القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية هروب بلا عودة الجزء الثاني الفصل السادس 6 بقلم دودا حودا

 رواية هروب بلا عودة الجزء الثاني الفصل السادس 6 بقلم دودا حودا

رواية هروب بلا عودة الجزء الثاني البارت السادس

رواية هروب بلا عودة الجزء الثاني الفصل السادس 6 بقلم دودا حودا


رواية هروب بلا عودة الجزء الثاني الجزء السادس 

#هروب بلا عوده 
#الحلقه السادسه 
#بقلم دوداا حوده 
جورج :ينهار اسود مرينا فوقي ارجوكي والجرس عامل يرن وإيمان ومينا عاملين يخبطوا عالباب 
مينا :افتح يا عريس يا عريس يا عريس 
ايمان:عيب يا مينا مرينا افتحي افتحي افتحي 💃
الام :بس بس عيب الناس فتحت الشقق وبتتفرج علينا 
ايمان:واي يعني مش بنبارك للعروسه وفتح مينا 
الام :الف مبروك يا حبي..اي ده مالك 
جورج :ابدا مافيش اتفضلوا ادخلوا 
ايمان :جورج مالك فيك اي 
جورج :مافيش حاجه بس كنت نايم ادخلي كلمي مرينا تعالي يا ماما وطلعت اخت جورج وأخوها ودخلت ايمان الاوضه 
ايمان:اي ده ينهار اسود مرينا فوقي مين اللي عمل فيها كده 
جورج :والإنجيل ما اقصد انا غصب عني 
ايمان :ده انا هوديك في داهيه 
جورج  :انا عرفت غلطتي ارجوكي يا ايمان ساعدني 
ايمان :اسعدك في اي دي دماغها انفتحت 
جورج :انا مكنش قصدي انا كنت بتكلم معاها وقعت علي سن السرير اتعورت 
ايمان:مرينا يا حبيبتي فوقي 
جورج :حاولي تفوقيها وانا هشوف الناس اللي برا 
ايمان:منك لله يا بعيد وخرج جورج وفوقت ايمان مرينا 
مرينا :اااه يا دماغي انا فين 
ايمان :مالك يا حبيبتي اي اللي حصل بس 
مرينا :جورج ضربني محمود كان بيكلم جورج وكانو بيتفقوا عليكي 
ايمان :انتي بتقولي اي 
مرينا :انا لازم امشي من هنا ااااه دماغي 
ايمان :ريحي نفسك بس وكل حاجه هتتحل والله اصبري عايزه تمشي تروحي فين 
مرينا :جورج لا انا مكنتش متوقعه منه كده 
ايمان :اهدي يا مرينا انا مش فاهمه حاجه بس وريني الجرح ده الاول لا الحمد لله سطحي مش محتاج خياطه 
مرينا :انا لازم امشي 
ايمان :وبعدين 
مرينا :مش فاهمه قصدك يعني اي وبعدين 
ايمان :انتو معندكوش طلاق لما ترجعي بيت بابكي من الصباحيه ده هيبقي عادي 
مرينا :امال عايزني اعمل اي 
ايمان :تسمعي كلامي وتخرجي دلوقتي تسلمي علي الناس 
مرينا :انتي بتهزري صح 
ايمان :لا والله بتكلم بجد بعدها هقولك تعملي اي 
مرينا :دماغي وجعاني اوي وده ضربني 
ايمان :حقك هيجي بس قومي البسي وانا هخرج للناس برا 
مرينا:ماشي حاضر هسمع كلامك لما اشوف آخرتها 
ايمان:اخرتها كويسه باذن الله وخرجت ايمان 
الام :امال فين مرينا 
ايمان :بتلبس بقالها ساعه مس عارفه تلبس اي 
الام :طيب هي خلصت 
ايمان : ايوه وخرجت
 مرينا مساء الخير 
الاب :مساء الخير اي اللي انتي عامله ده 
مرينا :اصل دماغي مصدعه من امبارح 
الاب:طيب فيه عروسه تخرج كده فكي الاسكرف ده 
ايمان:هي لسه وخده برشامه وهتبقي كويسه 
جورج :تعالي يا حبيبتي نجيب حاجه ساقعه 
ايمان:اه ادخلي يلا 
الام :ايمان 
ايمان :نعم يا حبيبتي 
الام :انا مش مرتاحه 
ايمان :ليا 
الام:ليكي ومرينا حاسه ان في حاجه غلط 
ايمان :ابوس ايدك اركني احساسك علي جمب مش وقته 
الام :هعرف يا ايمان 
ايمان :هقوم اجيب بيتي فور 
وفي المطبخ 
جورج :انا اسف يا مرينا حقك عليا 
مرينا :لحد ما اعرف انا هعمل اي ملكش كلام معايا 
جورج :انا اسف الشيطان غاوني وخلاني اكون طماع 
مرينا:انت يا جورج ده انت مكنتش بتقبل تاخد جنيه من ايمان 
جورج :غلط وانا اسف بجد واوعدك عمري ما هعمل حاجه تزعلك انا كان حلم عمري أن اتجوزك وفعلا اتجوزنا ارجوكي سامحيني 
ودخلت ايمان
ايمان :الناس عامله تسال عليكم 
جورج :احنا خارجين اهو 
ايمان :اخرج واحنا هنجيب الحاجه وجاين 
جورج :تمام ماشي وخرج جورج 
ايمان :دماغك وجعاكي 
مرينا:لا خالص 
ايمان :طيب لو مافيش دم حاولي تفكي الاسكرف ده 
مرينا :انتي ناويه علي اي 
ايمان:مش وقته بس جورج انسان كويس والله 
مرينا :ازاي بعد اللي عمله 
ايمان :انتي مشوفتيش وشه كان عامل ازاي لما جينا 
مرينا :خايفه يا ايمان
ايمان :مش عايزكي تخافي بس امشي ورايا وانا مش هخليكي تخسري 
مرينا :شوفي مين بتتكلم وحده خرجت من حياه رضا وقعت في محمود 
ايمان:بتقولي حاجه يا مرينا 
مرينا :ابدا يا حبي 
ايمان :حبي انتي خليتي فيها حبي ومسكت مرينا من دماغها 
مرينا :اه اه حاسبي 
ايمان :المهم انا عايزه اقولك علي حاجه مهمه 
مرينا :قولي يا حبيبتي 
وفي بيت محمود 
نفين :هو انت هتسكت 
محمود :نفين ابعدي عني دلوقتي 
نفين :هو انت اديتها كام برشامه 
محمود :هي برشامه وحده بس 
نفين :يعني حبكت تمد ايدك عليها 
محمود :بقولك اي انا مش ناقص عرفتي توصلي لمياده 
نفين :لا خالص الرقم الدولي اللي كلمتك منه غيرته 
محمود : حاولي توصلي لحد في المانيا يوصلنا ليها 
نفين :هو انت عايزها ليه
محمود :نفين نفذي اللي بطلبه منك وبس 
نفين :لا والله ده اسمه اي يعني 
محمود :انا مش بحب وجع الدماغ 
نفين :انت اي يا محمود انت مش قادر تحس بيا ليه جيت ليا بعد جوزنا بشهر وقولت ليا هتتجوز وسكت شغلتني عند مراتك وقولت ومالو انما كده كتير 
محمود :وهو كل ده ببلاش ولا اي مانتي عملتي مصالح قد كده من ورا شغلك معاها 
نفين :بمجهودي مش ذنبي أنها فاشله ومش عارفه تمشي شركتها 
محمود : ولولا انا مكنتش عرفتي تعملي الفلوس دي 
نفين : بقولك اي بطل الكلام ده انا مش هسمح ليك تكلمني كده تاني 
محمود :شكلك نسيتي نفسك ده انتي كنتي شغاله يابت في شركه تحت السلم وبعد التعب معاهم قالو ليكي برا وجيتي تبوسي رجلي علشان اجبلك حقك 
نفين  اخرتها يا محمود 
محمود :انتي اللي وصلتني لكده يا نفين انا بحبك ومش بحب ازعلك بس انتي غبيه اوي 
نفين :,عندك حق 
محمود :يا ستي متزعليش حقك عليا انا اسف 
نفين :ماشي يا محمود 
محمود :يا نفين انا من غيرك ولا حاجه يابت ده انتي دراعي اليمين والحته الشمال عندي معقول انا ازعلك مني تعالي اقولك 
وفي شقه مرينا 
جورج :انا عملت سندوتشات برجر لينا 
مرينا :مش عايزه 
جورج. مرينا حقك علي انا غلطان والله 
مرينا :انت يا جورج تعمل فيا كده 
جورج :بجد انا غلطان وحقك عليا وعلشان خاطرك انا ممكن اعمل اي حاجه 
مرينا :الكلام ده حقيقي 
جورج :,ايوه طبعا المهم انك تسامحني 
مرينا :هنشوف يا جورج 
جورج :بجد انتي سامحتني 
مرينا :,لو سعدتني انا وإيمان 
جورج :اي رايك بجد نخرج ايمان دي من حياتنا بقي 
مرينا :,تاني 
جورج :انا متغيرتش الا لما ايمان دخلت دي في حياتنا
مرينا :ايمان عايزه تكتب كل حاجه باسمي 
جورج :انتي بتقولي اي 
مرينا :قولتك هي مش مامنه محمود وقالت هنروح الشهر العقاري علشان تكتب كل حاجه ليا بيع وشراء
جورج :انتي بتتكلمي بجد 
يتبع 

reaction:

تعليقات