره تشوفي 
ايمان :لا انا مش عايزه غير اني اطلع منه 
مرينا :هو انتي فاكره أن هو هيطلقك بسهوله كده 
ايمان :انا مش بقيت بعرف افكر والله 
مرينا :هتصل بجورج وأشوف عمل اي مع المحامي 
ايمان :اه ارجوكي 
الام :هتحبي تفطري اي اي رايك نعمل صنيه مكرونه بالبشاميل غرقانه بالبشاميل كده 
ايمان :تصدقي ان ماما كانت دائما بتعملها ليا لاني بحبها 
الام :حقك عليا يا ايمان متزعليش 
ايمان :والله انا عارفه أن عملت ليكم مشاكل كتير بس انا بجد مش عارفه افكر 
الام :سبيها علي الله وهو هيحلها 
وفي فيلا رضا 
رضا :مياده هربتيها ليه 
مياده :انا غلطانه والله بس هي صعبت عليا 
رضا :صعبت عليكي انا هوريكي عذاب عمرك ما شوفتي والله علي الحركه دي 
مياده:ارجوك انا اسفه والله 
رضا : غوري من قدامي بقي خدوها نزلوها تحت وممنوعه من الاكل والشرب الا لما اقول 
مياده :ارجوك انا اسفه حقك عليا والله العظيم هرجعلك ايمان تاني 
رضا :دائما كده ربنا رزقني بالمتخلفين من صغيري وانا كده 
                           #فلاش باك 
رضا وياسر في الفيلا مع بابهم 
الاب :ياسر تعالي اقولك 
رضا قوم شوف فيه اي 
الاب :رضا اعمل اللي قولتك ليه 
رضا :يادي القرف أبدينا 
الاب :بتقول حاجه
رضا :لا خالص حاضر ماشي 
الاب :تعالي يا ياسر 
ياسر :حاضر يا بابا ودخل المكتب 
الاب :بكره هتسافر اسكندريه لازم تروح الفرع لينا اللي هناك علشان اخوك بوظ الدنيا هناك 
ياسر :حاضر يا بابا بس هو كده مش رضا يضايق 
الاب :يضايق ولا يتحرق كفايه كان هيخرب لينا الدنيا هناك 
ياسر :مش قولت لحضرتك هو ممكن يتجوز البنت دي والموضوع يتحل 
الاب :مش راضي والحمد لله البنت مجبتش سيرته خالص واتكفت بالفلوس اللي خدتها 
ياسر :هي خد فلوس 
الاب :اكيد امال هخليها تسكت ازاي المهن روح انت وخليك هناك 
ياسر :حاضر يا بابا بعد اذنك 
الاب :اتفضل وسافر ياسر 
رضا :انا عايز افهم بقي اي اللي حصل ده 
الاب :قله الذوق انك تدخل بالطريقه دي 
رضا :ازاي ياسر يسافر مكاني مش مكفيك أنه ماسك كل الفروع اللي هنا 
الاب :وناوي اكتب ليه كل الشركات باسمه لانك انسان لا يعتمد عليه 
رضا :علشان اقتلك يا فؤاد 
الاب :انت بتقول اي 
رضا :ايوه هقتلك لو نويت تعمل كده 
الاب :انت اكيد اتجننت 
رضا :محدش اتجنن زيك طول عمرك بتفضل ياسر عني كأن هو اللي ابنك وانا لا وانا مش هسكت من هنا ورايح 
الاب :اه قلبي مش قادر هات الدوا 
رضا :مافيش دوت خليك مذلول كده انت اي مافيش فايده فيك 
الاب :بموت يا رضا هات العلاج 
رضا :مش قبل ما تسمعني أن لازم تتغير جرب تحبني انا شويه مش حاجه رايحه ل ياسر ومات الاب 
                         #رجوع 
وكان رضا ماشي بالعربيه وبيفتكر كل الكلام ده وخبط بنت بالعربيه
رضا :,انتي فيكي حاجه 
البنت :رجلي مش قادره وجعاني اوي اااه 
رضا :عامل يبص علي البنت وعلي جسمها ومش مركز في اي حاجه 
البنت :,رجلي حرام عليك انا مش قادره اتحرك 
رضا :لا ازاي تعالي معايا معقول اسيبك كده انتي اسمك اي 
البنت :اسماء اااااه يارجلي 
رضا :تعالي يا اسماء 
اسماء :هنروح فين 
رضا :هقولك تعالي بس وشال اسماء وراح بيها الفيلا 
اسماء :احنا رايحين فين 
رضا :, ترضي اوديكي مستشفي وسيمن جيم هنا هجبلك احسن دكتور 
اسماء :حد عايش معاك في الفيلا 
رضا :خايفه من اي ده الدكتور هيكشف. عليكي وهروحك عالطول 
اسماء :ماشي وطلع بيها الاوضه 
رضا :خليكي هنا عقبال ما اجبلك دكتور 
اسماء ده انت شكلك غني اوي 
رضا :ثواني وجيلك ونشوف الموضوع ده وغاب هنا ساعه وخرجت اسماء من الاوضه لقت رضا مدبوح جريت عالتلفون 
اسماء :الله يخربيتك يا مينا الراجل مات 
مياده :انتي مين واي اللي جابك هنا 
يتبع 

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على (رواية هروب بلا عودة
reaction:

تعليقات