رواية جواز حب وجواز مصلحه الفصل الثامن 8 بقلم دودا حودا

 رواية جواز حب وجواز مصلحه الفصل الثامن 8 بقلم دودا حودا

رواية جواز حب وجواز مصلحه البارت الثامن

 

رواية جواز حب وجواز مصلحه الفصل الثامن 8 بقلم دودا حودا

رواية جواز حب وجواز مصلحه الجزء الثامن

#جواز حب وجواز مصلحه
#الحلقه الثامنه 
#بقلم دوداا حوده 
عماد :انا والله ما عملت حاجه 
الظابط :قول الكلام ده في القسم 
الام :لا قسم اي انا ابني ملوش دعوه باي حاجه والله 
وراح عماد القسم 
الظابط :كنت فين من الساعه ٧الي الساعه ٨
عماد :روحت قبلت اللي كانت خطيبه اخويا وبعدها قلبت اللي كانت مراتي 
الظابط :كله اللي كانت 
عماد:والله العظيم انا ما عملت حاجه وهقتلها ليه احنا مافيش بينا مشاكل 
الظابط :بس اختها قالت إن كان في بينكم مشاكل 
عماد :بس مش لدرجه القتل والله 
الظابط :هنشوف الموضوع ده  تم حبس عماد ٤ايام علي ومع التحقيق واستدعاء اميره وميار 
محمد'معقول ميار هتقول أنه كان عندها 
الام :انا هروح ليها وابوس رجليها علشان تقول 
محمد:بس معقول لو قالو ممكن يخرج منها 
المحامي :جريمه القتل تمت من الساعه ٧الي الساعه ٨ ولازم نذبت هو كان فين في الوقت ده 
الام :بس ليه حنين تقول كده 
محمد:انا خايف يا ماما يكون عمل كده 
الام :لا قلبي بيقول أنه ملوش دعوه 
محمد :يارب يا امي 
الام :طيب هنعمل ايه 
محمد:تعالي بس اروحك علشان اشوف انا هعمل اي 
الام :لا مش هيجي ليا قلب 
محمد :يا امي ارجوكي بقي تعالي خليني اروحك علشان اقدر اقف جمبه 
الام :يا حبيبي يابني ياروح قلبي ربنا معاك يا حبيبي 
وفي بيت ام جيجي 
حنين :يا ماما كلي بقي اي لقمه 
الام :مش عايزه اكل حاجه 
حنين :يعني عدم اكلك هيرجع جيجي .
احمد :انتي بتقولي اي 
حنين :,انا خايفه عليها 
احمد :يامرات عمي كلي اي لقمه 
الام :مش عايزه انا داخله اوضه جيجي محدش يجي ورايا ودخلت 
حنين :هتاكل ولا اكل لوحدي عليه تسد النفس 
احمد :ده بجد 
حنين :مالك يا احمد بتبص ليا كده ليه 
احمد :مين قتل جيجي 
حنين :اكيد عماد مين غيرو ليه مصلحه 
احمد : هههههههههههه واشمعنا ماتت بعد كلامي معاكي وقولت ليكي عالحوار اللي دار بينا 
حنين:انت عبيط انت فاكر ان قتلت اختي 
احمد :حنين انا عارفك شيطانه اكتر من جيجي 
حنين  :ليه انا اللي بحب كل الرجاله تكون حوليا 
احمد :ايوه كده طلعي السواد اللي في قلبك 
حنين :في سواد بس مش لدرجه اني اقتلها هي ليها اعداء كتير وانت عارف 
احمد :برود اعصابك ده مش مطمني يا حنين 
حنين :هو انت لسه بتحبها بعد اللي قالتو ليك 
احمد :متغيرش الموضوع لو طلع ليكي يد في قتل جيجي انا اللي هاخد طرها 
حنين :ريح نفسك مش انا يا احمد وبعدين هتاخد طرها ازاي هتقول انها كانت مستغفله جوزها وبتحبك ومكنتش عايزه تحمل علشان هتطلق من جوزها وتتجوزك 
احمد :اخرسي وطي صوتك 
حنين :ايوه كده لم انت نفسك ولو ماما عرفت بالفلوس اللي كانت في الدولاب انا هقول علي كل حاجه مفهوم وموت بابا يا احمد فهمني طبعا خليني ساكته علشان انت اول واحد هتزعل 
احمد :شششش وطي صوتك 
حنين :ايوه كده خليني ساكته 
احمد :انتي بجد ازاي قلبك جامد كده 
حنين :والله ضحكتني وانتو اي بعد ما موتوا ابويا 
احمد :وربنا انا ما عملت حاجه 
حنين :بس سكت لما عرفت ان جيجي موتته 
احمد :كنت بحبها اوي 
حنين :,وبعتك علشان الفلوس والسفر 
احمد : انتي عرفتي منين موضوع ابوكي 
حنين. انا عارفه من يوم ما حصل كده 
                   #فلاش باك 
يوم عزاء ابو جيجي 
احمد :جيجي مين اللي اده ابوكي الدوا 
جيجي :انت عارف ان بابا بينسي اكيد هو خدوا مرتين 
احمد :محدش كان غيرك في البيت 
جيجي :احمد بقولك اي بلاس الدور ده علية 
احمد :ليه عملتي كده علشان تعيشي علي مزاجك 
جيجي : هههههههههههه عالاساس أن عمك كان ليه في اي حاجه ده الكرسي ده كان ليه لازمه عنه 
احمد :جيجي انتي اللي اديتي ابوكي الدوا مرتين صح 
جيجي :بقولك اي بلاش الدور ده انت اكتر حد مستفاد من موته علشان هتاخد في البيت ده 
احمد :انتي كل تفكيرك في الفلوس 
جيجي :وأحمد المدمن تفكريه في اي 
احمد :شكرا لذوقك 
جيجي :احمد عمك مات من نفسه 
احمد :حسبي الله ونعم والوكيل وكانت حنين وافقه وسامعه الكلام وخافت تتكلم  وتاني يوم طلعت ليه جيجي 
جيجي :اي نايم 
احمد :لا تعالي 
جيجي :احمد انا مش عايزك تزعل مني 
احمد :عايز اعرف انتي ليه عملتي كده 
جيجي :الجو حر اوي عندك وقلعت الروب 
احمد :اي ده 
جيجي : اي مش عجبك 
احمد :اللبسي هدومك يا جيجي 
جيجي :احمد انا بحبك 
احمد :,انزلي يا جيجي لو سمحت 
جيجي :ده بجد 
احمد :بقولك انزلي لو سمحت
جيجي :ماشي برحتك سلام ونزلت وبعدها أتقدم ليها عماد 
احمد :انتي موافقه 
جيجي :انت ناسي يوم ما طلعت ليك وقولت لا 
احمد :مش عايز حاجه في الحرام 
جيجي: هههههههههههه احمد ده انت مدمن 
احمد :جيجي انا بحبك وانتي بنت عمي 
جيجي :عماد مسافر والواد ده دماغه حلوه اي رايك يبقي مشروع كام سنه 
احمد :مش فاهم قصدك 
جيجي :يعني اتجوز عماد كام سنه واللي اقدر اخدو منه اخدو وشويه ونطلق 
احمد : مش موافق انتي اي انا قرفان من نفسي أن كنت عايزك وبعدها بكام شهر وافق احمد عالكلام ده وكان عالطول بيكلم جيجي وبتبعت ليه فلوس بس حب حنين واتقدم ليها 
ولما رجعت جيجي وعرفت 
جيجي :انت بتهزر صح 
احمد :ليه انا بحب حنين 
جيجي :واللي بينا 
احمد :انسي احسن 
جيجي :نعم بالساهل كده انا حبيتك 
احمد :وانا لا مش بقيت عايزك 
جيجي :عمرك ما هتتجوز حنين 
احمد :لو فكرتي تقولي ليها حاجه هقتلك 
جيجي :هوريك يا احمد وأحمد راح واتكلم معاه حنين وقال ليها كل حاجه قبل جيجي 
                    #رجوع 
احمد :بجد انا قرفان من نفسي ومنكم 
حنين :احمد انا يمكن موت جيجي مش فارق معايا بس والله مانا اللي موتتها 
احمد :امال مين 
حنين :قبل ما اقولك مين مش  عايز تعرف السبب اللي جيجي موتت بابا بسببه 
احمد :هو انتي تعرفي السبب 
حنين:زي ما عارفه مين اللي قتل جيجي والله مانا 
احمد :مين 
حنين،:هقولك كل حاجه بس علشان تعرف ان مش زي زي جيجي 
يتبع 

تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-