القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية هروب بلا عودة الجزء الثاني الفصل الخامس 5 بقلم دودا حودا

 رواية هروب بلا عودة الجزء الثاني الفصل الخامس 5 بقلم دودا حودا

رواية هروب بلا عودة الجزء الثاني البارت الخامس

رواية هروب بلا عودة الجزء الثاني الفصل الخامس 5 بقلم دودا حودا


رواية هروب بلا عودة الجزء الثاني الجزء الخامس

#هروب بلا عوده 
#الحلقه الخامسه 
#بقلم دوداا حوده 
ايمان :انت بتمد ايدك عليا يا محمود 
محمود:لما صوتك يعلي علي جوزك يبقي لازم تتربي 
ايمان :امشي من قدامي يا محمود 
محمود:وحضرتك رايحه فين 
ايمان :لو انت لو فاكر ان انا هرجع رضا تاني في حياتي تبقي بتحلم 
محمود:انا يا ايمي زي رضا 
ايمان :امشي يا محمود دلوقتي علشان موضوعنا ميوصلش لطلاق 
محمود :طيب تعالي اوصلك الفيلا 
ايمان محمووووود قولتك امشي 
محمود:ماشي يا ايمي 
وبعدها مينا كان واقف بعيد راح جنبها 
ايمان ،:مينا 
مينا :انا كنت هاجي وهضربه بس قولت لا 
ايمان :هو انا ليه بيحصل فيا كده 
مينا :ايمان انتي كان لازم تختاري صح وبصراحه انا مش برتاح ل محمود ده وقولتك كده 
ايمان :والله هو طيب بس مش عارفه اي اللي حصله 
مينا :المهم انتي مروحه دلوقتي 
ايمان :لا انا مش عايزه اروح الفيلا 
مينا :طيب تعالي ادخلي 
ايمان :مش عايزه ادخل القاعه وانا معيطه
مينا :انا هضحكك 
ايمان :طيب هروح اصلح ميكاج 
مينا :،انتي قمر والله كده 
ايمان :بجد والله انا بحسك اخويا 
مينا؛منا اخوكي فعلا ودخلت ايمان القاعه 
مرينا :والله انا كنت قلقانه عليكي 
ايمان :بعدين نتكلم 
مرينا :ايه اللي في وشك ده 
ايمان :بعدين يا مرينا 
مرينا :هو ضربك 
ايمان :تعالي نرقص وراحت ترقص هي ومرينا وكانو فرحانين اوي وبعدها روحت بيت مرينا 
الام :تعرفي يا ايمان كنت مخنوقه اوي أن نرجع البيت من غير مرينا بس فرحانه انك جيتي هنا 
ايمان :البيت ده فيه حاجه غريبه اوي برتاح فيه جدا 
الاب :شكلك مكسوره ليه يا ايمان 
ايمان :مليش حظ 
الاب :ادعي ربنا يابنتي يقف جمبك وانا هصلي وادعي ليكي 
ايمان :ربنا يخليكم ليا يارب 
وفي شقه مرينا 
مرينا :مالك يا جورج 
جورج :مخنوق انا مش برتاح لايمان دي 
مرينا :وده وقته نتكلم فيه في مشاكل 
جورج.:هي اي اللي جباها انتي اللي قولتي ليها 
مرينا 'لا والله هي اللي جت 
جورج :البنت دي مش كويسه 
مرينا :والله دي قلبها كبير وطيبه جدا ده كفايه أن ناويه تفتح قضيه رؤوف تاني 
جورج :هو انتي عرفتي منين 
مرينا :عرفت من أسماء انها مؤكله محاميه 
جورج :يعني جوزها محامي وهي هتجيب محاميه 
مرينا :اصل المحاميه بتقول لازم ننزل مياده من برا ولازم تكون في لعبه كبيره 
جورج :لعبه اي بقي 
مرينا :يعني ٥سنين خطوبه وجاي عامل تتكلم معايا دلوقتي في قضيه رؤوف 
جورج :عادي يعني الكلام اللي فتح بعضه 
مرينا :طيب انا داخله اغير هدومي 
جورج :استني انا جاي وراكي 
وفي شركه ايمان 
نفين :ها استاذ احمد هيجي امتي 
ايمان :لما اكون فاضيه هقولك 
نفين :عالفكره انا مديره مكتبك المفروض اعرف كل حاجه وانا اللي احدد ليكي مواعيدك 
ايمان :فتره مؤقته لحد ما مرينا ترجع من شهر العسل 
نفين :والله ده من أمتي 
ايمان:مش فاهمه سؤالك 
نفين :يعني انا اخري هنا لما مرينا ترجع 
ايمان:عمري ما رفد حد هتخدلي الحسابات 
نفين :اسفه جدا مش هقدر مش وظفتي 
ايمان:بحضرتك عايز هتمشي يعني 
نفين :في عقد مابينا 
ايمان:عقد اي انا مش مضيت علي حاجه 
نفين :استاذ محمود مضاه 
ايمان :حسابك بقي مع استاذ محمود بعد اذنك وخرجت اتصلت بيه 
محمود:بنت حلال كنت لسه هتصل بيكي 
نفين :مراتك هتمشيني من الشغل 
محمود :اي الكلام ده 
نفين :زي ما بقولك كده 
محمود :سيبك منها أما هتصرف 
نفين :ناويه ترجع مرينا تاني 
محمود :لااااا اضمني أن مرينا مش راجعه 
نفين :بقولك هي اللي قالت ليا 
محمود :طيب اقفلي 
واتصل محمود ب جورج 
جورج :ممكن تعملي ليا.شاي يا مرينا 
مرينا : حاضر بس مين اللي بيتصل 
جورج :محمود 
مرينا :متتكلمش معاه عن ايمان 
جورج :اكيد يا مرينا حاضر ومشيت مرينا ورد جورج 
محمود :كده يا جورج مراتك راجعه الشغل تاني 
جورج :اي الهبل ده لا طبعا 
محمود :ايمان اللي قالت 
جورج :انت غبي يا محمود انا بحاول أبعدها عن مرينا علشان عارف ان مرينا دماغها شغاله تقوم انت ضربها وتخليها تسيب الفيلا 
محمود :مش عارف انا عملت كده ازاي 
جورج :طيب ناوي تعمل اي دلوقتي 
محمود:مش عارف هي فين 
جورج :كانت عند ام مرينا بس عرفت انها مشيت 
محمود :طيب ما تخلي مرينا تكلمها 
جورج :بلاش مرينا انا عارفها دي ممكن تقولها اطلقي 
محمود :طيب والحل 
جورج :ده في كارثه تانيه
محمود: قول خير اي تاني 
جورج :دي ناويه تفتح قضيه رؤوف تاني 
محمود :عادي مانا المحامي اللي ماسك القضيه 
جورج:لا محاميه غيرك اللي هتمسك القضيه 
محمود:واي اللي فتح الحوار تاني 
جورج:مرات روؤف كلمتها وبعدين .....
جورج بص ورا لقاه مرينا 
مرينا :كمل كمل ده اللي قولتك عليه يا جورج مش قولت مش عايزه محمود يعرف حاجه
جورج :انتي وافقه من أمتي 
مرينا :لسه سؤالك ده 
جورج :اصل ده من أمتي وانتي بتقفي كده 
مرينا :مش مرتاحه ليك انت ومحمود 
جورج :ليه بس بتقولي كده واحد عايز يرجع مراته 
مرينا :جورج انت متفق مع محمود تبعدني عن ايمان 
جورج :انتي هبله صح 
مرينا : انا انصدمت فيك ومشيت 
جورج :اقفي هنا استني انا بكلمك 
مرينا :سيب ايدي وانا رايحه بيت بابا دلوقتي 
جورج :انتي عبيطه صح ازاي يعني 
مرينا :لما ترجع جورج حبيبي ابقي ارجع بيتي 
جورج :مرينا اقعدي نتفاهم 
مرينا :مافيش تفاهم بيني وبينك بعد اللي سمعته 
جورج :طيب اهدي نتكلم. 
مرينا :انت خسيس وواطي 
جورج :وانتي قليله الادب 
مرينا :ينهارك اسود انت بتشتمني 
جورج :ومش بس كده لازم اربيكي وضرب مرينا لحد ما وقعت علي دماغها اتعورت 
ينهار اسود مرينا مرينا ردي عليا وجرس الباب رن 
يتبع 

reaction:

تعليقات