القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية دموع فرح الفصل السادس 6 بقلم دينا رضا

 رواية دموع فرح الفصل السادس 6 بقلم دينا رضا

رواية دموع فرح البارت السادس

رواية دموع فرح الفصل السادس 6 بقلم دينا رضا


رواية دموع فرح الجزء السادس 

حازم:فرح مالك
فرح:هاا مفيش فين بيلا
حازم:نامت يستي..وانا هروح الشركه اشوفك بليل ويبوس رأسها
فرح:تبتسم
حازم:يروح
فرح:تتصل علي زين.. هقابلك في كافيه...
زين:تمام 
........ف الكافيه
فرح قاعده هي وبيلا
زين يدخل:يطلع عليهم ويقعد...بنتي
فرح:تطلع علي بيلا..لا..وبعدين ازاي بتقول بنتك وانت بتقول انك مقربتش مني..اي حوار الصوره ده وليه قولت كده يا زين
زين:اهدي وهفهمك كل حاجه..يوم فرحي في حد خدرني وانتي  كمان كنتي زيي..وحصل اللي حصل وقتها..وكمان صورونا...بنسبه لل الصور ف حد بعت ليا وطلب مني اقول الكلام ال قولتوا..والا هينشر الصور والكل وقتها هيعرف 
فرح تغمض عيونها بحزن
زين:أسف يا فرح بجد اسف ع كل حاجه 
فرح:مين الشخص ده زين
زين:بلاش احسن
فرح:قول يا زين..
زين:مايان و
فرح تنصدم:مايان..اختي
زين:للاسف
فرح:ومين تاني
زين بتوتر:حازم 
فرح بصدمه اكبر:حازم
زين:اه يا فرح الاتنين اتفقواعلينا..مايان عشان تكسرك..وقتها حازم يتجوزك
فرح:تقوم تشيل بيلا
زين:لحظه يا فرح دي بنتي صح
فرح متردش:
زين: طيب يا فرح... هتعملي اي معاهم
فرح:هجب حقي منهم 
زين:وانا معاكي يا فرح وهساعدك
فرح:مش عايزه حد...وتمشي
زين يبتسم بخبث 
ف بيت فرح
حازم يدخل بعصبيه:فرح
فرح ببرود:خير
حازم يمسكها من دراعها:كنتي مع زين بتعملي اي
فرح:انت مراقبني بقي
حازم:اتكلمي يا فرح بتعملي معاه ايه
فرح.....
(عند زين)
زين:الوو رجعت وجاي لعندك
-تمام يا حبيبي
زين:باي يقمر ويقفل ويبتسم 
(عند فرح
حازم:ردي يا فرح
فرح:طلقني يا حازم
حازم:نعم انتي اتجنتتي
فرح بعصبيه:اه خلاص يا حازم عرفتك علي حقيقتك
حازم:حقيقتي  ...قصدك اي
فرح انت عارف قصدي يا حازم
ف مصر
زين يخبط 
_ تفتح حبيبي وتحضنوا
زين يضحك:وحشاني
_وانت اوي...تعالي ندخل
زين: يلا و يدخلوا
_عندي ليك اخبار حلو
زين:قولي
_انا حامل
زين بفرح:بجد يا مريم
مريم:اه والله 
زين يبتسم ويبوس راسها مبروك يا روحي
مريم تبتسم:ومبروك ليك انت كمان بس تعالي هنا ليه سافرت لل الزفته فرح وقولتلها كده
زين يقعد:عشان اخلص من مايان وكمان لسه مخلصتش من انتقام  فرح وبنتي هاخدها
مريم:وعمرها ما تتصور ان احنا السبب في كل ده
وكمان انا اللي كنت بقسي مايان عليها وخليت مايان توافق عليك
زين:ولسه يا مريم هوريها هعمل فيها ايه هخليها تخسر كل حاجه وبعدها اخد بنتي
مريم:وانا معاك يا زين في اي حاجه
زين:اكيد..بس انا عندي سبب علشان اكرها وانتي اي سبببك
مريم بحزن:بحبك من قبلها وقولتلها عليك وهي طبعا نسيت ومش بتفكر غير في نفسها وبعدها ب فتره جت قالتلي انها..بتحبك...معرفتش  اقولها ايه ولا قدرت اتكلم حتي..بعدها هي بقيت صحبتك....وتنزل دموع وكنت بحسبك بتحبها...عارف يوم خطوبتك كنت موجوعه اكتر منها بس الكل اهتم بيها وانا كنت اولهم بس محدش اهتم ولا حس بيا  يا زين
زين:هشش ويمسح دموعها اسف..انا حسيت بيكي وقتها جيت لعندك وكشفت ورقي ليكي...انتقم من فرح بسببها انتحر اخويا...ولازم اندمها..واكسرها زي ما كسرتني...وقدرت اعمل ده معاها بس مش كفايه..بس للاسف بقت.حامل.. كان لازم اعمل حاجه وقتها الزفت حازم ظهر في حياتها...وعشان ابعد  الكل عني مثلت قدامهم...وبعدها بفتره كلمتها...وهي حاليا مفكره ان مايان..وحازم هما السبب.وانا الملاك البريئ اللي بيحبها
مريم تبتسم:هيحصل فيها اي...
زين:مستشفي المجانين..او الاعدام
مريم:اعدام ليه
زين يبتسم:تهمت قتل اختها وجوزها...اوووووه بعدها هاخد بنتي ونسافر انا وانتي وبنتي بيلا
مريم تبتسم:بنتك هي بنتي
زين:وانا متأكد من ده
في دبي
فرح:بقولك طلقني
حازم:بعصبيه:لا يا فرح ويسبها ويمشي 
فرح:تمام اوي يا حازم..وتلم حاجاتها وتاخد بيلا وتسافر
حازم:اهدا يا حاازم ويرجع البيت 
فرح فينك يا فرح...بيلا....يالله منك يا فرح
في بيت فرح القديم
فرح تطلع علي البيت بحزن:البيت واحشني وكل حاجه فيه...ومريم وتتصل عليها
مريم:زين فرح بتتصل من مصر
زين:بجد ردي عليها
مريم:اوف..وترد الو يا حبيبتي
فرح:مريم وحشاني 
مريم:وانتي كمان
فرح تبتسم:تعالي انا في بيتي القديم
مريم:اي ده ليه 
فرح:لما تيجي نتكلم
مريم:اشطا باي وتقفل
زين يبتسم كده هنبدأ الخطوه التانيه....
مريم:اي هي
زين:.....
مريم:تمام اووي وقتها دوري
زين:بظبط 
مريم:تمام اوي هروح ليها باي يا حبيبي وتروح
زين:يتصل علي حازم
حازم لسه نازل مصر بيدور علي فرح اوف مش وقته و يرد:الو
زين:حازم معايا
حازم:اه مين حضرتك
زين:زين جوز اخت  فرح...فرح عندنا
حازم: عندكم..طيب العنوان
زين يبتسم:اكيد......
حازم:تمام ساعه واكون عندكم
زين:تمام ويقفل
عند فرح
مريم:يلهوي حازم ومايان اللي عملوا كده ازاي قدرو يعملوا كده فيكي...
فرح بحزن:مش عارفه يا مريم بجد مش عارفه
مريم:اهدي يا حبيبتي هنجيب حقك
فرح:اكيد...زين بيتصل
مريم:زين ليه ردي عليه
فرح ترد:اي يا زين
زين:مايان و حازم ف بيتي الهانم استغلت اني مش موجود وجابت حازم عندهم.. هموتهم يا فرح سامعه ويقفل.... شابوه عليا
فرح تنصدم:لازم اروح بسرعه
مريم: يلهوي  هاجي معاكي..
فرح تشيل بيلا ويروحوا بسرعه
مريم:تبعت رساله ل زين احنا جاين   وتروح وراه.
فرح توصل:وتخبط جامد
مايان تفتح:فرح
فرح:اه فرح وتطلع علي حازم بكره العب خلاص كشفتك
حازم:لعبهه اي  انتي فاهمه غلط
زين يدخل:يمسكه من القمبص:بتعمل اي مع مراتي انتو ايه 
مريم:ازاي تعملوا فيها كده دي اختك يا مايان 
مايان:مش فاهمه حاجه
زين:يعمر المسدس:بطلوا تمثيل بقي 
حازم:بس جنان بقي واسمعوا
زين:لا كدبه جديده
مريم:عايزن تضحكوا عليهم تاني 
فرح:بس بس وترمي  المسدس لا زين خليها عليا لازم اخد حقي بايدي وتطلع مسدس وتضرب.....يتبع
يتري الطلقه من نصيب مين

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على (رواية دموع فرح
reaction:

تعليقات

4 تعليقات
إرسال تعليق

إرسال تعليق