القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية هروب بلا عودة الجزء الثاني الفصل السابع 7 بقلم دودا حودا

 رواية هروب بلا عودة الجزء الثاني الفصل السابع 7 بقلم دودا حودا

رواية هروب بلا عودة الجزء الثاني البارت السابع

 

رواية هروب بلا عودة الجزء الثاني الفصل السابع 7 بقلم دودا حودا

رواية هروب بلا عودة الجزء الثاني الجزء السابع 

#هروب بلا عوده 
#الحلقه السابعه 
#بقلم دوداا حوده 
مرينا :ايوه بتكلم بجد 
جورج :وانا مش موافق طبعا 
مرينا :وانت مالك يا جورج اصلا 
جورج :مرينا الفلوس دي هتخسرنا بعض 
مرينا :هو انت فاكر ان كل حاجه هتكون ملكي لا هو بس لحد ما تشوف هتعمل اي مع محمود 
جورج :علشان خاطري بلاش 
مرينا :هي لو مش هتعمل كده معايا هتعمل كده مع مينا 
جورج :تعمل كده ملناش دعوه مينا حر في حياته 
مرينا :يعني بجد الموضوع ده مش فارق معاك 
جورج :انا كنت انهارده هخسرك بسبب الفلوس وبصراحه فقوت لنفسي ومش عايز اي حاجه تخسرنا بعض تاني 
مرينا :كان ليه يا جورج كنت هتستفاد اي 
جورج :ما خلاص بقي يا مرينا 
مرينا :والله مش بفتح في مشاكل بس عايزه اعرف كان اي اللي هيحصل 
جورج :محمود متجوز 
مرينا :نهار اسود وانت عارف 
جورج :خلاص بقي أنا قولت هبدا بقي صفحه جديده 
مرينا : لا انت لازم تفهمني الموضوع كله وكمان تساعد ايمان
جورج :نفين اللي اشتغلت معاه ايمان تبقي مرات محمود 
مرينا :طيب وليه مهو كان اتجوزها وكانت كل حاجه هتكون بتاعته 
جورج :الطمع يعمل اكتر من كده 
مرينا :يعني كان عندها حق لما مشت نفين 
جورج :مرينا خلي حياتنا في بيتنا وابعدي بقي عن الوش ده 
مرينا :مش قبل ما اخلص ايمان من محمود 
جورج :ماشي يا مرينا 
مرينا :وانت اكيد هتسعدني 
جورج : عايزني اعمل اي 
مرينا :هتفضل قريب لمحمود علشان تعرف كل أخباره 
جورج :لو ده هي خليكي تسامحني انا موافق 
مرينا :اكيد طبعا هسامحك 
جورج :ماشي يا مرينا 
مرينا :طيب اقول اي لايمان 
جورج :مش فاهم قصدك 
مرينا :المفروض أن احنا هنروح الشهر العقاري بكره 
جورج :,انا هساعدك في كل حاجه الا الموضوع ده سامحني 
مرينا :وانا هحترم طلبك 
جورج :حبيبتي والله وريني دماغك كده 
مرينا :خلاص مفيهاش حاجه 
جورج : تقصدي انا كنت متخيل أن لما احنا نتجوز هنعلب مصارعه حره بقي مع بعض بس طلعتي ورق خالص 
مرينا :هي مين دي اللي ورق تحب اوريك 
جورج :روحي بقي اتنيلي كده 
مرينا : طيب تعالي هنا 
جورج :اه دماغي يا غبيه انتي بتخنقني 
مرينا :علشان تعرف بس 
جورج :بحبك والله 
مرينا :وللاسف برضه انا كمان بموت فيك 
وفي مكتب ايمان المكتب خبط 
ايمان :,ادخل محمود داخل ب ورد 
محمود : انا اسف 
ايمان :علي اي 
محمود :بجد انا غلطان حقك عليا 
ايمان :مافيش حاجه خلاص 
محمود :بجد انا مش عارف عملت كده ازاي 
ايمان:حصل خير. يا محمود بقي 
محمود :طيب هترجعي الفيلا انهارده 
ايمان:بجد انا نفسيتي زفت ومش هقدر ارجع الفيلا 
محمود : يبقي لسه زعلانه مني 
ايمان :قولتك لا يا محمود بس انا مش عايزه ارجع الفيلا 
محمود : طيب تعالي نغير جو في اي مكان 
ايمان:عندي شغل كتير اكيد مش دلوقتي 
محمود :ماشي اللي يريحك يا ايمان 
ايمان :مش عايزك تكون زعلان 
محمود :المهم انك مش زعلانه مني 
ايمان :طيب رايح فين 
محمود :رايح المكتب بتاعي 
ايمان ؛الورد ده ليا 
محمود :اه طبعا ليكي 
ايمان :حبيبي تسلم ربنا يخليك 
محمود :,خدي بالك من نفسك يا حبيبيتي 
محمود :اه صحيح وانا خارج ملقتش نفين 
ايمان :زعلت ومشيت 
محمود :بجد لو البنت دي مشيت هتخسري كتير اوي 
ايمان :,انا مقولتش ليها تمشي انا هرجع مرينا وقولت ليها اتنقلي في اي مكان تاني قالت لا 
محمود:مرينا ليه مرينا 
ايمان :محمود بعد اذنك لما بتدخل في شغلي بنزعل مع بعض ياريت متدخلش في شغلي 
محمود اللي تشوفي هتوحشني 
ايمان :وانت كمان وخرج محمود بوشين بس صبرك عليا يا محمود ودخلت اسماء 
ايمان :في حاجه يا اسماء 
اسماء :اه لا اقصد 
ايمان :,في اي يا اسماء ما تتكلمي 
اسماء :انا بحبك جدا والله وعايزه اقولك حاجه بس خايفه تحصل مشكله 
ايمان :,ايمان احنا اخوات اتكلمي عالطول 
اسماء :استاذ محمود بقالو فتره بيكلمني ودلوقتي طلب مني احط ده في مكتبك واسمع كل حاجه واروح اقوله 
ايمان :هو اي ده 
اسماء :جاهز بيسجل 
ايمان :طيب هاتي يا حبيتي 
اسماء :,انا عمري ما اعمل كده والله فيكي وانتي عارفه انا عمري ما اخرج اسرار الشغل هسجل لحضرتك 
ايمان :عارفه يا اسماء وعلشان كده عمري ما اجيب حد مكانك 
اسماء :شكرا لحضرتك 
مرينا :ينفع ادخل 
اسماء :مرينا الف الف مبروك عامله اي 
ايمان :انتي يا مجنونه في عروسه تنزل في شهر العسل 
مرينا :انا هههههههههههه 
ايمان :هبله اقسم بالله 
مرينا منا عارفه اصل انا مسافره قولت اجي اسلم عليكي 
ايمان :مسافره فين انا مديكي اجازه اسبوع بس 
مرينا :اسماء عايزه عصير وقهوه المدام لانها لسه مفقتش أن مرينا أكلتك اي يا بنتي 
ايمان :محشي 
مرينا :الله اما رايحه ليها 
ايمان :خدي هنا يا هبله اقعدي عايزكي 
اسماء :هروح اطلب ليكي ليمون 
مرينا :,اه ياريت يا حبيبتي 
وخرجت اسماء 
مرينا :انا شوفت محمود وهو نازل 
ايمان :اه كان هنا بوصي 
مرينا :اي ده 
ايمان :كان عايز اسماء تسجلي 
مرينا :,الواطي انا عايزه اقولك حاجه  بس خايفه 
ايمان :خايفه من اي اتكلمي 
مرينا :خايفه علي زعلك والله 
ايمان : هههههههههههه يابنتي انا شوفت من الدنيا دي اللي يخليني مزعلش تاني 
مرينا :نفين 
ايمان :مالها زفته 
مرينا :مرات محمود 
ايمان :,انتي بتقولي اي معقول 
مرينا :اه والله مينا قالي
ايمان :الوطي الجبان 
مرينا :بجد مش عارفه انتي  حظك عامل ليه كده
ايمان :معلش بس هتكون اخر مره أطلق من محمود ومافيش جواز تاني 
مرينا مش قولت لجورج علي موضوع املالك 
ايمان :وقالك اي 
مرينا :قالي لا تكتبها باسم اخوكي باسم اي حد ماشي انتي لا 
ايمان :مش قولتك جورج كويس بس الشيطان ضحك عليه 
مرينا :خايفه والله 
ايمان :والله يابنتي جوزك بيحبك واتصلت اسماء ب مكتب ايمان 
اسماء :نفين هنا وعايزه تقابل حضرتك 
ايمان :ودي عايزه اي دي دخليها 
نفين :مساء الخير ازيك يا مرينا الف مبروك 
مرينا :بخير 
ايمان :خير في حاجه 
نفين :انا جايه اقولك كل حاجه واسعدك تتخلصي من محمود وكمان عرفت انك عايزه مياده اقدر اخليها تنزل مصر 
يتبع 

reaction:

تعليقات