رواية دموع فرح الفصل الخامس 5 بقلم دينا رضا

 رواية دموع فرح الفصل الخامس 5 بقلم دينا رضا

رواية دموع فرح البارت الخامس

رواية دموع فرح الفصل الخامس 5 بقلم دينا رضا


رواية دموع فرح الجزء الخامس 

حازم:يرد كنت متأكد انك هتتصلي هاا اي قرارك
فرح:انا مش موافقه
حازم بضيق:ليه
فرح: ده قراري
حازم واللس انتي حامل فيه اي
فرح:هتصرف وشكرا ليك وتقفل...
حازم غبي..... ويتصل علي حد....نفذ ودلوقتي
عند فرح
فرح:مش  عارفه ليه اخدت القرار ده بس حاسه انو صح....اي الصوت ده وتقوم تخرج ف اي مايان زين مالكم
مايان:اهلا بالست فرح وترمي صوره ف وشها..شايفه بنتك وهي ف حضن جوزي وتقع ع الارض وتعيط ليه يا فرح
فرح تنصدم: ماما انتي فا...
امها تضربها بالقلم:اخرسي خالص اي ده فرح 
فرح:تحط ايديها علي وشها والله معرفش حاجه عن الصوره دي..  زين اتكلم قول اي حاجه
زين بحزن:خلاص يا فرح هما عرفوا كل حاجه... حماتي دي كانت ليله واحده بس
مايان بعياط:يوم فرحنا صح
زين:للاسف اه
فرح:تنصدم:انت اللي عملت فيا كده 
زين:ف ايه يا فرح مش كان برضاكي
فرح:اقسم بالله لا ماما انتي مصدقاني صح اتكلمي قولي اي حاجه..ماما انتي كويسه ماما
امها:مسكه قلبها
فرح تقرب منها:ماما
مايان تزوقها ابعدي عننا بقي بكرهك اخدتي جوزي حتي ده اخدتيه
فرح بعياط:والله معملتش حاجه
مايان اخرسي بقي..وترميها بره ابعدي عننا بقي...وتروح تشوف امها
زين يقرب منها:اسف يا فرح ويقفل الباب
...................
فرح:تقفل مذكراتها بحزن
_لسه بتفكري في اللي حصل انسي
فرح:مش عارفه يا حازم هما ظلموني كتير وامي ماتت بسببي
حازم بحب يمسك ايديها:انسي يا فرح عدي لحد دلوقتي سنتين 
فرح تبتسم:معاك حق هروح اشوفه بيلا
حازم:يلا نروح.
فرح:يلا
حازم.تليفونه يرن  ....روحي انتي وانا هخلص الفون واجي
فرح:تمام وتروح
حازم يروح البلكونه يرد:عايزه ايه...ملكيش دعوه بيهم انتي فاهمه..هبعتلك اللي انتي عايزاه هبعتوا...ويقفل 
يمسح بكف ايدو علي وشو يارب..ويروح لعندهم
ف بيت زين
مايان:عايزه فلوس يا زين
زين بضيق:هو كل شويه ولا ايه
مايان:يوووه اعمل اي يعني 
زين:مش معايا ويقوم يمشي 
مايان:اي القرف ده بس
(عند فرح)
بيلا:ماي(مامي
فرح تبتسم:عيون ماما
بيلا تبوسها من خدها
فرح تضحك  
حازم يقعد:مفيش بوسه ل بابي 
بيلا تبوسو
حازم يضحك ويلعب معاها
فرح تليفونها يرن وتقوم ترد:الو 
زين:فرح
فرح تنصدم: زين
فلاش باك
زين:اسف يا فرح..ويقفل الباب
فرح بتخبط جامد:بالله افتحوا الباب اطمن علي ماما حتي
مايان من وره الباب:وهي مش عايزه تشوفك ابعدي عنها
فرح:انا....
حازم يقومها:كفايه يا فرح 
فرح:بس ماما لازم تسمعني انا معملتش  حاجه
حازم:هششش كل حاجه هتتحل تعالي معايا وياخدها بيته
فرح:جيبني هنا ليه عايزه اكون جنب ماما 
حازم:مش هينفع تروحي يا فرح..لازم نشوف حل لكل ده الاول..والحل نتجوز وقتها مامتك هتسامحك
فرح بأمل:يعني ماما هتساحمني ومش هتزعل مني
حازم:اه بس لازم نتجوز الاول..وكمان انا بحبك والطفل اللي في  بطنك هيكون ابني
فرح:لالا هو ابن زين والكل لازم يعرف بده
حازم:غلط يا فرح  مش هيعترف بيه ومحدش هيصدقك ومامتك هتتعب اكتر وهتحصل مشاكل كتير
فرح بحزن:والحل
حازم:هنتجوز..وبعدها نسافر...هااا موافقه
فرح بحيار:بس..
حازم:مفيش بس يا فرح ده الحل الوحيد
فرح بيأس:موافقه
حازم بفرح:تمام يلا
فعلا خدها و كتبوا الكتاب
حازم يبوس ايديها مبروك يا حبيبتي
فرح تشيل ايدها براحه:عايزه اشوف ماما
حازم:طيب اركبي ويركب
فرح تركب:وتبص علي الشباك بحزن 
مش فاهمه اي حاجه ليه بيحصل معايا كده ودلوقتي خلاص بقيت مرات حازم..وزين اكتر شخص حبيته هو اكتر شخص اذاتي ودمرني....
حازم:فرح وصلنا
فرح بستغراب:وصلنا وتبص احنا جينا المستشفى ليه
حازم:مامتك تعبانه شويه 
فرح تنزل بسرعه و تدخل
حازم ينزل:استني يا فرح ويروح وراها
فرح:لو سمحتي المريضه  زينب سيد فين
مريضه:لحظه...غرفه رقم ٢٢
فرح: تروح بسرعه 
مايان قاعده بتعيط:
زين واقف بيهديها
فرح تقرب منهم:ماما كويسه صح
مايان تطلع عليه وتصرخ فيها: بتعملي اي هنا اخرجي بره 
فرح برجاء:بالله ماما كويسه
مايان بعصبيه:ماتت بسببك يا فرح ماتت وانا كمان ماتت اخرجب من حياتنا  امشيي...
حازم: خلاص  اسكتي بقي..يلا فرح وياخدها
عوده ل الحضاره
فرح تمسح دموعها:عايز اي يا زين
زين:اسف 
فرح:علي اي ولا اي زين
زين: فرح مش انا ال اغتصبتك
فرح:اي؟؟؟
زين:....
فرح يعني ايه  مش انت
زين: هقولك علي كل حاجه بس مش هينفع في التليفون لازم اقابلك
فرح: انا مش في مصر
زين: عارف انا في دبي وحاولي تقابليني لازم تعرفي كل حاجه يا فرح
فرح بحيره: طيب يا زين وتقفل
معقول يكون مش هو... 
عقلها: اكيد بيضحك عليكب تاني
قلبها: انتي عارفه زين كويس اديه فرصه 
عقلها: ولما عمل اللي عملوا وقتها اي كنتي عارفاه كويس
قلبها.: حاسه انو بريئ ومعملش حاجه
عقلها: والصوره والكلام اللي قاله
فرح: بس بس وتحط ايدها علي ودانها
حازم: فرح.. يتبع

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على (رواية دموع فرح
تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-