رواية جواز حب وجواز مصلحه الفصل الخامس 5 بقلم دودا حودا

 رواية جواز حب وجواز مصلحه الفصل الخامس 5 بقلم دودا حودا

رواية جواز حب وجواز مصلحه البارت الخامس

رواية جواز حب وجواز مصلحه الفصل الخامس 5 بقلم دودا حودا


رواية جواز حب وجواز مصلحه الجزء الخامس

محمد :وسمعت هي بتتكلم عن مين
عماد :هو في اي مش فاهم
محمد :سيبك منها المهم انت ناوي تعمل اي
عماد :هطلقها
محمد :مش صعبانه عليك
عماد :انا اصلا مش بحبها وامك اللي غصبتني عليها
محمد : بجد والله انت غبي
عماد:بتقول اي
محمد :تسيب وحده بتحبك وطلقها
عماد :المهم الشقه هي باسمها صح
محمد :انت كمان عايز تاخد منها الشقه
عماد :فلوسي
محمد :وفين فلوسها هي
عماد:بقولك اي انا مش ناقص وجع دماغ وخرج
ميار :عايزه اعرف انت هطلقني امتي
عماد :بكره لو عايزه
ميار :ماشي موافقه
عماد :بس لما ترجعي ليا حقي
ميار :حق اي مس فاهمه
عماد : شقتي اللي جبتيها بفلوسي
ميار :اه وبالنسبه لبيت بابا اللي بعته
عماد :انا قولت اللي عندي عايزه اطلق سيبي الشقه
جيجي :اهدي بس كده يا ميار وبلاش خراب البيت
عماد :ها قولتي اي
ميار :لا مش عايزه اطلق خلاص هعيش في الشقه انا كده كده مش هتجوز الطلاق مش فارق معايا
جيجي : طيب احنا هنقعد فين بقي
الام :الشقه دي شقه ميار ومن حقها
عماد :ماما
الام :اخرس بقي انا ساكته وعامله اقول هيحل الموضوع وانت مافيش فايده فيك
ميار :انا رايحه شقتي ميار يا ميار اصبري بس
وخرجت جيجي انا رايحه اجبها وخرجت وسمعوا صوت حد وقع من عالسلم
ميار :والله ما عملت ليها حاجه هي اللي وقعت نفسها
جيجي :بطني مش قادره بموت
اميره :بسرعه وافقين تتفرجوا شلوها هجيب تاكسي
عماد :اقسم بالله لقتلك يا ميار
ميار :والله ما عملت ليها حاجه
عماد :هنروح فين
اميره :,عند ابن خالتي
جيجي :لا وديني لماما
اميره :ماما اي اصبري بس وراحت بعدها لقوا دم علي هدومها
جيجي :الحمل نزل يا عماد😭
عماد :اهدي بس يا حبيبتي وراحوا للدكتور مدحت
الدكتور:للاسف الحمل نزل
جيجي :ها ازاي اقصد ااااه يابطني
عماد :انا لازم اقتلها
جيجي:هات حقي يا عماد
محمد اهدي بس يا عماد
الدكتور:سبوها ترتاح
والكل خرج معادا اميره
اميره : هههههههههههه ليا عندك وحده
جيجي :مش فاهمه بتقولي اي
اميره :عالفكره عماد ده غلبان اوي شكلك فيك جدا
جيجي :احفظي ادبك
اميره ،:طيب اعملي فيها تعبانه عالفكره انا اللي قولت لمدحت أن يكمل كدبتك ويقول انك كنتي حامل
جيجي :وعملتي كده ليه
اميره :علشان نفس المصلحه
جيجي :مش فاهمه مش انتي صاحبه ميار برضه
اميره :ملكيش دعوه انا عايزكي تخلي عماد يطلقها
جيجي :ماشي بس ارجوكي بلاش حد يعرف موضوع أن مش حامل ده
اميره :متخافيش يلا بقي اعملي انك تعبانه وروحوا البيت
ميار :والله يا عماد انا ما عملت حاجه
عماد :ضربها اتنزلي عن الشقه
الام :مش كده يا عماد
عماد :بس يا امي كفايه ابني اللي راح
الام :طيب اهدي بس
ميار :والله هي اللي رمت نفسها
جيجي :بطلي اافتري يا مفتريه ده انا مكنتش عايزه يطلقك
عماد :هعمل فيكي محضر لو مش اتنزلتي
محمد :اهدي بس يا عماد
عماد :بس انت قولت خلاص
ميار :موافقه بكره هتنازل ليك عند الشقه
عماد :ومش هتتحركي من عالكرسي ده لحد بكره
ميار :ماشي يا عماد وتاني يوم اتنازلت عن الشقه وطلقها
الام :برضه طلقتها
جيجي :جيجي مش كفايه حرمته أن يكون اب
الام :والله بكره تندم
عماد :أمي خلصنا خلاص المهم انتي يا اميره هتكوني وحده مننا مش عايزك تعرفيها
محمد :احكم على مراتك ملكش دعوه
اميره :المهم احنا فرحنا لازم يتم بسرعه قبل ما عماد يسافر علشان يقدر يحضر فرحي وتاني حاجه علشان اكون مع ماما
جيجي :معلش تعالي ساعدني اغير هدومي
اميره :عيني ودخلت
جيجي :لازم تسيب الشغل
اميره :ليه يعني
جيجي :لازم تبعد عنا
اميره :, مقدرتش هي متفوقه جدا وصعب حد يصدق عليها حاجه
جيجي :هديكي ٢٥الف
اميره :اممممم ماشي
وتاني يوم راحت ميار الشغل
اميره :ميار المدير عايزك
ميار :خير عالصبح
اميره :معرفش روحي شوفي فيه اي
ميار تمام ودخلت صباح الخير يا استاذ حسام
حسام:صباح الخير جايه متاخره ليه
ميار :انا اسفه والله
حسام :انتي كنتي قولتي انك هتخدي اجازه اسبوع علشان جوزك جاي
ميار :للاسف انا أطلقت
حسام. :ليه كده
ميار نصيب
حسام :طيب يا ميار معلش انا اسف انا بصفي ناس من الشركه وبجد انا مجروح منك اوي تقدري تروحي تخدي مرتبك
ميار : هههههههههههه هي جت عالشغل كمان حاضر وخرجت
اميره :اي كان عايز اي
ميار :مرفوده
اميره:انا ليه عملت حاجه
ميار :,لا انا هههههههههههه
اميره :, بتهزري اكيد
ميار :اه اصل عندي وقت فراغ قولت اهزر سلام
ودخلت اميره
اميره ،:حضرتك قولتها حاجه من اللي قولته
حسام :لا بس انتي متاكده أنها كانت بتكلم حد علي جوزها
اميره :ايوه وجوزها لما عرف طلقها
حسام :معقول ميار مكنش باين عليها
وبليل كانو كلهم قاعدين عالاكل
اميره :مش ميار سابت الشغل
محمد :ليه
اميره : ما اعرفش اعمل ايه بس المدير ماشيها
محمد : واشمعنى دلوقت ما هي شغاله بقى لها فتره
جيجي : ذنبي
عماد : ممكن نغير السيره بقي وقام من عالاكل
جيجي : لما اقوم اشوف ماله ودخلت الاوضه ما لك يا عماد
عماد : علي قال لي كان لازم اسيب لها فلوس هتعمل ايه دلوقتي
جيجي : لا والله صعبان عليك بعد اللي عملته فيا
عماد : خلاص خلاص يا جيجي مش ناقص كلام
وبعدها بشهر كان يوم فرح محمد واميره ومحمد اتصل وقال لمسار وميار راحت بيت اميره

ميار :الف الف مبروك يا قلبي بجد فرحانه ليكي اوي
اميره :ميار تعالي ادخلي تعالي
ميار :اجي فين يلا يابنتي في كوفير وموال كبير
اميره :مهو انتي مينفعش تيجي يا ميار
ميار :بطلي هزار بقي يلا فين الفستان
اميره :والله بتكلم بجد بس غصب عني والله يا ميار 😭😭
ميار :اهدي بس بطلي عياط مافيش عروسه بتعيط
اميره:ليه بس طلبتي الطلاق
ميار :خلاص بقي كل شي قسمه ونصيب
اميره :بجد هو انتي اللي وقعتي مراته من عالسلم
ميار : هههههههههههه لما صحبتي واختي متصدقنيش هستغربهم هو المهم انا لازم امشي بقي
اميره :هتبقي تيجي تزورني في الشقه بس ومحمد مش موجود علشان المشاكل
ميار :اكيد ده انتي اختي الف الف مبروك يا حبيبتي ومشيت
جيجي خرجت من الاوصه
جيجي : هههههههههههه تصدقي يا بت صدقتك
اميره :بقولك اي خليني ساكته
جيجي :بس باين عليها بتحبك
اميره :وانا بحبها
جيجي :مهو باين اوي الحب
اميره :مش هتفهمي كلامي أنا بحب محمد اوي واغير عليه من اي حد
جيجي :لا اقعدي هنا بقي فهمني هو محمد كان بيحب ميار
اميره :مش وقته الكلام ده انا داخله اللبس
جيجي :ده خبر الموسم واتصلت ب عماد
عماد :ايوه عايزه اي
جيجي :الهانم اللي زعلان عليها بعد ما طلقتها كانت بتحب اخوك
وفي الشارع كانت ماشيه ميار تعيط وحاسه أن الدنيا جايه عليها وقابلت حسام
حسام :ميار مالك انتي بتعيطتي
ميار :مش فاهمه ليه بيحصل معايا كده
حسام :طيب تعالي نقعد في مكان نتكلم
يتبع

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على (رواية جواز حب وجواز مصلحه)
تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-